İçeriğe Yönlendir

Mevcut Otoyollarımız


Tansu Kalafatoğlu

Daha Fazla Otoyola İhtiyaç Var Mı?  

58 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

balık baştan kokar der atalar, perez, istanbulpark pistini 2 dak da döndüm diye inanılmaz havalara girmez mesela, zira Vetttel 1:33 te dönüyor.


Dönecek bir pist olmasaydı vettel de dönemezdi

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İstanbul’dan antakya’ya gittim. Otoyoldan hiç çıkmadan dörtyol’a kadar sürdük. Hayatımda böyle konforlu ve yorulmadan sürüş yaptığımı hatırlamıyorum. 


Torktan olmasın o. 😀

(konuyu değiştireyim)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:


Torktan olmasın o. 😀

(konuyu değiştireyim)


Tork değilde kapanmayan masajlı koltuk vardı :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Konu siyasete dönmemeli. Ülkedeki taşıma politikalarını değerlendirme de değil. Teknik olarak konuya bakıyorum. 
 

bu kadar otoyolumuz var. Otoyol olmayan bölgelerden hangilerine daha öncelikli otoyol yapılmalı merak konusu. Karadeniz mi? Erzurum ığdır mı? Kuzey ırak iran mı? Eskişehir antalya mı? Şeklinde

 

İstanbul’dan antakya’ya gittim. Otoyoldan hiç çıkmadan dörtyol’a kadar sürdük. Hayatımda böyle konforlu ve yorulmadan sürüş yaptığımı hatırlamıyorum. 

Tamamını okuyamadim ama her konu tamamen siyasete dönmeli 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Dönecek bir pist olmasaydı vettel de dönemezdi

yeterki istek olsun yoksa pist te araba da hikye

611e37ff86b24528f044f032.jpg

Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


şöyle bir harita var. Önümüzdeki plan bu sanırım

 

images?q=tbn:ANd9GcSuCOnGhJC6eTlQezcYdF5

 

daha da ilerisi için şu var

 

images?q=tbn:ANd9GcT2bVEgJVF2HcmXpkRYpYt

 

 

Konuyu imla ve siyasetten yine aslına döndüreyim.

Bence ilk haritada gösterilen eksik yerlerin yapılması gayet yeterli olur.

Ama 4er şerit gidiş geliş kazık otoyol değil.

Bölünmüş 2şer şerit devlet yolu çok iyi olur.

Bence tabi.

 

 

 

tarihinde İbrahim Arslan tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu
(düzenlendi)

Hem tren ağımız iyi olmalı hem de otoyol ağımız. Hızlıca büyümeye devam edip kendimizi üst sınıfa atacaksak bunlar önemli. Ülkenin her yerine kesintisiz bir şekilde ulaşmak önemlidir. ABD veya Rusya gibi petrolün üzerinde oturmuyorsanız kara taşımacılığı ile mal taşıma işinden zamanla uzaklaşılıp daha kalıcı ve uzun vadeli tren taşımacılığına geçilmelidir. Çünkü direk cari açığı etkileyen bir durumdur. 

 

Gelişmiş ülke, gelişmekte olan ülke kavramlarına göre bu yol işleri de şekilleniyor. Gelişmiş ülkelere baktığınızda hem tren ulaşım ağları iyi hem de otoyolları var.  Zaten bu ülkelerde kredi vb. işlerde yavaş ilerler. Mesela İsveç veya komşularından biri seneler önce bankacılık sektörü tıkandığı ve para dönmediği için halka 1 ev + 1 yazlık almaları için sıfır faizli kredi dağıtmıştı. 

Bizim gibi gelişme süreci devam eden ülkelerde ise halkın para harcaması esastır. O yüzden araç ulaşımı, tren vb. toplu ulaşımın önündedir. O yüzden otoyollar yapılır, araba almak bir prestij meselesi haline getirilir. Tüketim esastır. Bu bir politikadır. Üzerine siyasal bir tartışmaya girmenin bir çözümü yok. Temennilerimiz, isteklerimiz olacaktır. Burada bunlar üzerinden bunu konuşuyoruz. Ama otoyol konuşurken mevzu da nükleer santrale gelmemeli.

 

Geçen sene İzmir otobanını kullandım. Çok iyi bir yatırım ama ücreti fazla. Belki bunun üzerine bir çalışma yapılabilir. benim sürüşümle en az %30 zaman kazancı sağladı ama %15 civarı da fazla yakıt tükettim.  Hız konusunda kendi sınırlarım olmasa zaman kazancım ve dolaylı olarak yakıt tüketimimim daha da yükselirdi.

 

Tren ulaşımının artması üzerine benimde temennim var. Hızlı tren, bölgesel tren, tramvay ulaşımı arttırılmalı. Sanayi bölgelerinin içine kadar tren hatları girmeli. Bu hatlar limanlara kadar uzanmalı. Ayrıca kargo işi de olan havalimanlarının içine kadar girmeli. 

Örneğin, deprem bölgesine sıfırdan şehirler kurulacak. Buralara tren, tramvay hatları da planlanarak şehirleşme yapılmalı.

 

Sakarya'da depremden sonra Karaman-Camili tarafında ve daha sonra Serdivan'da sıfırdan yerleşim yerleri yapıldı ama bu mevzu hiç düşünülmedi.  Komşumuz İzmit şehir merkezini 2ye yarıp tramvay yaptı, biz hala düşünüyoruz :) Mesela 15-20 sene önce Adapazarı merkezden trene atlayıp Haydarpaşa'ya kadar giderdim. Oradan ya Kadıköye yürür ve vapurlarla karşıya geçerdim. Şimdi tek araçla gidemiyorum. Tren saatleri azaldı, ana duraklar merkezden uzaklaştı. Toplamda iyiye gitmesi beklenecek bir durum maalesef geriye gitti. Ana istasyonlar şehir merkezlerinden uzaklaşmamalı. 

tarihinde Baha Kanberoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Avrupa'nın çoğu yerinde iki gidiş iki geliş otoyollar var, gayet güzel iş görüyor, bizde de marmara hariç gayet yeterli olur. Tek sorun bizde trafik kültürünün olmayışı. Kuzey Marmara 4 şerit, soldan ikinci şeritte 90-100 sabit gidip kıyamet kopsa yol vermeyen var.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tork değilde kapanmayan masajlı koltuk vardı :) 

 

Some cheap Italian problems.

Çağlar Bayur yazdı:

 

611e37ff86b24528f044f032.jpg

 

Çok eğlenceli görünüyor, tabela ile güvenlik önlemi fikri müthiş, hemen Stefano Domenicali'ye atıyorum Whatsapp'tan.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Kuzey Marmara 4 şerit, soldan ikinci şeritte 90-100 sabit gidip kıyamet kopsa yol vermeyen var.


herkesin derdi ayrı :) 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

3.şeritten de 90 la gidilmez yol boşsa. Ama şehir içinde hız kurallarına uyan adam da taciz edilmez.  Yakın takip edip , selektör yaparak süren de hatalı, trafiğin akışını tehlikeli derecede bozan da. 70 ile gidilecek yolda ben 150 ile gideyim herkes bana yol versin de denemez. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


herkesin derdi ayrı :) 

 

Deprem günü Maraş'a gitmeye çalışırken benzer kişiler mi Toyota alıyor, yoksa Toyota alan mı mecburen öyle sürüyor diye düşündüm bayağı. :) 

 

 

 

Evren Erakçora yazdı:

3.şeritten de 90 la gidilmez yol boşsa. Ama şehir içinde hız kurallarına uyan adam da taciz edilmez.  Yakın takip edip , selektör yaparak süren de hatalı, trafiğin akışını tehlikeli derecede bozan da. 70 ile gidilecek yolda ben 150 ile gideyim herkes bana yol versin de denemez. 

 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Selim Bilgin yazdı:

 

 

 

Bi an TR sandım. Ne kadar da benziyor :D

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

afyon izmir arası düzgün oto yol şart tam bir felaket oradaki şehir içi geçişleri.  tren yaygınlaşmalı düzgün planlı ve sürekli seferler ile ankara bursa birbirine bağlı olmalı. hızlı tren ile ankara antalya da olmalı.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Konu otoban madem, Karadeniz otobanı diye tabir edilen yolun Giresun merkez kısmında halen battı-çıktı veya üst geçiş sağlanmadı. Şehiriçi yollar bile yetersiz(otoban rahat).  

 

Öncelikle demiryolundan ve büyük şehir diye bir kavram kalmamasından, ülkenin yayılmasından yanayım. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu

Otoban deyince de uçup kaçılacak bir yer gibi algılanıyor ülkemizde. Aslında öyle de olmamalı. Otoban bizim trafiğe, şehir içlerine ve trafik ışıklarına girmeden güvenle seyahat edebileceğimiz yol olarak algılanmalı. Ama toplumun çoğunda maalesef "Otobana gireyim de basayım" duygusu hakim. Otobanda hız ile ilgili de şu karşılaştırmayı yapayım.

 

Geçen Mayıs ayında Belçikaya gittim. Arkadaşım ve eşlerimizle beraber Hollanda, Almanya ve Fransa'ya geçtik. Şehirler arası 3-4 şerit otobanlarda insanların hız limitine aşmadan ilerlediğini gördüm. 50 km boyunca etrafınızdaki çoğu araba aynı. Kimse uzamıyor, kimse sıkıştırmıyor. Selektör yapmıyor. Herkes sinyal ile şerit değiştiriyor. Deli gibi süren sayısı 1 elin parmaklarını geçmez. Kırmızı tabela neyse onun %2-3 fazlası maksimum hız. Trafiğin yarısından fazlası da kalburüstü araçlar bu arada. 1 haftada ayarım bozuldu  :) Benim Sakaryadan izmite giderken yolda  gördüğüm abuklukların yarısını 1 haftada görmedim. 

 

Sadece Almanya da hız sınırı olmayan veya yüksek olan bir yola girdik. 30-40 km kadar gittik. Orası fenaydı :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Baha Kanberoğlu yazdı:

50 km boyunca etrafınızdaki çoğu araba aynı. Kimse uzamıyor, kimse sıkıştırmıyor.

ne kadar sıkıcı yahu,

Doğan Arşiray yazdı:

hızlı tren ile

acelen mi var?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök

yoldan önce çürük binaların yerine yenisi yapılsın.

 

depremde evini kaybedenlere ev yapılsın . mevcut yollar işi görüyor  çok acil değil

 

eğer güç yetiyorsa yollarda devam etsin sıkıntı yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

yoldan önce çürük binaların yerine yenisi yapılsın.

 

depremde evini kaybedenlere ev yapılsın . mevcut yollar işi görüyor  çok acil değil

 

eğer güç yetiyorsa yollarda devam etsin sıkıntı yok. 


Neden? Devlet gelsin benim trabzondaki eski evimi de yapsın o zaman. Yepyeni olsun. Benim neyim eksik? 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Neden? Devlet gelsin benim trabzondaki eski evimi de yapsın o zaman. Yepyeni olsun. Benim neyim eksik? 

fay ın

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hmm o zaman devlet bana araba versin. Bişe versin yani bedavaysa

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Bence hiçbir şekilde tek yöne eğilmemek lazım. Tek başına otoyolla, köprüyle olmuyor olmayacak. 

 

Demiryolu ve deniz ağı kullanılmalı. Hızlı trenin olduğu noktalardan Ankara-Eskişehir arası ortalama 250 km. Tren 1.5 saat civarı, araçla en iyi ihtimalle 2-2.5 saat. Maliyet olarak bilet fiyatının güncelini bilmiyorum fakat 100 lira olsa en az 3 katı rakam yakıt yakarsınız. Süreden kayıp, maddi kayıp, üstüne radar riski, aracın yıpranması vs vs derken hiçbir kalemde avantaj yok. Sadece benim yüküm var ya da 4 kişi gidiyoruz derseniz anlaşılır oluyor. 

 

Çerçeveyi genişletince kaza riski gibi kalemler de dahil oluyor. Bence oldukça gerekli ve şart bir durum.

 

Havayolu ulaşımı uzak mesafelerde avantajlı, ancak 4-5 saatte araçla/toplu ulaşımla gidilebilecek mesafelerde bence mantıksız. Minimum 45 dk önce gidilecek, 1-1.5 saat uçuş, 30 dk uçaktan inmesi, sonra havaalanından çıkış derken 3 saat üzeri süre zaten geçiyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hmm o zaman devlet bana araba versin. Bişe versin yani bedavaysa

hallederiz o kolay, internetin var mı

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Hasan Şendağ
Ali Gök yazdı:

yoldan önce çürük binaların yerine yenisi yapılsın.

 

depremde evini kaybedenlere ev yapılsın . mevcut yollar işi görüyor  çok acil değil

 

eğer güç yetiyorsa yollarda devam etsin sıkıntı yok. 

Devlet neden benim paramla, zamanında çürük ev yapan adama sıfır ev yapıyor? Maliyetinin bir kısmına yardımcı olsun sadece devlet

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ahmet Hasan Şendağ yazdı:

Devlet neden benim paramla, zamanında çürük ev yapan adama sıfır ev yapıyor? Maliyetinin bir kısmına yardımcı olsun sadece devlet

Devlet o gün yapılırken izin verdi vermicekti 

İzin verdiyse maliyetine katlanır 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...