Hakan Arıbaş 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 Henüz konsept olan araç gücünü li-on pillerden alıyor. Aracı standart ev prizinden (230 V/16 A) ile veya endüstriyel 3-faz (400 V/63 A) şebeke ile şarj etmek mümkün. Evde şarj edildiğinde 11 saat, endüstriyel şebekeden şarj edildiğinde ise 2 saatte piller tam şarj oluyor. Aracın elektrik sisteminin (piller, güç dönüştürücüleri and güç elektroniği) toplam ağırlığı 399kg iken toplam ağırlık 1350kg civarında. Araçta dikiz aynalarının yerini kameralar ve LCD ekranlar almış durumda.Şimdide de gelelim asıl bizi ilgilendiren LED'li aydınlarla sistemine :-) Araçtaki farlar tamamen LED'li aynen A8'de olduğu gibi. A8'den farkı, bu araçtaki LED aydınlatma sisteminin aracın ön camına entegre bir kamera ile koordineli çalışması. Kameradan elde edilen çevresel bilgilere göre LED-farlar ışık dağılımını ortama en uygun hale getiriyor; yani buraya kadar Opel Insignia'daki xenon'lu AFL (adaptive front light system) sisteminin LED versiyonu gibi diyebiliriz. Asıl fark bundan sonra geliyor, çünkü Audi e-tron'daki LED-farlar ayn zamanda aracın navigasyon sistemi ile de entegre çalışıyor; yani navigasyon sistemi ileride sağa viraj var diyorsa daha viraja girmeden farlar o yönü aydıntmak için harekete geçiyor gibi. Nasıl, süper değil mi? :-) Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583 21 Ocak 2010 Paylaş 21 Ocak 2010 Gereksiz olmuş Almanlar abartmayı çok seviyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts