İçeriğe Yönlendir

0w-30 & 5w-40 serüveni…


Emre Ocakçı

Recommended Posts

Emre Ocakçı

Arkadaşlar merhaba, aracım 2015 jeep renegade 1.4 multiair. Aracıma 4 bakımdır 5W-30 kullanıyordum. Fakat kitapçıkta sadece 0w-30 kullanmam gerektiği yazıyor. Bu bakımda 0w-30 a geçeceğim… mengerler servisi aradım ve bana multiair olduğu için 5w-40 kullanmam gerektiğini söyledi kafam çok karıştı. Kitapçıkta 0w-30 yetkili serviste 5w-40 hangisine inanacağız lütfen fikirlerinizi paylaşır mısınız ? Bu arada ben 0w-30 dan yanayım ve yağı aldım deneyeceğim…

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba,

Benim aracım 1.6mjet Renegade. Kitapçıkta 0-30 kullanılması lazım derken bazı servisler 5-30 kullanıyor, bazıları 0-30. Ekonomik olarak hangisi ise onu tercih eden servisler mevcut. Ancak 5-30 da kullanabilirsiniz diyor kitapçık.

Tercih sizindir.  Ben mesela pahalı olmasına rağmen 0-30 kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bence servilere bakma, kitapçıkta hangi yağı hangi mevsimsel özelliklere göre kullanın dediyse ona uy, mesela benimki 5w/30 diyor ama istedeği spec te yağ serviste yok, ülkedede sadece motul de var, mecburen parayı bayılıp kendim halledeceğim artık.

Yorum bağlantısı
Aydın Sert
(düzenlendi)

Aynı dert bende var.

150.000 km öncesi 0w30, sonrası 5w30 kullanın diyorlar.

Servis evraklarına göre bu zamana kadar 0w30 kullanılmış.

Ayrıca Honda için Shell in yağını önerdiler. Fark eder mi, Mobil den devam edeyim mi?

Aracım 82.000 km de.

tarihinde Aydın Sert tarafından düzenlendi
Not
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Mondeo mk5 ve mk4 1.6 dizel motorları euro5 normunun. Mk4 kitapçığında 5/30 mk5 kitspçığında 0/30 ve 5/30 öneriyor. 0/30 koyalım dediğimde servis olmaz dedi ısrar edince bir bakalım sonra okur ama fiyat pahalı dediler.  0/30 tercih sebebim euro6 motorlarda tercih ediliyor emisyona ve tüketime faydası olabilir diye düşündüm. 

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Metin Uzunoğlu yazdı:

Mondeo mk5 ve mk4 1.6 dizel motorları euro5 normunun. Mk4 kitapçığında 5/30 mk5 kitspçığında 0/30 ve 5/30 öneriyor. 0/30 koyalım dediğimde servis olmaz dedi ısrar edince bir bakalım sonra okur ama fiyat pahalı dediler.  0/30 tercih sebebim euro6 motorlarda tercih ediliyor emisyona ve tüketime faydası olabilir diye düşündüm. 

Benim bakımlarda genellikle 5 30 konuyordu, son iki bakımdır 0-30 oluyor. yetkili servis.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Siz yine iyisiniz. Benim aracın fabrika dolum yağı 0-16. Servisler ilk başta 5-30 koydu. Sonra millet noluyor yaa demiş. Tamam isteyene ücret farkıyla 0-20 koyalım demişler. Hala 0-16 yağ koyan servis yok. 
 

kitapçık ne diyor? 0-16 koy. Bulamazsan 0-20 koyabilirsin ama sonraki bakımda mutlaka 0-16 koy diyor. 
 

motor tasarımları gelişti. Yağ kanalları, varyatör pompa vb şeyler ince yağlara göre tasarlanıyor. 
 

ama 0-30 ile 5-30 arasındaki fark sadece ilk çalıştırmada daha ince bir yağ ile başlamak. O yüzden çok dert etmemek lazım. 
 

servisler yağ konusunda çok geriden geliyor. 10 sene geriden diyebiliriz. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 0-30 ile 5-30 arasındaki fark sadece ilk çalıştırmada daha ince bir yağ ile başlamak.

Keşke öyle olsa 🙂 Markaların belirlediği sertifika kodları var, o kodlarda almak isterseniz x sertifikası sadece 0w30 y sertifikası sadece 5w30 çıkar genelde. Eğer aracınız x i istiyorsa mecbursunuz 0w30 alacaksınız. 

İçerik olarakta genellikle 0w30 daha az kül içermekle birlikte organik zincir yapısı da farklıdır. Isı dayanımları, akışkanlıklar vs. Özellikle dizel ve aşırı beslemeli araçlarda daha da önem kazanıyor yağ. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Keşke öyle olsa 🙂 Markaların belirlediği sertifika kodları var, o kodlarda almak isterseniz x sertifikası sadece 0w30 y sertifikası sadece 5w30 çıkar genelde. Eğer aracınız x i istiyorsa mecbursunuz 0w30 alacaksınız. 

İçerik olarakta genellikle 0w30 daha az kül içermekle birlikte organik zincir yapısı da farklıdır. Isı dayanımları, akışkanlıklar vs. Özellikle dizel ve aşırı beslemeli araçlarda daha da önem kazanıyor yağ. 

 

 

 

Evet ama aynı spekleri 5-30da bulmak zor olmasa gerek. Yani 0-30u üretip aynı teknolojiyi 5-30da kullanan yağlar var

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Alt üst rakam aracın çalışma iklimine göre seçilir. 5w40'ı Rusya'da kullan motor dönmez, 0w30'u arap çölünde kullan silecek fıskiyesinden bile yağ çıkar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

kaliteli olsun, ne koyarsan koy bence. petrol ofisi maxima filan ugundur herhalde. ancak araba turbo beslemeli hele DPF li bir araç is mutlaka ısıya en çok dayanan yağı seçmek gerekli.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Servet Aydın yazdı:

5w40'ı Rusya'da kullan motor dönmez

Bunu yerinde test edebilir miyiz lütfen? Bilimsel çalışmaya ihtiyacım var.

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sani Gerşon yazdı:

Bunu yerinde test edebilir miyiz lütfen? Bilimsel çalışmaya ihtiyacım var.

Avukatım ile yoldayız

86682611-38DB-49B4-91AF-F302E50CA41C.jpeg

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...