İçeriğe Yönlendir

Vites P de Takılı Kalıyor


Ümit Türkel

Recommended Posts

Ümit Türkel

2011 Fiesta 1.4 otomatik aracımda fren pedalına basıyorum ancak vites kolundaki mandal serbest kalmıyor, vites P konumunda takılı kalıyor. Fren pedalına birkaç kez basınca bazen düzeliyor ancak çoğunlukla tek seferde geçmiyor.

 

- Fren müşürünü söküp kontrol ettim, multimetreyle ölçtüm çalışıyor.

- Vites topuzunu söküp mandalı kontrol ettim bir sorun görünmüyor.

-Vites konsolunun altında küçük bir motor var. Resim-1 de işaretledim. Fren pedalına basınca bu motor tetiklenip ucu öne çıkıyor (Resim-2) ve mandalın kilidini çözüp serbest kalmasını sağlıyor.

Bu motorun çalışmasında da problem görünmüyor ancak Resim-3 deki gibi yerine taktığımda bazen tutukluk yapıyor. Aynı motorun çıkmasını buldum, focuslarla birebir aynı. Sonuç yine aynı. 

 

Problem nerede olabilir? 

Bir ipucu: Fren pedalına normal basarsam mandal kilidi çözülmüyor ancak çok yavaş yavaş basarsam çözüyor. 

 

Resim 1.jpg

Resim 2.jpg

resim3.jpg

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ümit Türkel yazdı:

Bir ipucu: Fren pedalına normal basarsam mandal kilidi çözülmüyor ancak çok yavaş yavaş basarsam çözüyor. 

Çözümü bulmuşsunuz fren pedalındaki müşür değişecek potansiyometre akımı 1~0 mantığında doğru ama geçmesi gereken akım yetmiyor. İçini temizleme imkanınız varsa deneyin.

Yorum bağlantısı
Ümit Türkel
(düzenlendi)

Hocam, resmini eklediğim parça sanırım. Fren müşürünün içini açıp kararan bakır kısımları kazıyarak temizledim, çok basit aç-kapa yapan bir mekanizma zaten. Bir sorun olduğunu düşünmüyorum aslında. 

İçinde elektronik hiç birşey yok. Acaba kazıdığım için iletkenlik mi bozuldu? Ölçü aletiyle baktığımda akım geçiriyor ama olması gereken değerde mi değil yani? 

 

Bir de bu müşürün hemen yanınında siyah renkli olan bir müşür daha var o nedir bilmiyorum. 

IMG_20230609_102751.jpg

tarihinde Ümit Türkel tarafından düzenlendi
resim yükleme
Yorum bağlantısı
Ümit Türkel
(düzenlendi)

Bu siyah olan da debriyaj müşürüymüş. İki müşür de yan yana zaten. 

 

DEBRİYAJ MÜŞÜRÜ.jpg

tarihinde Ümit Türkel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Bir ihtimal şanzıman içinde elektirikli valfler var vites geçişleri için. Bizim araclarin(Mercedes ) şanzımanlarda böyle sorun çıkabildiğini söylüyorlardı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...