İçeriğe Yönlendir

2023 Bakım Maliyetleri


Hasansahin

Recommended Posts

Hasansahin

Herkese merhaba.

Bakım fiyatları malum. Sorum o yönde olacak.

Son 10 senedir de 2 aracımda tamamen yetkili servise gittim. Şimdi de 2018 Kuga Dizel Otomatik için 90 bin bakımına fiyat alıyorum ancak yetkili servis fiyatları inanılmaz artmış. Şanzıman yağı bakımı ve rutin bakım 9-10-11 bin tl arası ( indirimli ve yaş indirimi haliyle bu fiyatı veriyorlar.) Garantisi de bitti aracın. Özel servisler, boschcar tarzı yerler, 5000 tl fiyat veriyor. Kimisi de 45 binde şanzıman yağı değişmiş. 60 bin km sonra yani 105 bin bakımında değiş diyor. Şu an sadece bakım yeter diyorlar. Rutin bakım 2-3 bin tl boschcar, euromaster tarzı yerlerde. Onlarda garanti bozulmaz diyor. Aracın garantisi bitti gerçi aylar önce. Sizler nasıl yaptınız fikir almak isterim. Yetkiliye devam etmek lazım mı yine de ve şanzıman yağı konusu doğru mu acaba. Herkese iyi günler dilerim. 

 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Şanzıman yağı konusunda yetkili servis daha iyi olur sanki.

 

Diğer türlü özel servisler şanzımana yanlış yağ koyarsa sıkıntı veya yanlış müdahale ederse.

 

Tabi çok iyi bir özel servis de olabilir garanti veren. Garantiniz bittiyse özel olabilir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Ben her zaman aracımın şasi no ile kendim bütün gereken parçalarını alıp ford özel servisine işçilikle yaptırıyorum. 

 

Parçayı alırken çapraz koddan başka bir markada kullanılan aynı parçayı da aldığım oldu. Tamamen fiyata göre. Aynı parça dış kutusu a marka yazınca x3 oluyor bazen

Yorum bağlantısı
Hasansahin
Ü.Emre Kartal yazdı:

Ben her zaman aracımın şasi no ile kendim bütün gereken parçalarını alıp ford özel servisine işçilikle yaptırıyorum. 

 

Parçayı alırken çapraz koddan başka bir markada kullanılan aynı parçayı da aldığım oldu. Tamamen fiyata göre. Aynı parça dış kutusu a marka yazınca x3 oluyor bazen

Çok teşekkürler. Peki şanzıman yağını 45 bin km de yetkili serviste değişmiştim. Şu an 90 bin de değişelim dedi yetkili servis ama onlar her seferinde balata vs ekstra şeyler çıkarıyor. 45 bin de değiştiğim şanzıman yağını gerçekten 90 bin de değişmeli mi acaba yoksa 60 bin km sonra 105 bin bakımında mı değişmeli. Araştırdım otomatik viteslerde 60 binde bir diyende var, başka şeyler diyende var çok arada kaldım. Şanzıman yağı değişecekse lazımsa yetkiliye giderim. Ama sadece periyodik bakım yeter ise euromaster tarzı özel servislere giderim artık. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Hasansahin yazdı:

Çok teşekkürler. Peki şanzıman yağını 45 bin km de yetkili serviste değişmiştim. Şu an 90 bin de değişelim dedi yetkili servis ama onlar her seferinde balata vs ekstra şeyler çıkarıyor. 45 bin de değiştiğim şanzıman yağını gerçekten 90 bin de değişmeli mi acaba yoksa 60 bin km sonra 105 bin bakımında mı değişmeli. Araştırdım otomatik viteslerde 60 binde bir diyende var, başka şeyler diyende var çok arada kaldım. Şanzıman yağı değişecekse lazımsa yetkiliye giderim. Ama sadece periyodik bakım yeter ise euromaster tarzı özel servislere giderim artık. 

Aracınızın bakım programını edinin ford üzerinden. Websitesinde mevcut olması lazım. Dikkat edin şasi ile yahut aracın üretim ayı ile gibi ayrım varsa o şekilde bakın. 

 

Yetkili servisteki parçayı dışarıda da bulursunuz. Aracın şasisi olduktan sonra gereken ne ise bakılıyor siz de bakarsınız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Tuncay

Triger değişimi için bursa sönmez k*ç 16 bin TL fiyat verdi  2015 1.5 ecoboost aracım için. Birebir ford orjinal parçasını kullanarak kayış, rulman ve devirdaim parçasını 4bin TL ye aldım 2.500 TL ye Dr kemal tepretoğullarından çıkma eski baş teknisyen ustama değişttirdim. Artan para ile orjinal debriyaj baskı balata ve rulman aldım.vakti gelince değiştireceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasansahin
Can Tuncay yazdı:

Triger değişimi için bursa sönmez k*ç 16 bin TL fiyat verdi  2015 1.5 ecoboost aracım için. Birebir ford orjinal parçasını kullanarak kayış, rulman ve devirdaim parçasını 4bin TL ye aldım 2.500 TL ye Dr kemal tepretoğullarından çıkma eski baş teknisyen ustama değişttirdim. Artan para ile orjinal debriyaj baskı balata ve rulman aldım.vakti gelince değiştireceğim.

Hocam peki otomatik vites Şamzıman yağı değişimi ne zaman yaptınız. Ben 45 bin de yaptırdım yetkili serviste. Sonrası 60 bin km sonra mı yaptırsam yani 105 bin km de. 90 binde gerek yok dedi bazıları. 45 binde olduğu için ama bilemedim. Triger için de erken diye düşünüyorum zaten 

Yorum bağlantısı
Can Tuncay
Hasansahin yazdı:

Hocam peki otomatik vites Şamzıman yağı değişimi ne zaman yaptınız. Ben 45 bin de yaptırdım yetkili serviste. Sonrası 60 bin km sonra mı yaptırsam yani 105 bin km de. 90 binde gerek yok dedi bazıları. 45 binde olduğu için ama bilemedim. Triger için de erken diye düşünüyorum zaten 

Merhaba Hasan Bey, aracım 6 ileri manuel,  otomatik versiyonlarında içerisinde bir filtresi mevcutmuş onunla beraber değişmesi gerekiyormuş. Amerikalı kardeşi escape modeline ait videolar mevcut onunkisinde değiştiren araç sahibi değişim aralığı olarak 55bin 60bin mil arası uygun diyordu yoğun olmayan bir trafik kullanımında. Benimde bir sorum olacak manuel vitese sahip araçta şanzıman yağı tamamen yenilenir mi yoksa yağ mı eklenir? Çağlar Bey buraları okuyorsanız az çok demeyiniz boş geçmeyiniz. 😀

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasansahin
Can Tuncay yazdı:

Merhaba Hasan Bey, aracım 6 ileri manuel,  otomatik versiyonlarında içerisinde bir filtresi mevcutmuş onunla beraber değişmesi gerekiyormuş. Amerikalı kardeşi escape modeline ait videolar mevcut onunkisinde değiştiren araç sahibi değişim aralığı olarak 55bin 60bin mil arası uygun diyordu yoğun olmayan bir trafik kullanımında. Benimde bir sorum olacak manuel vitese sahip araçta şanzıman yağı tamamen yenilenir mi yoksa yağ mı eklenir? Çağlar Bey buraları okuyorsanız az çok demeyiniz boş geçmeyiniz. 😀

Filtre olayını hiç duymadım sadece yağ değişimi diye biliyorum. O da 2018 model için 7 litre sanırım tabi emin değilim. Kılavuzda yazan 45 bin de birmiş. Triger de 135 bindi 90 bin km ye düşmüş dendi. Yine de servistekiler bile 100 bin sonrası triger olur diyor. Ama 45 binde bir şanzıman yağı eğer sorun yoksa kurcalamayın 60 bin de değişirsiniz diyen de çok. Kesinlikle değiş diyende. Şanzıman yağı değişecekse 90 bin de kesin yetkili dışına gitmem risk olur. Sorunsuz hali sorunlu hale getirebilir. Yetkili serviste 10 bin diyor. 9 ay da bir bakıma gidiyorum ortalama. Bu fiyatlar nereye gidiyor. Şartsa tabi yapmak lazım sonuçta ama değil

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Can Tuncay yazdı:

buraları okuyorsanız az çok demeyiniz boş geçmeyiniz.

damlaya damlaya göl olurmuş, yağ eklenmez zira seviyesi düşmez, ancak yenilenebilir

Yorum bağlantısı
Can Tuncay
Hasansahin yazdı:

Filtre olayını hiç duymadım sadece yağ değişimi diye biliyorum. O da 2018 model için 7 litre sanırım tabi emin değilim. Kılavuzda yazan 45 bin de birmiş. Triger de 135 bindi 90 bin km ye düşmüş dendi. Yine de servistekiler bile 100 bin sonrası triger olur diyor. Ama 45 binde bir şanzıman yağı eğer sorun yoksa kurcalamayın 60 bin de değişirsiniz diyen de çok. Kesinlikle değiş diyende. Şanzıman yağı değişecekse 90 bin de kesin yetkili dışına gitmem risk olur. Sorunsuz hali sorunlu hale getirebilir. Yetkili serviste 10 bin diyor. 9 ay da bir bakıma gidiyorum ortalama. Bu fiyatlar nereye gidiyor. Şartsa tabi yapmak lazım sonuçta ama değil

Son zamanlarda yetkili servislerde yetkisiz çalışan sayısında bir artış oldu malasef. Kimseyi zan altında bırakmak istemem ama servisler şanzıman yağı değişimi konusunda hep isteksiz davranıyor. Şanzıman bu sebepten dolayı arıza yaparsa onarımının daha pahalı olacağı çok net bir durum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasansahin
(düzenlendi)
Can Tuncay yazdı:

Son zamanlarda yetkili servislerde yetkisiz çalışan sayısında bir artış oldu malasef. Kimseyi zan altında bırakmak istemem ama servisler şanzıman yağı değişimi konusunda hep isteksiz davranıyor. Şanzıman bu sebepten dolayı arıza yaparsa onarımının daha pahalı olacağı çok net bir durum.

 

Doğru o nedenle yetkiliye gitmek istiyorum ama hem fiyatlar çok şişik hem de garantisi bitmiş araçta şanzıman yağı değişip bir sorun olursa da arkasında duracaklar mı. Ben Ford hariç diğer markalarda da garantisi bile varken söylediğim sorunların düzeltildiğini görmedim. Ya aşırı baskı yapacaksın ya da dava vs uğraşacaksın. Hemen, anında sorunu düzelten varsa da bana denk gelmedi. Genelde geçiştiriliyor bende. Kaldı ki garantisi biten araçta ne kadar arkasında dururlar emin olamıyorum. Yoksa kesinlikle yetkili servis derim bende. Hatta rutin sıradan bakımları bile isterse daha yaşlı olsun yine yetkililiye giderim. Cevaplar için teşekkürler yalnız. Son durum da şanzıman yağı değişecek ve mecburen de olsa yetkiliye gideceğim sanırım. Teşekkürler 

tarihinde Hasansahin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erol Güven

Şanzıman yağ 45 bin km değişir ayrıca şanzıman yağ filtresi dahil olmak üzere 7 lt alır. Yetkili servislerde değişmesi daha isabetli olur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...