İçeriğe Yönlendir

Yeni nesil bi-xenon farlar


Cüneyt Akyüz

Recommended Posts

Cüneyt Akyüz

Gecen gün bi müşterimiz geldi 2008 model x5 bi-xenon farları vardı ve holajen uzunları yok peki bu adam sellektör yapmaya calıstıgında ne olacak? ( Bi daha geldiginde bakacam yapıyomu diye)

Yorum bağlantısı
Tolga Polat1679652567
(düzenlendi)
Gecen gün bi müşterimiz geldi 2008 model x5 bi-xenon farları vardı ve holajen uzunları yok peki bu adam sellektör yapmaya calıstıgında ne olacak? ( Bi daha geldiginde bakacam yapıyomu diye)

Yeni nesil bixenonlar o şekilde çalışmaya başladı. Bizim passatta da aynı sistem var. halojen far yok. sadece bir adet bixenon mercek var. sellektör yapınca xenon ampul devreye giriyor ve sellektör yapıyor. ve normal halojen ampulden kat kat fazla bir uyarı sağlıyor.

bende selçuk beye bu konuyla ilgili birşey soracaktım. acaba bu yeni nesil bixenonlardaki sistemde bir değişiklik mi var. zira sellektör yapınca xenon ampul yeni yakılmış gibi sönük bir ışık vermiyor. normal halojen ampul gibi tüm kuvvetiyle devreye giriyor. bu konuda bir bilgi edinebildiniz mi acaba..

tarihinde Voltron tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cüneyt Akyüz

Şşte bununda öyle olması lazım ama degil belkide baglantıda bi sorun bişey vardır eger yapabilecegimiz bi yöntem varsa uzun halojenleri iptal edecez..

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

Hayır arkadaşlar iki durumda normal. Yeni nesil bixenon araçlarda 5. jenerasyon xenon kitler kullanılıyor. ampullerini görmüşünüzdür D1S diye geçer ateşleyicileri arkalarına sabittir. bu xenon kitlerde ısınma sorunu yoktur. direk olarak selektör yapılabilir. ama 4. 3. ve 2. jen xenon kitlerde ateşleyicinin ampulu ısıtması gerekir. o yüzden selektör yapmaya uygun değildir. bu yüzden kısalar kapalıyken selektör yapabilmek için bu araçlarda uzun far reflektörüde bulunur.

Yorum bağlantısı
Cüneyt Akyüz

@BuTcHeR

Çok teşekkürler cevap için demekki bizimki eski jenerasyon onu ögrenmiş olduk şimdi gelelim asıl konuya buharrrr :flowers::unsure2:

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bildiğiniz gibi D2S'te genelde ateşleyici balastın içine entegre olarak kullanılıyordu. D1S'te yapı değişti, ateşleyici ampule entegre edildi, her ateşlemenin balasta getirdiği yük te ortadan kaldırıldı.

D1S'in oturtulduğu ateşleyici devrede bir kapasitör bulunuyor ve balast 1000V çıkışı ile bunu sürekli olarak şarj ediyor. Ama sonuçta D1S'in de bir ısınma süresi var.

ECE standartlarında uzun hüzme için yeterli ışığın sağlanmasında 4 san. süre tanınıyor. Passatın selektörü her açıldığında balasttan tuhaf bir zangırtı geliyor ancak o kadar kısa sürede yeterli ışığın verilebildiğini sanmam, siper açıldığı için uyarı efekti az ışıkla da sağlanabiliyor bence.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

laguna 3 ü galeride bende kurcalamıştım selektör yapabiliyor kısalar sönükken ama benim çok hoşuma gitmedi. yani selektör yaparken çekip çekili tutarsam bi 3 4 saniye sonra tam aydınlatma geliyor. yani gündüz yapılan bir selektör kesinlikle xenonlar yanarken yapılan selektör gibi değil. ama uzun far reflektörü, ampulu ve ilgili kablolamalardan kurtulmak için üreticiler bundan sonra hep jen5 balast ve ampul kullanıcak tahmin ediyorum.

Bugun aracı tekrar yıkayınca buharın yıkamadan kaynaklanmadıgını anladım, farlar 5dk falan yanınca buhar yapmaya baslıyor..
farlar tamamen kuru iken farlar yanınca buhar yapması benim tahminime göre farın hiçbir şekilde hava almamasından kaynaklanıyor. içerideki sıcak hava daha soğuk olan far camına çarpınca hafif yoğunlaşarak buhar oluşturuyor. Aklıma bi tek bu geldi. çünkü araç yıkandığında oluşan buharda far camını suyla soğuttuğumuz için oluyor. normalde farların bazılarında tek ama çoğunda en az 2 yerde havalandırma deliği bulunur içerisinde ufak sünger vardır toz girmesini engeller. bunları bi kontrol edin.
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
laguna 3 ü galeride bende kurcalamıştım selektör yapabiliyor kısalar sönükken ama benim çok hoşuma gitmedi. yani selektör yaparken çekip çekili tutarsam bi 3 4 saniye sonra tam aydınlatma geliyor. yani gündüz yapılan bir selektör kesinlikle xenonlar yanarken yapılan selektör gibi değil. ama uzun far reflektörü, ampulu ve ilgili kablolamalardan kurtulmak için üreticiler bundan sonra hep jen5 balast ve ampul kullanıcak tahmin ediyorum.farlar tamamen kuru iken farlar yanınca buhar yapması benim tahminime göre farın hiçbir şekilde hava almamasından kaynaklanıyor. içerideki sıcak hava daha soğuk olan far camına çarpınca hafif yoğunlaşarak buhar oluşturuyor. Aklıma bi tek bu geldi. çünkü araç yıkandığında oluşan buharda far camını suyla soğuttuğumuz için oluyor. normalde farların bazılarında tek ama çoğunda en az 2 yerde havalandırma deliği bulunur içerisinde ufak sünger vardır toz girmesini engeller. bunları bi kontrol edin.
Tabii ki, sonuçta D1S'in de bir ısınma süresi var, prensip olarak selektörde de kullanılabilir D1S daha geliştirildiği için bunun gibi "hot-restrike"'lara daha dayanıklı hale getirilmiş olmalı. Şu şekilde düşünelim, ısınma sorunu sadece xenon ampule özel bir şey de değil, halojen ampullerin de bir ısınma ve max. aydınlatmaya erişme süresi var.
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Osram'ın kataloglarından ürün detaylarını inceledim.

D2S ile D1S'in ısınma süreleri yaklaşık aynı.

Her ikisi de 1 sn. sonra 800 lm, 1 dak. sonra da 3200 lm ışık veriyor.

Özel birşey yapılmış olsa da üreticiler bunu gizli tutuyorlar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
D2S ile D1S'in ısınma süreleri yaklaşık aynı.

Her ikisi de 1 sn. sonra 800 lm, 1 dak. sonra da 3200 lm ışık veriyor.

Yani.. ?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selçuk Keleş
Yani.. ?

Yanisi D1S te , D2S te aynı sürede ısınıyor ikisinde de selektör yapıldığında aynı anda aynı lümeni veriyor demek.

Farkeden ne peki, ampulün besleme düzeni değişik, D1S'in ateşleyicisi olduğundan balastı fazla yormuyor. Balast 1000V'da çalışmaya devam eder, iniş çıkış olmaz, "bana ne kardeşim ateşleyici düşünsün" diyodur. :D

Yorum bağlantısı

beyler benim araçta d1s bi xenon var dediğiniz gibi iki sellektörde yeterli derecede güçlü ışık veriyor gündüz gayet başarılı ancak selektör anında normal

ateşleyicilerin 3 katı akım çekiyor.tepe akımı 25 ampere kadar çıkıyor. birkaç saniye sonra 3-4 amperde kalıyor.herhalde bütün iş balastta bitiyor galiba.balastıda nasıl yapmışlarsa incecik bişey ama baya ısınıyor.

Yorum bağlantısı
Murat Harmankaya

Benim kullandığım sette 5.jenerasyon ve d1s ampülü var.Ama ben açıkçası gündüz normal halojen ampülün sellektör etkisinin daha fazla olduğunu düşünüyorum.O yüzden eğer farlarım açık değilse normal ampülden sellektör yapıyorum

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız
Yanisi D1S te , D2S te aynı sürede ısınıyor ikisinde de selektör yapıldığında aynı anda aynı lümeni veriyor demek.

Farkeden ne peki, ampulün besleme düzeni değişik, D1S'in ateşleyicisi olduğundan balastı fazla yormuyor. Balast 1000V'da çalışmaya devam eder, iniş çıkış olmaz, "bana ne kardeşim ateşleyici düşünsün" diyodur. :)

kullanmakta olduğum gen 4 hella xenon kit te bahsettiğiniz şekilde fakat onda bu şekilde selektör yapılamıyor.

ateşleyicinin ayrı olması değilde ateşleyicinin farklı yapıda olmasından olabilirmi acaba?

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu
kullanmakta olduğum gen 4 hella xenon kit te bahsettiğiniz şekilde fakat onda bu şekilde selektör yapılamıyor.

ateşleyicinin ayrı olması değilde ateşleyicinin farklı yapıda olmasından olabilirmi acaba?

evt ayrı olduğu için değil yapısı farklı olduğu için selektör yapabiliyor. zaten bu yüzden onlara gen5 diyoruz

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cüneyt Akyüz

Gecen gün 2008 model mitsubishi pajero kullandım farları xenon (bi-xenon değil) farlar kapalıyken ve araba çalışmazken (veya çalışırken) sellektör yapınca uzun halojenlerle birlikte xenon larda devreye giriyor ama ilk yandıkları anda sönük gibi baslıyor hemen kuvvetleniyor..

Yorum bağlantısı
Cüneyt Akyüz

ŞYide merceginde bizdekinde ve bircok aracta gördügüm perde olayı yok halojenlerle birlikte yanıyorlar sadece merceklerden uzun ısık çıkmıyor, mesela meganlarda da sellektör yaptıktan sonra xenonlar yanıoyor

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

bazı araçlardada bu uzunları yakarken kısanın yanma özelliği var. gerekçesini bilmiyorum. teyzemin 97 model palio sundada gündüz selektör yaparken hem kısa hem uzun yanıyor. demekki o araçlardada o şekilde. D1 5.jen balast kullanıp beraber yanıcak şekilde yapmışlar

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız
bazı araçlardada bu uzunları yakarken kısanın yanma özelliği var. gerekçesini bilmiyorum. teyzemin 97 model palio sundada gündüz selektör yaparken hem kısa hem uzun yanıyor. demekki o araçlardada o şekilde. D1 5.jen balast kullanıp beraber yanıcak şekilde yapmışlar

bu gen 5 ballastların fiyatları ne civarda acaba?

çıkma olarak hanig marka ve model araçlardan temin edebiliriz?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
bu gen 5 ballastların fiyatları ne civarda acaba?

çıkma olarak hanig marka ve model araçlardan temin edebiliriz?

Gen 5 balastları bulmak biraz zor ve genelde D1S ampulle çalıştığından tabii merceğin de D1S olması gerekiyor. Nerdeyse tüm yeni araçlarda D1S altyapısına geçildi zaten, passat, focus II, 407, a4, megane II ...

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

evet çoğu araç geçti ama nedendir bilinmez bir türlü çıkmaları gelmiyor.

d1s ampul takılabilicek mercekte çok az olduğu için sanırım bizim gibiler için pek tutulmuyor :)

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...

konu ile ilgili açıklamalar için teşşekkür ederim.ama merak ettiğim bişey var.yeni megane 3'lerde mercedes'lerde felan olan otomatik far yükseklik ayarını da bu mercekler mi yapıyor?dikkat ettimde xenon ampül yandığında merceğin alt tarafından ışık hüzmesi yukarı doğru kalkıyor nasıl bi sistem bu sonradan uygulanabiliyor mu?

Yorum bağlantısı

Farın içindeki mercek yada reflektör hangisi kullanılıyor ise ona bağlı step motorlar vasıtası ve ön-arka dingildeki ağırlık sensörleri ile çalışıyorlar.Sonradan monte edilebilinen bir iki sistem mevcut ancak pahalı.Elektrikli far yüksekliği olan araçlara adapte edebilmek daha kolay.200-500€ civarında

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...