İçeriğe Yönlendir

Çukurdan Dolayı Balon Yapan Lastik


Bekir Çelik

Recommended Posts

Sani Gerşon

Hayırlı olsun lastikler, taş değmesin, çukura girmesin :nazar:

 

Yeni lastikler her zaman arkaya takılmalıdır

 

 

 

Türkçe'si de var, unutmuşum:

Burada sadece 2 yeni lastik deneniyor. Arkaya eski lastikler takılınca araba fena kıç atıyor.

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Çağlar Bayur yazdı:

yeni lastik arkaya takılmalıdır

yeni lastikler önlere takılması daha iyi olmazmı abi ? sonuçta çekişin olduğu yere yeni lastik her zaman daha iyi olacaktır

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Öngür yazdı:

yeni lastikler önlere takılması daha iyi olmazmı abi ? sonuçta çekişin olduğu yere yeni lastik her zaman daha iyi olacaktır

 

Üstteki videoyu izlemeni öneririm 😊

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Metin Akbal yazdı:

 

Üstteki videoyu izlemeni öneririm 😊

işyerinde youtube destekli videolar açılmıyor ama ben yinede çekişin olduğu lastiklere takarım :)  

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yeni lastik arkaya takılır, tamam. 

 

4 tane lastik aldık diyelim.

İlk sene sonunda öndekiler çok aşındı, arkadakiler az aşındı. 

İkinci sene iyiler arkada olsun diye bir önceki sene öndekileri öne, arkadakileri arkaya taktık. Önler yine çok aşındı. 

3. sene de aynısı oldu. 

 

3 sene sonunda öndeki lastikler bitmişken arkadakiler belkide yarı ömürde olacak. Eee şimdi yeni lastik alırken 2 tane mi alınacak, 4 tane mi alınacak?

2 tane alırsak ikinci videoki gibi olur. 4 tane alırsak 2 lastiği tam kullanamadan atmış oluruz. 

 

Şimdi sorum şu. Yeni lastik arkaya, eski lastik öne tamam da eski-yeni farkında kriter nedir?

 

Yeni lastik sıfır, eski lastik 30 bin km yapmış lastik mi? Yoksa bir sezon araçta kullanılmış, diş derinliklerinde 1 mm fark olan lastikler eski-yeni gibi değerlendirilir mi?

 

Ben her sene lastikleri takarken, diş derinliğine bakıp iyi olanları öne takıyorum (iyi dediğim 1 mm fark var), 4 sezon sonunda lastikler aynı oranda aşınmış oluyor. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mahmut Yıldız yazdı:

4 tane lastik aldık diyelim.

İlk sene sonunda öndekiler çok aşındı, arkadakiler az aşındı. 

İkinci sene iyiler arkada olsun diye bir önceki sene öndekileri öne, arkadakileri arkaya taktık.

yok tam tersi, rotasyondaki amaç 4 lastiğin de aynı aşınma seviyesinde olması için önler arkaya geçer, öndeki daha çok aşınmıştı neden arkaya takiliyor demiyoruz burada, zira fark çok az, sıfır lastik gibi değiller

Mahmut Yıldız yazdı:

Yoksa bir sezon araçta kullanılmış, diş derinliklerinde 1 mm fark olan lastikler eski-yeni gibi değerlendirilir mi?

gerekmez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Geçen hafta yazlıkları taktırdım. ikisi 5mm 2 si 7mm idi. 7leri öne aldı eskileri arkaya. 

Sonra döndü dediki 7 senesi doluyor. Derinlikleri iyi olsa da değiştir. Derinlikleri iyi olsada içindeki teller yıpranıyor.  1 sene kullan sonra değiş dedi. 

Tabi ben bir kaç gün sonra aracı satılığa çıkaracağım. :D 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mahmut Yıldız yazdı:

Yeni lastik arkaya takılır, tamam. 

 

4 tane lastik aldık diyelim.

İlk sene sonunda öndekiler çok aşındı, arkadakiler az aşındı. 

İkinci sene iyiler arkada olsun diye bir önceki sene öndekileri öne, arkadakileri arkaya taktık. Önler yine çok aşındı. 

3. sene de aynısı oldu. 

 

3 sene sonunda öndeki lastikler bitmişken arkadakiler belkide yarı ömürde olacak. Eee şimdi yeni lastik alırken 2 tane mi alınacak, 4 tane mi alınacak?

2 tane alırsak ikinci videoki gibi olur. 4 tane alırsak 2 lastiği tam kullanamadan atmış oluruz. 

 

Şimdi sorum şu. Yeni lastik arkaya, eski lastik öne tamam da eski-yeni farkında kriter nedir?

 

Yeni lastik sıfır, eski lastik 30 bin km yapmış lastik mi? Yoksa bir sezon araçta kullanılmış, diş derinliklerinde 1 mm fark olan lastikler eski-yeni gibi değerlendirilir mi?

 

Ben her sene lastikleri takarken, diş derinliğine bakıp iyi olanları öne takıyorum (iyi dediğim 1 mm fark var), 4 sezon sonunda lastikler aynı oranda aşınmış oluyor. 

 

 

 

Her sene ön-arka rotasyon yapiyorum. Yani kislik/yazlik gecisi yaparken söktügüm lastiklerin üzerine konumu yaziyorum, sonraki sezon önleri arkaya, arkalari da öne takiyorum. Dediginiz gibi önden cikanlar arka lastiklere göre 1-1,5mm daha fazla asinmis oluyor. Arka lastikleri 1 sezon ön tarafta kullaninca esitlenmis oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Erdem Doğan yazdı:

 

Her sene ön-arka rotasyon yapiyorum. Yani kislik/yazlik gecisi yaparken söktügüm lastiklerin üzerine konumu yaziyorum, sonraki sezon önleri arkaya, arkalari da öne takiyorum. Dediginiz gibi önden cikanlar arka lastiklere göre 1-1,5mm daha fazla asinmis oluyor. Arka lastikleri 1 sezon ön tarafta kullaninca esitlenmis oluyor.

En ekonomik yöntem bu. Ben de takarken kumpasla derinlik ölçer, ona göre takarım. 

Yorum bağlantısı
Bekir Çelik

Deli gibi iş yapan, neredeyse tam profesyonel bir işyerinde değiştirdim lastikleri. Kurumsal bir firma.

 

3 ayrı kişiyi, neden yeni lastiklerin arkaya takılması gerektiği konusunda ikna etmek zorunda kaldım. Bir kişi doğru olanın sıfırları arkaya takmak olduğunu söyledi. Diğerleri karşı çıktı.

 

Doğru bir tane değil midir?

 

Teşekkür ederim bilgilendirmeler için.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...