İçeriğe Yönlendir

VW Jetta 5 (2005-2010) xenon far ve mercek montajı


Hakan Demirel1679652575

Recommended Posts

İlker Kemal1679652572

Daha önce bi-xenon mercek montajı yapılmış ve B serisi kapak takılmış bazı golf 5 araç resimleri.

Bu kapağın avantajları hem merceği tam kapatması hemde far yükseklik motoru çalıştığı zaman etrafa sürtmemesi ,çarpmaması.

post-553-1295580437_thumb.jpg

post-553-1295580477_thumb.jpg

post-553-1295580581_thumb.jpg

post-553-1295580725_thumb.jpg

post-553-1295580758_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Hiç kuşkusuz bu kapakları kullanmakta bir incelik vardır.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

araba çalışırken aküden kaç volt okuyorsan o voltaj ilemi besledin ampulü?mustafa üstadımın yazdıkları doğru.bu ampuller 24volt olanlarmı?24 volt 100wattlıklar var onlarda istediğin ışık şiddeti sağlanabilir.bu kadar kısık olabileceğini hiç düşünmemiştim. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Bektaş

24volt H7 seri baglarsan benım mesajımdaki hesaba göre kısık yanacaktır.12voltu seri baglamalısın.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
Mustafa zaten 12v h7 ler seri bagli aku yuasa 35A kuru aku 12 voltun ustunde voltaj

cık bu test yanlış olmuş.araca bağlayuıp çalışır halde test edeceksin yada araç çalışır durumda iken gördüğün voltaj ne ise o voltajla test etmen daha gerçeci olacaktır.1 volt bile ciddi lümen artışı sağlar.aküde voltajı 13 volt görsen dahi verebileceği akım 32amperde olsa yinede değişir.bunun etkisi muhakkak vardır.volt haricinde ampulde akım çok önemlidir.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Yahu merak ediyorumda aradaki 3-5 watt farka neden bu kadar takılıyorsunuz.Bu kadar detaycı olmayın. Erken yaşlanırsınız :)

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

gayet iyi gidiyor.ayak yapman gayet iyi olmuş.diod bacağındaki lehim iyi olmamış.onu düzelttiğini umuyorum. :)

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

yuvarlak tellere lehim yaparken pense-cekic turu birseyle onu ezer duzlestirirseniz daha iyi ve kolay lehim yapabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

diyot ne için?Röle bobinini de "koruma diyotu" dedigimiz paralel diyot baglamanı da tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
(düzenlendi)

Koruma diyotunun çizgili ucunu röle bobininin + ucuna

diyotun siyah ucunu ise bobindeki şaseyi bagladıgın yere paralel baglıcaksın ama kullandıgın röle sanırım kendinden koruma diyotlu.

Yalnız o resimdeki diyot çok ısınabilir.

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
(düzenlendi)
park lambası oktay abi aslında halojen sarısıda çok sarımtırak yanıyor :D6A lik diyot . başka diyot önerin varmı acaba ?resimdeki roleyi kullanacağımve 5 ayaklı başka bir role kullanacağım koruma olursa nolur olmazsa nolur birde kullanacağım diyot ne olsun?

Koruma diyotu olarak ben genelde 1N4001 diyot kullanıyorum.Koruma diyotu olmazsa ters indüklenme transistörlü devrelerde transistörü delip sistemi bozabiliyor problem çıkartıyor.Şşlemcili devrelerde işlemci sapıtıyor röleyi çekmiyor vs.Ben baskı devre tipi röle kullandıgım için sürekli koruma diyotu kullanıyorum

Sanayi tipi rölelerin ise koruma diyotu kendi içinde var oldugu söyleniyor.Yine de koyman da yarar var.

Burda yalnız dikkat etmen gereken şey diyotun kesikli ucu röle bobininin + ucuna gelcek..

Bobinin uçlarıyla kontak uçlarını karıştırmamalısın.

Benım elimde bir tane sanayi tipi röle var.Bobin uçları 85 ve 86

Sen 85 ucuna +12v verirsin.86'ya - verirsin.Böylece röle çeker.Koruma Diyotunu baglarken ise diyotun kesikli ucu yani gri renkli ucu bu baglantıya göre 85 ucuna baglancak.Diger ucu ise 86 ya baglıcaksın.

Eger sen 85 ucuna -,86'ya +12v verirsen o zaman diyotun yönü degişir.Buna dikkat etmelisin.

Ama oto elektrikçilerin nerdeyse hiçbiri koruma diyotu koymuyor.

Ben xenondan hiç anlamam ama anladıgım kadarıyla sen 6amperlik diyotla uzunları açtıgında daha dogrusu selektör yaptıgında kısalar da yansın,sadece kısalar yandıgında ise uzunlar yanmasın" olayını saglamak istiyorsun.

O 6amperlik diyotun farları yaktıgında üzerinden akım geçtiginde ısınıp ısınmadıgına bi bakabilir misin?Sen ondan 3 amper çeksen bile aşırı ısınıyordur o.Fakat ne kadar süre dayanır dayanmaz bende bilmiyorum.Belkide ısınmasına ragmen yıllarca çalışacaktır.

Ben o nedenle diyot fazla kullanmıyorum.Isı olayı var.Çakışma ve ayırma işlemlerini röle ile hallediyorum.

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Çok güzel olmuş, gözün aydın. Gündüz fotoğrafı da alalım bi kaç tane. Mercek ve kapak şık durmuş.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Gayet güzel olmuş. Eee emeklerinin karşılığı.

Gündüzde görsek güzel olur.

Yorum bağlantısı
Misafir

Bektaş niye keskinlik ihtiyacı duydun Koito'da? Bence fazla parmaklama merceği.Gündüz resimide aldıkmı tamamdır.

Yorum bağlantısı
Erkan Kahya

Yol aydınlatmasını gösteren foto yokmu hiç arabanın içinden ve dışından. Ne kadar geniş ve parlak bir aydınlatma sağlıyor ona da bakardık

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
fakat ben gördümki koitoyu övdük övdük fakat duvardaki kesilme çizgisiyle kaldı övülmesi yoldaki aydınlatması bosch mercekten zayıf geldi bana fakat yanal aydınlatması şahane.

:):D

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkür ederim fakat ben gördümki koitoyu övdük övdük fakat duvardaki kesilme çizgisiyle kaldı övülmesi yoldaki aydınlatması bosch mercekten zayıf geldi bana fakat yanal aydınlatması şahane.

:good1: Gözlerin alışsın biraz, öyle sonuçları alalım. Benim hep kuşkuyla yaklaştığım bir mercek olmuştur koito.

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

sen yat uyu biraz Bektas, bugun cok yorulmussun... baksana, Selcuk Abi'ni bile Servet Abi demeye baslamissin. :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bana güzel gibi geldi. Siz neden uzunlara kötü dedinizki. Bence ikiside güzel.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...