İçeriğe Yönlendir

Seat Ibiza 4 (2008-) xenon mercekli far


Sinan Altuğ

Recommended Posts

Sinan Altuğ

Sağ mercek biraz daha yoğun ışık veriyor. Hafif bir sapma var ama o kadar olur, orjinal farlarda da oluyor. Güle güle kullan çok iyi olmuş.

teşekkür ederim :)

Anladım ben sizi.. Halojen ampul takın, uzun olarak kullanın.. Selektörde sadece bunlar yansın, gündüz farı için de benim yaptığım ve yukarıda linkini verdiğim uygulamayı yapın tavsiyesinde bulunmuştum..

Kolu itince yani uzuna geçince kısalar sönüyorsa bunu bir diyot ile engelleyebilirsiniz.. Yüklenmiş de olmazsınız..

Yanılıyorsam lütfen düzeltin, uzunlar tüketimi 55w. Halojen uzun taktık diyelim. Uzunları açınca(kol ileri itilince) kısalar söndü. Elimizde kalan: 55w. 35w xenonlar aldı. 55w da halojenlere giderse şimdi yüklenmiş olmuyor muyuz uzun hattına?..

Bence farın sağ-sol ayarı hatalı. Sol mercek çok sağa bakıyor.

mümkündür.. Ayar yaptırdım ama yine çok içime sinmedi. Nasıl yapacağız kendimiz ayarı, beni yönlendirebilir misiniz?

ek olarak, içerideki H7 led ampulü turuncu rengiyle değiştirmeyi düşünüyorum amerikan park hesabı, dıştaki tekli led ampulü iptal edip. Aradım ama bulamadım, buldum bir yerde ama o da acaip bi fiyat yazmış. Bilen/gören/duyan var ise lütfen haberdar etsin :)

Yorum bağlantısı
Sinan Altuğ

+ 1

Farın sağ-sol + aşağı-yukarı ayarı var. İki ayar da çalışır vaziyette. +1 den ziyade ayar konusunda yardımcı olursanız sevinirim :)

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca

Farın sağ-sol + aşağı-yukarı ayarı var. İki ayar da çalışır vaziyette. +1 den ziyade ayar konusunda yardımcı olursanız sevinirim :)

Bu dışardan müdahele ve ayarla düzelmez, sağ-sol aşağı yukarı ayarı durumu düzeltemez, Turgut'un da dediği gibi sol tarafadaki merceğin montajı çok az hatalı olmuş, hata şöyle düzeltilebinir farını açarsın merceği saat yönünün tersine 3-5 derece çevirirsen düzelir, onun dışında boşuna ayar yaparım diyenlere,düzelir diyenlere daha fazla para verme bu şekilde kullanıcaksın ya da dediğim gibi içi açılıcak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Sorunu çözmek ve daha sağlıklı yorum yapabilmek adına konu açarken resim eklerseniz daha hızlı ve net sonuçlar alabilirsiniz .Farınızın montaj şeklini bilmeden yorum yapmak sadece kafanızın karışmasına yol açar.Ben aynı sorunu sağ farımda yaşadım,sola doğru bir kaç derece eğrilik vardı ve beni rahatsız ediyordu ben sorunu farın montaj ayağının altına pul koyarak çözmüştüm.Sizde bir kontrol edin belki farı tekrar açmadan bu şekilde düzeltebilirsiniz...

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz
(düzenlendi)

Bu farda eksen eğikliği var. Eksen eğikliği farı açmadan düzeltilemez. Bu doğru.

Ama aynı zamanda sağ-sol ayarı da bozuk. İki projektörün deseni, neredeyse üst üste binmiş. Bu farın uzunları 200m'yi bile zor aydınlatır. Çünkü ışık karşıya gitmiyor. Sağa-sola sapıyor. Bu sıkıntı yatay hiza ayarlaması ile far dışından giderilebilir...

tarihinde Turgut Oturmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Musa Can Koca

Bu durum sol tarafdaki yükseltiyi açıklıyor, montaj gayet başarılı, desenin üst üste binmesinide Turgut'un söylediği gibi yaparsan iyice mükemmelleşir.

Yorum bağlantısı
Sinan Altuğ

Ayar için malesef hala bir çözüm bulamadım, orijinal mercekli araçlardan otomatik seviye ayarlarından yardım almadan nasıl yapabiliriz..?

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

Ayar için malesef hala bir çözüm bulamadım, orijinal mercekli araçlardan otomatik seviye ayarlarından yardım almadan nasıl yapabiliriz..?

Yatay far ayarının kusursuz yapılması çok zordur. Baya uğraştırır. İyi yanı ise farın içini açmadığınız takdirde bozulması neredeyse imkansızdır. OEM xenonlu araçla yan yana durarak bu ayarı yapamazsınız. Çünkü kesilme çizgisinin yere değeceği mesafeyi değil, ışığın yatay doğrultusu ayarlarsınız.

Bunun için en iyi yer, duvara dik, birbirine paralel çizgileri olarak mat duvarlı büyük ve kapalı bir otoparktır. Işığın deseninin sağa yükselmeye başladığı yer, aracın doğrultusuna tam paralel olmalıdır.

Ben bunun için çok uğraştım. Karşılığında ise ışığın, 1km'yi aşan menzil ulaştığını görüp, emeğimin karşılığını almak çok büyük bir keyif oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Altuğ

anladım anladım, şu an benimkiler rahat 200m aydınlatıyor, tabelaların parlamasını görebiliyorum :) tabelalar nasıl parlıyor diyeceksiniz, yol bozuk, araç hoplayıp zıpladıkça tabelalar bir parlıyor bir sönüyor :)

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

1km?.. Detaylı anlatım almam mümkün mü?

1km'yi düz yolda göremezsiniz. 70cm yükseklikteki bir ışık kaynağından çıkan ışığı şiddeti(lux olarak), 150-200m'den sonra açı çok daraldığı "0"a yaklaşır. Yolun parabolik olarak yükselmesi gerekir.

Ayrıca sağ-sol ayarı kusursuz olmalıdır. Yoksa ışık o mesafeye kadar düz gidemez...

Belirtmekte fayda var: 1km kısa hüzmeye değil, uzun hüzmeye ait bir değer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Altuğ

1km'yi düz yolda göremezsiniz. 70cm yükseklikteki bir ışık kaynağından çıkan ışığı şiddeti(lux olarak), 150-200m'den sonra açı çok daraldığı "0"a yaklaşır. Yolun parabolik olarak yükselmesi gerekir.

Ayrıca sağ-sol ayarı kusursuz olmalıdır. Yoksa ışık o mesafeye kadar düz gidemez...

Belirtmekte fayda var: 1km kısa hüzmeye değil, uzun hüzmeye ait bir değer.

bilgi için teşekkürler, benim ayar da fazla yamuk değil herhalde o zaman yahu, tabelaları net gördüm dediğim gibi araç hoplayıp zıplarken. Önümdekileri de kör ettiğimi sanmıyorum, çizgi belli, aracın içine gitmiyor kesinlikle. Önümden gidenlere de sordum yok yok gayet iyi dediler.. Yine de bir ara (muhtemelen 2 hafta sonra olacak bu, finallerim kapıda.) bakacağım buna kesin, duvarda işaretlemek için bant aldım ama vakit bulamadım :)

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Sedar Görmüş

Merhaba arkadaşlar. Aracıma bi-xenon modifiyesi yapmak istiyorum. Aracın farları h4 ve çanak büyük olduğu için çoğu mercek sığıyor. Elektrikçim bi-xenon merceklere h7 xenon bile takılabilir dedi. Ayrıca ileride muayene sıkıntısı olmaması için muayeneye giderken h7 halojen takmak istiyorum. Bu durumda bir sıkıntı olurmu? Hangi mercek markasını önerirsiniz? Mercek kapağı olarak ne önerirsiniz?

Ayrıca hazır açmışken neon flex malzeme ile led döşemek istiyorum. Malzemeyi alıp park ampullerinin oradan geçirerek nasıl yandığına baktık:

img1952d.jpg

Bu malzeme muayenede sıkıntı yaratır mı?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Montajı kendin mi yapacaksın, bütçen ne kadar? H7 xenon diye bir şey yoktur xenonun orjinali D ile başlar, merceği de öyle. Düzgün sonuç almak için d tipi mercek ve ampul kullanılmalıdır, ucuz diye çakma ürünler kullanmak parayı çöpe atmak gibi bişeydir.

Kendin yapmayı düşünüyorsan yedek far seti alıp üzerinde çalışman daha iyi olur. Fotoğraftaki senin farın mı ? Reference paketinde H4 far vardı diye hatırlıyorum, bi-xenon merceğin elektrik bağlantılarında diyot kullanman gerekecektir.

Yorum bağlantısı
Sedar Görmüş

Resim kendi aracıma ait. Evet h4 tipi far var...Montajı elektrikçim yapacak. Bu konuda bilgi ve deneyimi var. Fakat sellektör ve muayene konularında fazla deneyimli değil sanırım. Forumda çok konu okudum. Diyot yerleştiriliyor fakat çok sorun çıkartacak gibi geldi ( Sellektör sorunu, diyotların bozulması, geç sellektör, uzun kısa yaparken problemler). Bu yüzden kafam karıştı açıkçası...Yedek far seti alamam çünkü makyajlı kasa far seti henüz düşmedi piyasaya...

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Sedar bey merhaba Selçuk abinin de bahsettiği gibi H7 ile uğraşmak vakit ve para kaybı olur + sı olmaz :i-ih: Forumda araştırma yapmışsınız :learn: tavsiyelerimiz tecrübelerimiz uygulamalarımız nedir nasıldır az çok görmüşsünüzdür :good2: OEM ekipman kullanmadığınız sürece doğru ve sağlıklı aydınlatmaya sahip olamaz sınız :nea: D2S mercek ve xenon kit temin ederek montajı tamamlayın diyot bağlantısı için yardımcı oluruz ,benim geçici ikametgahım Karabük diyot ve bağlantılar için vakit bulup gelirseniz yardımcı olurum hatta diyotları da ben temin ederim siz yeter ki orjinale yakın bir aydınlatmaya kavuşun :yes: paranız ve zamanınız da boşa gitmesin.Muayene zaten 2 yılda bir o zamana kadar çıkma far mutlaka bulunur vize de kabus olmaktan çıkar :good1:

Yorum bağlantısı
Sedar Görmüş

Mahmut bey yazınız ve yardımınız için çok teşekkür ederim. H7 halojeni sadece muayene sırasında geçici çözüm olarak düşündük. Yoksa bi xenon ile beraber kesinlikle d2s ampül kullanacağım. Fakat bu durumda diyot bağlantısı problem yaratıyor. Dİyot bağlantı şemasını elektrikçime göstereceğim. Bu konuda bilgisi yoksa sizlerden tekrar yardım alırım. Hatta vakit bulursam Karabük uzak değil. Yardım talebiniz için ayrıca teşekkür ederim.

Muayeneye giderken bi xenon merceğe h7 halojen ampul taksam acaba sıkıntısız atlatabilirmiyim? Yani bi xenon merceğe h7 halojen ampul takilabiliyormu?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
Mahmut bey yazınız ve yardımınız için çok teşekkür ederim. H7 halojeni sadece muayene sırasında geçici çözüm olarak düşündük. Yoksa bi xenon ile beraber kesinlikle d2s ampül kullanacağım. Fakat bu durumda diyot bağlantısı problem yaratıyor. Dİyot bağlantı şemasını elektrikçime göstereceğim. Bu konuda bilgisi yoksa sizlerden tekrar yardım alırım. Hatta vakit bulursam Karabük uzak değil. Yardım talebiniz için ayrıca teşekkür ederim. Muayeneye giderken bi xenon merceğe h7 halojen ampul taksam acaba sıkıntısız atlatabilirmiyim? Yani bi xenon merceğe h7 halojen ampul takilabiliyormu?

Diyot bağlantısı basit bir iş siz montajı tamamlayın yardımcı oluruz.D serisi merceğe H7 ampul takılır ama biraz modifiye etmek gerekir onunda resimlerini ekliyorum aynısını uygulayabilirsiniz,H7 ampul kullanarak en kötü ihtimal hafif kusur ile geçersiniz :good1:

h7tod2s.jpg

h7tod2s1.jpg

Yorum bağlantısı
Sedar Görmüş

Hımm. Anladım...Fakat bu forumda araştırdıkça işin çok basit bir uygulama olmadığına karar verdim...Açma, kesme, biçme işlemleri zor olmasına rağmen bir şekilde geçilir. Diyot, merkezlendirme durumları sıkıntılı olabilir. Çünkü benim orjinal farlarıma uygulama yapılacak. bir günde işi bitirmemiz lazım. Malum araç lazım oluyor... O bakımdan işin tek bir günde çok dikkatli yapılması lazım...Tekrar far açmak ölüm benim için...Ayrıca balastlarla ilgili yangın çıkartma ihtimali vs beni korkutuyor....

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
Hımm. Anladım...Fakat bu forumda araştırdıkça işin çok basit bir uygulama olmadığına karar verdim...Açma, kesme, biçme işlemleri zor olmasına rağmen bir şekilde geçilir. Diyot, merkezlendirme durumları sıkıntılı olabilir. Çünkü benim orjinal farlarıma uygulama yapılacak. bir günde işi bitirmemiz lazım. Malum araç lazım oluyor... O bakımdan işin tek bir günde çok dikkatli yapılması lazım...Tekrar far açmak ölüm benim için...Ayrıca balastlarla ilgili yangın çıkartma ihtimali vs beni korkutuyor....

Uygulamayı ilk defa yapacaksanız bunu orjinal farınızda değil çıkma far alarak yapmanızı tavsiye ederim,herhangi bir aksilikte farsız yada araçsız kalmamış olursunuz.Bizim için dönüşüm yapmak farın yapısına ve yapılacak uygulamaya göre 4-6 saat kadar sürüyor ama kullanılan silikonun tam kuruması ve buğu yapmaması için 24 saat kurumaya bırakıyoruz.Balast ın yangın çıkardığı daha görülmüş duyulmuş bir şey değil :unknw: çarpabilir can bus sız olanlar elektronik aksamı bol olan araçlarda arızalara sebep olabilir ama yangın falan çıkarmazlar en fazla sigorta atar :good1:

Yorum bağlantısı
Sedar Görmüş

Tamamdır.. Elektrikçi arkadaş ta zaten 5 saat civarı sürer demişti.. Daha önce çok far açtık, boyadık vs..fakat mercek montajı deneyimim olmamıştı...İnternetten bi-xenon mercek çifti ve kapaklarına 100 lira fiyat aldım...Eleman bir kutu mercek ve kapak yollayacak..uygun olanı seçeceğiz...Bu fiyatlar nasıl? Ayrıca d2s ampul ve h4 balastı var elimde...bu ekipman sıkıntı çıkartırmı?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Hella, bosch vb. oem marka balast kullanın. Piyasa işi xenon kitlerden çıkan balastlar kalitesizdir, önermem.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...