İçeriğe Yönlendir

Focus Mk1 1.6 mı 2.0 mı?


Batuhan çelik

Recommended Posts

Batuhan çelik

cevaplar için teşekkürler. çıkardığım sonuç 2.0 alınacaksa çok kurcalanmamışını bulmak ve sorunlarını da yetkili serviste gidermek gerekiyor. kurcalanmış bir 2.0 ın 1.6 dan daha çok dert açabileceğini çıkardım. yetkili servisin işçilik ve parça ücretleri bi yana her istediğinde istediğin an arabanı yaptıramamak ayrı bir sorun. 2.0 ı tercih etmenin kayda değer tek sebebi benim için performans. zaten motoru ve şanzımanı dışında hemen hemen her şeyi aynı sanırım? arasında "kayda değer" bir performans farkı var mı onu da bilmiyorum denemediğim için.  bilemedim hala değer mi değmez mi : )

Mehmet Taner Kadak yazdı:

2.0 zetec 1.6 zetec ile kıyaslanamayacak kadar üstündür bence. 1.6 sahiplerinin büyük çoğunluğu yalancı/gerçek hararet rolanti problemleri, sarsıntılı çalışma, rolantide stop etme şikayetleri ile dolaşıyor. Alacağınız 1.6 focusta bu problemler olmasada birgün sizde tüm bunlarla kendinizi uğraşırken bulacaksınızdır. Ben olsam şartları zorlar bulabileceğim en temiz 2.0 focusu alırım. Orjinal haliyle istanbul şehir içi trafiğinde 7.5lt/100km lerde dolaşıyordum. Uzun yolda 100-120kmh ortalama hızla 6lt/100km civarında tüketimi vardı.

160A1CC5-43B3-4C8E-9296-C2123214BCA2.jpeg

nedir hocam üstün yönleri performans dışında. bu arada aracın beygiri diğer 2.0 araçlara göre düşük olduğu için, performans olarak bi tık aşağıda kalıyor diyorlar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yetkili servis mi. Otosan da orjinal filitresi bile yıllardır yok focus 1 in. 

Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yetkili servis mi. Otosan da orjinal filitresi bile yıllardır yok focus 1 in. 

parçadan ziyade işçilik olarak dedim. sanayide ustasını bulmak zor olacağı için.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Batuhan çelik yazdı:

nedir hocam üstün yönleri performans dışında. bu arada aracın beygiri diğer 2.0 araçlara göre düşük olduğu için, performans olarak bi tık aşağıda kalıyor diyorlar.

Avantajları;

Fiyatı uygun.
Donanım farkları var (ESP Yol Bilgisyarı Ön cam ısıtma) (Tüm 2.0 larda yok bunlar tabi)
Motor kapasitesi çok yüksek. Tüm dünyada hala yaygın olarak kullanıyor. 

Parça sıkıntısı sanılanın aksine yok. 

Yakıt sanılanın aksine 1.6 ile aynı. 

1.6 motordaki yaşlanmaya ve Lpg ye bağlı yukarıda saydığım kronik problemler 2.0 da yok.


Dezavantajı;

Vergi
 

Daha ucuza daha iyisi…

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Batuhan çelik yazdı:

cevaplar için teşekkürler. çıkardığım sonuç 2.0 alınacaksa çok kurcalanmamışını bulmak ve sorunlarını da yetkili serviste gidermek gerekiyor. kurcalanmış bir 2.0 ın 1.6 dan daha çok dert açabileceğini çıkardım.

 

Yanlış.. 1,6 da olsa, 2,0 olsa keyif alınmak isteniyorsa kurcalanmamışı bulunacak.. 

Kurcalamadan kasıt; tesisatı çok önemli.. çamurluğu kaputu önemli değil, 

Yetkili servise gitseniz de bakmazlar bunlara.. Anlayan usta da kalmamıştır zaten.. forddan anlayan usta nerdeyse, 1,6 veya 2,0 farketmez.. ustasını bulmak gerekir.. 

 

 

Batuhan çelik yazdı:

2.0 ı tercih etmenin kayda değer tek sebebi benim için performans. zaten motoru ve şanzımanı dışında hemen hemen her şeyi aynı sanırım? arasında "kayda değer" bir performans farkı var mı onu da bilmiyorum denemediğim için.  bilemedim hala değer mi değmez mi : )

 

 

1.6 veya 2.0 fark etmez.. 1,6 da kötü değildir.. 

Temiz araç bulursanız 2.0 diye elemeyin. Hangisini temiz denk getirirseniz onu alın.. 

Tekrar ediyorum, temizlik kaportası boyası değil.. Tesisatı ve donanımı.. 

Abs si esp si çalışıyor mu? rolantisi düzgün mü ? kliması düzgün mü ? airbagleri sağlam mı ? vs.. 

 

Mehmet Taner Kadak yazdı:

 


Dezavantajı;

Vergi

 

Vergisi 100 lira fark etmez.. 

 

Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yanlış.. 1,6 da olsa, 2,0 olsa keyif alınmak isteniyorsa kurcalanmamışı bulunacak.. 

Kurcalamadan kasıt; tesisatı çok önemli.. çamurluğu kaputu önemli değil, 

Yetkili servise gitseniz de bakmazlar bunlara.. Anlayan usta da kalmamıştır zaten.. forddan anlayan usta nerdeyse, 1,6 veya 2,0 farketmez.. ustasını bulmak gerekir.. 

 

 

 

1.6 veya 2.0 fark etmez.. 1,6 da kötü değildir.. 

Temiz araç bulursanız 2.0 diye elemeyin. Hangisini temiz denk getirirseniz onu alın.. 

Tekrar ediyorum, temizlik kaportası boyası değil.. Tesisatı ve donanımı.. 

Abs si esp si çalışıyor mu? rolantisi düzgün mü ? kliması düzgün mü ? airbagleri sağlam mı ? vs.. 

 

 

Vergisi 100 lira fark etmez.. 

 

 

Mehmet Taner Kadak yazdı:

Avantajları;

Fiyatı uygun.
Donanım farkları var (ESP Yol Bilgisyarı Ön cam ısıtma) (Tüm 2.0 larda yok bunlar tabi)
Motor kapasitesi çok yüksek. Tüm dünyada hala yaygın olarak kullanıyor. 

Parça sıkıntısı sanılanın aksine yok. 

Yakıt sanılanın aksine 1.6 ile aynı. 

1.6 motordaki yaşlanmaya ve Lpg ye bağlı yukarıda saydığım kronik problemler 2.0 da yok.


Dezavantajı;

Vergi
 

Daha ucuza daha iyisi…

anladım. teşekkürler yanıtlarınız için.

Yorum bağlantısı
Emre Demir

1.6 candır 2.0 abooo töbeee , çok çektim ustalardan , kaç kere kavga ettim.
Arabanın trigeri değişip senteyi tutturamadılar , geldim konu açtım forumdan yardım alıp düzelttirdim.

Komple rektefiye yaptırdım , yağ yakıyor diye , rektefiyeden sonra daha çok sıkıntı oldu .

Bu motor performanslı buna 5/30 olmaz diyip 10/60 yağ koydular bakınız 10-40 değil 10/60  normal yağın 2 -2,5 katı para verip aldım .

2 ya da 3 ustada değil minumum 5 usta gezdim .

1.6 olanı 5 sene kullandım tek kuruş masraf etmeden , 2,0 olanı 2 sene kullandım aldığımın yarısı kadar masraf ettim .

Şimdi kurcalanmış araba denir , ellenmiş araba denir , ustasına denk gitmemişsin denir de denir , lakin eşşekten ben düştüm ; söylediklerim tavsiye değil başımdan geçen tecrübelerimdir .

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Emre Demir yazdı:

ustasına denk gitmemişsin denir

Ben derim valla :)

2.0 motor mondeo'larda da kullanıldı sonuçta ve hiç bir mondeoda yaşadığınız sorunları okumadım. Tabii ki istisnalar olabilir ama sizin bahsettiğiniz durumlar asla genele yayılamaz.

@Mehmet Taner Kadak da bahsetmiş. Aramızda en çok kullanan oydu.

Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Emre Demir yazdı:

1.6 candır 2.0 abooo töbeee , çok çektim ustalardan , kaç kere kavga ettim.
Arabanın trigeri değişip senteyi tutturamadılar , geldim konu açtım forumdan yardım alıp düzelttirdim.

Komple rektefiye yaptırdım , yağ yakıyor diye , rektefiyeden sonra daha çok sıkıntı oldu .

Bu motor performanslı buna 5/30 olmaz diyip 10/60 yağ koydular bakınız 10-40 değil 10/60  normal yağın 2 -2,5 katı para verip aldım .

2 ya da 3 ustada değil minumum 5 usta gezdim .

1.6 olanı 5 sene kullandım tek kuruş masraf etmeden , 2,0 olanı 2 sene kullandım aldığımın yarısı kadar masraf ettim .

Şimdi kurcalanmış araba denir , ellenmiş araba denir , ustasına denk gitmemişsin denir de denir , lakin eşşekten ben düştüm ; söylediklerim tavsiye değil başımdan geçen tecrübelerimdir .

 

valla hocam, söylenenlerden ben şunu anladım. 2.0 lar ne hikmetse, muhtemelen çok yakar önyargısından 1.6 lar kadar tutulmamış. ustalar da hep 1.6 lara aşina olduğu için 2.0 lara pek bakmamışlar. o yüzden 2.0 dan pek anlamıyorlar. bi usta 1.6 nın trigerini 1000 liraya, 2.0 ınkini 2000 liraya değiştiriyorum demişti. sistem daha mı karmaşık olduğundan yoksa zaten anlayan az diye kendi işçiliğine yüksek değer biçtiğinden mi bilemedim. 

Ali Darbaz yazdı:

2.0 lpg takılmamış varsa tadından yenmez diye düşünüyorum. 

aslında her zaman lpg siz alıp takılacaksa kendin taktırmak en iyisi bence. en azından motor yıllarca tüpten dolayı yorulmamış, tüp kaynaklı arızaları çekmemiş olur. 

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
Batuhan çelik yazdı:

valla hocam, söylenenlerden ben şunu anladım. 2.0 lar ne hikmetse, muhtemelen çok yakar önyargısından 1.6 lar kadar tutulmamış. ustalar da hep 1.6 lara aşina olduğu için 2.0 lara pek bakmamışlar. o yüzden 2.0 dan pek anlamıyorlar. bi usta 1.6 nın trigerini 1000 liraya, 2.0 ınkini 2000 liraya değiştiriyorum demişti. sistem daha mı karmaşık olduğundan yoksa zaten anlayan az diye kendi işçiliğine yüksek değer biçtiğinden mi bilemedim. 

aslında her zaman lpg siz alıp takılacaksa kendin taktırmak en iyisi bence. en azından motor yıllarca tüpten dolayı yorulmamış, tüp kaynaklı arızaları çekmemiş olur. 

17 sene 1.6 kullandik ilk sahibiydik , 

2004 e donelsek ve secme sansim olsaydi yeniden 2.0 i tercih ederdim .

1.6 yalanci harareti , devir duzensizligi , isiklarda stop etmesi vs bir suru macera yasatti bize , focus 1 uzmani olduk bu arabada 😀 alabiliyorsaniz sagi solu kurcalanmamis elektirik tesisatina dokunulmamis birsey bakin . 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Sezgin Yılmaz yazdı:

17 sene 1.6 kullandik ilk sahibiydik , 

2004 e donelsek ve secme sansim olsaydi yeniden 2.0 i tercih ederdim .

1.6 yalanci harareti , devir duzensizligi , isiklarda stop etmesi vs bir suru macera yasatti bize , focus 1 uzmani olduk bu arabada 😀 alabiliyorsaniz sagi solu kurcalanmamis elektirik tesisatina dokunulmamis birsey bakin . 

rölanti dalgalanmasına potansiyometre değişimiyle çözülüyormuş sanırım ve 2.0 larda da varmış. siz nasıl çözdünüz. bunu ve yalancı hararet sorununu da kökten çözmenin bir yolu var mı yoksa geçici çözümler mi yapılıyor.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

1,6 ile 2.0 ın trigeri farklı mı takılıyormuş sistemi. O 2.0 ın trigerini atlak takan adam 1.6 yı da atlak takardı. 2 bloğu yanyana koysam anlar mı ki ölçmeden hangisinin 1.6 hangisinin 2.0 olduğunu?

Mk2 mondeo kullandım 2 yıl kadar. 2,0 dı. Focustaki motorun birebir olmasa da çok benzeri. (98 mk2) Gaz pedalına nasıl davranırsanız ona göre yakardı. Hala aklımda kalan arabalardandır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Al Her yerde bulamasın bu bilgileri.. 

 

Mondeo, 2.0 litre focus1 şanzımanı (MTX-75) = 1-3.46, 2-2.13, 3-1.44, 4-1.02, 5-0.76, geri-3.46 son dişli- 4.06:1

1.6 Focus1 (IB5) = 1-3.58, 2-1.93, 3-1.32, 4-0.95, 5-0.76, geri-3.62 son dişli- 4.06:1

otohaber dergisinin solmuş sarı sayfalarından bakıp yazmış olmalı.

büyük motordan daha iyisi varsa o da daha büyük motordur.  bunlarda 2.5 litre yokmu?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

En yüksek kmlisi 190 bine geliyordu bendekilerin.

 

Ne arıza lambası yandı ne bir hararet sorunu ne bir rölanti sıkıntısı.

 

BRC LPG vardı gerçek BRC ama enjektörü

 

90 binde trigier değişirken orjinal soğutma suyu da değişti LPG takılırken. 180 binde hala suyu rengi yedek su deposu sıfırkenki gibiydi.

 

Her 15 binde bir orjinal filitre ve Orjinal buji ile bakım yapardım.

 

Karter havalandırma subabi ve borusunu yenilediydim. Rölantisi ok gibiydi.

 

5 30 yağ koyardım mobil fe 

 

Ateşleme bobini bı kere bozuldu o kadar. Buji kablosunu kendim yeniledim orjinal , oksijen sensörü yeniledim orjinal  arıza ve yoktu sırf kondisyon iyi olsun diye. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Batuhan çelik yazdı:

valla hocam, söylenenlerden ben şunu anladım. 2.0 lar ne hikmetse, muhtemelen çok yakar önyargısından 1.6 lar kadar tutulmamış. ustalar da hep 1.6 lara aşina olduğu için 2.0 lara pek bakmamışlar. o yüzden 2.0 dan pek anlamıyorlar. bi usta 1.6 nın trigerini 1000 liraya, 2.0 ınkini 2000 liraya değiştiriyorum demişti.

 

Aksine 2.0 daha kolaydır.. 

Bu şuna benziyor : toyotayla yağ değişime gidersen 300 işçilik verirsin. mercedesle yağ değişimine gidersen 750 işçilik verirsin.. Zor mu, hayır.. 

Bu adam zengin algısıyla oluşmuş bir kazık.. 

 

Geçmişte: Vergisi yükselti. alış maliyeti çok yüksekti. insanlar bu sebeple öcü gibi gördü.. Trafikteki 2.0 focus sayısı da bu sebeple azdır.. Yoksa aracın focustan, motorun mondeodan hiç bir farkı yok.. 

 

 

Batuhan çelik yazdı:

rölanti dalgalanmasına potansiyometre değişimiyle çözülüyormuş sanırım ve 2.0 larda da varmış. siz nasıl çözdünüz. bunu ve yalancı hararet sorununu da kökten çözmenin bir yolu var mı yoksa geçici çözümler mi yapılıyor.

 

Bunlarla ilgili açılmış yüzlerce konu var forumda.. 

Rolanti dalgalanması her araçta olabilir. 0,9 cc motor renodada var..

Olay sebebi bulmakta.. focus1 de rolanti dalgalanmasına sebep olacak 9 farklı nokta yazabilirim.. Önemli olan bunları test etmesini, sorunlu noktayı bulmakta.. 

 

İlkay Başaran yazdı:

Mk2 mondeo kullandım 2 yıl kadar. 2,0 dı. Focustaki motorun birebir olmasa da çok benzeri. (98 mk2) Gaz pedalına nasıl davranırsanız ona göre yakardı. Hala aklımda kalan arabalardandır...

 

99 ve 2000 model birebir aynısı.. 

 

Doğan Arşiray yazdı:

büyük motordan daha iyisi varsa o da daha büyük motordur.  bunlarda 2.5 litre yokmu?

 

Ooo var tabi de.. V6 ve gerçekten uzak dur.. :)

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Doğan Arşiray yazdı:

bunlarda 2.5 litre yokmu?

Rs 2.0 215 HP var. 4 çeker.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ne arıza lambası yandı ne bir hararet sorunu ne bir rölanti sıkıntısı.

 

 

Ben 5-6 yıl kullandım.. sıfır sorun ile.. 

 

50AS220.jpg.ea7572b6ea64982668ebd1305db355a1.jpg

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ben 5-6 yıl kullandım.. sıfır sorun ile.. 

 

50AS220.jpg.ea7572b6ea64982668ebd1305db355a1.jpg

 

 

Mercedes e binmemi sağladı . :) Eğer ki kompressor takması kolay olsaydı hala focus 1 e binerdim. Bı dakka  :P

 

ixx8e7e.jpeg

 

Kompressor takamayinca yanına kompresörlu bişi koymak lazım :P

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Mercedes e binmemi sağladı . :) Eğer ki kompressor takması kolay olsaydı hala focus 1 e binerdim. Bı dakka  :P

 

 

 

Kompressor takamayinca yanına kompresörlu bişi koymak lazım :P

https://www.google.com/search?q=hava+kompresörü&sxsrf=AB5stBihK9-TH_XAI3ugRa_3pRZzqJAavg:1689853740034&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjW5JXfm52AAxVlgP0HHZL7D_AQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=927&dpr=1

 

seç beğen

Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Mustafa Tüfekçi yazdı:

En yüksek kmlisi 190 bine geliyordu bendekilerin.

 

Ne arıza lambası yandı ne bir hararet sorunu ne bir rölanti sıkıntısı.

 

BRC LPG vardı gerçek BRC ama enjektörü

 

90 binde trigier değişirken orjinal soğutma suyu da değişti LPG takılırken. 180 binde hala suyu rengi yedek su deposu sıfırkenki gibiydi.

 

Her 15 binde bir orjinal filitre ve Orjinal buji ile bakım yapardım.

 

Karter havalandırma subabi ve borusunu yenilediydim. Rölantisi ok gibiydi.

 

5 30 yağ koyardım mobil fe 

 

Ateşleme bobini bı kere bozuldu o kadar. Buji kablosunu kendim yeniledim orjinal , oksijen sensörü yeniledim orjinal  arıza ve yoktu sırf kondisyon iyi olsun diye. 

kullanıcıların övüyor "ustalar" yeriyor. şu araba tamir bakımından iyi anlasak da keşke her şeyini biz yapsak.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Aksine 2.0 daha kolaydır.. 

Bu şuna benziyor : toyotayla yağ değişime gidersen 300 işçilik verirsin. mercedesle yağ değişimine gidersen 750 işçilik verirsin.. Zor mu, hayır.. 

Bu adam zengin algısıyla oluşmuş bir kazık.. 

anladım hocam. "madem 2.0 alıyorsun bunu da ödeyecek paran vardır" hesabı.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Bunlarla ilgili açılmış yüzlerce konu var forumda.. 

Rolanti dalgalanması her araçta olabilir. 0,9 cc motor renodada var..

Olay sebebi bulmakta.. focus1 de rolanti dalgalanmasına sebep olacak 9 farklı nokta yazabilirim.. Önemli olan bunları test etmesini, sorunlu noktayı bulmakta.. 

onu bulacak ustayı da bulmak lazım tabii : ) focus 1 alma arefesinde umarım bu sorunlar eski sahibinden geçmiş ve yapılmıştır diye umuyorum..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Takamayruk

Burda focus 

 

Batuhan çelik yazdı:

kullanıcıların övüyor "ustalar" yeriyor. şu araba tamir bakımından iyi anlasak da keşke her şeyini biz yapsak.

 

Burda yazanlarin focuslari sahip olduklarında en yüksek kondisyona sahip olsun diye ozenilen araçlardı.

 

En son satan 10 yıl önce satmış. 

 

Bı son focus meraklısı @Mehmet Taner Kadak vardı o da sattı işte geçen ay :∆

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kompressor takamayinca yanına kompresörlu bişi koymak lazım :P

 

Amerikada hazır kompresör kitleri vardı.. artık kalmamıştır heralde :) 

MTK'nın gidip bulması gerekir. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Burda yazanlarin focuslari sahip olduklarında en yüksek kondisyona sahip olsun diye ozenilen araçlardı.

 

 

Ve satacağımız gün bakım yapıp satan insanlarız.. 

Ben satış vereceğim gün yağ bakımı yaptığımı bilirim.. Herhangi bir sözüm de yokken.. 

Eksiklerini yapar, bakımlarını yapar veririz hep.. 

 

Sen eksiği olan hiç bir aracı satmadın mesela.. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...