İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Mondeo 2 97 2.0 Ghia


Batuhan Cantali

Recommended Posts

Batuhan Cantali

Herkese selamlar,

1997 model 2.0 otomatik vites 300.000 km de   araç satın aldım. 
Araç malum eski ve yorgun ancak ekonomik koşullardan bazı şeyleri göze almak zorundayım. Araçtan mekanik olarak çok anlamadığım için bir konuda bilgilerinize danışmak istiyorum . Mekanik olarak bir usta sadece rutin bakımını ( yağ ve filtreler )yapıp çok fazla gereksiz masraf yapılmamasını belirtirken , diğer usta triger, egzantrik kayış, devirdaim , termostat , motor yağ filtre , el fren kolu , arka Balata , motor kabloları ( motor kaputunun bitişiğine elektrik ve LPG hortumları derme çatma sıkıştırılmış ) LPG ayar, rolanti dalgalanması , orta konsol kısmında yıpranma el freni boşluk , Egr hortumları , z rot , ateşleme sistemi , airbag ışığı gibi kozmetik ve mekanik olarak öncelik teşkil eden noktaların düzenlenmesi gerektiğini belirtti. Araçla ilgili bütçem sıkışık olduğu için hangilerine öncelik vermeliyim ve ortalama maliyeti ne olur. Şimdiden teşekkür ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

listede öncelik yok hepsinin görevi arıza riski ayrı, şu an aracın gidişi druşu çalışması gaz yemesi nasıl , kaça aldınız

Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali

Çekişinde tıkanıklık seziyorum Çağlar Bey , rolanti dalgalanması mevcut belki LPG den kaynaklıdır diyorum ama 150 gibi rakama bitti.  Özellikle siz fikir verirseniz çok memnun olurum . 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

böyle model yıllarında önemli olan şu: usta bir yere el atınca bir soketi söküp takınca tesisatta bir yerler kopabilir , olmayan arıza başlayabilir. fark edilmez sonra ne oldu bu arabaya denmesin, her motorda geçmişinden emin değilsek öncelikle trigeri yağı bakım parçaları değişmeli rakam da az değilmiş bu kadar işi varsa.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali

Rakam ortalama ne yapar sizce . Diğer usta o yüzden belki sadece rutin bakım ve trigerden devam edilmesini önerdi . Tüm hepsini yaptırırsak hem maddi açıdan sıkıntılı hemde geniş vadede bir hata oluşabileceğini sorun teşkil edebileceğini öngördünüz sanırım . Bu arada önceki sorduğunuzda atladım dıştan görünüm kozmetik açıdan iyi olsada konsol ve orta konsolun revizeye ihtiyacı bulunmakta

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim sıralamam şöyle olurdu. imkan buldukça yapardım. 

 

Yağı ve filtreleri değişin

Fren bakımlarını yaptırın. 

Ateşlemeyi kontrol ettirin. 

Triger, devirdaim ve termostatı değiştirin. 

Lpg bakımını yaptırın. 

Alt takımı kontrol ettirin. Z rotları vs. 

Tesisatı kontrol ettirin. 

Bu ana kadar rolanti düzelmedi ise buna baktırın. 

Airbag lambası aynı zamanda arızanın yerini gösterir. muhtemelen koltuk altındaki soketlerdendir. ona baktırın. 

Kozmetik kusurlar 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tamir bakım rakamı bilmem zaten her hafta değişiyor herşey, ön göğüs çatlar, plastiği gevrekleşiyor, benimkini söktüm evde salonda tabakların yanında saklıyorum

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali
Çağlar Bayur yazdı:

tamir bakım rakamı bilmem zaten her hafta değişiyor herşey, ön göğüs çatlar, plastiği gevrekleşiyor, benimkini söktüm evde salonda tabakların yanında saklıyorum

:) oraya takılmıyoruz o zaman .

Mehmet Ozyurek yazdı:

Benim sıralamam şöyle olurdu. imkan buldukça yapardım. 

 

Yağı ve filtreleri değişin

Fren bakımlarını yaptırın. 

Ateşlemeyi kontrol ettirin. 

Triger, devirdaim ve termostatı değiştirin. 

Lpg bakımını yaptırın. 

Alt takımı kontrol ettirin. Z rotları vs. 

Tesisatı kontrol ettirin. 

Bu ana kadar rolanti düzelmedi ise buna baktırın. 

Airbag lambası aynı zamanda arızanın yerini gösterir. muhtemelen koltuk altındaki soketlerdendir. ona baktırın. 

Kozmetik kusurlar 

İlginiz öneriniz için çok sağolun Mehmet Bey ,

Aynı sıralamada devam etmek maddi olarak ve gözlemsel olarak daha faydalı olabileceğini algıladım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI

Yağ filtresi

https://orjinalfordparca.com/mondeo-2-0-yag-filtresi-1994-2000-benzin-orjinal/

 

Hava filtresi

https://www.onlinefordyedekparca.com/mondeo-1996-sonrasi-br-hava-filtresi-tam-t9601-mon?lang=tr&h=37b121f8

 

Polen filtresi

https://www.altunyedekparca.com/urun/polen-filitresi-karbonlu-mondeo-1993-2007

 

V kayışı

https://www.otomert.com.tr/mondeo-16-18-20-v-kayisi-1996-1999-gates-pmu2000

Triger Seti
https://www.fordtoptancisi.com/Triger-Seti-Mondeo-1992-2000,PR-3497.html

Arka fren balataları
https://orjinalfordparca.com/mondeo-1993-2001-arka-fren-balatasi-kampanali-ithal/

 

LPG filtre değişimi + ayar 300₺

 

5litre 10w40 gereksinimleri karşılayan bir yağ 550₺ 
5w30 km ve lpgden dolayı yorabilir.

 

Toplamda malzemeler 2.700₺ yapıyor. Bulunduğunuz bölgeye göre işçilikle birlikte 4.000₺ nin altında bir tutarla arabayı diriltebilirsiniz :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

@Çağlar Bayur abi bu aracın özellikle motor bölmesindeki tesisatı komple yapıp satan biri var aklında olsun. Sıfır soketleri tezgahta orjinal kablo boylarına göre ayarlayıp gönderiyor, bir elektrikçiye montajını yaptırıyorsun. Alanlar çok memnundu. MK2'lerde en büyük dert olan motor bölgesi tesisatını komple sıfırlamak tamir ettirmekten daha mantıklı geliyordu bana. Tabi benim araçta sorun olmayınca seni dinleyip çalışıyorsa tamir etmeyip ellememiştim.  

 

Sana lazım olmaz gerçi, biliyorum ama lazım olursa diye kenarda not olarak bulunsun. FB'de mk2 grubunda sorulursa tam iletişim bilgilerine erişilebiliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ben olsam ilk iş trigere bakarım. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben olsam ilk iş trigere bakarım. 

 

Bütçe kısıtlı.. 

Yürümede zorlanan, durmada zorlanan aracın trigerini değişsen ne olacak. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Aracın hayırlı olsun Batuhan, elin anahtar tutuyorsa el freni ayarını el freni kolunun altındaki somunu sıkarak yapabilirsin. Fotosunu da görelim mondinin :) 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bütçe kısıtlı.. 

Yürümede zorlanan, durmada zorlanan aracın trigerini değişsen ne olacak. 

 

 

Bence de ilk iş triger kontrol edilsin, çatlak vs yoksa frenlere geçsin. Az da olsa fren balatası vardır heralde. Kayış çatlaksa sıkıntı büyük olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bütçe kısıtlı.. 

Yürümede zorlanan, durmada zorlanan aracın trigerini değişsen ne olacak. 

 


Son kale. Ya yolda koparsa 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

. FB'de mk2 grubunda sorulursa tam iletişim bilgilerine erişilebiliyor. 

soketçi rıza mı

Murat Sahın yazdı:

araçta sorun olmayınca

elleme

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Son kale. Ya yolda koparsa 

 

Tamam gözle kontrol edilsin.. :)

Kayış temiz ise şimdilik masraf edilmesin. 

 

Sençe % kaç motor kayış koparıp rektefiyeye gidiyor.. 

Sence % kaç motor hararet yapıp conta yakıyor.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali

Bugün triger ve hafif bakım + LPG ayarı ve fren için 8.000 gibi toplam rakam aldım . Bir diğer usta bakım filtre vb yeni ise belki gerekli olmayacağını acil olarak trigerden başlamanın daha iyi olabileceğini aktardı . Yarın liftte araca bakılıp gerekli şeyler tekrar incelenip onayım akabinde işlemlere başlanacakmış . Öncelik ve aciliyet gerektiren işlemleri bana belirteceğini söyledi . Tahminimce triger sonrası ön tarafta olan kablo vb kısa devre yaptırmayacak şekilde konumlandırılacak arka fren Balata kontrolleri hafif bakım iç kozmetik aksamı sabitlenecek ve ateşleme gözden geçirilecek umarım astarı yüzünden pahalı olmaz :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bakım sonrası motor çalışmaz ise beyinciye gitmeden önce egzantik okuyucuya baksın

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali

Araç triger , egzantrik kayış , termostat, devirdaim, fren balataları,  yağ , yağ hava polen filtresi , z rotlar, arka viraj demirleri, bujiler değiştirildi . 
 

Yürüyene ait tıkanıklık ve tıkırtıların baya azaldığını aracın gidişinin farklılaştığını hissettim .
Malum bayram öncesi olduğu için maalesef orta konsol , rölanti valfi boğaz kelebeği , LPG ve fan tesisatı , el freni kolu ( sıkıştırılma ve bakım yapılmış ancak sipariş geçileceğini belirtti usta ) sonraya kaldı.

Araçta şu an olumsuz olarak ilk çalıştığında bir kaç kez stop etme ve rölanti dalgalanmasını hissetmekteyim. Aracı bayram sonrası bırakmasam LPG ve fan tesisatı yönünden sıkıntı yaşar mıyım usta kabloların kısa devre yapmayacak şekilde konumlandırdığını vurguladı .Daha önceki araçlarımda bu kadar eski ve LPG li araca sahip olmadığım için çekincelerim mevcut sizlerin görüşü nedir? Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Batuhan Cantali yazdı:

Aracı bayram sonrası bırakmasam LPG ve fan tesisatı yönünden sıkıntı yaşar mıyım usta kabloların kısa devre yapmayacak şekilde konumlandırdığını vurguladı .

muhtemel arıza zamanı olarak kimse birşey diyemez ama elden geçmiş düzgün takılmış ise çalışacaktır

Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali

Teşekkürler abi o zaman acele davranmaya gerek yok diye düşünüyorum 

Çağlar Bayur yazdı:

muhtemel arıza zamanı olarak kimse birşey diyemez ama elden geçmiş düzgün takılmış ise çalışacaktır

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...