İçeriğe Yönlendir

1.8 ile 1.6 5. Vites Dişlisi Değişimi


Uğur Kayaoğlu

Recommended Posts

Uğur Kayaoğlu

1.8 5.vites 3 bin devirde 122 yapıyor

1.6 5.vites 3 bin devirde 108 yapıyor 

 biz bu 1.8 deki 5.vites dişlisini 1.6ya taksak aynı şekilde 1.8e kısa dişliyi taksak ne gibi bi sorun olur ?,

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Uğur Kayaoğlu yazdı:

1.8 5.vites 3 bin devirde 122 yapıyor

1.6 5.vites 3 bin devirde 108 yapıyor 

 biz bu 1.8 deki 5.vites dişlisini 1.6ya taksak aynı şekilde 1.8e kısa dişliyi taksak ne gibi bi sorun olur ?,

1.6 olan 1.8 in son dişli ile en ufak eğimde yamulur ve 4 ister. 1.8 e 1.6 son dişli takılırsa 4.vitesinden pek farkı olmaz. 4 takviye gibi olur. Maks hız düşer maks hıza çıkış süresi düşer.

Uğur Kayaoğlu yazdı:

1.8 5.vites 3 bin devirde 122 yapıyor

1.6 5.vites 3 bin devirde 108 yapıyor 

 biz bu 1.8 deki 5.vites dişlisini 1.6ya taksak aynı şekilde 1.8e kısa dişliyi taksak ne gibi bi sorun olur ?,

İkisinin de tüketimi artar. 1.6 kesin artar.

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Uğur Kayaoğlu yazdı:

1.8 5.vites 3 bin devirde 122 yapıyor

1.6 5.vites 3 bin devirde 108 yapıyor 

 biz bu 1.8 deki 5.vites dişlisini 1.6ya taksak aynı şekilde 1.8e kısa dişliyi taksak ne gibi bi sorun olur ?,

5. vites dişlisi mi yoksa diferansiyel oranı mı ona bakmalı şanzımana ait tam teknik veri var mı

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

5. vites dişlisi mi yoksa diferansiyel oranı mı ona bakmalı şanzımana ait tam teknik veri var mı

Var abi. 5 ileri senkromeçli :crazy:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Var abi. 5 ileri senkromeçli :crazy:

series3 te sarı bir kol var bilir misin

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

series3 te sarı bir kol var bilir misin

Devamından korktum. Bilmiyorum.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Vites dişli oranı motordan aktarılan son güce göre belirleniyor. Dolayısıyla yukarıda yazıldığı gibi şanzıman değişse dahi 4 ve 5. vitesler hızı artırmak için yeterli gücü aktaramayacaktır. Kısacası vites yükseltirsiniz devir düşer ama basarsınız gitmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bazı eco, bluemotions vs gibi modellerde daha uzun vites oranları kullanılıyor. Aşırı uzun vites oranı ekonomi sağlar ama sürüş keyfi düşebilir. Hafif rampada vites düşürme ister, ara hızlanmada çok zorlanır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Aynısını yerel Vectra kulübümüzde bir arkadaşımız yaptı amaç performanstan ziyade 5'te 120'yi geçince motordan gelen yüksek ses. Değişimden sonra ses kesildi maksimum sürat arttı, düz yollar, otobanlar daha zevkli oldu ancak 1.6 100HP motor o dişliye en ufak eğim geldiğinde yetmiyordu bunu problem etmedik çünkü zaten Vectra'da yokuşta 4'te yetmiyor araba yüklüyse 3 ile gidiyorsun. Nemrut dağında 1. vites istemişti. 

 

Şimdi aklıma geldi de belki de yetemediği yerde hararete de negatif etkisi olabilir bu durumun. Escortların soğutması nasıl bilmiyorum. En son lisede arkadaşın babasının 1.8'ini kaçırdık, 5 dakika sonra çekici ile alıp arabayı hurdaya götürdüler. 

 

 

Yorum bağlantısı
Baran Arslan
(düzenlendi)

Ben 1.6 clx ile 1.8 clx in şanzımanı birebir aynı diye biliyorum dişlilerde aynı 3.bin devirde o hızı yapmasının sebebi fazla güç olabilir ama net bir bilgim yok teknik kısmı çağlar abi daha iyi bilir.Ama orijinal verilerin dışına çok çıkılmaması daha iyi olacaktır onun tüm hesaplamasını mühendisler yapmıştır zaten.

tarihinde Baran Arslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

beygir 100 de olsa 1000 de olsa hız/motor devri oranını şanzıman ve diferansiyel belirler (önden çekişte tek kutu içinde) 1.8 şanzıman dişli oranları 1.6 dan farklı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...