İçeriğe Yönlendir

Bir Türlü Giderilemeyen Turbo Arızası


Muhammed İkbal Müminoğlu

Recommended Posts

Muhammed İkbal Müminoğlu

Herkese iyi günler, bir süredir 2009 Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium kullanıyorum. Aracı severek aldım memnundum. Ancak bir süre önce uzun yolda arıza verdi ve araç çekişten düştü. Ancak işin garibi aracı kapatıp açınca aracın çekişi düzeliyordu. Daha sonra yaptığım uzun araştırma sürecinin ardından aracın turbosunda bir arıza olduğunu söylediler. Araç arıza ışığı yanarken servise gidiyorum ancak aracı bilgisayara başladığımızda beyin arıza göstermiyor. Sürekli p0299 arızası alıyordum. araç 120 km hız veya yokuşta vs. ışık yakıyor ve çekişten düşüyor. Aracı açıp kapatıyorum düzeliyor. Çekişte sıkıntı yok hatta zorladım motoru 4 bin devirde 3. viteste 100 km hıza geldim. Sıkıntı yok. Ancak bu arıza verildiği anda araç motoru kendini korumaya aldığı için doğal olarak çekişten düşüyor ve beni çok rahatsız ediyor. Önce n75 valfini değiştirdim orijinali ile. Yine arıza verdi. Sonra bahtiyaroğlu turboya gittim. Orada 5 bin tl masraf yaptım. Turboyu tamir ettirdim.  Usta araç düzeldi dedi ancak dün uzun yolda yine aynı sorunla karşılaştım. Lütfen bu sorunla karşılaşıp düzelten veya bu sorunun çözümünü bilen varsa yardım edin bana. Yılmış durumdayım. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

vakum basıncı nasıl, n75 valfine gelen vakumun değerlerine baktılarmı acaba, aklıma direk bu geldi, ilk bakılması gereken yer budur, valfi değişsende sıkıntı geçmez...

Yorum bağlantısı
Muhammed İkbal Müminoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

vakum basıncı nasıl, n75 valfine gelen vakumun değerlerine baktılarmı acaba, aklıma direk bu geldi, ilk bakılması gereken yer budur, valfi değişsende sıkıntı geçmez...

Salyangoz ve vakum sistemine baktırdım hatta servis kağıdında da yazıyor düzeltilen alanlar. Ancak şu an bile hata alıyorum.

Eren Gökmen yazdı:

Işık yakinca arizayi kaydetmiyor mu?

Eren Gökmen yazdı:

Işık yakinca arizayi kaydetmiyor mu?

Bazen kaydediyor. Geçen ecufast firmasına soft yazılım için gittim. Diagnostik teste soktular arıza verdi. Ancak oto elektronikçiye gittim beyinciye orada ışık yanık gittim arızayı vermedi ve sonrasında kaydetmedi bile. 

Yorum bağlantısı
Muhammed İkbal Müminoğlu
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Evet hocam bunu görmüştüm ancak ben de n75 valfini değiştirdim ve bir düzelme olmadı

Yorum bağlantısı
Muhammed İkbal Müminoğlu
Servet Aydın yazdı:

Hava akış metre temizliği yapın İlk önce

Ona da baktırdım ustam 2 ayrı turbocuya gittim baktırdım ikisine de söyledim hava akış metresine bakın diye ikisi de problem bulamadı. 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

turbo motorun ön kısmında ise ilk yapacagınız iş vesgate dişini sonuna kadar boslayın sonra tekrar boslugunu alıp hafif olacak sekilde sıkın yola cıkın turbo yine limp moda düşecek mi düştügü taktiride siz vesgateyi 2 şer dıs sıkarak ilerleyeceksiniz sonra yol testi, sorunu bu sekilde kendiniz çözebilirsiniz.
ya yüksek basınc yada alcak basınctan veriyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed İkbal Müminoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

bence overboost oluyor. 

Obd2 edc testinde low boost diyor

Okay Kaygusuz yazdı:

turbo motorun ön kısmında ise ilk yapacagınız iş vesgate dişini sonuna kadar boslayın sonra tekrar boslugunu alıp hafif olacak sekilde sıkın yola cıkın turbo yine limp moda düşecek mi düştügü taktiride siz vesgateyi 2 şer dıs sıkarak ilerleyeceksiniz sonra yol testi, sorunu bu sekilde kendiniz çözebilirsiniz.
ya yüksek basınc yada alcak basınctan veriyordur.

Arıza testinde low boost diyor westgate nasıl bulunur bana özelden yardımcı olabilir misiniz?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...