Selçuk Keleş 26 Şubat 2011 Paylaş 26 Şubat 2011 Bildiğiniz gibi farların iki tip seviye sistemi bulunuyor.Gücü 2000 lümeni aşmayan halojen farlarda manuel tipte seviye ayarlama sisteminde sürücü konsoldaki düğmeden kademeyi değiştirerek farın yüksekliğini ayarlayabiliyor.Xenon farın gücü 3200 lümen olduğundan sensörlerle yönetilen ve otomatik olarak kendini ayarlayan far seviye sistemi ile yönetilmekte.Bugün ECE komisyonunun incelemeye aldığı teklifleri incelerken Hollanda/Almanya/Avusturya'dan uzmanların aşağıdaki teklifi sunduğunu gördüm.Bu teklif ECE R48'de belirlenen kısa farların manuel olarak seviyesinin ayarlandığı sistemi terketmeyi hedeflemiştir. Yıllardır oluşan tecrübeler göstermiştir ki, bir çok araç sürücüsü manuel seviye sistemini kullanmayı bilmemekte ve yanlış kullanarak güvenliği azaltmaktadır. Yanlış kullanım göz kamaşmasını artırmakta veya sürücünün görüş menzilini düşürmektedir. Ancak otomatik seviye ayarlama sistemi en iyi görüş mesafesini sunabilmektedir. Yapılan araştırmalar yaya güvenliğinin ancak iyi görüş mesafesi ile sağlanabileceğini göstermektedir. Son yıllarda teknolojik gelişmelerle manuel fonksiyonlar terkedilmekte ve sensörler vasıtasıyla otomatikleştirilebilmektedir. 2011-2014 döneminden itibaren yeni araçların ESC (Electronic Stability Control) standardıyla üretilmesi zorunluluğu ile her araç basit bir elektronik network içerecek ve teklif edilen otomatik seviye ayarı sisteminin adapte edilmesi daha da kolaylaşacaktır.Önümüzdeki aylarda komisyonun yeni oturumlarında otomatik seviye sistemine geçişle ilgili süreç oluşturulup incelenecek. Daha sonra onaylanırsa 5 yıllık bir geçiş süreci başlayabilir. Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 26 Şubat 2011 Paylaş 26 Şubat 2011 Gerçekten çok yararlı bir uygulama olur. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Şubat 2011 Paylaş 26 Şubat 2011 doğru düşünce doğru uygulama olacak daha dün akşam Adnan Çakır abi ile eve giderken arkamızdan kör edici farları ile geldi ve geçti. Akıllının aracının arkası göçmüş farlar gök yüzünü aydınlatıyordu.seviye ayarını piyasadakilerin çoğu bilmiyor... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 27 Şubat 2011 Yazar Paylaş 27 Şubat 2011 Aslında far sensörü de standartlaşsa çok harika olur. Eminim ileride o da standartlaşacaktır. Son zamanlarda trafikte farlarını yakmadan giden bir çok araç görüyorum, eskiden bu kadar olmazdı. Bir çoğu da kadın sürücüler. Kadınları kötüleme amacıyla söylemiyorum ama genel olarak teknik ve mekanik konulara meraklı olmadıklarından buna benzer şeylere dikkat etmedikleri çok oluyor. Far sensörü standart olsa bu tip şeyler hiç olmaz nerdeyse.Diğer konuda bahsettiğim yeni tip gücü azaltılmış xenon ampullerle birlikte bu otomatik seviye kararları paralel olarak yürütülüyor. Gücü azaltılmış xenon sistemi, opsiyonel parçalar gerektiren orjinal xenon sistemine karşı ucuz alternatif olarak çıkarıldı. Eğer ki, otomatik seviye ayarı zorunlu hale getirilirse yeni xenon sistemi de çok çabuk yaygınlaşır. Xenon, pahalılığı nedeniyle hala yaygınlaşmış değil, buna benzer bir sıçrama taşı olmalı ki, artık halojen sistem tarihe karışsın, ledlerin önü açılsın. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Şubat 2011 Paylaş 27 Şubat 2011 Kamyoncu amcaya soruyorum ''Hava kararmış farlarını yakmadan niye gidiyorsun'' diye...Evladım az yakıt yaksın diye yapıyorum diyor... Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 27 Şubat 2011 Paylaş 27 Şubat 2011 ...manuel tipte seviye ayarlama sisteminde sürücü konsoldaki düğmeden kademeyi değiştirerek farın yüksekliğini ayarlayabiliyor...Peki manuel sistem şu anda kanunen zorunlu mu? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 27 Şubat 2011 Yazar Paylaş 27 Şubat 2011 Peki manuel sistem şu anda kanunen zorunlu mu?Evet, zorunlu.Kamyoncu amcaya soruyorum ''Hava kararmış farlarını yakmadan niye gidiyorsun'' diye...Evladım az yakıt yaksın diye yapıyorum diyor... Bunu klima için söylemezler miydi ya ? Yorum bağlantısı
Misafir 28 Şubat 2011 Paylaş 28 Şubat 2011 ben farlar genelde açık gidiyorum havada güneş yok ise. babam arabaya bindiğinde ise elini uzatır ve kapatır sebebi ise "Evladım az yakıt yaksın diye"Bende sürekli yakarım.1000 km'de 1-2 litre civarında fark çıktığı söyleniyorki ben o kadar olduğunuda sanmam. Sende yakmaya devam et. Güvenlik 1-2 litre yakıt parası ile satın alınamaz. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 17 Nisan 2011 Yazar Paylaş 17 Nisan 2011 Manuel seviye ayarı sisteminin dezavantajları üstüne yapılmış harika bir sunum : http://www.unece.org/trans/doc/2011/wp29gr...-GRE-65-30e.ppt Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 Bu değişiklik olmayacak gibi.Bazı üreticilerin de bulunduğu kuruldan gelen cevapta, Gece oluşan trafik kazalarında şimdiye kadar bir tane bile "göz kamaşmasının" neden olduğununun belirtilmemiş olması.Kazaya karışan araçların çoğunlukla yolcusuz ve yüksüz olması nedeniyle ayarsızlıktan dolayı far kamaşması oluşturmadıkları.Hükümet raporlarında "göz kamaşmasından" dolayı kazaların olduğunun hiç bir şekilde belirtilmemiş olması.Otomatik seviye ayar sisteminin araç ağırlığına 500 gr. kadar ekleme yapacağı ve bunun da hem daha fazla CO2 salınımı, hem ekstra yakıt harcanmasına neden olacağı.Tüm üretilen araçlara standart olarak otomatik sistem takılması durumunda her bir araç maliyetinin 60-80 euro artacağı ve bunun toplamda çok büyük rakamlara ulaşacağı.Önümüzdeki yıllarda 25W xenon sisteminin zaten otomatik seviye sistemi gerektirmeyeceği, bu değişikliğin 25W xenon sisteminin yaygınlaşmasını engelleyebileceği.belirtilmiş. Gözüme çarpan başka bir şey olursa paylaşacağım. Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Olsa güzel olacaktı. 25W xenon sistemini neden göz almayacak? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 29 Kasım 2011 Yazar Paylaş 29 Kasım 2011 25W sisteminde şu anki klasik manuel seviye sistemi olacak. Bu nedenle daha ucuza malolacak. Yorum bağlantısı
Recep Yazıcı1679652586 1 Şubat 2012 Paylaş 1 Şubat 2012 Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmayan ''xenon far''lara sahip araçların ''ağır kusurlu'' kabul edileceği ve muayeneden geçemeyeceği bildirildi.TÜVTURK İş Geliştirme ve İletişim Direktörü Koray Özcan, yaptığı açıklamada, xenon (gaz deşarjlı) farların daha iyi görebilmek için gün ışığına yakın bir ışık veren aydınlatma sistemi olduğunu söyledi.Bazı araçların, fabrika çıkışından itibaren bu tür farlara sahip olduğunu anlatan Özcan, bu araçlarda far yükseklik ayarlayıcısı olduğu için muayenede herhangi bir sorunla karşılaşılmayacağını ifade etti.Fabrika çıkışlı xenon farlara sahip araçlarda, hareket halindeki sallantıya ya da yüke göre karşı yönden gelen sürücülerin rahatsız olmaması için otomatik çalışan far yükseklik ayarlayıcısının bulunduğunu anlatan Özcan, şöyle konuştu:''Yükseklik ayarlayıcısı sayesinde araç aşağı yukarı salındıkça ya da yük nedeniyle arka aksının aşağı, ön aksının yukarı doğru yönlenmesi durumunda ışığın devamlı aşağıda tutulması sağlanır. Ancak orijinal olmayan ve daha sonra yedek parça şeklinde alınarak monte edilen xenon farkların takıldığı araçlarda otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmamaktadır. Bu durum, karşı yönden gelen sürücülerin görüşünü engellediği için tehlike oluşturuyor.Araçların niteliklerinin tespit ve kontrol edilerek trafikte kullanımının uygun olup olmadığına bakılan TÜVTURK Araç Muayene İstasyonlarında bu durum, 15 Ocak tarihine kadar hafif kusur olarak muayene raporuna yansımaktaydı. Ancak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından trafik güvenliği açısında tehlike yaratması nedeniyle gerekli değişiklik yapıldı. Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmayan xenon farlara sahip araçlar ağır kusurlu olarak değerlendirilerek artık muayeneden geçemeyecektir.''Özcan, araçlarında otomatik far yükseklik ayarlayıcısı olmayan sürücülerin sıkıntı yaşamamak için muayene istasyonlarına gelmeden önce gerekli önlemleri almasını istediklerini kaydetti.Haber7 Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 1 Şubat 2012 Paylaş 1 Şubat 2012 Haber için teşekkürler. Ama kırmızı vurguların ne anlama geldiğini anlayamadım. Yorum bağlantısı
Recep Yazıcı1679652586 1 Şubat 2012 Paylaş 1 Şubat 2012 İlgili siteden copy-paste. Bana ait bir vurgu değil. Yorum bağlantısı
Ali Öztaş 20 Şubat 2012 Paylaş 20 Şubat 2012 500gr ekstra ağırlığı düşünmeleri artık baya bi abartı olmuş yani, bi küçük şişe ağırlığıyla küresel ısınma mı etkilenicek iyice :D Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 22 Şubat 2012 Yazar Paylaş 22 Şubat 2012 Aslında temel neden maliyet Bir çok üretici hala geri vites ve sis lambalarını arkada tekli yapıyor ampul kullanmayıp, maliyeti azaltmak için. Çift olma zorunluluğu yok. Yorum bağlantısı
Soner Kayahan 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 eee ne olacak şimdi?d2s mercekleri farlara monte ettik, çıkma xenonları fara bağladık. ama muayeneden geçemeyeceğiz. bu durumda çevirmelerde de ceza yiyebiliriz. otomatik seviye ayarlayıcısı mı takıcaz araçlarımıza? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 eee ne olacak şimdi?d2s mercekleri farlara monte ettik, çıkma xenonları fara bağladık. ama muayeneden geçemeyeceğiz. bu durumda çevirmelerde de ceza yiyebiliriz. otomatik seviye ayarlayıcısı mı takıcaz araçlarımıza?Telaş yapayın Soner bey kimse mercekli xenon farlara ceza kesmez,ceza kesilecek çakmacılar o kadar çok ki size sıra gelmez zaten merak etmeyin Muayene sorununa gelecek olursak,vizeye gitmeden hemen önce xenon ampuller H7 halojen ampullerle değiştirirseniz sorunsuz şekilde geçersiniz.Vizeden sonrada eski haline çevirirsiniz Yorum bağlantısı
Recommended Posts