İçeriğe Yönlendir

1.4 Fire Egea Cross Deneyimlerim


Serkan Derya

Recommended Posts

Serkan Derya

Merhaba,

5 Ocak 2023 tarihinde 0 km olarak aldığım Egea Cross 1.4 Fire Urban aracımla, Haziran sonu itibari ile 5.000 km yaptık. (Şu an 5.300 km oldu) 1.4 motor ile ilgili çok merak edilen ve cevap bekleyen sorular var genel anlamda. Naçizane, tecrübem ve kullandığım kadarını aktarmak istedim. 

 

1- Çok yaktığı doğru. Fakat ben 0 km aldığım için bunu çok önemsemedim. 11 litreden 8 litreye kadar düştü şu an. (Şehir içi) İlk 10k bakımı sonrası 0,5 daha iyileşir diye düşünüyorum. LPG uyumu çok iyi fakat, yetkili servis dahi, LPG sonrası motor yağını farklı koyduklarını söyledi ve montajın yetkili serviste yapılması gerektiğini belirtti. (Bu yaklaşımdan dolayı LPG ye çok sıcak değilim.)

 

2-Performans; Atmosferik bir arabayı günümüz turbolu araçlar ile kıyaslarsanız, bu arabadan bırakın zevk almayı , düşman olursunuz. Hele hele 1.4 - 95 bg bir araçtan 10 saniyenin altında veya civarında 0-100 beklerseniz, geçmiş olsun. Araba kalabalık ve klima açık yokuşlarda zorlanıyor. Ama at arabası da değil. (Biraz devir çevirmek şart.) 

Vites aralıkları kısa. 5.vites 3 bin devirde 93 km/h - 6.vites 3 bin devirde 116 km/h hız yapıyor. Bu değerler 1.4 atmosferik bir araç için bence gayet makul. Karar hızları 110-130 aralığı denebilir.  6.vites arabayı rahatlattığından, bu viteste devirlenme neredeyse hiç yok. 4-5 vitesler çok canlı.

 

3-Malzeme kalitesi çok iyi değil. Ufak tefek trim sesi olmaya başladı yeni yeni.

 

4-Genel olarak yağ sorunu olduğu söylenirdi 1.4 fire motorların.Bende bu çekince ile çok araştırdım alırken. Bayramda toplam 800 km yol yaptım.Bazen sıkıştırdım aracı. 5k km de hiç yağ eksiltmedi henüz. (Düzenli yağ çubuğu kontrolü yapıyorum.) Zannediyorum, default fabrika çıkışı yağın değişimi ve şikayetler etkili olmuş. (Önceden selenia yağ kullanılıyormuş, şimdi Olio marka ve viskozitesi farklı bir yağ kullanıldığı söylendi alırken.)

 

5- Aracın konforu bence gayet tatmin edici. Koltukların sertliği iyi ayarlanmış.Sadece baldır tarafı biraz kısa kalıyor gibi koltukların.Ama çok rahatsız edici değil. Benzinli araç sessizliği ve aracın stabilitesi gayet iyi yolda.Yola iyi tutunuyor. Virajlarda ne zaman arkayı salar korkusu çok yaşamıyorsunuz.(Limitler dahilinde çok iyi, bir tık üstünde korku vermiyor ama dikkatli olmak lazım.)

 

6-Alınacaksa kesinlikle urban donanım alınmalı. Ortalama bir kullanıcının ihtiyacı olan herşey var. Hız sabitleyici, digital klima, Apple Car Play ve Andorid Auto, direksiyondan tek tuşla sesle komut (bana çok lazım değil), ek olarak bluetooth bağlantısı (hem müzik dinleme hemde konuşma yapılabiliyor.) vitesin hemen önünde hem çakmak hemde USB çıkışı. Bu özelliklerin yanına normal otomobillere nazaran nispeten biraz daha fazla yüksek oturuş, yolda insanı çok rahatlatıyor. 

 

7-Uzun yolda sollama yapılacaksa çok iyi düşünülmeli. Atmosferik motor olmasından dolayı anında devirlenmeyeceğini hesaba katın. 

 

8-En büyük artısı, hatcback bir araba olarak (her ne kadar crossover ya da suv dense de, bence değil.) boyutlar tam bir aile arabası. Bu sınıfta iç hacim ve bagaj olarak daha iyisi yok. 

 

Uzun lafın kısası, 1.0-1.5 turbo benzin ya da 1.6 dizel performansı beklenmeyecekse, inanılmaz mantıklı bir araç. Sürekli uzun yol yapan kullanıcıya gelmez ama, %90 şehir içi, senede 1 ya da 2 kere uzun yol yapacak kişiler için biçilmiş kaftan. 

 

Egea alınır mı? Bence bu ekonomik ortamda, sırf 2.eli iyi diye ufacık, bagajı olmayan, hiçbir donanım özelliği sunmayan bir araca hele birde bayilerin mızmızlığını çekip, 1-2 milyon vermektense, fiyatı 2.elde dahi görece rakiplerinden fiyat anlamında uygun olan Egea'yı hiç düşünmem alırım.(Bayilerde bulunurluk durumunu bilmiyorum tabii.) Hem işletim maliyetleri uygun, hem servisi, ustası, parçası Türkiye'nin her yerinde olan bir araba kesinlikle hata olmaz kanaatimce. 

 

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Serkan Derya yazdı:

2-Performans; Atmosferik bir arabayı günümüz turbolu araçlar ile kıyaslarsanız, bu arabadan bırakın zevk almayı , düşman olursunuz. Hele hele 1.4 - 95 bg bir araçtan 10 saniyenin altında veya civarında 0-100 beklerseniz, geçmiş olsun. Araba kalabalık ve klima açık yokuşlarda zorlanıyor. Ama at arabası da değil. (Biraz devir çevirmek şart.) 

Vites aralıkları kısa. 5.vites 3 bin devirde 93 km/h - 6.vites 3 bin devirde 116 km/h hız yapıyor. Bu değerler 1.4 atmosferik bir araç için bence gayet makul. Karar hızları 110-130 aralığı denebilir.  6.vites arabayı rahatlattığından, bu viteste devirlenme neredeyse hiç yok. 4-5 vitesler çok canlı.

 

Egea 1,3 modelinden terfi eden kayıncom maalesef benzin motorun performansından rahatsız olmuş durumda. İdare edeceğiz diyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkam Elma

Çok farklı segment ve markalarda araç kullanmış biri olarak fiyatına göre motoru hariç çok kullanışlı ancak 0,9 tce clio dan inip bunu aldım clioyu arıyorum.Düz yolda giderseniz sizi üzmez ama eğim düşmanı olarak konulmuş bir motor var.Uzun yolda 3 e almak zorunda kaldığım çok olmuştur.Kanaatim şu ki; ticari amaçla alım-satım yatırım için alınabilir ancak uızun süreli aile kullanımı için alınırsa motor performansı ne yazık ki kendisinden soğututuyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Birazdan Kayınco Egea Crosu gelecek ve deneme şansım olacak. Bakalım ne kadar çeker çekmez deneyimleyecem. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

İstanbul için hibrit almak lazım. İzmit'te sedanı ile 6 litre ile gezdim. Hatta hipermilcilik oynarsan 5 litre ile çevre yolunda akıyordum.

 

Şuan tek sorunu bir yıl olmadan 100 de 100 zamla ikinci ele düşüyor olması.

 

380 iken sıfırı 425 e alabildik.  arada 10 15 bin gibi bir farkla  easy plus i urbana cevirdim  onu da 550 ye sattım. Şuan 800 ler konuşuluyor. Alan varmı o paraya bilmem ama fiyat performans özelliğini benim gözümde bitirdi.

 

Performans olarak  6. Viteste gaza abanmanin bir şey getirmediğini bildikce  sıkıntı yoktu bence. Turbo araçların tork sarhoşluğu ile binenler beğenmiyor sadece. Yoksa aşırı rampa olmayan parkurlarda yeterli bir motor.

 

85model 55 beygir serceyle de gezdim 192 beygir mercedesle de. Beklenti de şuursuzluk olmadıkça her araba yeteri çekişi sağlar.

 

LPG işi bayilerin garanti hikayesi nedeniyle girilmez. Ki benzinde 6 7 litre ile gezerken 8 9 litre LPG ile ona binince amortisman süresi uzuyor. Hesabını yapmıştim bı mesajda.

 

Gözünde handikap olarak kaporta cilizligi var. Geri dönüşüm ince sacdan yapılıyor. Zaten yakıtı o yüzden düşük

Ama kaportaya elle abansan yırtılır bı havası var ki gordigim kazalrda en ufak tıklamada kağıt gibi yırtılmış.

 

Urban paket dediğiniz gibi en mantıklı paketi. Easy plus da kötü değildi ama airbag sayısı dijital kliması  park sensörü ( park sensörü sonradan takılırsa Garanti sıkıntı yapıyor diye urban aldım desem yeridir) LED farlar ( ki kaza da pert sebebi oluyor aşırı pahalı bir yedek parça ) car olay ve Bluetooth kiti  aradaki fiyat farkını değer

 

 

Yağ konusu çok ilginç. Ben 2000 km felan kullandım sayılır dert edecek bir konu değildi. Garantisi olan araba sonuçta. Motor yansa sandık koysun koç gözüyle bindim 

 

 

 

 

Kısacası ben 2023 Tofaş Doğan diye aldım bindim sattım. Beklentimi karşıladı.

 

Sadece bana gelmeyecek kısmı uzun yolda yüksek rakıma çıkmak tatsız olacaktı.  O yüzden ilk uzun yol planında elden çıkarıp Mercedes aldım :)

2. Eli sayesinde Mercedes e ulasmamda bir basamak oldu ordan da tatmin etti :P

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Kayıncoya aldığımız 1.4 egea CEO'su denedim. Performansı Cruzedan hallice i10 dan iyi geldi. 

IMG_20230703_203939.jpg

IMG_20230703_203949.jpg

IMG_20230703_204014.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir
(düzenlendi)

Küçük hacimli atmosferik motorun nitrosu klima tuşudur :). Performans istemiyorsa o klima kapatılacak :) klima kapalıyken arabanın devirlenmesi ve ivmelenmesi daha rahat oluyor. Klima açık olduğu zaman bariz peformans kaybı hissediliyor. Ancak uzun yolda trafik sakin ve 3000 devir ve üzeri seyir ederken de perfomans olarak sorun yok. Dananın kuyruğu şehir içi trafikte kopuyor. Dur kalklarda özellikle öndeki araç tıntın giderken bianda gaza bastığında küçük hacimli motor klimada açıksa yok zor toparlıyor. Bana en yorucu gelen sürüş yaz sıcaklarında klima açık dur kalk şehir içi trafiğinde seyir.

tarihinde Yiğit Özdemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bu fire motor varyantı, lineadaki aynı tip valflerle yapılan fire motordan ise, LPG ile valflerin ömrü 60 70 bin km olur.

 

Ümit Türk yazdı:

Turbonun gözünü seveyim. 

güç lazım egea ağırlığındaki arabaya. 1.5 ton araba neredeyse. fiat bu motoru inatla satarken ne düşünüyor acaba...

Mustafa Tüfekçi yazdı:

 

85model 55 beygir serceyle de gezdim 192 beygir mercedesle de. Beklenti de şuursuzluk olmadıkça her araba yeteri çekişi sağlar.

 

 

dolu ve aşırı güçsüz araba ile uzun yol müthiş tehlikeli birşey. özellikle yokuşlu bölümlerde.

Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Ali Darbaz yazdı:

 

Egea 1,3 modelinden terfi eden kayıncom maalesef benzin motorun performansından rahatsız olmuş durumda. İdare edeceğiz diyor. 

Dediğim gibi turbolu hiç bir araç ile mukayese etmek doğru olmaz. Bende 1.6 hdi arabadan inip bindim crossa. Tahmin edersiniz aradaki farkı. 

 

 

 

Erkam Elma yazdı:

Çok farklı segment ve markalarda araç kullanmış biri olarak fiyatına göre motoru hariç çok kullanışlı ancak 0,9 tce clio dan inip bunu aldım clioyu arıyorum.Düz yolda giderseniz sizi üzmez ama eğim düşmanı olarak konulmuş bir motor var.Uzun yolda 3 e almak zorunda kaldığım çok olmuştur.Kanaatim şu ki; ticari amaçla alım-satım yatırım için alınabilir ancak uızun süreli aile kullanımı için alınırsa motor performansı ne yazık ki kendisinden soğututuyor..

Clio kasa hafifliği ve kompaktlığı ile daha kolay ivmelenen bir araç. 0.9 dahi olsa 90 beygir turbo benzin bir aracın yürümesi her zaman daha iyidir. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

380 iken sıfırı 425 e alabildik.  arada 10 15 bin gibi bir farkla  easy plus i urbana cevirdim  onu da 550 ye sattım. Şuan 800 ler konuşuluyor. Alan varmı o paraya bilmem ama fiyat performans özelliğini benim gözümde bitirdi.

Kesinlikle fiyatlarda saçmaladılar. Fakat muadilleri olan captur, 2008 veya taigo tarzı araçların fiyatlarına bakınca yine de makul kalıyor. 

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Gözünde handikap olarak kaporta cilizligi var. Geri dönüşüm ince sacdan yapılıyor. Zaten yakıtı o yüzden düşük

Ama kaportaya elle abansan yırtılır bı havası var ki gordigim kazalrda en ufak tıklamada kağıt gibi yırtılmış.

Evet araba 0 km ama yıkandığında bile kaporta temizken insanı biraz burkuyor ama yine de yakışıklı araç bence.

Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Yiğit Özdemir yazdı:

Küçük hacimli atmosferik motorun nitrosu klima tuşudur :). Performans istemiyorsa o klima kapatılacak :) klima kapalıyken arabanın devirlenmesi ve ivmelenmesi daha rahat oluyor. Klima açık olduğu zaman bariz peformans kaybı hissediliyor. Ancak uzun yolda trafik sakin ve 3000 devir ve üzeri seyir ederken de perfomans olarak sorun yok. Dananın kuyruğu şehir içi trafikte kopuyor. Dur kalklarda özellikle öndeki araç tıntın giderken bianda gaza bastığında küçük hacimli motor klimada açıksa yok zor toparlıyor. Bana en yorucu gelen sürüş yaz sıcaklarında klima açık dur kalk şehir içi trafiğinde seyir.

Klima düz yolda da açıkken sıkıntı yok aslında. Genelde şehir içi dur kalk trafikte kullanıyorum. Belki sakin bir kullanım tarzım olmasından kaynaklı, çok fazla performansı dert etmedim şehir içinde. Ay sonu Kaş-Kalkan tarafına gideceğim kısmetse, bakalım şimdiden düşünüyorum yolu nasıl olacak diye :biggrin:

Ali Darbaz yazdı:

Kayıncoya aldığımız 1.4 egea CEO'su denedim. Performansı Cruzedan hallice i10 dan iyi geldi. 

IMG_20230703_203939.jpg

IMG_20230703_203949.jpg

IMG_20230703_204014.jpg

 

Allah kaza bela vermesin kayınçonuza. İyi günlerde kullanın. Bu rengi ayrı güzel.:good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Doğan Arşiray yazdı:

dolu ve aşırı güçsüz araba ile uzun yol müthiş tehlikeli birşey. özellikle yokuşlu bölümlerde.

 

 Vallahi ay sonu yaklaşık 2500 km lik bir Ege-Akdeniz turuna çıkacağım kısmetse, sollamaları da düşünüyorum şimdiden. Yokuşlarda zaten Allah'ın emri 3.vitesin üstünü görür müyüz bilmiyorum :)  O yüzden araba ne kadar giderse ona göre bakacağız artık :terle:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Yolar tek şerit değilse gidilir bence. Yokuşa 6.vites 2000 2500 devir girmektense 4.vites 4000 lerle girin anlık tüketimi kapatın radyoyu yaslayın çıkın yokuşu. 6 ile girip hız kaybettikten sonra tekrar toplamaya yetmez günü baştan gard almak lazım.

Tek şeritse de gidilir 95 hp o kadar da az değil tork kaçlarda 110 120 vardır heralde 4000 4500 çevirtin gayette çıkar. Hız arttırmaz belki ama korur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Derya
İlkay Başaran yazdı:

Yolar tek şerit değilse gidilir bence. Yokuşa 6.vites 2000 2500 devir girmektense 4.vites 4000 lerle girin anlık tüketimi kapatın radyoyu yaslayın çıkın yokuşu. 6 ile girip hız kaybettikten sonra tekrar toplamaya yetmez günü baştan gard almak lazım.

Tek şeritse de gidilir 95 hp o kadar da az değil tork kaçlarda 110 120 vardır heralde 4000 4500 çevirtin gayette çıkar. Hız arttırmaz belki ama korur.

127 nm tork var araçta. Dediğim gibi at arabası değil ama dediğiniz gibi devirli kaptırmak lazım yokuşlara. Artık bu yaz deneyeceğiz yollarda bakalım. Sonrasında da uzun yol tecrübelerimi edit edeceğim bu konuya. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sıfırların fiyatında anormallik yoktur bence. Bu araba ham olarak 15bin dolar olsun. 1,5 ötv, 1,18 kdv ile 26 bin dolar oluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sıfırların fiyatında anormallik yoktur bence. Bu araba ham olarak 15bin dolar olsun. 1,5 ötv, 1,18 kdv ile 26 bin dolar oluyor. 

Elbette öyle ama hem bayide bulup almak büyük olay, piyasa da zaten ortalık duman olmuş. 750.000 TL altında bulmak mümkün değil bu kombinasyonu. Bu da 2.elde yaklaşık 29 bin dolar ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Niye insanımız bu kadar "gaz kesmez halil" modunda gitmek istiyor. Yokuş varsa azcık yavaş çıkıver kardeş. atmosferik motor ömürlük. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Mehmet Göktürk yazdı:

Niye insanımız bu kadar "gaz kesmez halil" modunda gitmek istiyor. Yokuş varsa azcık yavaş çıkıver kardeş. atmosferik motor ömürlük. 

 

Hangi mesaja istinaden bu yorumu yaptınız anlamadım. Eğer benim yazdıklarıma istinaden yazdıysanız, Gaz kesmez halil modunda gitmek istediğim için değil, bir söylem üzerine yokuşlardaki performansını konuştuk. Zaten ana yazımda ''Araba kalabalık ve klima açık yokuşlarda zorlanıyor. Ama at arabası da değil.'' ibaresini kullandım. Atmosferik 2.aracım bu araç. Benim için zaten performans konusunda bir sıkıntı yok. Ama siz imzanızdaki araçlara bakılırsa, bu söylemde bulunmak biraz ironi olmuş sizin adınıza. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan
(düzenlendi)

Babamın da 1 yılı geçti alalı sanırım. Lounge istemişti, fakat fabrikadan çıkmıyor diye Urban aldı. Onu da kaç ay bekledi adamcağız. Lineadan geçmiştik. Bize koltukları çok rahatsız geldi. Senede 2-3 defa (tek gidiş-geliş 1600 km) uzun yol yapan bizim aile için biraz sıkıntı yarattı. Benim popomda mı sorun diye düşündüm ama yok, herkes rahatsız. Lineanın koltuklarını aratıyor. Performans ise gerçekten düşük. Şerit sıkıntısı yaşıyorum uzun yolda. Soldan gitsem gitmiyor, haklı olarak selektör üstüne selektör yiyorum. Orta şeritte şehirler arası otobüslerin selektörü başlıyor bu sefer. Sağa geçiyorum düz yolda rahatım, rampaya geldim mi tamam tırlar arkada kuyruk oluyor. Sıfır araba olsun çamurdan olsun, ayağımızı yerden kesiyor ama koltukların rahatsızlığı ve çekişin düşük olması biraz üzdü. Radyodan kanal değiştirirken şeritten çıkan ben gibiler için sesli komut çok iyi. Telefona elimi sürmeden mesaj okuyor, yazıyor, arama yapıyorum. Bir de bagaj hacmi beklediğimizden iyi. Sedan kadar alıyor neredeyse. Pandizotu falan da kaldırınca memleketten dönerken tepeleme yığıyoruz peynirleri yufkaları 😁

tarihinde Ahmet Çalışkan tarafından düzenlendi
Düzeltme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Ahmet Çalışkan yazdı:

Babamın da 1 yılı geçti alalı sanırım. Lounge istemişti, fakat fabrikadan çıkmıyor diye Urban aldı. Onu da kaç ay bekledi adamcağız. Lineadan geçmiştik. Bize koltukları çok rahatsız geldi. Senede 2-3 defa (tek gidiş-geliş 1600 km) uzun yol yapan bizim aile için biraz sıkıntı yarattı. Benim popomda mı sorun diye düşündüm ama yok, herkes rahatsız. Lineanın koltuklarını aratıyor. Performans ise gerçekten düşük. Şerit sıkıntısı yaşıyorum uzun yolda. Soldan gitsem gitmiyor, haklı olarak selektör üstüne selektör yiyorum. Orta şeritte şehirler arası otobüslerin selektörü başlıyor bu sefer. Sağa geçiyorum düz yolda rahatım, rampaya geldim mi tamam tırlar arkada kuyruk oluyor. Sıfır araba olsun çamurdan olsun, ayağımızı yerden kesiyor ama koltukların rahatsızlığı ve çekişin düşük olması biraz üzdü. Radyodan kanal değiştirirken şeritten çıkan ben gibiler için sesli komut çok iyi. Telefona elimi sürmeden mesaj okuyor, yazıyor, arama yapıyorum. Bir de bagaj hacmi beklediğimizden iyi. Sedan kadar alıyor neredeyse. Pandizotu falan da kaldırınca memleketten dönerken tepeleme yığıyoruz peynirleri yufkaları 😁

 

Koltuk konforu belki göreceli olabilir. Sertlik ayarı bana göre iyi. İlk yazımda dediğim gibi baldır boyu biraz kısa geldi sadece. Zaten uzun yolda bu araçla çokta sol şeridi zorlmamak lazım :) Boyutlar da hatchback bir araç için fazlaca iyi. :good1: 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bu kadar da öldürmeyin ya bence gaza az basıyorsunuz. Tır enseye dayanacak kadar da gitmiyor olayı bence sürücüden kaynaklı.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Bu kadar da öldürmeyin ya bence gaza az basıyorsunuz. Tır enseye dayanacak kadar da gitmiyor olayı bence sürücüden kaynaklı.

 

Bu konuda çok güzel bir makale vardı . 

 

https://drivingfast.net/rev-matching/

 

Bak buda çok güzel bir videodur.  

Arabayı 5 de sürerken 3 e sonra 5 e tekrar takarken. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

basamak tiz söküle, kayınçoya selam, zevkler tartışılmaz tamamda...

IMG_20230703_204014.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

basamak tiz söküle, kayınçoya selam, zevkler tartışılmaz tamamda...

IMG_20230703_204014.jpg


abi okadar dandik aksesuarlar takmışlarki hepsi elimde kalıyor. Adamlar para kitlemek için abudik gubudik aksesuarlar takmışlar. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:


abi okadar dandik aksesuarlar takmışlarki hepsi elimde kalıyor. Adamlar para kitlemek için abudik gubudik aksesuarlar takmışlar. 

arabayı alırkenmi dediler aksesuar var fiyat arttı diye, öyleyse aksesuar para etmez demedinizmi...

 

yoksa sıfır alındıda bayi zorlamı taktı,,, tamam takmayın vericez parasını koyun bagaja diyeydiniz bari.... birde araziyle suvla crossoverla alakasız şu araba gibi normal arabaya takmıyorlamı deli ederler....

 

bizim milletinde nedir şu basamak merakı yahu, söz meclisten dışarı biz suv alsak basamağı söküp atarız, aracın yüksekliğini azaltır takılır hasar verir diye, millet normal arabaya basamak takar :angry:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...