İçeriğe Yönlendir

Courier 1.0 Ecoboost Alınır mı?


Hakan Örmeci

Recommended Posts

Hakan Örmeci

Merhaba, Ford Courier 1.0 Ecoboost alacağım. Önce size danışmak istedim. Bu motor bu arabayı çeker mi, motor ömrü kısamıdır? Bir de kronik problemi var mı? 370.000 TL en boş paketini alacağım. 18.500 e klima ekleteceğim. 

Yorum bağlantısı
Olcay Diker

 

 

merhaba,

yakın zamanda izlemiştim,

konunuzu görünce aklıma geldi,

fikir verebilir

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Burada da konusu vardı. Sandık motor değiştiren epey var

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Fiyat konusunu bilmem, ancak motor ömrü konusunda çokça şikayet vardı. Üstelik revize edilemeyen, revize gerekliliğinde sandık motor değişimi uygulanan bir motor. 

Yorum bağlantısı
Hakan Örmeci

Motor yüzünden bütün hevesim kaçtı şuan. Peki sıkıntısı nedir bu motorun, neden sandık motor ister?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Hakan Örmeci yazdı:

Motor yüzünden bütün hevesim kaçtı şuan. Peki sıkıntısı nedir bu motorun, neden sandık motor ister?

Aslında yeni modellerde şikayetler azaldı, ama eski serilerden dolayı ülkede adı çıktı. Soğutma ve yakıt besleme sistemlerinde yaşandı problemlerin geneli. Özellikle ilk serilerde soğutma sistemlerinin patlaması, motora su basması gibi enteresan sorunlar ve bunların akabinde saran motorlar falan çokça oldu. Motor haddinden fazla ısınıyorken soğutma sıvısı boruları buna dayanıklı değildi, zaten geri çağırma falan da oldu diye hatırlıyorum. Ancak o arada işte soğutma suyu kaybını göstergede gösteren bir işaret de olmayınca çoğunluk hararet yaptırdı. Tabi yurt dışı forumlarda uç örneklerde motor yağının karterde yanmasından falan bahsedilmiş ancak nispeten çok az görüldüğü için kronik sorundur demek uygun düşmez. Ancak motorun adı çıkınca her ne kadar sorunların büyük ölçüde üstesinden gelinse de ülkede pek sevilmedi. Tabi bu arada sadece bu motor ile satılan araç var, ecosport araçlar bildiğim kadarı ile şu an sadece bu motor ile satılıyor. Enteresan şekilde motor ödüllü, o hacimde en yüksek gücü üretiyor falan. Üzerine makale yazılabilecek bir motor. Tercih meselesi, ben olsam alır mıydım? TDCİ alır yoluma devam ederdim. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Su eksiltmenin normal dendiği motorlar bunlar. Uzak durmak lazım

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Hakan Örmeci yazdı:

Motor yüzünden bütün hevesim kaçtı şuan. Peki sıkıntısı nedir bu motorun, neden sandık motor ister?

Emisyon normları nedeniyle artık birçok motor rektefiye yapılamıyor. @Çağlar Bayur bu normları çok sever.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Gömleksiz üretim diye biliyorum. Rektefiyelik pay yok diyordu. Aslında en güzeli. Baktın gidiyor motor, koyacaksın sıfırını mis. Rakam ne acaba?

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Murat Sahın yazdı:

motor ödüllü

Üst üste birkaç yıl ödül aldı. 155 ve 170 ps olanları da var. Onlarda bir sıkıntı olmamış hiç.

 

İlkay Başaran yazdı:

Gömleksiz üretim diye biliyorum. Rektefiyelik pay yok diyordu. Aslında en güzeli. Baktın gidiyor motor, koyacaksın sıfırını mis. Rakam ne acaba?

 

 

 ApcqSf.jpeg.f8d9b23f4b5dcbe5f15f467acf49bc96.jpeg

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Su eksiltmenin normal dendiği motorlar bunlar. Uzak durmak lazım

Belki gerçekten normaldir? :crazy:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

öroğ5 ten sonra revizton da bitti , hele ki atkison da da hiç olmadı revizyon

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

teknik adamım, bizde ki reçeteler acı ama gerçek , gidip arabama bir daha sarılayım

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hakan Örmeci

İstesek de alamayacağız gibi duruyor. Ford çetaş ve Ford Keleşler'i aradım bırak yüksek fiyat vermeyi direkt yok çektiler. Mayıs, haziran gibi bekliyoruz diyorlar. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

atkison da da hiç olmadı revizyon


Doğru. Çünkü gerek yok :) 1.8 olup 97 beygir güç üreten ve v kayış çevirmeyen motor neden bozulsunki :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

aşınmayan mekanik caponda


Gerçek caponda yenilik olmaz. Eski versiyonlar iyidir :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Gerçek caponda yenilik olmaz. Eski versiyonlar iyidir :) 

 

heee eskiden de marşa basar basmaz 3000 devir de gaza basardın, atkinson pistonu fenadır blok mlok dinlemez, kırar

Yorum bağlantısı
Berkay Akülker

Eğer şart değilse bu araç, fabrikasyon lpgli 1.4 Fiorino güzel bir alternatif olacaktır. Hem daha dolu hem de piyasada tutulan bir araç. 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-minivan-panelvan-fiat-tuncay-dan-2021-fiat-fiorino-fire-premio-28-bin-km-de-boyasiz-1067324268/detay

 

Koltuk ısıtma, ekran, park sensörleri, klima, çelik jant vb. özelliklerle zaten daha konforlu olacaktır. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

heee eskiden de marşa basar basmaz 3000 devir de gaza basardın, atkinson pistonu fenadır blok mlok dinlemez, kırar


gerçek atkinson olsa tamam ama bizimki sahtesi. otto’dan farkı supap zamanlaması konuşmuştuk da abi :) 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Doğru. Çünkü gerek yok :) 1.8 olup 97 beygir güç üreten ve v kayış çevirmeyen motor neden bozulsunki :) 

Tamamen ekonomik olsun diye mi bu veri?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

supap zamanlaması

ondan diyorum atkinson taklidi yapan vvti motoru toplayan usta henüz doğmadı

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ondan diyorum atkinson taklidi yapan vvti motoru toplayan usta henüz doğmadı


millet evinde değişiyor bu motorun parçalarını :) zaten 2015’te ciddi revizyon gördü. Eskiler conta yakıyordu egr’den dolayı. Yeniler dayanıklı. Komple rektifiye zamanı gelene kadar aracın şase ömrü biter yav. Zaten motor gidilen yolun yarısı kadar çalışıyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...