İçeriğe Yönlendir

3000K sarı yanan xenon


Abdülkadir Altunpul

Recommended Posts

Abdülkadir Altunpul

herkese merhaba aracım için h4 tipinde 3000k sarı xenon arıyorum.

DTM araçlarında ki gibi olması lazım,nerden bulabileceğim konusunda bir fikri olan varmı?

Yorum bağlantısı
Abdülkadir Altunpul

haklısın dostum fakat paypal sisteminin aksaması yüzünden daha once yapmak istediğim bir alışverişin ödemesini yapamadığım o yuzden üyeliğimi iptal ettiler.şimdi de tekrar herşeyi silbaştan yapıp getirtme işleri ile falan uğraşamıyorum.ülkemizde bulunursa alırım...yoksa da sağlık olsun!!!

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

türkiyede o sarı tip ampullerin kullanılması yasak diye biliyorum.

bir yakınımın çok çok eski peugeot aracında standart olarak o ampullerden vardı hatırlarsınız belki 20 yıl öncesi bi model. polis çevirip beyaz ampul takmasını söylemişti.

Yorum bağlantısı
Abdülkadir Altunpul

verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim fakat anlamadığım 2 madde var bunlar;

''Kısa ve Uzun Hüzmeli Farlar

Madde l04- Araçlarda kısa ve uzun hüzmeli farlar aşağıda belirtilmiştir.

a) Yol yüzeyinin ışıklandırılması için yalnız beyaz ışık kullanılmalıdır.''

bu maddeye göre tüm araçların farları beyaz olmak zorunda.ama hangi trafiğe çıkan araçta standart olarak beyaz ampül yada beyaz far var.Hiçbirinde yok çoğumuzun farları standart bir şekilde sarı ve trafikten de bu şekilde izin alıyorlar.

''Kısa ve Uzun Hüzmeli Farlar

Madde l04- Araçlarda kısa ve uzun hüzmeli farlar aşağıda belirtilmiştir.

d) Kısa ve uzun hüzmeli farlar ayrı ayrı olabilir. Bu takdirde uzun hüzmeli farlarla kısa hüzmeli farlar, birlikte ve aynı anda yanmamalıdır. Araçlarda uzun hüzmeli farları uyarı amacıyla kısa süreli yakabilecek düzen bulunmalıdır.''

bu maddeye göre de h4 far tipi haricindeki araçların trafiğe çıkmaması gerekiyor.

Ya bu maddelerde bir hata var,ya uygulamada aksaklık var,yada anlatmak istedikleri kuralları ifade etmelerinde sorun var.

yani sonuç olarak benim uygulamada yapmak istediğim normal de aracımızın farları hangi renk tonunda yanıyorsa aynı tonu xenon ile uygulayıp kullanmak sadece o kadar.

Yorum bağlantısı
Abdülkadir Altunpul

birde hatırlarsanız ülkemize ilk gelen hyundai accentlerin full modellerinde orjinal sap sarı sis farları kullanılıyordu yani araçlar o şekilde sıfırdan trafiğe çıkış izni alıyordu.ki normal sarı değil baya baya sap sarı bir sis farıydı.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim fakat anlamadığım 2 madde var bunlar;

''Kısa ve Uzun Hüzmeli Farlar

Madde l04- Araçlarda kısa ve uzun hüzmeli farlar aşağıda belirtilmiştir.

a) Yol yüzeyinin ışıklandırılması için yalnız beyaz ışık kullanılmalıdır.''

bu maddeye göre tüm araçların farları beyaz olmak zorunda.ama hangi trafiğe çıkan araçta standart olarak beyaz ampül yada beyaz far var.Hiçbirinde yok çoğumuzun farları standart bir şekilde sarı ve trafikten de bu şekilde izin alıyorlar.

''Kısa ve Uzun Hüzmeli Farlar

Madde l04- Araçlarda kısa ve uzun hüzmeli farlar aşağıda belirtilmiştir.

d) Kısa ve uzun hüzmeli farlar ayrı ayrı olabilir. Bu takdirde uzun hüzmeli farlarla kısa hüzmeli farlar, birlikte ve aynı anda yanmamalıdır. Araçlarda uzun hüzmeli farları uyarı amacıyla kısa süreli yakabilecek düzen bulunmalıdır.''

bu maddeye göre de h4 far tipi haricindeki araçların trafiğe çıkmaması gerekiyor.

Ya bu maddelerde bir hata var,ya uygulamada aksaklık var,yada anlatmak istedikleri kuralları ifade etmelerinde sorun var.

yani sonuç olarak benim uygulamada yapmak istediğim normal de aracımızın farları hangi renk tonunda yanıyorsa aynı tonu xenon ile uygulayıp kullanmak sadece o kadar.

a maddesinde bir problem yok, standart ampullerin ışık rengi de beyaz ama daha sıcak bir beyaz. Ordaki beyazdan kasıt bizim anladığımız xenon beyazı değil. :)Makaleler - Genel bilgiler linkinde bu konuda bilgiler var.

d maddesi ise kısa farlar kapalı iken ikisinin beraber yanmaması gerektiğini ifade etmiş. Şfadeler biraz yoruma açık tabi.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

bende bu kısımı tam anlayamadım

"Araçlarda uzun hüzmeli farları uyarı amacıyla kısa süreli yakabilecek düzen bulunmalıdır."

bu sanıyorum far kolunu ittirdiğimizde sürekli yanması. çekip bırakınca kısa süreli uyarı amaçlı yanması durumundan bahsediyor.

Fakat benim eski lagunada far kolunun ittirilme konumu olmazdı. sadece çekme vardı ve çekince direk kilitlenirdi. seri halde selektör yapmak çok zor olurdu nefret ederdim bu durumdan. peki bu araç nası trafiğe çıkıyor bu maddeye göre :)

birde konuyu bulamadım ama geçenlerde forumda bir araç için sorun yazmıştı birisi farlarım kapalıyken selektör yaptığımda xenonlarda yanıyor diye. ve bu konuya standartta benim arabadada selektör yapınca kısalar yanıyor diye ekleme yapanlar olmuştu. bu maddede bu duruma ters düşüyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Fakat benim eski lagunada far kolunun ittirilme konumu olmazdı. sadece çekme vardı ve çekince direk kilitlenirdi. seri halde selektör yapmak çok zor olurdu nefret ederdim bu durumdan. peki bu araç nası trafiğe çıkıyor bu maddeye göre :)

Yarım çekmeyi denememişmiydin...

Yorum bağlantısı
Abdülkadir Altunpul

yarım çekince veya çok hızlı 2 kere çekip bırakınca kısa-uzun kısa-uzun şeklinde sellektör gibi oluyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

yarım çekerek yapardım ama böle uyarı anlamında 2 3 kere yaparken kesin kilitlenirdi. çekme aralığı çok kısaydı. seri halde düzgün yapmak mümkün olmuyordu yani.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...

Gerek iç piyasada gerekse dışarıda 3000k adı altında xenon ampüller satılmakta.Bende D2S,H1 ve H3 olanlardan kullanıyorum.Bunlarda dikkatimi birşey çekti ve sizlerle paylaşmayı isterim.

Kullanılan xenon ampüller normalde 4100k'dır.Adamlar herhalde direk 3000k'yı yakalamak maliyetli oluyor diye üzerlerini sarı ışık versin diye acayip bir boya ile boyamışlar.Ekte bellide oluyor.

Şlk kez geçenyıl Starexin sisleri için aldım ve yağmurlu karlı havalarda kullandım.Gayet iyi performansı var.Hadi bide Kangoya alayım dedim.D2S olarak sipariş ettim ve bir kaç aydırda kullanıyorum.Havaların bozulması ve erken hava kararması nedeni ile çok sık kullanmaya başladım ve 2 ay gibi bir sürede ampüller tırtlamaya ve ışık şiddeti düşmeye başladı.Bununla birlikte geçen akşam hem yağmur hemde müthiş bir sis vardı.Bi karşılaştırma yapmak istedim 4300k ile 3000k arasında ve sonuç:4300k 3000k dan daha iyi aydınlatma sağladı.Hatta Starex'in sisleri 3000k farları 4300k.Farları söndürüp sislerle,sisleri söndürüp farlar ile gezindim ve kesin olarak 3000k nın yağmur ve kar hariç siste bir işe yaramadığını öğrendim.

Ayrıca ömrünün kısa oluşunu ampülün üzerindeki boyaya bağlıyorum.Zannederim iç ısının dışarı yayılmasını engelliyor.Hatta forumda bir ara Sercan'da sormuştu ve yurt dışında çekilmiş başka bir 3000k sis ile eşleştirme yapmıştık.Adamın kullandığı benimkine göre çok çok sarı idi.

Sonuca gelirsek 3000k sisler o kadarda iyi değilmiş..

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

bilgi için sağol servet benim araçta orjinal sis ne varsa o duruyor, bir tek ona ellemedim :yes: karda kışta ne olur ne olmaz diye korkuyorum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Servet yalnız senin testinde mantık hataları var.

Birincisi, neden kangoo'ya D2S aldın, sis farı D2S mi ? Yoksa kısa fara mı 3000K taktın ?

Şkincisi, testi sadece starexle mi yaptın ? 4300K kısa far ile 3000K sis farını karşılaştıramazsın ki optik yapıları çok farklı.

Üçüncüsünü sen zaten söylemişsin, ışık şiddeti düşmeye başlamış. Aynı ışık şiddetinde ve aynı optik yapı içinde 4300-3000 karşılaştırması yapmalısın ki, adil bir karşılaştırma olsun.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Kangoo falar d2s 3000k.starex farlar d2s 4300k.mercekleri farklı marka ancak 3000k mercekten geçse bile 4300k ya göre daha fazla kamaşma yapıyor.Sıkıntıda buradan çıkıyor.

birincisi ömrünün kısa olması ki hella gen 3 balast ile çalıştığı halde bu sıkıntı var.İkinciside dediğim gibi 4300k dan daha fazla kamaşma yapması

Artılarına gelince uzun gece yolculuklarında hiç gözü yormama,karşı tarafın gözünü almama,yağmur ve karda iyi performans verme.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Hah şimdi oldu yoksa yıldızlarını söküp quikstream'e takıcaktım :)

Benim kısalar 4300K ama osram olduğundan philipse göre daha sarı. Yani 4300K olsa olsa bu kadar sarı olur. Ancak bunlarla sise girdiğimde bu sarımsı efekt daha iyi bir görüş alanı sunuyor. Demek ki fazla sarıya kaçmak ta iyi bişey değilmiş. Hem havada su taneciği var hem cisimlerin üzerinde. Bunların hepsi de ışığı kırıyor. Biraz araştırıcam bişeyler bulursam eklerim.

3000K'nın göz kamaştırması ampulün optiğinden de kaynaklanıyor olabilir. Işık arkının toleransı 0.2 mm, küçücük sapmalar bile garip sonuçlar doğurabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

3000K H3 arıyorum, bulamıyorum...

Yurt dışı kaynaklarda var Ancak kargosu çok pahalıya geliyor... Gören duyan bilen varsa alıp denemek istiyorum...

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Abi kafanda soru işaretlerini silmen için minibüstekini söküp göndericem.Sökmek için bahanem olsun.Bendeki sisler freeform.En iyisi sarı halojen yada allseasons olur .Sende mercek olduğundan randımanlı olacaktır.Passat ta güzel oldu.Ondada sislerde mercek var biliyorsun

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
3000K H3 arıyorum, bulamıyorum...

Yurt dışı kaynaklarda var Ancak kargosu çok pahalıya geliyor... Gören duyan bilen varsa alıp denemek istiyorum...

Ahmet'i (butcher) sıkıştırın. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi kafanda soru işaretlerini silmen için minibüstekini söküp göndericem.Sökmek için bahanem olsun.Bendeki sisler freeform.En iyisi sarı halojen yada allseasons olur .Sende mercek olduğundan randımanlı olacaktır.

H3 ama :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Özel mesaj ile yazdığımı unut Servet'cim...

Konuyu anladım...

Sökünce gönder deneyeyim...

Hoşuma giderse kullanırım ben...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...