İçeriğe Yönlendir

Honda NC700x power led gündüz farı + Halojen delici sis farı + röle + konnektör


Can Ekin

Recommended Posts

Can Ekin
(düzenlendi)

Herkese selamlar,

Yeni motorda öncelikle arkadan fark edilirliği arttırmak için 5li kırmızı power led ler ve 5sn de 10defa çakan modül kullandım, bazısına biraz kuvvetli gelse de sadece frene bağlı ve artık tamponunu arka tekerime yaslayacak kadar giden pek olmuyor.

Gelelim ön tarafa. Ön tarafta alan biraz sıkıntılı. Bunun için sonunda orijinal light bar ın bağlandığı yere demircide 35-40cm uzunlukta bir lama yaptırmaya karar verdim.

örn.

g2ghx.jpg

Bu lama ya 2 tip aydınlatma bağlayacağım.

1- elimde ki 2x5 esnek power ledler sürekli gündüz farı olarak yanacak (gecede yanacak) (ürün budur : http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-dayflex-gunduz-ledi-gercek-power-led-sis-fari-yerine-119154317/detay )

2- sadece selektör/uzun da kullanmak üzere mali duruma ve satın alma anına göre 2x hella ff50 yada 15 tl lik şeffaf camlı oval sis farları bağlanacak

önce 1 numara :

elimdeki esnek 5li power ledler, 3+2 şeklinde hazırlanmış yani 3 2 şeklinde keserek birbirinden ayırabiliyorsunuz, voltaj için içinde taş direnç kullanmışlar.

Bende bunların o şekilde ayırıp, 2 adet 3lü beyaz power ledleri örnek fotoğraftaki lamada üste koyacağım.

Diğer 2liyi motor koruma demirlerine bağlayacağım.(yere dik)

Sorum şu :

En güvenli şekilde bunları nasıl çalıştırırım ?

benim aklımda ki :

röle vasıtasıyla parklardan tetik almak ve öyle bağlamak. Acaba parklardan tetik almama rağmen yinede bir yerlere bir buton anahtar koymalı mı?

daha önce hiç röle bağlamadım.

Benim anladığım standart 4 bacaklı bir röle ile bir yerden + tetik alınıyor. Ben bunu parkın + sından yapmayı düşündüm. (buarada motosiklette el ayak zor girdiğinden kablo sıyırma,lehim işinden çekindiğim için şu konnektörle parktan elektriği röle ye götürmeyi düşünüyorum 3M scothlok : scotchlok2.jpg )

Park tan rölenin tetik ayağına hat çektim.

Daha sonra akünün + sından rölenin bir karşılıklı akımı geçireceği bir ayağa gelmem gerekli (30 ve 87 nolu ayaklar sanırım, şemalardan gördüğüm kadarıyla 30 : akü , 87 : ledlere giden ayak)

86 numaralı ayak Park tan alacağım tetik, 85 numara da şase olarak gördüm.

eğer buraya kadar doğru anlamışsam, ledlerin - lerini nereye bağlayacağım ? 85 numaralı şase yi nereye bağlayacağım? akünün - sine bağlarsam olur mu?

Bazı sorular abudik gubudik gelebilir ancak motosiklette alan biraz sıkıntılı doğrudan aküye hat çekilebiliyor ancak örneğin park ve kısalar kontağı açınca otomatik yanıyor, AB zorunluluğu. Bu nedenle park tan tetik almak istiyorum ama olası bir akü zayıflamasında takacağım power ledler bile marşı zorlayabileceği için ACABA araya birde anahtar mı koysam diye düşündüm.

O zaman röle takma, direkt aküden al enerjiyi ama işte motosiklet meraklı gençlik ve çocuklar tarafından baya ilgi çekiyor, eh buton anahtarda kolay ulaşılır olmalı motosiklet sürücüsü için kontak kapalıyken o anahtarda işe yaramamalı kısaca ki kazaya kurban gitmeyelim :)

- bir de sanırım sigorta kullanmak lazım? hangi araya sigortayı takmalıyım?

- Bu 2x 3(adet 1 watt ) ve 2x2(adet 1watt) olarak kuracağım sisteme kaçlık sigorta takılmalı ?

led konusunda sonra soru:

- elimde 3x1watt 350mA lik 2 tane driver var. içlerinde taş direnç olduğu halde bu driverları kullanmamın bir anlamı var mı ?

2 . Soru :

Aslında 1.soruda ki röleyi doğru kurup kurmamayla alakalı olarak sorum basit.

2x55watt sis farını sadece selektör/uzun da çalışacak şekilde kullanırken, röle ile bağlayacağım değil mi ,doğru anladıysam?

sigorta olarak 30A uygun mudur? bağlantıda hangi noktaya koymalıyım?

Farım H4, bu yüzden direkt uzun kablosundan tetik alınca hem uzunda hem selektörde kullanmakta bir sıkıntı yaşamam, yine yanılmıyorsam ?

NOT : daha önce hiç röle bağlantısı yapmadığım için belki de çok gereksiz sorular sormuş olabilirim. Lütfen sorularımı mazur görün.

NOT 2 : pazartesi günü karaköy e geçerek, 3M konnektör,röle, erkek/dişi konnektörler vs. alacağım. Bu sürede yardımcı olursanız ayrıca çok sevinirim.

Saygılar

Can

tarihinde Can Ekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Motor aküsü sürekli degişken voltaj veriyorsa led sürücüsünü kullanman daha iyi olabilir.Sürücü iyi ise 9 volt ve yukarı voltajlarda akımı gayet ideal verebilir.

Her halukarda kullanman taş dirençten daha iyi olur.

Sigortayı muhakkak koy fakat 30 amper yüksek 20 amper yeterli.

Role kısmında eksik bişi okumadım.Doğru görünüyor.

Yanlız oval sis lambası power ledlerden daha çok akım çeker ve aküye daha çok sıkıntı verir.Anahtarlı yapman yerinde işlem olur.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Ekin
Motor aküsü sürekli degişken voltaj veriyorsa led sürücüsünü kullanman daha iyi olabilir.Sürücü iyi ise 9 volt ve yukarı voltajlarda akımı gayet ideal verebilir. Her halukarda kullanman taş dirençten daha iyi olur. Sigortayı muhakkak koy fakat 30 amper yüksek 20 amper yeterli. Role kısmında eksik bişi okumadım.Doğru görünüyor. Yanlız oval sis lambası power ledlerden daha çok akım çeker ve aküye daha çok sıkıntı verir.Anahtarlı yapman yerinde işlem olur.

Öncelikle teşekkür ederim cevap için.

biraz dağınık anlattığımın farkındayım. O yüzden sizin mesajınızla toparlayayım konumu.

- sürücüleri kullanmayı düşünüyorum ancak taş dirençler kullanacağım power led grubun içine bütünleşik. yani taş dirençler orada dururken sürücüler kullanılır mı?

- 20A sigortayı 110w için önerdiniz değil mi?

- Peki toplam 10x1w power ledler için kaç A sigorta doğru seçim olur ?

- Ledleri genelde hep açık kalmaları için Park tan tetik almanın yanında, olası bir akü zayıflaması durumunda devre dışı bırakmak için röleyi nasıl kullanabilirim? 4 değil 5 bacaklı mı röle lazım?

- Oval sisleri sadece selektör/uzun da kullanacağım sadece, o yüzden sorun olacağını sanmıyorum, çok sık kullanmayacağım için.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Sis ampulü 55 watt ise tek başına max10 amper sigorta ideal olandır buna dayanarak 20 amper yazdım.

Taş direnç baglı ise sürücü işe yaramaz.

Ledlerin seri baglı oldugunu kabul edersek1.5 amper fazlasıyla yeter sanırım.Ledler paralel ise Toplam led sayısına göre amper tespiti yapıp takmak lazım.

4 bacak role bence yeterli olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bu lama ya 2 tip aydınlatma bağlayacağım.

1- elimde ki 2x5 esnek power ledler sürekli gündüz farı olarak yanacak (gecede yanacak) (ürün budur : http://www.sahibinde...119154317/detay )

2- sadece selektör/uzun da kullanmak üzere mali duruma ve satın alma anına göre 2x hella ff50 yada 15 tl lik şeffaf camlı oval sis farları bağlanacak

önce 1 numara :

elimdeki esnek 5li power ledler, 3+2 şeklinde hazırlanmış yani 3 2 şeklinde keserek birbirinden ayırabiliyorsunuz, voltaj için içinde taş direnç kullanmışlar.

Bende bunların o şekilde ayırıp, 2 adet 3lü beyaz power ledleri örnek fotoğraftaki lamada üste koyacağım.

Diğer 2liyi motor koruma demirlerine bağlayacağım.(yere dik)

Sorum şu :

En güvenli şekilde bunları nasıl çalıştırırım ?

Gündüz farlarını gece çalıştırmamalısınız göz kamaştırır. Park lambalarını açınca gündüz farını %50 dimleyerek park modunda çalıştırmanız uygun olabilir. Gündüz farını iki parça şeklinde monte ederseniz muhtemelen aynı açıyı yakalayamazsınız tek parça halinde monte edin. Uzun far takıyormuş gibi düşünün. Sis farını uzun olarak kullanamazsınız. Uzun için FF50 spot lamba kullanmanız gerekir.
Yorum bağlantısı
Can Ekin
(düzenlendi)
Sis ampulü 55 watt ise tek başına max10 amper sigorta ideal olandır buna dayanarak 20 amper yazdım. Taş direnç baglı ise sürücü işe yaramaz. Ledlerin seri baglı oldugunu kabul edersek1.5 amper fazlasıyla yeter sanırım.Ledler paralel ise Toplam led sayısına göre amper tespiti yapıp takmak lazım. 4 bacak role bence yeterli olur.

Tekrar teşekkürler Oktay bey.

Bugün 3m konnektörleri ve röleleri aldım.

rölelerde hazır alt bağlantı(alt bacaklara oturan ayak)lı olarak 5 bacaklı röle vardı, öyle aldım. kullanmazsan problem olmaz,boş kalabilir 5. ayak dedi satan arkadaş. bağlantı için daha pratik gelince gözüme röle ayağı ile birlikte aldım 2 tane.

Zannedersem açıkta 1 tane sorum kaldı :)

"-" leri ne yapacağım ? :D

ledlerin "-" si

akü den gelen "-"

röle üzerindeki şase ayağı ? (85 numara sanırım)

hea birde ledler için anahtar koyarsam aküden gelen ''+" yı önce anahtara oradan röleye götürmenin uygun olacağını düşündüm, yoksa Park tan aldığım tetikten mi anahtara gelmeliyim ?

Gündüz farlarını gece çalıştırmamalısınız göz kamaştırır. Park lambalarını açınca gündüz farını %50 dimleyerek park modunda çalıştırmanız uygun olabilir. Gündüz farını iki parça şeklinde monte ederseniz muhtemelen aynı açıyı yakalayamazsınız tek parça halinde monte edin. Uzun far takıyormuş gibi düşünün. Sis farını uzun olarak kullanamazsınız. Uzun için FF50 spot lamba kullanmanız gerekir.

Selam Selçuk,

uzunlara FF50 yada benzeri "delici/sürücü" farlardan bağlayacağım zaten (şuanlık 1 çift FF50 nin bedeli gözümde büyüyor da ... :) ).

Zaten ilk amaç Türkiye karayollarında "görünmez" taşıt olarak kullandığım "motosiklet" denilen vasıtanın görünür olması, bu esnada ledlere rağmen görmemekte ısrarcı olan, bizler için ana tehlikelerin başında gelen bölünmemiş şehir içi yolda aniden üstüne doğru U dönüşü yapan ve yapmaya niyetli olan vb. arttırabileceğim örnek vatandaşlar için kullanacağım selektör/uzun a bağlayacağımı yoksa normalde uzun farımı çok nadir gece açıyorum ve çoğunlukla yetiyor.

Led leri dimleme konusunda söylediklerine katılmakla birlikte, yine yukarıda saydığım "mücbir sebepler" den (görünmemenin sonucu olarak tahmin edilemez çeşitli olaylar sürekli yaşadığımızdan) ötürü gece-gündüz bariz kör edici şekilde aydınlatma kullanmayacak olsam da, gecede "biraz" göz almak zorunda olduğumu üzülerek söylüyorum.

Ayrıca motosikletlerde aydınlatmalar kontağa bağlı yani kontağa açar açmaz park+kısalar "sürekli" yanmak zorunda. bu nedenle dimlemek için araya bir buton daha koymak gerekecektir.(bu pek problem değil)

Dürüstçe söylemek gerekirse dimlemeyi düşünmüyorum, power led kullanan birçok motosiklet var görünürlüğü arttırmak için abartı bir göz alma fark etmedim şimdiye kadar. (merceksiz xenon- sislerine xenon takan otomobillerin yanında devede kulak kalıyor zaten 2x3 (1w) power led in göz alıcılığı. :) )

tarihinde Can Ekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Gece kullanımında zaten kısa farlar yanıyorken ayrıca yanan gündüz farının görünürlüğü artıracağını düşünmüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Ekin
(düzenlendi)
Gece kullanımında zaten kısa farlar yanıyorken ayrıca yanan gündüz farının görünürlüğü artıracağını düşünmüyorum.

şöyle ki; yukarıda da yazdığım gibi motosiklet tek hat üzeride önde ve arkada 1 er aydınlatması olduğu için özellikle arkasından gelen trafiğin (otomobillerin) ışıkları arasında da fark edilmez oluyor (yani aynadan dikkatli bakmazsanız uzaktan gelen bir motosikleti arkasında seyreden araçtan ötürü fark etmeni oldukça zordur geceleyin) ancak yaklaştıkça, dikkatli ve aynaları kontrol eden bir sürücüyseniz ayırt edebilirsiniz.

eh,ön taraftan 1 den çok ve mümkün olduğunda motosikletin dışına yakın yerleştirilmiş (power led) gündüz farları da kısaların yanında illa görülecektir ki öyle oluyor.

İlk kademe de 3 erli olarak takacağım şu demir işine bakamıyorum bu ara, bağlantıyı yaptığımda fotoğraf paylaşacağım.

Değerli paylaşımlar , fikirler için tekrar teşekkür ederim.

tarihinde Can Ekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Can Ekin

Sanırım bir yerde iyi izolasyon yapmadım ve kablo ek yerinde kısa devre yapıp açar açmaz sağ taraftan gelen tüm kablolar yandı :)

izolasyon dışında tek bir şüphem daha var. "-" ile ilgili. ama neden sadece sağ taraf yansın o zaman oda ayrı mevzu. Şöyle ki motosiklette alan dar el ayak girmiyor. bende "-" lerin bir yapıp akünün "-" sine bağladım. bu bir hata mıdır?

şöyle yaptım bağlantıyı.

park ın artısını buldum ve röledeki 86 numaraya hat çektim (yukarıda bahsettiğim konnektör yardımıyla.

(bu arada ledlerin kablolarını tekrar kontrol ettim hangisi + hangisi - diye, kırmızı +, siyah -)

aküden aldığım hatta araya anahtar koydum, oradan rölenin 30 numaralı bacağına bağladım.

daha sonra röle den çıkan 87 numarayı ledlerden gelen 2 adet artı ucunu birleştirerek izoleli erkek dişi konnektörler vasıtasıyla bağladım.

aynı şekilde ledlerden gelen - lerle rölenin - sinide bir araya getirip, akünün eksininde aldığım kabloyla yine izoleli konnektör vasıtasıyla bağladım. kontağı açtım(parklar açılmış oldu) 2 sn sonra dumanlar çıktı ve kapatım.

tesisatı söktüğümde makaronla kapladığım ara kablolarda sağ taraftaki içteki kablo izolasoyonu ve makaronun %70 i tamamen yanmıştı.

burada bağlantı da bir hata mı var yoksa benim sağ taraftaki kablolarım bağlantı yerlerinden kısa devremi yaptı ?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Ölçerek - uç oldugunu anlamadan baglantı yaptı ise evet büyük hata.

Role uçlarında sağ tarafa giden uçlarda hatan olmuş bu açık.Soldada hata varsa orası yanmadan siğorta bagladıysan atmış olabilir.

Yorum bağlantısı
Can Ekin
Ölçerek - uç oldugunu anlamadan baglantı yaptı ise evet büyük hata. Role uçlarında sağ tarafa giden uçlarda hatan olmuş bu açık.Soldada hata varsa orası yanmadan siğorta bagladıysan atmış olabilir.

biraz daha açabilir misiniz? tam olarak hata nedir? nerededir yanlış.

Ölçerekten kasıt nedir? röle üzerindeki şemaya baktım sadece. hatta 1 adet led grubumu doğrudan röleye bağlayarak başka bir akünün yanında denedim hem röle çalışıyor mu hemde röle ile beraber led i çalıştırabileceğim mi diye(yani doğru mu anlamışım bağlantıyı diye) ve çalıştı.

sadece led lerden gelen ve rölede çıkan - yi birleştirip, akünün - sine bağladım diye hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

(sadece led lerden gelen ve rölede çıkan - yi birleştirip, akünün - sine bağladım diye hatırlıyorum.)

Bu yazdıgın bölümde hata var.

Ölçü aleti ile - uç olduguna emin olmak için test amaçlı kontrol yapıldı mı diye sormuştum.

sonuç olarak tesisatta hata kesinlikle var.Yeniden baglantılarını kontrol etmelisin haliyle yeni kablolar ile.

Yorum bağlantısı
Can Ekin

rolesemax.jpg

Tam olarak bu şekilde az önce tekrar yaptım.

Sadece motosiklet üzerinde değilde, geminin aküsünde çalıştırdım. 30 numara ile 86 numarayı aynı kutup başına bağladım. 86 yı + ya deydirmeyince elektrik akışı kesiliyor. yani röle de doğru çalışıyor.

o halde burada yanlış nedir?

yada ben geçen gün dalgınlıkla bir yerleri yanlış bağladım? mı??

Yorum bağlantısı
Can Ekin
Bu şemada bir hata yok..

Haklisiniz, ilk seferinde ya izolasyonda yada yada bağlantıda bir hata yaptım ve kısa devre yaptırdım büyük ihtimal.

Yukarıdaki şekilde tekrar dikkatle hazırladım, problemsiz çalıştı ve monteledim.

Herkese çok teşekkürler.

20130402184017.jpg

20130402203839.jpg

20130402203907.jpg

Yorum bağlantısı
Can Ekin
Elinize sağlık :good1: ışık şiddeti yeterli iyi günlerde kullanın :bravo:

Teşekkür ederim.

Sırada uzunlara bağlı ek sürüş farı yada 10w cree led spotlar var tanesi 25$ dan motosiklet,atv için. Bir çift numune geldi performansina bakalim karar vereceğiz.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Güzel olmuş. Ama gece göz kamaştıracak :i-ih:

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
Güzel olmuş. Ama gece göz kamaştıracak :i-ih:

Abi bırak kamaştırsın :yes: bende motorsiklet kullanıcısıyım en büyük sıkıntımız fark edilmemek B) inanın öyle sürücüler var ki bizi gördüğü halde şerit değiştirip sıkıştırıyorlar f1.gifresmen yok sayıyorlar en çok kullandıkları bahane de ben seni görmedim ki oluyor :unknw: Şimdi Can beyi görmesinler :shok: bakalım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Can Ekin
(düzenlendi)

Göz kamaştırma olayı şehir içi gece dahi sıkıntı yok ama şehirler arası aydınlatmasız yollarda sanırım UFO etkisi yapıyorum. :)

Lensler şeffaf ve zannedersem oldukça dar açılı.

Aynısından kırmızı 5li olarak fren yapınca çakar devresiyle çalışan stopta bağlamıştım.

Bunların lensleri kaç derece bilmiyorum, nasıl anlarım onuda çözemedim.

Ancak motosiklet için gündüz farı yapan bir abimiz genelde, tırtıklı cam ve 50-60 derecelik lensler kullanmış.

Sizce ön için tırtıklı kaç, arka için kaç derecelik lens lazım?

tarihinde Can Ekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Can Ekin

Yok mudur arkadaşlar fikriniz?

Bugün karaköy e gitmeyi planlıyordum ancak daha işlerim bitmediğinden sanırım gelecek pazartesiye kalacak.

Ön için 45derece arka için mümkünse 60derecelik lens düşündüm.Bİr de arka için yeterli olmazsa diye ek direnç bağlamayı düşündüm, mevcut 5x1w kırmızı power ledlerin enerjisini biraz kısmak için.

O nasıl olmalı, kaçlık olmalı? Ben bu konularda basit seviyede bilgi sahibi olduğumdan (özellikle devre,direnç gibi şeylerde) isterken kendiniz nasıl isterseniz dükkanda bana da öyle not düşerseniz sevinirim.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...