İçeriğe Yönlendir

Ford Focus 3 (2011-) gündüz farı montajında sorun


Cem Durna

Recommended Posts

faydası olur zararı olmaz, burda neden gerektiği yazılmıştı daha önce işin uzmanları tarafından. kabaca park tesisatına ters akım vermiş oluyorsun o diyot olmayınca.

Meraktan;

Fotoğrafını koyduğun drlnin kontrolune aküden direk gelen kablo var mı?

Yorum bağlantısı

Yok abi kontaktan ve roleden geliyo akım. Ama roleyi akü besliyo. Şemada gözükenin aynısı.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Bu role şemanın aynısını sigorta kutusundan aldığın ucu role tetiklemesi yaparsan çok sağlıklı olur.Şu an Drl kontak açık iken sigortadan akım çekiyor ve buda hangi bölüme ait ise o kısma fazladan yük demektir.

Diod yokken park açık iken aküden gelen voltajı direkt sigortaya veriyordun.Diod ise şu anda park açık iken bu sigortaya eksi voltaj veriyor.sorun yaratacaktır.

Yaptıgın işlemi üstteki yazdığım gibi ayrı bir role ekle ve tetik ucunu sigortadaki uçtan al ve drl ye aküden direkt voltaj aksın.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Değişen bir şey yok yine park açık iken digerine - voltaj gidecek ayırman lazım.Sağlıklı olsun istiyorsan Çift role şart.Her roleninde tetik uçlarına 4001 baglamanda faydalı olur.Diod bağlarsan + - uçlarını diodun yönüne göre baglaman gerekiyor.

Eski tip sigorta yuvası olsa sıkıntı olmaz diyebilirdim ama bu araçlardaki tamamen elektronik bir ortam olduğu için diodun diğer tarafından verilen artı bu yarı iletken parçada eksi olarak kutup değişir ve elektronik bir algılama olan bu sigorta uçlarında bu - voltajı alğılayabileceği için ve bu sigorta panelleri yarı analog bile değil ve öyle olunca ilk etapta fark etmesen bile sonradan sıkıntılı bir işleme dönüşüyor.

Umarım şimdi olayı daha net açık aktarabildim ve anlamana yardımcı oldum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Oktay abi park ve kontaktan ayrı ayrı tolelere tetik al ve rolelerin ikisinide drl ye bağla diyosun dimi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Aynen öyle olacak.Park ampulü içinde arıza ışığıda olmayacak.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Tmm abi yarın bi role daha alıyımda öyle yapıyım en temizi. Risk almaya gerek yok :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

0ca9135ffef34b58133f3b90097249cc.jpg

Bugün bi role daha alıp böyle bi tesisat çektim. Oktay abi senin dediğin sisteme ek olarak nolur nolmaz diye sigortadan diyotla tetik aldım. Artık güvenilir bi şekilde kullanabilirim diye düşünüyorum. Yardımlarınız için çok teşekkürler :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Şimdi sağlıklı oldu.İyi günlerde kullan.eline sağlık.Aynı şemayı role isimli konuyada eklersen sanırım güzel olacaktır.

Diotla tetik vermen çok iyi olmuş.

Yorum bağlantısı

oktay abi bu elektrik tesisatlarinda kac mm kabo kullanmak lazim? ben 2 mm kullandim ama baya kalin geldi bana. egilmiyo bukulmuyo. zor lehimliyorum. far soketindeki kablolar benim kullandigimin ceyregi kalinlikta nerdeyse:)

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Led çalışmalarında bu kalınlıkta kablolara gerek yok.Aşırı kalın.1 lik kablolar fazlasıyla yeterli olacaktır.Teli kalın ise 0.75likte yeterli olur.

Yorum bağlantısı

oktay abi ampere gore soyliyebilirmisin. atiyorum 10 ampere kadar 1 lik kullan 10 amper ustunede 2 lik?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

O şekilde söylemek hata olur.Nereye ne amaçla tesisat olacak ise ona göre değerlendirmek önemli.Şunu söyleyebilirim.Oto tesisatlarında genel olarak kalın telli kabloların kullanılması esastır.Fakat led tasarım olunca durum biraz değişebiliyor.Bunuda dediğin gibi söylemem dogru olmaz.

Piyasada elektirkçilerde bulabileceğin kablolar belli.Aracının far tesisatındaki kablolar ile karşılaştırdığında sanırım beni daha iyi anlarsın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...