Mehmet Ozyurek 25 Mayıs 2007 Paylaş 25 Mayıs 2007 Farlara bi-xenon mercek takılması, xenon kit ve akü bağlantısı yapılması:Gerekli aletler: Düz tornavida, yıldız tornavida, iyi bir alyan takım, küçük bir lokma takımı, pense, keski pense, karga burnu pense, bıçak, maket bıçağı, kumpas, silikon tabancası, lehim tabancası, kalem, fırın, kıl testere, demir testeresi, ölçü aleti, matkap, fotoğraf makinesi.Gerekli malzemeler: Şki tane makyajlı focus farı, Sökülüp sinyal camı çıkarılacak iki tane VW Caddy farı, 2 tane D2S bi-xenon mercek, D2S Xenon kit. Focus 1 farı tesisatı, Sprey Boya, Soğuk Silikon, Yeni astradan çıkma mercek halkaları, Bant, 2 adet ledli beyaz ışık veren sinyal ampulüAkü bağlantısı için 3 metre kablo, role 3 adet sigorta ve sigorta ayağı, diyot, yeteri kadar fiş.. Yapım aşamaları ise şu şekilde;Şlk iş farı masanın üzerine sabitleyip, konumunu masanın üzerine işaretleyip elektrik vererek yaktıktan sonra karşı duvara düşen ışığın desenini maskeleme bandı ile duvarda işaretledim. Sonraki adım farı açmaktı, Önce ince bir tornavida ve maket bıçağı ile, farın birleşim yerlerindeki görünen silikonları temizledim, Sonra farı fırına koydum, frının ısı ayarını 150 dereceye getirdim ve 150 dereceye ısındıktan sonra 8-10 dakika kadar fırında beklettim. Far yeterince ısınmıştı, elimi yakmadan bir bezle tutarak farı çıkardım, ilk önce tırnakları kurtardım, güçlü bir düz tornavida ile yavaş yavaş kırmadan farı açtım. Soğumaya bıraktım.Farı açtıktan sonra sorun yaşayacağınız ilk yer, aynalı kısmı fardan ayırmak, iki adet hareketli ayakla tutuyor farı. Ben önce arka taraftan bu ayakların vidalarını söküp, far yükseklik ayar motorunu da çıkardıktan sonra aynayı çıkardım. sonra sabitleme ayaklarını fardan ayırdım..Modifiyeye sarı sinyal camlarından başladım, Vw caddy'den söktüğüm sinyal camlarını, sinyal yuvasına monte ettim. Ampul olarak ta elektrikçilerde bulabileceğiniz ledli beyaz ışık veren sinyal ampullerinden kullandım. En önemli aşama; merceğin sabitlenmesi; Far aynasını elime aldım, çizilmemesi için maskeleme bandı ile güzelce kapladım, tersten keseceğim yerleri, işaretleyip, matkapla, yakın olacak şekilde keseceğim yerleri deldim, sonra gerekli yerleri pense ile kırarak genişlettim. Ben merceği aynaya sabitlemek yerine mercek ayağı kullanmayı tercih ettim, Benim kullandığım mercek Yeni Astra veya Mercedeslerde kullanılan Hella bi-xenon merceklerOdak ayarlarını geçici olarak yapıp, sıcak silikonla geçici olarak sabitledim, far aynasını fara taktım. Ama camı kapatmadım, bu halde iken petrole gittim, düz bir zeminde duvara karşı durup, olması gereken çizgileri duvarda işaretleyip arabayı 7,5 metre geri çektim. Farları yaktım. Farlar yanık iken mercekleri sağ sol veya aşağı yukarı oynatarak duvardaki daha önceden çizdiğim ve olması gereken aydınlatma çizgisini denk getirip orda iken hiç oynatmadan yine sıcak silikonla merceği tekrar sabitleyerek farı söktüm ve eve getirdim.. Gecici olarak sabitlediğim merceği evde 404 power mix yapıştırıcı ile güzelce yapıştırdım.. Bu yapıştırıcı sarı ve mavi renklerden oluşan hamur gibi görünen bir yapıştırıcı, kullanmak istediğiniz kadar iki renkten eşit olarak alıp rengi yeşile dönenedek güzelce yoğuruyorsunuz.. Rengi yeşile döndükten sonra yapıştırıyorsunuz 2 saat gibi bir sürede iyice sertleşiyor.. Kuruduktan sonra, Sanayiden 2,5 liraya aldığım sprey boya ile siyah olan mercek ayakları ile katılınca yeşile dönen yapıştırıcının üstünü boyadım. Tabi bu arada da maskeleme bandı ile boyanmaması gereken yerleri güzelce maskelemiştim. Malumunuz, benim araç eski focus, tesisat eski tip, makyajlı farlarda ise yeni tip soketler var. Daha önceki uygulamada aracın tesisatını bozmamış ve bir ara kablosu ile adapte etmiştim yeni farı, Bu farda ise tesisatı komple değiştirdim. Sırf, soketi yüzünden söküp takması kolay olsun diye eski far tesisatı kullandım. Tabi, uzun ve kısayı ayırdım, fardaki sinyalleri park yaptım. Bi-xenon merceğin uzuna alınca merceğin önündeki perdeyi kaldıran bobine uzundan paralel çektim. Sol fardan, role için kısa far + ucunu dışarı çıkardım ve roleye yetişecek kadar uzattım. Yine sol fardan balast için kullanılmak üzere şasi çıkardım.. Sağ fardan ise sadece balast için şasi çıkardım. Sinyal camı, tesisat ve mercek tamamdı, montaj aşamasında far yükseklik ayar motorunu takınca merceğin farın içine sığmadığını gördüm, farın arkasını biraz kestim ve genişlettim. Oraya bir ara bir kapak yapacağım.Tüm bu işlemler ikinci far için aynen tekrar edildi, ikinci far nispeten çok kolay oldu.Akü bağlantısı için Aküden bir elektrik ve şasi aldım. Bunları roleye bağladım fardan gelen kısa far +’yı ve balast çıkışlarını da bağladıktan sonra roleyi aktif ettim.Farları evde kapattım. Birleşim yerlerini soğuk silikon ile yapıştırdım. Sabaha kadar kurumaya bıraktım. Ertesi gün farları takıp, tekrar petrole gidip, far ayarlarını yaptım. Akşam yolda test ettim.. Her şey yolunda idi.. Size bu konudaki tavsiyelerim;Mercek montajı veya far ayarı yaparken kullandığınız duvar en az 10 merte genişliğinde olsun ve siz ortalı yanaşın. Ben 6000K xenon kit ve ampul kullandım siz 4300K ampul kullanın.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Mayıs 2007 Yazar Paylaş 25 Mayıs 2007 Şşin maliyeti:Çıkma focus farları çifti 100 lira,D2S bi-xenon mercekler 40 lira,Yapıştırıcı (3 paket) 21 lira,Sprey Boya 2,5 lira,Soğuk Slikon 5 lira. 2 adet beyaz ışık veren ledli sinyal ampulü : 10 lira 2 tane eski far tesisatı ve 3 adet yükseklik ayar motoru 10 lira.Xenon kit 180 lira.Mercek halkalarına ve caddy farlarına para vermedim Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 26 Mayıs 2007 Paylaş 26 Mayıs 2007 amanın ne olmuş bu araba böyle ya mutasyon geçirmiş süper olmuş Allah kaza,bela vermesin... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Mayıs 2007 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2007 Çok güzel bir çalışma tebrikler.Teşekkür ederim. ne yapıyorsam sizlere layık olabilmek için Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 26 Mayıs 2007 Paylaş 26 Mayıs 2007 Merceğin geride konumlanabilmesi sayesinde alttaki reflektör yüzeyinin ucundan kesmek zorunda kalmamışsın. Daha öne alınsaydı aşağı indirirken oraya değecekmiş kılpayı ile. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Mayıs 2007 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2007 Yarım santim ile kurtarıyor, takarken ne kadar hesap yaptım da Yorum bağlantısı
Emre Düzgün 27 Mayıs 2007 Paylaş 27 Mayıs 2007 ellerine sağlık abi çok güzel olmuş. darısı başımıza. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Mayıs 2007 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2007 Sağol era, daha iyileri, orjinalleri sizlerin olsun.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Mayıs 2007 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2007 süper olmuş Allah kaza,bela vermesin...Sağol Murat.. Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 29 Mayıs 2007 Paylaş 29 Mayıs 2007 Tebrikler harika olmuşbende zamanında hella bi-xenon projektörlerle yapmadığıma pişmanımeminim bendeki bosch bi xenonların kesilme çizgisi ve bi xenon modundaki ışık miktarı daha yüksek ama solenoid belası yüzünden uzun farı uzun süre yakamıyorum. hala bir zaman rölesi bulabilmiş değilim.burdan bir çağrı daha yapıyım lütfen herhangi biyerde zaman rölesi bulan bilen varsa sölesin 3 saniye 10 saniye 20 saniye veya o civarda olabilir Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 30 Mayıs 2007 Paylaş 30 Mayıs 2007 bende zamanında hella bi-xenon projektörlerle yapmadığıma pişmanımeminim bendeki bosch bi xenonların kesilme çizgisi ve bi xenon modundaki ışık miktarı daha yüksek ama solenoid belası yüzünden uzun farı uzun süre yakamıyorum. hala bir zaman rölesi bulabilmiş değilim.burdan bir çağrı daha yapıyım lütfen herhangi biyerde zaman rölesi bulan bilen varsa sölesin 3 saniye 10 saniye 20 saniye veya o civarda olabilirOluşma ihtimali çok düşük bir şey için uğraşıyorsun gibime geliyor, olsa bile en fazla solenoidin bozulur, sen de farı açar hella bi-xenon mercek koyarsın Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Mayıs 2007 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2007 Beğendiğinize sevindim Murat Bey.. Yorum bağlantısı
Emre Okur1679652576 18 Aralık 2007 Paylaş 18 Aralık 2007 arkadaşlar aracım,yani peder beyin aracı focus 2004 ghia.gel zaman git zaman görüntü açısından beyazımsı renkleri aradım durdum.ilk osram coolblue aldım netteki çeşitli yerlerdeki tavsiyeler üzerine.baktım ki resmen sapsarıikinci denememde yine bol bol sayfa gezerek gördüm ki philips bluevisionlar revaçta.o daha da sarı çıktı işin acı veren yanı her iki setin hem uzun hem kısalarını almıştımen son dedim kendi kendime herşey para değil bi de ucuz dene.aldım mtec swhite 4150k.hem kısa farlarımda hem sislerde bu mtec lerden var.uzunlar ise philips blluevision.unutmadan şunu da söyleyeyim kullanmaya başladığımın ikinci ayı kısa philips patladı.neysegörüntü olarak gerçekten hoş.bunlar 4100k ise önceki philips ve osramlar da yazan 4000k lar ne idi?tecrübelerimi aktardıktan sonra gelelim mevzuya.malum geceleri şekil o biçim ama resmen asfaltı göremiyorum kısa farlarım h7.bunları xenon a çevirmek istiyorum.orjinalde focus ta mercekli far yok mecburen açık kullanacağım.cyclone fiyatı ile beni cezbetti 290lira gibi fiyatı ile.ne dersiniz?bir de şu d1 d2 ve harf ekleriyle h1 h7 nin ilgisi var mı?teşekkürler Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Aralık 2007 Yazar Paylaş 19 Aralık 2007 cyclone fiyatı ile beni cezbetti 290lira gibi fiyatı ile.ne dersiniz?bir de şu d1 d2 ve harf ekleriyle h1 h7 nin ilgisi var mı?teşekkürlerD1 ve D2 H1 ve H7 gibi birer ampul çeşidi... Soketleri farklıdır.. Ampul yapıları boyları farklıdır... Size lazım olan H7'dir... Ancak; Focusun reflektörleri iyidir... Xenona geçmeden önce kaliteli ampul denemek sorununuzu çözebilir... Ampul tavsiyesini diğer arkadaşlar yapacaktır... Şyi bayramlar... Yorum bağlantısı
Emre Okur1679652576 19 Aralık 2007 Paylaş 19 Aralık 2007 osram silverstar veya philips power2night halojen alınca mutlaka tatmin olacağım ama renk de açık olsun istiyorum.bu ikisi aynı anda xenonda mümkün olsa gerek.6000k ampül istiyorum her ne kadar xenon da olsa 8000k maviliğnde görüş düşer diye düşünüyorum.yani h7 isteyeceğim ama bana gelecek olan h7 sokete uygun d1 gelecek doğru mu anlamışım?taktırdığım sistemin ışığını ileride değiştirmek istesem sadece ampülü değişrtirmem yeterli değil mi geri kalan parçalar üniversalkırıldı patladı gibi durumlarda osram veya philips ile değiştirebileyim gerçi epey pahalılar neyse.uzakdoğu üretimi iyi aydınlatmıyor gibi şeyler okudum da sebebi ampül müdür?değişip rahatlamak mümkün müdür?son olarak da far yükseklik ayarı hangi durumlarda iptal oluyor? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 19 Aralık 2007 Paylaş 19 Aralık 2007 Xenon kit veya halojen ampul, hangisini alırsanız alın H7 olanını almanız gerekli, D2 ya da D1 türü ampuller oem xenon araçlar için kullanılır, sizin farınızın soketine uymaz. Bunlardan birini taktırdığınızda yükseklik ayarı iptal olmaz.Makaleler - Xenon'a dönüşüm bölümünü mutlaka okuyun. Yorum bağlantısı
Tayfun Arslan1679652576 22 Aralık 2007 Paylaş 22 Aralık 2007 Teşekkür ederim. ne yapıyorsam sizlere layık olabilmek için çok güzel olmuş tebrikler.bende opel aracıma böyle bişey yapmak istiyorumm.onun için araştırma aşamasındayım.ancak sorun çok oluyoorr.mesala hellla merceklerin etrafına takacak bi şey bulamadımm.çerçeve gibi .yandığı zaman dağılmaması için.birde sen neden 4300 K öneriyorsun Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Aralık 2007 Yazar Paylaş 22 Aralık 2007 Mercek kenarına; astranın veya mercedesin halkalarını kullanabilirsin.. Ben hem 6000K kullandım hemde 4300K kullandım... Gerek ampul kalitesinden gerekse renk ve lümen değerinden 4300'ü çok daha başarılı buldum.. 6000K uzun yolda yoruyor.. Yağışlı havada yolu seçemiyorsun.. Özellikle karda 6000 ve 8000 ile yola gitmek imkansız.. Kar taneleri tek tek üstüne üstüne geliyor. Aydınlatma için en uygun renk 4300, göz sağlığı için en uygun renk yine 4300.. 6000K ile sürekli sisleri yakma gereği duyuyordum... Yorum bağlantısı
Emre Okur1679652576 27 Aralık 2007 Paylaş 27 Aralık 2007 bir de merak ettiğim son bir husus var.modifiyelere baktığımda herkes far arka kapağını kesmiş biçmiş silikonlamış birşeyler yapmış.h7 kit aldığımda bu tip işlemler gerekecek mi anlamadım Yorum bağlantısı
Mehmet Uğur Aca 27 Aralık 2007 Paylaş 27 Aralık 2007 taslaktanmı bahsediyorsun reflektördenmi. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 28 Aralık 2007 Paylaş 28 Aralık 2007 bir de merak ettiğim son bir husus var.modifiyelere baktığımda herkes far arka kapağını kesmiş biçmiş silikonlamış birşeyler yapmış.h7 kit aldığımda bu tip işlemler gerekecek mi anlamadımKit direkt olarak far soketine takılabiliyor, dolayısıyla ciddi bir değişiklik gerektirmez, seviye ayarı da çalışmaya devam eder. Yorum bağlantısı
Recep Gümüş 30 Aralık 2007 Paylaş 30 Aralık 2007 maşallah çok güzel olmuş bende angellerin ledleri bayaz yapmak istiyorum nasıl basit bir iş mi yoksa uğraştırır mı.fk larda kaç tane led lazın.bit farda iki angel var.bir angel da kaç led var.orjinal ledlerin dirençleri kaçlık bir de.sadece led mi yenilemeliyiz yoksa direnç te mi.geçen bir x5 te gündüz vakti angellar açık belli oluo onlarda nasıl led var peki Yorum bağlantısı
Cem Temizsoylu 30 Aralık 2007 Paylaş 30 Aralık 2007 FK farların halkalarında led ampüllerden yok, 2.3W lık küçük dipsiz park ampüllerinden kullanılmış. Yorum bağlantısı
Recommended Posts