İçeriğe Yönlendir

Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları


Selçuk Keleş

Recommended Posts

Can Ayaslan

Onu muayeneden geçmek için tutturuyorlar ama uzun süreli kullanımda iyi olacağını sanmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • 1 yıl sonra...
Ali Orkun Bayur
(düzenlendi)

Ben de üzerinde halojen far olan aracıma sonradan orijinal BiXenon farlarından taktırmaya niyetlenmiştim. Ancak sürüşe duyarlı hale gelmesi ve seviye ayarının otomatik yapılması için aksa monte edilecek verici montajının elektrik tesisatı ve beyin üzerinde revizyona/değişime neden olacağını öğrendiğimde üzülerek de olsa bu projemden vazgeçmek zorunda kaldım. Youtube'ta ve sitemizde birçok sonradan yapılan Xenon projesi gördüm. Acaba sürüşe duyarlı ve otomatik seviye ayarlı hallerine ilişkin videoları da sitemizde uygulama yapan arkadaşlarımız paylaşabilir mi? 

 

 

tarihinde Ali Orkun Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Adaptif farı her şeyi araç üzerinde uygulamak için araç üzerine bağlanacak olan sensörler,ecu kontrol sistemleri,tesisatının bulunması gerekiyor.aracın ana ecu yani beyninede sanırım tanıtmada yapılması gerekebilir.Bulununca esas bulanamayabilecek bunları yapabilecek bir usta diye düşünüyorum.

 

Forumlarda Afl sistem uğraşanları okudum ama daha tam anlamıyla uygulayan bu araçlar için olmadı.Passat b8 led far için yapılıyor deniliyor lakin onunda uygulanmışını yaptıranlar tarafından forumlarda okumadım.Kısaca oldukça pahalıya çıkacak bir sistem.Bunun ötesinde dediğim gibi yapacak kişiyi bulmak daha önemli.

 

Adaptif farı alınca neden illa bu özellikler olmadan çalışmaz diye düşünmeyin.Çalışırsa elbette her şekilde faydalı ve güzel olur tabiki.Soket düzenlemesi arıza modulleri vesiare ile noprmal şekilde çalıştırılşabilir.Muayene zamanı xenon ampul çıkarılıp halojen ampul takılır.Yada halojen farla gidilir.

 

Sonradan yapılan mercekli çalışmalar ve bu bütün dünyadada aynıdır genelde sadece bi-xenon mercek montajından ibarettir.Sürüşe duyarlı falan sistem için yurt dışında bile elle bile sayılamayacak tekli çalışma belki vardır ben rastlamadım.Far yıkama otomatik yükseklik bunlar hariç.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yasir Ç.Sakal
(düzenlendi)

Selamunalyküm arkadaşlar,

Normal taslı halojen far da bi-xenon dönüşümü yapılırken far kesilme çizgisini tası düz zemine alıp ampül bağlayıp yapıyoruz.

 

Peki  Elipsoidal (mercekli) h7 farlarda bi-xenon dönüşümü yaparken far kesilme çizgisini nasıl yapmak gerekir, merceği sökmeden far üzerinde mi yoksa merceği söktükten sonra dışarıda mı??

 

yakın zamanda bi-xenon dönüşü yapmayı planlıyorum ve şu an ar-ge aşamasındayım. gerekli bilgileri ve malzemeleri yavaş yavaş toparlıyorum.

 

edit : imla

tarihinde Yasir Çatalsakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Mercekli olan yapıda mafsallardan sökülüp düz zeminde aynen tas ta nasıl hiza alınıyorsa o şekilde hiza alınır,farkeden bir hiza alma şekli yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Ç.Sakal
19 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Mercekli olan yapıda mafsallardan sökülüp düz zeminde aynen tas ta nasıl hiza alınıyorsa o şekilde hiza alınır,farkeden bir hiza alma şekli yok.

Sağolun Oktay Bey. :good1:

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Aydın Akın
On 06.01.2012 at 00:43, Buğra Kızılcan yazdı:

Ben esasında sadece uzunları açtığımda uzun halojenler çalışsa sellektör yaptığımda bi-xenon çalışsa olur mu ?

Ya da uzun halojenleri temelli iptal etsek çünkü uzunları kullanan biri değilim.sellektörle benim işim :)

Hort hort hort

Cevap yazmadan edemedim :) 

 

Belki duymazsın sesimi ama...

Direksiyonun yanına +1 kol daha ya da kokpite +1 düğme ekleyip sadece halojen uzuna bağlarsan bahsettiğin durum olur.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Sellektör ve uzunun sigortasıda tesisatıda aynı hattır.Ayırma şansı sellektör kolundaki sabit konuma aldığında akıma geçit veren pini bulup iptali ile olur.Buda kolun açılması demektir.Çünki çıkış kablosu aynı.Bu kolda o pin bulunup kablo ilavesi ile role baglantısı yapılıp direkt uzun sırasında aktif olabilir lakin her şekilde kol uzuna geçince çalışır.Sizin dediğiniz gibi ayrı bir kol ilavesi yapılsada bu gereksiz olur kanısındayım.Ha orijinal kolu uzuna almış ha haricen kolu sonradan aktif etmiş olur aynı şey sanki.

 

Ayrıca bu kısımdaki her uygulama arkadaşın istediğine yanıt olmaz.İstenen xenon ile sellektör ve uzunlarda ise halojen istenmesi.

 

Bi-xenon sistemde orijinal halojen ampul sadece uzunlarda yansın diyor.Ampulün takıldığı soket uzun kablosu arasına zaman rolesi takılacak uzun hattı uzuna alınca saniye olarak belirli bir süre sonra aktif olacak.Ayrıca Akşam kısa far açılınca ampul aktif olacak şekilde dizaynı yapılacak.

Bunu İnsignia çalışmasında dönüş farına uygulamıştım.Aynı mantık burdada geçerli.:good1: 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)
49 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Sizin dediğiniz gibi ayrı bir kol ilavesi yapılsa da bu gereksiz olur kanısındayım.Ha orijinal kolu uzuna almış ha haricen kolu sonradan aktif etmiş olur aynı şey sanki.

O anda konuyu okuduğumda; sigortadaki uzuna ya da halihazırdaki kolun uzununa hiç bulaşmadan kontaktan veya direk aküden ayrı bir hat ve ara sigorta ekleyerek yeni kol ile çözülebilir diye düşünmüştüm. Tamamen düz mantık yürüdüm.

 

Bi-xenon takıldığında halojen uzuna gelen akımla bi-xenondaki perde hareket ediyor diye biliyorum. Buraya kadar sorun yok sanırım.

Halojen uzundaki bağlantı boşa çıkartılıp sadece bi-xenonu tetikleyecek şekilde bırakılsa:unsure2:

Biraz yukarıda yazdığım ayrı hat çekilip farklı bir anahtar ile de halojen uzuna tekrar bağlansa arkadaşın istediği dondurma karışımına ulaşılmaz mı acaba? Düz mantık dediğim tam olarak buydu.

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Orijianl kol ile aynı mantık olur.Değişen bir şey olmaz.İstenen farklı bir işlevsellik.

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)

Hayatımda hiç far kolu açmadım o nedenle çok yorumlayamıyorum. Kolun Sellektör ve uzun modları farklı anahtarlarla sonradan başka bir noktada birleşiyorlarsa; kol uzun modda iken anahtarının da devreye girmemesi için uğraşılabilir. Anahtar kablolu ise kabloyu kesip anahtara halojen uzuna giden ayrı bir hat yapmak, devre kartlı sistemse eğer, uzunları sürekli yakacak iletkenleri yalıtkanlaştırmak gibi. Tek koldan bu durumu çözmek için kolu görüp, açıp, hatta bir kere bozup :) denemek lazım gelir. Ama şu anda mantığımın alabildiği tek şey ayrı bir hat ve sigorta çekilmeden bu işin olmayacağı sanırım:unsure2:

 

Ya da acilen kahvaltı yapmam lazım:bravo:

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Yav adama çok çok mebla çıkarttın iki dakkada.:lol:

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Akın

Ben denemeye luzum gormuyorum zaten, arabamda saglam kalan nadir parcalardandir kendisi :lol: tavsiye de etmem. 

En guzeli bixenondan sonra halojen uzunu iptal etmek. Ya da birak o da yansin ne zarari var:fiuw:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...