İçeriğe Yönlendir

Renault Megane 3 (2008-) Xenon Mercek ve Led Uygulama


Dağhan Koç

Recommended Posts

Volkan Uzuner

İçte kararma var zannediyorum.

Teşekkürler peki bunun tam olarak tespitini nasıl yapabiliriz? Ben normal bir elektrikçiye götürdüğümde balastta sorun var deyip geçtiler, merceğin sökülmesi mi gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Mercekte ve lenste kararma var şu sebepten diyemeyiz ama genelde farların çok uzun süre açık kalması ve/veya farın gerekenden fazla hava alması en yakın ihtimallerdir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Ampulü çıkarın, parmağınızın ucuyla ıslak mendil sokup dairesel olarak dolaştırın, islenme varsa lekesi de gelecektir. Tabii merceğin ampul duyunun müsade ettiği kadar. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Fatih Çalıkuşu
(düzenlendi)

Megane 3 2011 model aracıma mercekli far dönüşümü düşünmekteyim , bulduğum bir farı tam almak üzereyken firma yetkilisi bu sistemin aktif olmayacağını , kendileri aynı projeyi fluence için denedikleri ve gerçekleştiremediklerini beyan etti ,sonu başarısızlık olması sebebi ile kafamı kurcaladı , teknik olarak pek mümkün değil gibi aynı çalışmayı C Max aracımda aktif hale getirmiştim. 

tarihinde Fatih ÇALIKUŞU tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
2 saat önce, Fatih ÇALIKUŞU yazdı:

Megane 3 2011 model aracıma mercekli far dönüşümü düşünmekteyim , bulduğum bir farı tam almak üzereyken firma yetkilisi bu sistemin aktif olmayacağını , kendileri aynı projeyi fluence için denedikleri ve gerçekleştiremediklerini beyan etti ,sonu başarısızlık olması sebebi ile kafamı kurcaladı , teknik olarak pek mümkün değil gibi aynı çalışmayı C Max aracımda aktif hale getirmiştim. 

 

Örnek verilen araç ile Megane farklı yapıda lakin mercekli versiyon afl sistemli,soketi farklı olduğu için tak çalıştır olamıyor.İllaki sökülüp Halojen fara göre adaptasyon yapılması gerekiyor.

 

C-max far yapısında sıkıntısı olmayan bir düzenek mevcut. 

Yorum bağlantısı
Fatih Çalıkuşu

C Max içinde kablo sayısı farklıydı ama uygun şekilde Bağlantı yapıp sorunu çözdük Megane içinde beklentim bu yönde 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
15 saat önce, Fatih ÇALIKUŞU yazdı:

C Max içinde kablo sayısı farklıydı ama uygun şekilde Bağlantı yapıp sorunu çözdük Megane içinde beklentim bu yönde 

 

Bu yöntem sadece farı içindeki parçalar ile çalıştırma yöntemi.:good1:

Yorum bağlantısı
Fatih Çalıkuşu

Oktay Bey sonuçta durumu aktif hale getirebilmek önemli , yapılan harcamalar ciddi rakamlar , hele C Max bi xenon far bulmak efsane bir şeydi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

KAtılmakla beraber Bende bu duruma gül ve diken misalini örnekliyorum.

 

Bu mercekli farda ne tür mercek var bakıp anlama şansınız oldu mu?Yada far hangi markaya aitti? 

Yorum bağlantısı
Fatih Çalıkuşu
5 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

KAtılmakla beraber Bende bu duruma gül ve diken misalini örnekliyorum.

 

Bu mercekli farda ne tür mercek var bakıp anlama şansınız oldu mu?Yada far hangi markaya aitti? 

 

hangi far C Max için mi ? Megane mi ?

Yorum bağlantısı
Fatih Çalıkuşu

Valeo olması lazım , ama bir kaç firma tarafından üretimi olabilir , çok çeşitli tiplerde mevcut 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Çalıkuşu
(düzenlendi)

siyah zemin  ,alt kısmı led li ayrı parçalı gündüz farlı ,içi açık tonlarda , makyajlı kasaların dizaynı farklı v.s

tarihinde Fatih ÇALIKUŞU tarafından düzenlendi
imla hatası
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Sani'nin aracındaki far versiyonundan değil mi?  Yanlış mı hatıorlıyorum 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Çalıkuşu

Sani nin aracı tam hatırlamıyorum , bakmam lazım ama alt kısmında güzdür farı olamayan tip istiyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Oğulcan Hardal

Herkese merhabalar,

 

Yaklaşık 1 hafta kadar önce 2012 Megane 3 Gt Line aracıma, Bi-xenon mercek, xenon kit ve gündüz ledi işlemlerini İzmir'de bir ustaya yaptırdım. Ancak yaptırdığım günden beri başıma gelmeyen kalmadı. Araştırma sonucu bu forumu farkettim. Kıymetli deneyimleriniz ve yardımlarınız ile aracımdaki far sistemini kullanılabilir hale getirmek istiyorum.

 

İşlemler farları söküp ustaya vermem ile başladı. Öncelikle resimdeki megane 3 maske alındı. ( usta maskenin, bixenon'a aracın üzerindeki far maskesinden daha uyumlu olacağını söyledi )

IMG-20170129-WA0007.thumb.jpg.6398e8d776

 

Maskenin üzerine bi-xenon mercek montajı yapıldı ( usta bosch marka d2s mercek taktığını belirtti. Ancak çıkıştaki kare bir parçayı sökerek h7 uyumlu hale getirdiğini söyledi. ) daha sonrasında merceğin etrafına 8 adet led ve üste bir şerit olmak üzere gündüz aydınlatma sistemi döşendi. 2 parça siyaha boyandı ve h7 6000k sentinel xenon kit takıldı. İşlemler sonrası resimdeki gibi oldu. IMG-20170204-WA0012.thumb.jpg.f5a930771f

IMG-20170204-WA0008.thumb.jpg.7f239cf6fe

Buraya kadar her şey mükemmel giderken, farlar araca monte edilince problemler başladı. Montaj sonrası xenonlar çalışırken ledler ışık vermiyodu. Usta ledleri parklara bağladığını parklarda sıkıntı olduğunu bir elektrçinin durumu çözeceğini söyledi. Elektrikçiye gitmem ve kontrol sonrasında ise, araçta park devresi olmadığı, aracın stock gündüz ledlerini park lambası işlevi gördüğü söylendi. İlk olarak ledler, gündüz farından çekilen bir kabloya takıldı. 30 saniye sonra stock ledler de gitti. Elektrikçi, bu şekilde aracın kaldırmadığını söyleyip ledleri kısalara bağladı. Bu sefer ledler çalıştı ama sağ fardaki 8 ledden 3 tanesi yanıp sönmeye başladı bir süre sonra ise tamamen söndü. Ledler de sıkıntı var diye düşünmem sonucu oradan ayrıldım. 

 

Ustaya farı, ledleri kontrol etmesi için geri verip sorunu halletiğini söylmesi üzerine ertesi gün geri aldığımda, aracı 2 saat kulkandıktan sonra aynı 3 led yine gitti, yaklaşık 2 saat sonra ise sağ kısalar ve ledlerin tamamı söndü. Tek farla ortada kaldım. 

 

Tekrar elektrikçinin yolunu tuttum. Ledlerin arabaya hiçbi şekilde uymadığını söylemesi üzerine ledler komple iptal edildi, sadece bi-xenon kaldı araçta bu şekilde sorun o an için çözüldü. Arabayı alıp geri döndüğümde ise sağ far bi yanıp bazen yanmamaya başladı bazen 10 dk bazen 1 saat yanmadı bazende saatlerce sorunsuz çalıştı. En son komple gitti. Tekrar elektrikçi ziyaretimde balastın ve ampülün patladığını söyledi bana. Gittim sıfır photon h7 kit aldım montajını yaptırdım. Mercek çizgisi resimdeki gibi oldu

IMAG1161.thumb.jpg.c1ed13b56a318e8d414db

 

2 gün aracı sıkıntısız kullandım derken bu sefer bazen sağ bazen sol yanıp sönmeye başladı. 

 

Artık bu işten midem bulanması üzerine 3 gün önce xenonları komple söküp, bi-xenon merceğin içine normal halojenlerimi taktım. 3 gündür hiçbi sıkıntı olmadan kullanıyorum. Buda halojenin mercek çizgisi IMAG1189.thumb.jpg.927d49aa6d8c9c87b7f45

 

Buda merceğin dıştan görüntüsü

IMAG1200.thumb.jpg.09dc37d6a141b1da755c2

 

Sonuç olarak harcanan 1400 liradan sonra, artık durumdan midem bulanmış durumda. Elime ne led ne Xenon kaldı. En büyük şanssızlığım forumu bu olaylardan sonra keşfetmiş olmam oldu. Oem ürün kullanılması ile ilgili kesin tutumunuzu gördüm. Korkum, bu kadar paranın üstüne orjinal bir balast ve ampül takımı aldığımda da aynı sıkıntılar devam ederse o parada çöp olur mu ? Bu aşamadan sonra size sığınıyorum. Ne yapmam gerekiyor nasıl bir yol izlemem lazım konusunda  tamamen sizin deneyimlerinize güveniyorum. 

 

Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim. İyi akşamlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Buğra

oğulcan bey xenon kiti söktükten sonra aracın aydınlatmasında herhangi bir sorun yoksa eğer  sorun kullanılan xenon kitlerde olabilir. OEM malzemeler kullanarak yaparsanız sorun olmayacağını düşünüyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sırrı Polat
On 11.02.2017 at 19:21, Oğulcan Hardal yazdı:

Herkese merhabalar,

 

Yaklaşık 1 hafta kadar önce 2012 Megane 3 Gt Line aracıma, Bi-xenon mercek, xenon kit ve gündüz ledi işlemlerini İzmir'de bir ustaya yaptırdım. Ancak yaptırdığım günden beri başıma gelmeyen kalmadı. Araştırma sonucu bu forumu farkettim. Kıymetli deneyimleriniz ve yardımlarınız ile aracımdaki far sistemini kullanılabilir hale getirmek istiyorum.

 

İşlemler farları söküp ustaya vermem ile başladı. Öncelikle resimdeki megane 3 maske alındı. ( usta maskenin, bixenon'a aracın üzerindeki far maskesinden daha uyumlu olacağını söyledi )

 

 

Maskenin üzerine bi-xenon mercek montajı yapıldı ( usta bosch marka d2s mercek taktığını belirtti. Ancak çıkıştaki kare bir parçayı sökerek h7 uyumlu hale getirdiğini söyledi. ) daha sonrasında merceğin etrafına 8 adet led ve üste bir şerit olmak üzere gündüz aydınlatma sistemi döşendi. 2 parça siyaha boyandı ve h7 6000k sentinel xenon kit takıldı. İşlemler sonrası resimdeki gibi oldu. 

 

Buraya kadar her şey mükemmel giderken, farlar araca monte edilince problemler başladı. Montaj sonrası xenonlar çalışırken ledler ışık vermiyodu. Usta ledleri parklara bağladığını parklarda sıkıntı olduğunu bir elektrçinin durumu çözeceğini söyledi. Elektrikçiye gitmem ve kontrol sonrasında ise, araçta park devresi olmadığı, aracın stock gündüz ledlerini park lambası işlevi gördüğü söylendi. İlk olarak ledler, gündüz farından çekilen bir kabloya takıldı. 30 saniye sonra stock ledler de gitti. Elektrikçi, bu şekilde aracın kaldırmadığını söyleyip ledleri kısalara bağladı. Bu sefer ledler çalıştı ama sağ fardaki 8 ledden 3 tanesi yanıp sönmeye başladı bir süre sonra ise tamamen söndü. Ledler de sıkıntı var diye düşünmem sonucu oradan ayrıldım. 

 

Ustaya farı, ledleri kontrol etmesi için geri verip sorunu halletiğini söylmesi üzerine ertesi gün geri aldığımda, aracı 2 saat kulkandıktan sonra aynı 3 led yine gitti, yaklaşık 2 saat sonra ise sağ kısalar ve ledlerin tamamı söndü. Tek farla ortada kaldım. 

 

Tekrar elektrikçinin yolunu tuttum. Ledlerin arabaya hiçbi şekilde uymadığını söylemesi üzerine ledler komple iptal edildi, sadece bi-xenon kaldı araçta bu şekilde sorun o an için çözüldü. Arabayı alıp geri döndüğümde ise sağ far bi yanıp bazen yanmamaya başladı bazen 10 dk bazen 1 saat yanmadı bazende saatlerce sorunsuz çalıştı. En son komple gitti. Tekrar elektrikçi ziyaretimde balastın ve ampülün patladığını söyledi bana. Gittim sıfır photon h7 kit aldım montajını yaptırdım. Mercek çizgisi resimdeki gibi oldu

 

 

2 gün aracı sıkıntısız kullandım derken bu sefer bazen sağ bazen sol yanıp sönmeye başladı. 

 

Artık bu işten midem bulanması üzerine 3 gün önce xenonları komple söküp, bi-xenon merceğin içine normal halojenlerimi taktım. 3 gündür hiçbi sıkıntı olmadan kullanıyorum. Buda halojenin mercek çizgisi 

 

Buda merceğin dıştan görüntüsü

 

 

Sonuç olarak harcanan 1400 liradan sonra, artık durumdan midem bulanmış durumda. Elime ne led ne Xenon kaldı. En büyük şanssızlığım forumu bu olaylardan sonra keşfetmiş olmam oldu. Oem ürün kullanılması ile ilgili kesin tutumunuzu gördüm. Korkum, bu kadar paranın üstüne orjinal bir balast ve ampül takımı aldığımda da aynı sıkıntılar devam ederse o parada çöp olur mu ? Bu aşamadan sonra size sığınıyorum. Ne yapmam gerekiyor nasıl bir yol izlemem lazım konusunda  tamamen sizin deneyimlerinize güveniyorum. 

 

Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim. İyi akşamlar dilerim.

 

Dediğiniz meblağdan daha az bir meblağ ile (1100-1200 tl ) ile oem ürünlerden oluşan 1. sınıf bir bi-xenon set taktırabilirdiniz , üstelik işçilik dahil , şu durumda benim tavsiyem tabi ki oem ürünlerden oluşan bir set montajı , halihazırdaki bosch mercekler de ampül tutucu kısmı söküldüğü için oem ürünlerle kullanılması imkansız hale gelmiş , bu durumda ya yukarıda belirttiğim meblağı tekrar gözden çıkarıp orjinal bir set montajı yaptıracaksınız yada eğer herhangi bir sorun yoksa halihazırda bi-halojen şekilde kullanmaya devam edeceksiniz , bi-halojen olarak da çizgiler fena durmuyor , sağda ve solda karanlık bazı bölgeler olsa da odak noktalarını filan tutmuş , genelde tutmaz çünkü.

Yorum bağlantısı
Oğulcan Hardal
2 saat önce, Sırrı Polat yazdı:

 

Dediğiniz meblağdan daha az bir meblağ ile (1100-1200 tl ) ile oem ürünlerden oluşan 1. sınıf bir bi-xenon set taktırabilirdiniz , üstelik işçilik dahil , şu durumda benim tavsiyem tabi ki oem ürünlerden oluşan bir set montajı , halihazırdaki bosch mercekler de ampül tutucu kısmı söküldüğü için oem ürünlerle kullanılması imkansız hale gelmiş , bu durumda ya yukarıda belirttiğim meblağı tekrar gözden çıkarıp orjinal bir set montajı yaptıracaksınız yada eğer herhangi bir sorun yoksa halihazırda bi-halojen şekilde kullanmaya devam edeceksiniz , bi-halojen olarak da çizgiler fena durmuyor , sağda ve solda karanlık bazı bölgeler olsa da odak noktalarını filan tutmuş , genelde tutmaz çünkü.

Yanıtınız için teşekkür ederim. Mercekten sökülen parça tekrar takılamaz mı sizce ?

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat

olabilir duruyorsa eğer tabi , bu da sizi 150 tl masraftan kurtarır.

 

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Andaç
19 saat önce, Oğulcan Hardal yazdı:

Yanıtınız için teşekkür ederim. Mercekten sökülen parça tekrar takılamaz mı sizce ?

 

Oğulcan bey hevesiniz kursağınızda kalmış belli.

 

Şimdi neden D2S mercek takıpta H7 xenon alıp uygulamaya gittiniğiniz anlamadım.Merceğe uygun ampül almak çok zor olmasa gerekirdi. 

 

Bu hatalar yapılmış farlar bozulmuş artık düzgün bir aydınlatma performansı almak için yapmanız gereken mercekler kullanılacak halde ise mercekleri kullanarak merceğe uygun olan yani D2S OEM ampül ve yine OEM bir balast almanız gerekmekte.Şuan piyasa fiyatları ne durumda bilmiyorum tabiki ama 2 ampülü  300 lira civarına alırsınız diye varsayalım balastlar ise 500 civarına çözülür diye düşünüyorum.Totalde mercekler değişmese dahi 800 lira civarı bir meblağı gözden çıkarmanız lazım.

 

Yada bütün bunlarla uğraşmayıp bu haliyle kullanmaya devam edeceksiniz.

Yorum bağlantısı
Oğulcan Hardal
2 saat önce, Yunus Emre Andaç yazdı:

 

Oğulcan bey hevesiniz kursağınızda kalmış belli.

 

Şimdi neden D2S mercek takıpta H7 xenon alıp uygulamaya gittiniğiniz anlamadım.Merceğe uygun ampül almak çok zor olmasa gerekirdi. 

 

Bu hatalar yapılmış farlar bozulmuş artık düzgün bir aydınlatma performansı almak için yapmanız gereken mercekler kullanılacak halde ise mercekleri kullanarak merceğe uygun olan yani D2S OEM ampül ve yine OEM bir balast almanız gerekmekte.Şuan piyasa fiyatları ne durumda bilmiyorum tabiki ama 2 ampülü  300 lira civarına alırsınız diye varsayalım balastlar ise 500 civarına çözülür diye düşünüyorum.Totalde mercekler değişmese dahi 800 lira civarı bir meblağı gözden çıkarmanız lazım.

 

Yada bütün bunlarla uğraşmayıp bu haliyle kullanmaya devam edeceksiniz.

Merhabalar, değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

Başta merceği bu hale getirmek benim tercihim değildi açıkçası. Usta h7 ile d2s arasında çok ciddi bir  farkolmadığını  söylediği için böyle bir işlem gerçekleşti. Açıkçası cahilliğime denk geldi çokda ciddi bir araştırma yapmamıştım. 

 

Sizce resimlerden görüldüğü kadarıyla mercekler ne durumda yorum yapabilir misiniz ?

 

Bunun yanında ledlerin durumu hakkında bir fikriniz var mıdır ? Sizce orijinal balast ve ampüle geçildiğinde ledler de kısalara bağlanarak kullanılabilir mi ? Sıkıntı gene çin malından mı kaynaklanmaktadır ?

 

Sizinde belirttiğiniz gibi ciddi hayal kırıklığına uğradım ve ne yapmam gerektiği konusunda hiçbir fikrim yok. Açıkçası 1400 lirayı çöpe atmak yerine 800 daha verip amacıma ulaşmak daha mantıklı geliyor. Ama bu işlemi de yaptıktan sonra gene aynı sorunla karşılaşırsam tabiri caizse kafama sıkarım :)

 

Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Andaç
(düzenlendi)
34 dakika önce, Oğulcan Hardal yazdı:

Merhabalar, değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

Başta merceği bu hale getirmek benim tercihim değildi açıkçası. Usta h7 ile d2s arasında çok ciddi bir  farkolmadığını  söylediği için böyle bir işlem gerçekleşti. Açıkçası cahilliğime denk geldi çokda ciddi bir araştırma yapmamıştım. 

 

Sizce resimlerden görüldüğü kadarıyla mercekler ne durumda yorum yapabilir misiniz ?

 

Bunun yanında ledlerin durumu hakkında bir fikriniz var mıdır ? Sizce orijinal balast ve ampüle geçildiğinde ledler de kısalara bağlanarak kullanılabilir mi ? Sıkıntı gene çin malından mı kaynaklanmaktadır ?

 

Sizinde belirttiğiniz gibi ciddi hayal kırıklığına uğradım ve ne yapmam gerektiği konusunda hiçbir fikrim yok. Açıkçası 1400 lirayı çöpe atmak yerine 800 daha verip amacıma ulaşmak daha mantıklı geliyor. Ama bu işlemi de yaptıktan sonra gene aynı sorunla karşılaşırsam tabiri caizse kafama sıkarım :)

 

Şimdiden teşekkür ederim.

 

Ben sitemizdeki diğer üyeler(ustalar) kadar bilgili değilim elimden geldiğince sizi aydınlatmaya çalışayım aydınlatma işine para harcamış biri olarak :) 

 

Ledlerde yaşadığınız problem bence %90 kullanılan ledler ile ilgili yani kalitesiz ledler kullanılmış ve patlıyor.

 

Fotoğraflarda ise duvara çok yakın çekilmiş ben tam anlayamadım ama karanlık alanlar olduğu bu kadar yakından bile belli oluyor tabi bunu kullanan sizsiniz sizin ne gördüğünüzde önemli :)

 

Malesef yaptırdığınız vatandaşın niye böyle bir uygulama yaptığını anlamak oldukça zor.Tek mantıklı cevap H7'leri size onun satması ve bu işten daha fazla para kazanmak istemesi.

 

Orjinal balast ve orjinal ampüllere geçtiğinizde eğerki merceklerinizde bir kusur yoksa farların yolu aydınlatması konusunda problem yaşamazsınız.Yani problem yaşamazsınız derken bunlar elektronik ürünler ne olacağı bilinmez ama OEM ürünlerin bozulma ihtimali daha düşük diyebiliriz.

 

Bu işi kendiniz mi yapıcaksınız bilmiyorum ama eğerki düzeltme işlemide birine yaptırılacaksa işini layıkıyla yapan bir usta bulup ona yaptırtmalı.Maliyet açısından ledlerden vazgeçebilirsiniz maliyetin biraz daha artması problem oluşturmaz ise ledleride proje kapsamında yeniletip projeyi gönlünüzde olduğu şekilde tamamlatabilirsiniz.Umarım merceklerde sıkıntı yoktur yoksa tekrardan sıfır yapılıyor gibi ücretlerle ve vakit kaybıyla uğraşacaksınız  :(

tarihinde Yunus Emre Andaç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Üzücü sonuç alınmış.Adınıza üzüldüm.Rabbim o arkadaşımıza diyebileceğim ise sadece hayırlı çalışmalar nasip eylesin.

 

Bu versiyon Megan model yapı zaten orijinalinde Bosch bi-xenon merceklidir.Halojeni yok diye biliyorum ve ilk resimdeki gibi aldıysanız üzerindeki bi-xenon mercektir.Resimdekide eski tip bosch bi-xenon.Bu mercekte h7 ampul kesinlikle verim vermez.Heleki o dıştan montajlı hali ile maalesef.Bu şekilde h7 montajı sadece muayene zamanı işi çözer hepsi bu.

 

Epey masraf etmişsiniz.Elinizde yan sanayi ürünleri kullanabilmeniz için öncelikle merceğe ait o söktüğü aparat d1s içindir.Atmadıysa onu alıp d1s sistem için yeniden harcama gerekecek.

D2s olanı için ampul tutucu bulunması lazım.İnternette mevcut yada ilanlar kısmında ilğili arkadaşlara danışabilirsiniz.Eski tip Bosch ampul tutucu bir çok bosch mercekli fardan çıkar.

 

Elinizdeki balast takımını degerlendirebilirsiniz d2s oem tip xenon ampul ve ampul çevirici kablo almanız gerekecek.

 

Montaj sonrası xenon yanma sorunu,tesisat koruma geçtiği için yapıyor, linkteki şekilde roleli sistem yaptırırsanız sorunsuz kullanmaya başlarsınız yada serviste bu model için pc ye baglatı xenon seçenegini açtırabilirseniz sorun kalmaz direk kullanaılabilir hale gelecektir.

 

http://www.geceucusu.com/topic/5850-r%C3%B6le-nedir-nas%C4%B1l-ba%C4%9Flan%C4%B1r-r%C3%B6leyle-neler-yap%C4%B1l%C4%B1r/?page=2

 

Led montajı için çok sıkıntılı kısıma montaj ve sogutuculu degilse ve yanlış dizayn ise sorun yapmıştır.Led etrafına sıcaklık için metal koruma şart.Tek diyebileceğim Mercek kapagı maalesef zarar görmüş olması.siyah olması led delikleri için ise hata olmuş.Krom kalsa idi güzle bir lensli tip şekilde ışı gücü artışı saglanarak geniş uzaktan hamojen görünmesini sağlardı.Çok üzüldüm görünce içim cız etti.Krom hali çok nefis ve bunun etrafına uyumlu çalışma oem Bmw u tip angel montajı olabilirdi.

 

 

http://www.geceucusu.com/topic/6255-hyundai-era-power-led-sinyalu-angel-halka-g%C3%BCnd%C3%BCz-far%C4%B1/#comment-61886

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğulcan Hardal
18 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Üzücü sonuç alınmış.Adınıza üzüldüm.Rabbim o arkadaşımıza diyebileceğim ise sadece hayırlı çalışmalar nasip eylesin.

 

Bu versiyon Megan model yapı zaten orijinalinde Bosch bi-xenon merceklidir.Halojeni yok diye biliyorum ve ilk resimdeki gibi aldıysanız üzerindeki bi-xenon mercektir.Resimdekide eski tip bosch bi-xenon.Bu mercekte h7 ampul kesinlikle verim vermez.Heleki o dıştan montajlı hali ile maalesef.Bu şekilde h7 montajı sadece muayene zamanı işi çözer hepsi bu.

 

Epey masraf etmişsiniz.Elinizde yan sanayi ürünleri kullanabilmeniz için öncelikle merceğe ait o söktüğü aparat d1s içindir.Atmadıysa onu alıp d1s sistem için yeniden harcama gerekecek.

D2s olanı için ampul tutucu bulunması lazım.İnternette mevcut yada ilanlar kısmında ilğili arkadaşlara danışabilirsiniz.Eski tip Bosch ampul tutucu bir çok bosch mercekli fardan çıkar.

 

Elinizdeki balast takımını degerlendirebilirsiniz d2s oem tip xenon ampul ve ampul çevirici kablo almanız gerekecek.

 

Montaj sonrası xenon yanma sorunu,tesisat koruma geçtiği için yapıyor, linkteki şekilde roleli sistem yaptırırsanız sorunsuz kullanmaya başlarsınız yada serviste bu model için pc ye baglatı xenon seçenegini açtırabilirseniz sorun kalmaz direk kullanaılabilir hale gelecektir.

 

http://www.geceucusu.com/topic/5850-r%C3%B6le-nedir-nas%C4%B1l-ba%C4%9Flan%C4%B1r-r%C3%B6leyle-neler-yap%C4%B1l%C4%B1r/?page=2

 

Led montajı için çok sıkıntılı kısıma montaj ve sogutuculu degilse ve yanlış dizayn ise sorun yapmıştır.Led etrafına sıcaklık için metal koruma şart.Tek diyebileceğim Mercek kapagı maalesef zarar görmüş olması.siyah olması led delikleri için ise hata olmuş.Krom kalsa idi güzle bir lensli tip şekilde ışı gücü artışı saglanarak geniş uzaktan hamojen görünmesini sağlardı.Çok üzüldüm görünce içim cız etti.Krom hali çok nefis ve bunun etrafına uyumlu çalışma oem Bmw u tip angel montajı olabilirdi.

 

 

http://www.geceucusu.com/topic/6255-hyundai-era-power-led-sinyalu-angel-halka-g%C3%BCnd%C3%BCz-far%C4%B1/#comment-61886

Derğerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

 

ilk resimde görünen maskeyi ben almadım. Parayı kendisine yatırdım usta satın aldı. Üstünde takılı olan mercekler ve alt maske orjinal megane a mı aittir sizce ? Kendisi h7 den d serisine dönüştüren parçanın elinde olduğunu söyledi ondan geri alabilirim o geçiş parçasını. Ancak şöyle bir sıkıntım var, dün farı söküp kontrol ettiğimde sağ farımdaki maskenin hiçbiyere tutunmadığını farkettim. Mercek ve içerdeki aksamlar tamamen hareket halinde hafif ileri ittiğimde yerine oturuyor ancak birkaç saniye içinde tekrar eski haline düşüyor. Bunun yanında bashettiğim gibi yerine oturttuğumda far aşırı yukarı bakıyor sağ far çizgisinin bariz üstüne çıkıyor, far ayarı yapmaya çalıştım ancak vida en son noktasında maksimum bu kadar aşağı iniyor yani. 

 

Led desem olmadı, xenonlar desem olmadı şimdide merceğin bile yerine oturmadığını farkettim. Artık düşündükçe gözlerim doluyor sinirden hocam :) ne yapıcam gerçekten hiç bilmiyorum. Dediğim gibi cebimden 1300 tl çıktı. Ama 1300 tl yi çöpe atıp önümü bile görememektense şuan oeme de parayı harcayıp en azından amacıma ulaşmak istiyorum. Açıkçası el becerim pek iyi sayılmaz kendime güvenemiyorum, İzmirde bu işi ne şekilde halledebilirim hiç bilmiyorum. 

 

Eğer şu orjinal d1s parçasını ustadan alırsam direk oem ürün satın almam ile kusursuz sonuca ulaşabilir miyim sizce ? Yada elimdeki balastları değerlendirmem için d2s yerine d1s ampül takmam sadece mümkün müdür ? 

 

Usta ledlerin tamamını söküp sadece bahsettiğiniz gibi bir angel yapabileceğini söyledi. Led konusunda öyle bir şeye geçiş yapıcam sanırım en azından.

 

Hocam kısacası kafam allak bullak. Siz benim yerimde olsaydınız nasıl bir yol izlerdiniz ? Şuan gerçekten bilen birinin şunu şunu yap demesine ihtiyacım var.

 

Şimdiden çok teşekkür ederimm

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...