İçeriğe Yönlendir

Araç Teknik İnceleme Nasıl Yapılmalı?


Galip Kul

Recommended Posts

Galip Kul

Yakında bir araç alacağız ailenin birine, bu konuyu açma sebebim ilk etapta ekspere gitmeden şöyle kendimizce bakabileceğimiz şeyler çok önemli ekspere para vermesen önce

 

Bizde boya ölçer var, baya yardımı olmuştur,  bu tamam hani kazası vs bakabiliriz,

 

Fakat başka ne eklene bilir? 

 

 

fiziki özellik dışaradan bi bakmak, boya ölçer ile kontrol, sürüş testi….

 

buna ek olarak, conta test sıvıları vardı, yada diyaknostik bazı cihazlar var obd 

 

Bende olanların dışında hani kullanımı basit çok da pahaya kaçmadan, pratik fikirlerinize ihtiyacım var şimdiden teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Galip Kul
Muhammet Ölmez yazdı:

Şu konuda güzel bir liste vardı kaydettiğim;

 

 

Açılmıyor abi

Muhammet Ölmez yazdı:

Şu konuda güzel bir liste vardı kaydettiğim;

 

 

Ekran görüntüsü atabilir misin abi bunun

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Galip Kul yazdı:

Yakında bir araç alacağız ailenin birine, bu konuyu açma sebebim ilk etapta ekspere gitmeden şöyle kendimizce bakabileceğimiz şeyler çok önemli ekspere para vermesen önce

 

Bizde boya ölçer var, baya yardımı olmuştur,  bu tamam hani kazası vs bakabiliriz,

 

Fakat başka ne eklene bilir? 

 

 

fiziki özellik dışaradan bi bakmak, boya ölçer ile kontrol, sürüş testi….

 

buna ek olarak, conta test sıvıları vardı, yada diyaknostik bazı cihazlar var obd 

 

Bende olanların dışında hani kullanımı basit çok da pahaya kaçmadan, pratik fikirlerinize ihtiyacım var şimdiden teşekkürler 

 

Babamın Albea var 2006 model sıfır almıştık. 10 senedir felan her yeri boyalı macunlu. tıkır tıkır çalışıyor. hiç yolda bırakmadı. Ha ilk sene bi bırakmıştı akü bozukmuş. ma o zaman boya yoktu arabada yeni kokusu ile duruyordu. 

Teknik olarak parametrik bakılacak şeyler şunlar:

 

1- Sİlindir kompresyon testi

2- baskı balata testi

3- KM orjinallik testi (çeşitli yöntemlerle)

4- Tabla/gönye araba yengeç gibi mi testi

5- Klima çalışıyor mu

6- İç döşeme 

7- Yıkatınca içine su alıyor mu?

8- Egzosu tıkayınca nasıl davranıyor

9- mavi duman beyaz duman durumları nasıl

10- yağ çubuğunu çalışırken çekince ne oluyor? (arabasına göre değişir)

11- Antifirizin durumu ne?

12- Yağın durumu ne?

13- yağ kapağını açınca ne oluyor çok fazla üfleme var mı?

14- Elektrik kablolarında müdahale izleri var mı

15- airbagler açılmış mı?

 

16- Viteste tesbh var mı?

Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
(düzenlendi)

kullanıcıların farkedebileceği mekanik sorunlar genellikle sürüşte görülür. aklıma gelenleri sıralayayım.

 

1- öncelikle arabayla mutlaka gazlayın, devir çevirin. araç sahibinin çok yakar vs. laflarını önden engellemek için  benzin/mazot parasını vereceğim deyin. böylece motor performansını göreceksiniz, bu dyno dan çok daha zararsız ve garantili yöntem. bu aynı zamanda, motorun performansını görmek bir yana, debriyaj baskı kaçırıyor mu bunu görmenize yarar. özellikle yokuşta daha çok belli olur. yani araç gittiği kadar mı devir çeviriyor, yoksa hızlanmadığı halde boşa mı devir çeviriyor buna dikkat edin. kafadan baskı balata masrafı belli olur. 

2- fren kontrolü gene özelikle 120 ve üzeri hızlarda frenleme sırasında titreme daha çok belli olur. o hızlarda fren yapın. çekme ve titreme yapıyor mu buna dikkat edin. ve tabii ki iyi tutuyor mu. abs varsa ani frenle bunu test edin. ve  frene azıcık basınca hemen mi devreye giriyor yoksa girmesi gerektiği anda mı giriyor buna bakın.

3- vites geçişleri nasıl, buna dikkat edin. sıkı mı laçka mı?

4- camlar, klima, diğer elektronik aksamlar çalışıyor mu?

5- lpg varsa lpgdeki durumu ve performansı nasıl?

6- 100 üzeri hızlarda direksiyonda titreme var mı? varsa akstan ya da balanstan olabilir. balanstansa sorun yok. ama akstan da maliyeti yüksek bi masraf.

7- düz yolda direksiyon bırakıldığında çekme yapıyor mu? rot ayarındansa sorun yok ama şase yamuksa almayın. 

8- dönüşlerde direksiyonu bıraktığınızda direksiyon kendi topluyor mu? toplamıyorsa rot kolu ya da başı bitik. çok sorun edilecek bi şey değil. ama en azından fiyattan düşersiniz.

9- antifriz var mı? bir adam arabasından antifriz bile esirgiyorsa ondan da arabasından da korkulur.

 

aklıma gelenler bunlar. kondisyonu iyi araç kendini belli eder zaten az çok sürerken. en nihayetinde gene ekspertize gidip komple bi ekspertiz yaptırın muhakkak. bunları yaptınız ekspertizde de mekanik ciddi bir şey çıkmadıysa, şase podye direkler sağlamsa, alın. orda burda boya var, cizik var, değişen var diye almamazlık etmeyin. araba hatasızdır ama bakımsızdır. görünüşe aldanmamak lazım. kendi arabamı 6 ay yıkatmam ama motor şanzıman mekanik saat gibidir. aracın sahibine bakmak gerek bir de. arabadan anlayan adam bakımlarını ihmal etmez. araca yapılan bakımları sorun faturalarını isteyin ayrıca. bu da önemlidir.

tarihinde Batuhan çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Galip Kul yazdı:

Açılmıyor abi

Son sayfada link vardı çalışıyor. İlk mesaja ekledim. 👍🏼

Batuhan çelik yazdı:

2- fren kontrolü gene özelikle 120 ve üzeri hızlarda frenleme sırasında titreme daha çok belli olur. o hızlarda fren yapın. çekme ve titreme yapıyor mu buna dikkat edin. ve tabii ki iyi tutuyor mu. abs varsa ani frenle bunu test edin. ve  frene azıcık basınca hemen mi devreye giriyor yoksa girmesi gerektiği anda mı giriyor buna bakın.

Aman ha, frende çekme varsa ve eski bir modelse geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

10 gün önce aracımı sattım alan arkadaş 3500 tl karşılığında ekspertiz yaptırdı verdiği paraya acıdım. Boyayı dikkatle incelediler, obd den cihazla km bilgisine bakıldı, tuvturk muayene bilgi geçmişine bakıldı. Forumda bir konuda bahsedilen poşet içerisindeki sıvı ile conta testi yapıldı ama bu testin %100 garanti sonuç vermediği de anlatıldı. o sıvı hb de 120 tl civarındaydı. Bence aracın kaza geçmişini sigortacınızdan kontrol ettirin, motorcu ve boyacı tanıdığınız varsa veya bu konulardan anlıyorsanız ekspertize gerek yok.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Emre Şimşek yazdı:

Son sayfada link vardı çalışıyor. İlk mesaja ekledim. 👍🏼

Aman ha, frende çekme varsa ve eski bir modelse geçmiş olsun.

biraz riskli evet, ama çekme testi düşük 40-50 gibi hızlarda da yapılabilir. çok sert yapmaya da gerek yok.

Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Metin Uzunoğlu yazdı:

10 gün önce aracımı sattım alan arkadaş 3500 tl karşılığında ekspertiz yaptırdı verdiği paraya acıdım. Boyayı dikkatle incelediler, obd den cihazla km bilgisine bakıldı, tuvturk muayene bilgi geçmişine bakıldı. Forumda bir konuda bahsedilen poşet içerisindeki sıvı ile conta testi yapıldı ama bu testin %100 garanti sonuç vermediği de anlatıldı. o sıvı hb de 120 tl civarındaydı. Bence aracın kaza geçmişini sigortacınızdan kontrol ettirin, motorcu ve boyacı tanıdığınız varsa veya bu konulardan anlıyorsanız ekspertize gerek yok.

kaza sonrası tamiri kendi cebinden yaptırdıysa tramere işlemez. 5664 testi %100 güvenli bir test değil. sigortacı da zaten ordaki kayıtları söylüyor. tanıdığa da  götürülebilir ama gene de ekspertize verilecek paraya acımak doğru değil. adam alıp yıllarca binecek. hele hele araba piyasasın uçmuşken, 3500 lira para değil. ileride daha büyük masraflarla karşılaşmamak için o paraya değer. tanıdık bir ustaya  götürmek de bir alternatif, ama az çok ona da para vermek gerekecek. kaportacıya ayrı mekanikçiye ayrı gidecek. tabii arada ciddi fiyat fark eder ama o fiyat farkını da ekspertizlerin daha detaylı incelemesine vercez artık. nihayetinde tercih meselesi tabii ikisi de olur.  önemli olan güvenilir ehil bir usta bulmak. o da ayrı zor iştir. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Değeri (nispeten) az olan ve model yılı eski araçlar için ekspertiz gereksiz bence ama diğer araçlar için o paraya değer. Ben alırken full paket yaptırdım (3 sene önce fiyat da makuldu). Traversten podyeye oradan direklere, şasi uçlarından bagaj havuzuna kadar el fenerleri ile baktılar temiz çıktı. Keza bütün motor ve yürür aksam da dahil. Bütün bunları yapacak ustaları ayrı ayrı çağırmanız gerekir aracı alırken. Şimdi bir expertiz firması full pakete airbag kontrolü de eklemiş. Bi o kadar daha para alıyorlar, airbagler açılıp kontrol ediliyor. Pahalı araç alıyorsam ne var ne yok baktırırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Galip Kul

Verdiğiniz bilgiler çok güzel, Allah razı olsun, gerek benim gerek bir çok kişinin bunu araştırınca işine yarayacaktır, şimdiden herkese çok teşekkür ediyorum 

 

 

Elimizden geleni yapıcaz tabikide hayırlısı olsun diyorum bazen insanın basireti bağlanıyor bazen dalgınlığına geliyor

 

ama bu bilgiler insana güzel fikir verir en azından 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

25 yıllık yetkili servisten kendi servisini açan arkadaşım ankaraya Astra almaya gitti. En kotu ihtimalle motor biriktir yaparım dedi. Aldı geldi yağı boşalttı taze yağı koydu sangirti sungurtu başladı.... Yağ değişiminden önce motorda üfleme yok ciddi çekme sorunu yok yağ atma yok....

Basıyor içine adam katkıyı oluyor balçık gibi yağ. 50 k gidecek motor sessiz sakin fakat 20k gitmeden elde kalıyor.

 

Bir arkadaşa dokturun birinden Toyota alacaktık rica etti baktıralim gel diye. Expere ayrı gittik motorcu ve kaportaciya ayrı gittik. Sonunda doktorun dediği

" Yahu arabayı o kadar incelettin ki ucuza veriyorum kazık yiyorum diye düşünmeye başladım. Bu fiyata bu araba olmaz bunda bir pislik var diye killandin sanki diyor " 

:))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bozuk para testi nedir bilir misiniz?

Motorun ne kadar titreşimsiz olduğunu göstermek için değil elbette. Ekpertizci kapatıyor kepenkleri, alıyor bozuk parayı, boyanın görünmeyen kısımlarında bi yeri kazıyor. Alttan çıkan renklere göre boyanmış değişmiş yorumu yapıyor.

Bu saçma sapan şekle biz soktuk aslında bunları. Bir şeye olması gerekenden fazla değer verirsen olacağı budur tabi. 3500₺ havadan para. Hiç bir sorumluluğu da yok, dükkandan çıktığın an bitti, oh mis. Galericiye ayrı vatandaşa ayrı tarife, hem parasal anlamda hem de hizmet anlamında.. İşini dürüstçe ve düzgünce yapıp kazıklamayan varsa tenzih ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Kazıklanırım pert arabayı alırım yinede 3500 lira vermem bu nedir kardeşim tüvtürk gibi parça mı değiştiriyor,bakım mı yapıyorda bu kadar para istiyorlar doktor 2 saat burun ameliyatı yapıyor 9 bin lira alıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...