İçeriğe Yönlendir

Geri vitese takınca 4'lülerin yanması


Fatih Demirtaş1679652601

Recommended Posts

Fatih Demirtaş1679652601

Büyük otobüslerden aklıma geldi.Geri vitese takınca 4lü flaşörler devreye girse nasıl olur.Bazı mercedes otobüslerde o sistem var..Benim hoşuma gitti.En azından ticari sınıfı için düşünmek lazım.Alt yapısı için ne yapmamız lazım.Aklıma daha çok yatarsa kangooya yapmak isterim..Sizin fikirleriniz nedir ?

Yorum bağlantısı
Fatih Demirtaş1679652601

İkaz sesiyle olursa daha çok işe yarar. ( http://www.sanel.com...-vites-ikaz.htm )

Geri vites lambasından tetik alınıp dörtlü sinyal ve bu küçük kornaya bağlanılabilir.

Evet ikaz seside iyi fikir ama şimdilik flaşörler aklımda.Tetik olarak geri vitesin müşüründen alınabilirmi ? flaşör düğmesi vites yan yana.Bu konuda Servet abiminde fikrini merak ediyorum..

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Bir adet normal röle ve bir adet sinyal rölesi ile yapılabilecek basit bir iş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

aslında mantıklı. binek araçlara bile uygulanabilir. ikaz sesini boşverin ama mesela uzun yolda kısa mesafeli geri geri gitmek gerekirken hep 4lüleri açarım ben. bu yapılırsa açmaya da gerek kalmaz. ama kangoya geri vites düdüğü gereksiz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Demirtaş1679652601

Fikirler için teşekkür ederim :) Ama gerekli bi iş bence .Aklımda.. Servet abi sende haklısın ama Kamyonet işte.. :)

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Yakup Paçacı

konu dört sene olmuş açılalı ama kimse nasıl yapılacağı ile ilgili bilgi vermemiş malesef benimde şuan ihtiyacım olduğundan ararken bu çıktı karşıma yardımcı olacak varmı

 

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat

geri vites lambasından , sinyallere 1 röle ve 1 flaşör kullanarak paralel çekerek yapabilirsiniz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yakup Paçacı

bu role mini role var üçlü onlardan mı yoksa sinyaldeki faşörü kullanabilir miyim yada bağlantı şemasını reim halinde çizebilir misiniz kabaca

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Geri vites lambasının hattıyla sinyal ampülünü beslerseniz aracınız arıza ışıgı yakabilir.Geri vites lambasının sigortasını da attırabilirsiniz.

Tek röle ile dörtlü flaşör tuşunu tetikletirseniz belki olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mert Girgin

Artık birçok  lamba  body control modül üzerinden çalışıyor body control modüle + veya - hangisi gidiyorsa röle ile yol vererek yapabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mürsel Balci

Arkadaşlar boyle bir şey benimde aklıma geldi googleda arama yapınca da bu konuyu buldum. Nasıl yapıldığını sormuyorum onu bir şekilde hallederim sanirim. Bunun bir dezavantajı olurmu acaba ben genelde geri geri gelirken dörtlüleri açarım. Açmadığım bir yer varmı pek hatırlamıyorum. Bir de bu muayene açısından sıkıntı olurmu gerçi sıkıntı olsa bile muayeneye giderken iptal edilebilir.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Uygulama doğru yapılırsa hiçbir dezavantajı olmaz aksine daha güvenli olur . Muayenede sıkıntı çıkacağını sanmıyorum ama her ihtimale karşı önlem almak lazım...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Muayenede dörtlüler sürekli yakılıyor zaten :) 

Yorum bağlantısı
Semih Tunca
(düzenlendi)

 Evet yakıyorlar ama, bence hafif kusur olarak yazabilirler daha önce fren tamburuna  girerken araç sallanınca Elo'nun ani fren rölesi devreye girmişti 1. kademedeydi ve hafif kusur flaşör hatalı yanıyor diye yazdılar 

tarihinde Semih Tunca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mürsel Balci

Dün aksam sistemi biraz inceledim ve bir role hazırladım şöyleki araç sinyal koluna flasorden 3 kablo geliyor. Bunlardan 2 tanesi sağ ve sol sinyal hattı diğeri ise tetik . Tetigii hangisine değdirirsek o tarafın sinyali yanıyor. İkisine değdirince de 4lu gibi yanıyor. Aslında dörtlü flaşör düğmesini de inceledim. Ondada ayni şekilde 3 kablo flaşörden geliyor ve düğmeye basınca üç kablo birleşmiş oluyor. Elimde 1 tane 12 volt çift kontak role vardı. Buna simdilik ihtiyacım olacak şekilde kabloları lehimledim rölenin şasesi direk bağlayacağım. 12 voltu geri vites hattından alıp roleyi tetikleyecegim. Röle tetiklendiginde sağ ve sol sinyal hatları flasorun tetigiyle birleşmiş olacak ve geri vitese takınca dörtlüleri yanmış olacak geri vites hattına bir düğme koyup istemedigim zaman kapatmayı düşünüyorum.

a6ecae69c68db191abae2e27e63186c9.jpg9559a00b54cc28d98ffeac535fcbb694.jpgd393401466f43e91447605e406094095.jpg53c718cce5a9c1f6417a5bb7c88f1e59.jpg

ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

4 lü düğmesindeki iki ucu kısa devre eden buton uçları ile birleşim içi roleli tertibat olsada kartı ile uğraşılmasa daha mı zor olur?.Kartla uğraşınca farklı sıkıntılar ile karşılaşmak sürpriz olmaz diye düşünüyorum.Elektronik 4 lü sistemlerinde bu tip işlemler olmayacaktır.Buton uçları en ideal yol sanırım.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mürsel Balci
10 saat önce, Oktay Toker yazdı:

4 lü düğmesindeki iki ucu kısa devre eden buton uçları ile birleşim içi roleli tertibat olsada kartı ile uğraşılmasa daha mı zor olur?.Kartla uğraşınca farklı sıkıntılar ile karşılaşmak sürpriz olmaz diye düşünüyorum.Elektronik 4 lü sistemlerinde bu tip işlemler olmayacaktır.Buton uçları en ideal yol sanırım.

Oktay hocam bu dediğinizden pek bir şey anlayamadım. 

Benim yaptığım yöntemi söyleyeyim. sinyal koluna giden 3 tane kablo var bu kabloların 1 tanesi sol 1 tanesi sağ diğeri ise flaşör rölesinin tetik ucu. tetik ucu hangi tarafın hattıyla birleşirse o tarafın sinyali yanıyor. benim yaptığım rölede sağ ve sol sinyalleri aynı anda tetik ucuyla birleştiriyor. aslında daha önceden elonun otoban sinyalini taktığım için bu uçlar için direksiyon altına hat çekmiştim. geri vites için de kullandığım bir hat vardı.

Çift kontak rölenin artı ucunu geri vites hattına 

şase ucunu şaseye 

sağ ve sol sinyal hatlarını ise röle tetiklenince flaşörün tetik ucuyla birleşecek şekilde yaptım. yani röle çektiği zaman sağ sinyal ve sol sinyal hattı flaşörün tetik ucuyla birleşiyor ve dörtlüler yanmış oluyor. 

Biraz önce montajı bitirdim. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

4 lü düğmesindeki buton un 2 ucu var ve bu iki ucu kısa devre ediyor degilmi buton bu kısa devre olan 2 uçtan kablo çıkarılacak ve yine role ile geri vites tetiklemesi ile buton uları bilahire kısa devre edilip 4 lü çalışacak.

Yorum bağlantısı
Mürsel Balci
4 lü düğmesindeki buton un 2 ucu var ve bu iki ucu kısa devre ediyor degilmi buton bu kısa devre olan 2 uçtan kablo çıkarılacak ve yine role ile geri vites tetiklemesi ile buton uları bilahire kısa devre edilip 4 lü çalışacak.
Yok oktay hocam tam olarak dörtlü düğmesi o şekilde çalışmıyor. Ben de ilk etapta dörtlü düğmesi üzerinden halledeyim dedim ama dörtlü düğmesine basınca toplamda 3+2 hat yani 5 kablo birleşiyor ayrıca 2 hat bağlantısı kesiliyor. 3 tanesi zaten sinyal kolunda da olan flaşörden gelen sağ sol sinyal ve tetik ucu diğer 2 hat kontak için.

ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
On 01.11.2017 at 15:09, Mürsel Balcı yazdı:

Yok oktay hocam tam olarak dörtlü düğmesi o şekilde çalışmıyor. Ben de ilk etapta dörtlü düğmesi üzerinden halledeyim dedim ama dörtlü düğmesine basınca toplamda 3+2 hat yani 5 kablo birleşiyor ayrıca 2 hat bağlantısı kesiliyor. 3 tanesi zaten sinyal kolunda da olan flaşörden gelen sağ sol sinyal ve tetik ucu diğer 2 hat kontak için.

ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bu kısımları biliyorum.Bir çok modlde tamir için uğraştım vakıfım.Lakin bu tarz işlem için hiç uğraşmadığım için sadece bilğim doğrultusunda fikir üretmeye çalışıyorum.

Benim bahsettiğim 4 lü düğmenin buton kısmı ve butona basınca iletişime geçen uçları.Anahtardan sonraki kart ünitesinden çıkış uçlarını demiyorum.Düğme buton değilde çoklu anahtar ise sözüm yok.Lakin bu çok nadir kullanılıyor.Genelde elektronik yarı yada tam dijital olan roleli tertibat mevcut.Sadece buton tipte anahtar ise bu anahtar ucunu kullanmaktan söz ediyorum.Anahtarsız buton ise tabi bunun içinde devre şart.

Senin yaptığın anladığım kadarı ile çıkış uçlarındaki rolelerin tetik hareketini geri vites artısı ile elektronik kart bölümünden yeniden tetikletme işlemi.Yanılıyormuyum?

Bu işlemdeki o 3 uç 4 lü düğmenin pinlerinden mi çıkıyor ve oraya baglıyorsun?

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mürsel Balci
Bu kısımları biliyorum.Bir çok modlde tamir için uğraştım vakıfım.Lakin bu tarz işlem için hiç uğraşmadığım için sadece bilğim doğrultusunda fikir üretmeye çalışıyorum.
Benim bahsettiğim 4 lü düğmenin buton kısmı ve butona basınca iletişime geçen uçları.Anahtardan sonraki kart ünitesinden çıkış uçlarını demiyorum.Düğme buton değilde çoklu anahtar ise sözüm yok.Lakin bu çok nadir kullanılıyor.Genelde elektronik yarı yada tam dijital olan roleli tertibat mevcut.Sadece buton tipte anahtar ise bu anahtar ucunu kullanmaktan söz ediyorum.Anahtarsız buton ise tabi bunun içinde devre şart.
Senin yaptığın anladığım kadarı ile çıkış uçlarındaki rolelerin tetik hareketini geri vites artısı ile elektronik kart bölümünden yeniden tetikletme işlemi.Yanılıyormuyum?
Bu işlemdeki o 3 uç 4 lü düğmenin pinlerinden mi çıkıyor ve oraya baglıyorsun?
Dörtlü düğmesini söktüm elektronik değil aracın dörtlü sistemi de elektronik değil bildiğiniz flaşör rölesi mevcut. Dörtlü düğmesi buton gibi yani basınca biraz iç kısımda kalıp çalışıyor tekrar basınca da yukarı kalkıp çalışmayı kesiyor. Dörtlü düğmesinin sokotte 8 kablo mevcut bunlardan 2 tanesi aydınlatma icin. 3 tanesi flaşörden gelen uçlar bunlardan 1 tanesi sağ sinyal hattı 1 tanesi sol sinyal hattı bi tanesi de role tetik ucu. Bu 3 tane uç düğmeye basınca birleşiyor. Kalan 3 tane uçtan 2 si düğme basili değilken birbirine bağlantılı vaziyette düğmeye basınca 2 uçtan birisi bağlantılı olduğu diğer uçtan ayrılıp kontak hattıyla birleşiyor.

Flaşörden gelen 3 tane uç yani sağ ve sol sinyal hattıyla tetik ucu ayni zamanda aracın sinyal koluna da geliyor. Tetik ucu hangi tarafla birleşiyorsa o tarafın sinyali yanıyor. İkisiyle birleşirse de dörtlü yanıyor.

Şimdi gelelim benim bu 3 tane ucu dörtlü düğmesinden değilde sinyal koluna gelen hattan almamın nedenine.

Ben zaten araca daha önce elonun otoban sinyalini taktığım için sinyal kolundan direksiyonun altına hat cekmistim. Elimde hazır çekili hat olunca bi daha dörtlü düşmesinden hat çekmeyip mevcut hatta yapmış olduğum çift kontak roleyi bağladım.

Rölenin şasesini şaseye bağladım 12 voltu ise geri vites hattına bağladım.
Geri vitese takınca röle tetikleniyor ve aracın sağ ve sol sinyal hattıyla tetik ucu ayni dörtlü düğmesinde olduğu gibi birleşiyor ve aracın dörtlüleri çalışmış oluyor.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın :)


ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...