İçeriğe Yönlendir

İlk Çalıştırmada Gelen Titreme Sesi


Koray Kahraman

Recommended Posts

Koray Kahraman

Merhaba değerli arkadaşlar,

 

Aracımı sabahları ilk çalıştırdığımda aşağıdaki linklerdeki videolardan duyabileceğiniz gibi titreme sesi gelmekte, sanki motor kısmında boş bir parça sarsıntı sebebiyle titriyor gibi. Ama yaptığım kontrollerde bir şey bulamadım. Torpidoyu tamamen boşalttım, ses devam etti. Aklıma gelen ihtimallerden;

 

1- Araç altında vidası düşmüş bir kapak veya karter koruma plastiği bu sesi çıkarıyor olabilir mi?

2- Aracım 8,5 yaşında ve yaklaşık 74.000 km, aracım hep servis bakımlı ve birkaç güne kadar bakıma götürüp triger setini değiştirteceğim, triger kayışı bu tür bir sese neden olur mu?

 

Servisteki ustalara gidince siz de bilirsiniz doktora gidince ağrı kalmaz ya :) bu hesap, o ses çıkmazsa arıza tespiti zor olabilir. Sizlerden değerli yorum ve önerilerinizi bekliyorum. İlginize teşekkürler.

 

https://dosya.co/jt1lumgdwv1v/VID_20230317_065834.mp4.html 

 

https://dosya.co/cgdfrh9bjy2i/VID_20230319_144923.mp4.html 

 

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Buna benzer bir ses önceki bir aracımda olmuştu, egzoz sisteminde katalizör koruma kapağı ile manifolt ile egzoz bağlantı ekipmanlarından birinde tespit edilen bir yere ek vida atıldı ses kesilmişti.... Yani araç altına da bakmakta fayda var egzoz sistemi vs.

Yorum bağlantısı
Koray Kahraman
Talha Bilgi yazdı:

Buna benzer bir ses önceki bir aracımda olmuştu, egzoz sisteminde katalizör koruma kapağı ile manifolt ile egzoz bağlantı ekipmanlarından birinde tespit edilen bir yere ek vida atıldı ses kesilmişti.... Yani araç altına da bakmakta fayda var egzoz sistemi vs.

Teşekkürler Talha Bey, umarım bu kadar basittir benim problem de :)

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Koray Kahraman yazdı:

Teşekkürler Talha Bey, umarım bu kadar basittir benim problem de :)

 

Bizim aracımızda ilk çalıştırma ve mesela otomatik vites ile ışıklarda D konumunda uzun bekleyince olmaya başlamıştı... Bütün motor kısmı alt üst ettik en son oradan çıktı. İnşallah sizinki de kolay olur. Allah kolaylık versin :) 

Yorum bağlantısı
Koray Kahraman
Talha Bilgi yazdı:

 

Bizim aracımızda ilk çalıştırma ve mesela otomatik vites ile ışıklarda D konumunda uzun bekleyince olmaya başlamıştı... Bütün motor kısmı alt üst ettik en son oradan çıktı. İnşallah sizinki de kolay olur. Allah kolaylık versin :) 

Teşekkürler, sağolun

Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

Volan sesi de olabilir, yada şanzıman takozu veya motor takozuna da bakılması uygun olabilir.

Yorum bağlantısı
Koray Kahraman
(düzenlendi)
Serkan Gülderen yazdı:

Volan sesi de olabilir, yada şanzıman takozu veya motor takozuna da bakılması uygun olabilir.

Benim de aklıma takoz olabileceği geldi, inşallah maliyet ve olumsuz etkisi fazla olmaz, teşekkürler

tarihinde Koray Kahraman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Kahraman

Bakım için Cumartesi günü servise gittiğimde, araç sıcak olunca ses yapmadığından usta sesi ancak çekmiş olduğum videodan dinledi. Benzinli araçlarda volan yokmuş, bu ihtimali eledik. Takozlar için de; kontrol edebildiği kadaıyla sorun yok dedi ama önümüzdeki Cumartesi günü triger seti değişimi esnasında detaylı bakabiliriz dedi. Tek yapabildiği müdahale, focuslardaki kronik probem vites halatı bazen şaşiye yakın olduğu için çarpıp ses yapabiliyormuş, onun şaşiyle arasına hafif açtı, ama araç soğuyup tekrar denediğimde ses aynen devam ediyor. Radyo bölümünün arkasından plastik dönme-çarpma vb gibi bir ses devam ediyor. 

 

Sanki ön plakaya (araç plakası) vurunca da çıkan titreşim aynı ses benziyor diye plakalığı iyice sıkıştırdım ama ses aynen devam. Zaten araba ısınınca ses kesildiğinden dolayı pek ihtimal vermemiştim buna.

 

Radyo kısmının arkasında kısa süreli pervane dönerken bir yere sürtme sesine benzer (videodaki ses) bu ses nereden kaynaklanabilir?

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Plastik sesine benziyor . Kalorifer motoru pervanesi olabilir.

Yorum bağlantısı
Koray Kahraman
Cavit Çırakoğlu yazdı:

Plastik sesine benziyor . Kalorifer motoru pervanesi olabilir.

Cavit Bey aynen, bana da öyle bir ses gibi geliyor. Bu tür bir ses ısınınca keser mi?

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu
Koray Kahraman yazdı:

ısınınca keser mi?

Kesebilir diye düşünüyorum. Belli hızlarda tiitreyen şaft , lastik v.s gibi parçalara benzetebiliriz .

Yorum bağlantısı
Koray Kahraman
Cavit Çırakoğlu yazdı:

Kesebilir diye düşünüyorum. Belli hızlarda tiitreyen şaft , lastik v.s gibi parçalara benzetebiliriz .

Cavit Bey peki kalorifer motoru pervanesi araç kontak çevrilir çevrilmez devreye girer mi?

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu
Koray Kahraman yazdı:

Cavit Bey peki kalorifer motoru pervanesi araç kontak çevrilir çevrilmez devreye girer mi?

O kadar teknik bilgiye sahip değilim fakat klima açık ise çalışabilir.

Yorum bağlantısı
Koray Kahraman

Klima açık olmamasına rağmen ilk çalıştırmada geliyor, sizden sonra youtube'dan biraz araştırdım; arızalı veya tozlu olan klima sensörü kaynaklı da bu sesin gelebileceği yazıyor ama bu ses genelde vızıltı şeklinde ve sürekli. Kalorifer fanı daha büyük bir ekioman ve daha muhtemel gibi. Bu akşam veya yarın klima sensörü kısmına da ağilip sesin tam yerini tespit etmeye çalışırım. Bu cumartesi triger değişimi olacak, o esnada detaylı bakarız ustalarla. Sağolun desteğinize...

Yorum bağlantısı
Koray Kahraman

Arkadaşlar merhaba, geçen hafta mekanik usta periyodik bakımı yaparken, "Focusl'larda kronik olarak vites halatından ses gelir diyerek vites halatınının şasiye çarpmasından kaynaklı ses geleceğini" belirterek vites halatını şasiden hafif uzaklaştırmaya çalışmıştı, ama ses kesilmemişti. 

 

Bu hafta ise aracın soğuması için servise 2 saat kadar erken gidip, sabahın ilk saatlerinde kaputuaçarak motoru soğutmayı başardım. Usta gelir gelmez aracı çalıştırdığında sesi duyabilecek ortam sağlanmış oldu. Usta aracı çalıştırdı ve sesi duydu. 1-2 kere daha denedi, hepsinde ses geldi. Zaten daha sonraki çalıştırmalarda ses kesildiği için artık ben duymamaya başladım ama önemli olan ustanın sesi duyup yeri konusunda tahmin yapmasıydı. Triger seti değişimine geçmeden trimci usta ve mekanik usta birlikte baktılar. Aracı çalıştırdıp stop ettiler, her seferinde sesi duydular ve tahminleri genel olarak vites halatı üzerine yoğunlaştı. Araç 4-5 çalıştırma sonrası hafif ısındığı için en azından ben sesi duyamıyordum ama ustalar derinden gelen o sesi duymuşlardı. İçerden torpidonun altından elle ve gözle yapılan kontroller neticesinde kalorifer motoru, klima sıcaklık sensör fanı kaynaklı ses gelmediği, vites halatını elle tutup aracı çalıştırınca sesin gelmediğini fark ettiler. 

 

Mekanik usta triger değişimine geçmeden önce vites halatını plastik kelepçe ile bir yere sabitledi ve triger işine girişti. Plastik kelepçe sonrası triger değişimi mola vs dahil toplam 3,5 saat zaman geçmişti. Artık sesi duymak için baya yeterli bir süre geçmişti. Araç bakım işi tamamen bitince dua ederek aracı çalıştırdık ve SES YOK, mükemmel bir histi sesi olmaması.

 

Bakım sonrası 4-5 saat sonra araç soğumasını takiben tekrar denedim ses yok, ertesi sabah araç yaklaşık 10 saat soğuduktan sonra denedim, ses yok.

 

Özetle, mekanik arıza aramak yerine bu tür bir ses duyduğunuzda vites halatına bakabilirsiniz. Şasiye çok yakın olduğundan dolayı ilk çalıştırma esnasında yaşanan titreşimden dolayı şasiye çarpıp, pervane çarpma sesine benzer videodaki sesi çıkarıyor.

 

Hepinize kazasız, sorunsuz günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Koray Kahraman

Şimdiki sorum ise şu; dün yaptığım kontrolde servisteki usta otomatik vites halatını plastik kablo bağlama kelepçesi ile sanırım fren hidroliği borularına (ince metal borular) bağlamış, acaba vites halatı bu borulara yük bindirip sorun yaratır mı?

 

Aklıma plastik kablo bağını çıkarıp, vites halatının şasiye çarpan yerini güzel bir şekilde çift taraflı bant vb bir şeyle sarıp, çarptığında ses yapmasını engellemek geldi.

Yorum bağlantısı
Koray Kahraman

Servisteki usta ile görüştüm, normalde vites halatının bir yere bağlı olması gerektiğini, zamanla bağlantının koptuğunu ve fren hidroliğine yapılan plastik kelepçe bağlantısının kesinlikle problem yaratmayacağını belirtti. Zaten halat sabit bir yere bağlıymış, halat içerden hareket eden bir mekanizmaymış.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...