İçeriğe Yönlendir

Adblue Sorunsalı


Recep Yavuz

Recommended Posts

Recep Yavuz

Başlığı açarken aslında forumda epey bir gezindim. Tam olarak öğrenmek istediklerimi öncelikle yazayım. Türkiye'de Adblue ile ilgili arıza aldığımızda, hangi şehirlerde kimlere göstermeliyiz araçlarımızı? Kimileri Bosch Car servisleri öneriyor, kimileri sanayide bazı ustaları, kimileri yetkili servisleri. 

 

Bu yeni sistemi ülkemizde MPV sınıfında belki de 2013 modelde ilk kullandıkları bir aracım var. 4 yıldır araç bende. Sorunsuz biniyordum ta ki 2 gün önceye kadar. Hep aynı marka adblue kullandım. Shell. 2 gün önce uyarı verdi ve her zaman ki gibi kitapçıkta yazıldığı şekliyle 5 lt ilave ettim. İlk gün sorun yoktu. İkinci gün önce SVS yani "En yakın Zamanda Servise görün" uyarı belirdi sonrasında birden "depo boş, 100 km ile sınırlandınız" "bir sonraki sefere 50 km" uyarılarını aldım. Heyecan, hava sıcak, gittim 5 lt daha Shell adblue aldım, biliyorum ki depo zaten 7.5 lt almayacak. Yavaş yavaş doldurup taşırmadan 1 lt daha ekledim. Depo ağzına kadar dolu olmasına rağmen adblue boş uyarısı ile tekrar yola çıktım, biraz çevre yolunda gazladım ve "depo boş ve hız sınırlaması" uyarısı kayboldu. 

 

Ancak SVS yani en yakın zamanda servise görün uyarısı her marştan sonra artık beliriyor. Dün Bosch Car servise gittim teşhis cihazı ile bakıldı. p1050 yani "Adblue Seviye Sensörü Tanımlanamayan Aralık" hatası var bellekte. "Sildim" dedi. Tekrar marş yaptık yine beliriyor. Yani benim de nurtopu gibi bir adblue serüvenim başladı. 

 

Ama asıl sorun şu ki, bu ülkede henüz adblue ne olduğunu bilmeyen sanayi ustalarımız var. Hatta bilmek istemediklerini de düşünüyorum. Yeni bir şey öğrenmek, anlamak, çözmek kimsenin derdi değil. Aynı gün yetkili servise gittiğimde içerde bir sürü pejo citroen opel gördüm üstelik hepsi 2019 2020 modeller. "Ne yapıyorsunuz bu sorunlardan sonra?" diye sordum teknisyene. Depoyu değiştiriyorlarmış. Yahu benim sorunum depo değil ki? Şamandrada ya da başka birşeyde. Asıl sorunumuz bu sistemi bilmemek ve anlamak istememekte bence. Yetkili servisler içler acısı. Sanayide ise daha kapıya yaklaşmadan biraz anlayan biri varsa "iptal ederiz gel abi" ciler...

 

Adblue' nun iptal edilmesi mümkün olabilir. Ancak sistem tam olarak DPF ile entegre diye biliyorum. Bu da DPF 'nin erken dolmasına sebep olacak sanırım. Adblue suz DPF' li araçlar var... Onlar nasıl çalışıyor falan.... Kafamda deli sorular. Bu soruları vauxhall forumlarına ya da alman forumlarına soracağım ama orda da çevreciler çökerler diye korkuyorum. Ancak şunu öğrendim, gerçekten adblue sisteminden sadece bizim ülkemizdeki kullanıcılar rahatsız değiller. İngiltere, Almanya ve özellikle doğu avrupa bu durumu sorgular olmuşlar. Çünkü sistemin tamamı arıza verdiğinde neredeyse aracı aldıkları fiyatın 1/3 'ünü ödeyecek boyutlara ulaşmış. Orada işçilik maliyetlerini de hesaplarsak. Hatta bir forumda 25 bin euroya aldığı Zafira' nın Adblue sistemindeki arıza için yetkili servis 7000 Euro fatura çıkartmış. Bu sistemle ilgili gelecek görünmüyor bence. 

 

Neyse ben kendi sorunuma çözüm arıyorum. Sadece bir adblue uyarısı ve eklemesi sonrası yaşadığım sorun aslında 10 yıllık aracım için çok da problem değil. Araştırmalarıma göre Adblue pompası var ve burada entegre bir şamandra bulunuyor. Hatta pompanın üzerinde epey bir sensör var. Tüm bunlar tek bir pompanın üzerinde. En nihayetinde bu pompayı 500 euro ödeyerek değiştirdiğimde sorun çözülebilir diye ümit ediyorum. Tek ümidim yolda kalmamak bu aşamada. Ancak öncelikle bu sistemi iyi bilen birilerinin olması güzel olurdu bence. Bizim gibi ülkelerde bir dükkan açıp sadece adblue sistemlerini tamir bakım temizlik bilgilendirme için açsanız kapının önünde sıraya girerler diye düşünüyorum. Çünkü yetkili servislerde sadece rus ruleti gibi pompa olmadı enjektör olmadı komple depo değiştirden öte birşey yok göründüğü üzere. 

 

Forumda çok değerli, bilgili üyeler olduğunu biliyorum. Önerilerinizi tavsiyelerinizi yazarsanız çok mutlu olurum. 

 

Not: Lütfen sat kurtul önerisinde bulunmayın aracımı seviyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Benim de merak ettiğim bir konu. Şimdiki araçların neredeyse hepsinde var bu zıkım. Olur da araç değiştirirsem ona göre bakayım..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Euro 4’ten sonra dizel konusu sıkıntılı. Euro 6 hepten şey. İnternette herkesin aracı sorunsuz ama servisler sanayiler öyle demiyor. Ben dizelden uzak duruyorum. 
 

zaman biraz daha geçtikçe ustalar o işe el atacaktır. Demekki şu an daha hızlı ve daha fazla para aldıkları işleri bırakamıyorlar. Bizim ülkede okul okuyamayanı sanayiye gönderiyorlar. %99’unun kendini geliştirme becerisi de yok. Ya da bu konuda hiç destek olunmamış.

 

 Sanayi o yüzden çok vasat maalesef. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

308 de yaşamıştım servis bakımlı olduğu için iyi niyet garantisinden komple depo değişmişti ben de sormuştum niye komple diye üzerindeki her şey depoya entegre sökemiyoruz  demişlerdi 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Söylediklerinizden aracın depo seviyesini okuyamadığı anlaşılıyor. Sorun depo seviyesi okuyan bir sensör varsa onda olabilir veya depo seviyesini gören şamandıra varsa onda olabilir. Ama tamir konusunda haklısınız. Kimse tamirle uğraşmak istemiyor. En az zamanı harcayıp en çok parayı kazanma pesinde herkes. Sadece şamandıra değişimi yetiyorken depoyu değişmek??? Önceliğiniz bence yetkili servis olmalı. En azından aracın kendi servisi, sorun çıkarsa tepesine çökebileceğiniz yetkili bir merci. Orası dışında Bosch Car Servisler çözer diye düşünüyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Adblue bizim gibi ülkeler için pahalı, arıza çözümü de ondan pahalı. Ayrıca, DPF'nin çevreye anlık faydası olsa da orta ve uzun vadede bir faydası olduğunu düşünmüyorum. DPF ve egr temizleyen dükkanların önünü görüyoruz. Ortalık toz duman.

 

Adblue sıvı gibi görünsede aşındırıcı yapısıyla bir müddet sonra katılaşıyor. Tortu yapıyor. Bundan kaynaklı ilk tespit seviye sönsörünün sökülüp, bakılması ve temizlenmesi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Yavuz

Seviye tespit sensörüm bildiğim kadarıyla pompa ile entegre. Pompanın kendisi oldukça pahalı bir parça. Ben de biraz daha şartları zorlayıp bu şekilde seyahat etmeye devam edeceğim en azında şehirçinde. Tıkanan çalışmayan şamandra birden çalışabilir umuduyla. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Euro 4’ten sonra dizel konusu sıkıntılı. Euro 6 hepten şey. İnternette herkesin aracı sorunsuz ama servisler sanayiler öyle demiyor. Ben dizelden uzak duruyorum. 
 

zaman biraz daha geçtikçe ustalar o işe el atacaktır. Demekki şu an daha hızlı ve daha fazla para aldıkları işleri bırakamıyorlar. Bizim ülkede okul okuyamayanı sanayiye gönderiyorlar. %99’unun kendini geliştirme becerisi de yok. Ya da bu konuda hiç destek olunmamış.

 

 Sanayi o yüzden çok vasat maalesef. 

Evet Avrupa forumlarında da aslında Opel özelinde teknisyen sorunu olduğunu farkettim. Oralarda da şikayetçiler ama bizim gibi yetkili servislerde Rus ruleti oynamalarına izin vereceklerini sanmıyorum. Sanırım servisler de bu parçaların pahalı olduğunun farkında ve bu sebeple değiştirmişken, komple değiştirelim tarafındanlar. Aksi halde "siz arıza tespitinde bunun değişmesi gerektiğini söylediniz ama düzelmedi" diyip diğer aşamaya ücret ödemeden geçebilirsiniz. Bu da onların işine gelmez.

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Ahmet Ekici yazdı:

Adblue bizim gibi ülkeler için pahalı, arıza çözümü de ondan pahalı. Ayrıca, DPF'nin çevreye anlık faydası olsa da orta ve uzun vadede bir faydası olduğunu düşünmüyorum. DPF ve egr temizleyen dükkanların önünü görüyoruz. Ortalık toz duman.

 

Adblue sıvı gibi görünsede aşındırıcı yapısıyla bir müddet sonra katılaşıyor. Tortu yapıyor. Bundan kaynaklı ilk tespit seviye sönsörünün sökülüp, bakılması ve temizlenmesi.

 

Emre Şimşek yazdı:

Benim de merak ettiğim bir konu. Şimdiki araçların neredeyse hepsinde var bu zıkım. Olur da araç değiştirirsem ona göre bakayım..

Açıkcası ben de bu detayı bilmiyordum aracı alırken. Herhangi bir şeyin orjinalini bozup binilmesinden yana olmadım hiç. "Hiçbir işe yaramıyorsa bile bir işe yarıyordur" :) düşüncesi ile. Ancak aldıktan sonra da farkettim bu durum 10 yıldır sorun çıkartmamış. Benden önceki sahibinde herhangi bir servis kaydı yok bununla ilgili. Sorunsuz devam edeceğimi düşünmüyordum elbet. Ama ben de açıkcası bu kadar maliyetlerin olduğu bir sistemin iyi çalışmasını tercih ederim. 10 yıl sonra tonlarca para ödemek can sıkıcı olabilir. Gerçi artık ucuz birşey kalmadı. Bizler hep eski kurdan hesaplayarak bu parçalar neden bu kadar pahalı diyoruz ama yine de farklı çözümlerimiz olmalı kullanıcılar olarak. Çünkü zaten ekonomik olarak zor zamanlardan geçiyoruz. Çözüm üretmek yerine daha da ağır maliyetleri olan değiştir - dene - değiştir - dene oyunundan vazgeçmeli ustalar. 

 

Ben hiçbir ustanın sensörleri bir multimetre ile direnç değerlerini voltaj değerlerini ölçerken görmedim. Belki Mercedes Audi gibi üst sınıf markaların yetkili servisleri bu şekilde çalışıyor olabilir. Sensörün tamamen işlevini yitirdiğini anlayıp öyle değişime gidiyorlar. Ancak biz de bu derece pahalı olan sistemlerde komple değişime gidiyoruz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Yetkili servislerde çalışan personeller bile bizim ülkede yetersiz kalıyor. Özel servisleri siz düşünün. Garantili araçların bile derdini anlamaktansa sök at yenisini tak yapıyorlar. Hem eğitim desteği zayıf hem personel tembelliği var. 

 

Bize gelen yakıtlar hep tartışılır. Gurbetçiler arabanın sesi değişti falan da derler. Tam bir araştırma yok kimse bilmiyor ama en iyi yerden alsanız bile mazotlarda çok kurum var. Dpf dolmasından dolayı servis kayıtları bizde çok fazla. Benzin de kirli ama dizel motor daha belli ediyor yakıtın kalitesini. Yine iş coğrafyaya geldi. :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

benim aracımda da var adblue denilen zıkkım. 1000 km de 1 litre gibi tüketimi var. yetkili servisten şöyle bir öneri aldım. pompadan alma. bidonla al. pompalar seviye sensörünü bozuyor demişlerdi. iptal ettirmeyi düşündüm. ama yaptırmadım. 2 hafta önce egzos muayenesinde tüm rakamlar 0 çıktı. çevre konusunda iyi de. çok can sıkan olay.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben dpf için biraz para harcadım.. Baktım sonu gelmiyor ve olacak gibi değil.. 

İptal ederiz aaabi'cilerin biriyle çözdüm işimi.. Uzun süredir mutlu mesut kullanıyorum.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben dpf için biraz para harcadım.. Baktım sonu gelmiyor ve olacak gibi değil.. 

İptal ederiz aaabi'cilerin biriyle çözdüm işimi.. Uzun süredir mutlu mesut kullanıyorum.

 

Sanırım ben de sırayla önce adblue sonra dbf iptaline kadar gideceğim. Dpf iptal olunca nasıl bir değişiklik oluyor araçta? Benim korkum adblue iptal olduğunda dpf erken dolar diyenler var.  Sonrasında onu da iptal ettirmek şart gibi görünüyor zaten.

 

Avrupa, Birleşik Krallıkta bile adblue iptal ettirmeyi önermiş çoğu kullanıcı. Ama Adblue 'nun dpf' ye hiç etkisi olmayacak yöntem hangisi ise onu araştıracağım. Sanırım bu konu biraz mühendislik konusu. Ve araçtan araca bile fark edebilir gibi görünüyor. Euro 6 dizeller patlamaya hazır bombadan öte bişey değil. Adblue aynı hatayı İngiltere de 2000 sterlin ile çözen bir kullanıcı ile konuştum. Onlar için bile bu fiyat oldukça tuzlu. Bizi düşünemiyorım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Recep Yavuz yazdı:

Sanırım ben de sırayla önce adblue sonra dbf iptaline kadar gideceğim. Dpf iptal olunca nasıl bir değişiklik oluyor araçta? Benim korkum adblue iptal olduğunda dpf erken dolar diyenler var.  Sonrasında onu da iptal ettirmek şart gibi görünüyor zaten.

Adblue bilmiyorum. 
dpf iptal olunca motor daha bi huzurlu daha bi rahat.  
Alt devirler biraz hantallaşıyor. Bunun için de küçük bi yazılım.  

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

adblue depo hep dolu geziyorum ancak o da sıkıntı full doldurma diyenler var. Bu konuda hocam dediğiniz gibi yan sanayi yada ustalık konusunda uzmanlaşanlar eminim iyi para kazanır. Şöyle de bir durum var ki bazı markalar adblue olmadan eur6 normlarında dizel çıkardılar. Yakında Adblue tarih olur dizellerde gibi geliyor bana..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Yavuz

Eskişehir' de youtube dan izlediğim kadarı ile bu işte oldukça iyi bir usta var. Sanırım iptal etmeden depoyu ve sistemi temizliyor, oldukça iyi test cihazları ile inceleyebiliyor. Bu konuda uzmanlaşmış gibi. Forumda hiç Eskişehir' li arkadaş var mı? Sanırım Selcan Otomotiv, Zeynel Usta diye biliyorum. İptalden önce şansımı denesem mi acaba.

 

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu
Recep Yavuz yazdı:

Eskişehir' de youtube dan izlediğim kadarı ile bu işte oldukça iyi bir usta var. Sanırım iptal etmeden depoyu ve sistemi temizliyor, oldukça iyi test cihazları ile inceleyebiliyor. Bu konuda uzmanlaşmış gibi. Forumda hiç Eskişehir' li arkadaş var mı? Sanırım Selcan Otomotiv, Zeynel Usta diye biliyorum. İptalden önce şansımı denesem mi acaba.

 

Recep bey ben Eskişehirdeyim yapabileceğim birşey var ise yardımcı olmaya çalışırım.

İşletmenin adı selcar sanırım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Euro 6 ve adblue olmayan bir aracım var, dpf dolarsa da yol belli. Doldurmamak için dikkat ediyoruz. Kaliteli yakıt, kaliteli ve önerilen yağ, çok düşük devirde kullanmama falan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mahmut Yıldız yazdı:

Euro 6 ve adblue olmayan bir aracım var, dpf dolarsa da yol belli. Doldurmamak için dikkat ediyoruz. Kaliteli yakıt, kaliteli ve önerilen yağ, çok düşük devirde kullanmama falan. 

 

Sıvı seviyesini kontrol etmeyi unutma.. 

Benimki sıvı bitince uyarı vermedi. ben oradan patladım.. 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sıvı seviyesini kontrol etmeyi unutma.. 

Benimki sıvı bitince uyarı vermedi. ben oradan patladım.. 

 

Sıvı yok bizde

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mehmet Ozyurek yazdı:

5'te bile var ya.. Emin misin.. 

 

 

Bizimki 110'luk, makyajlı kasada 115'liklerde sıvı var. Bu yüzden daha çok seviyorum aracımı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sıvı seviyesini kontrol etmeyi unutma.. 

Benimki sıvı bitince uyarı vermedi. ben oradan patladım.. 

 

Adblue yok demiş abi. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mahmut Yıldız yazdı:

Bizimki 110'luk, makyajlı kasada 115'liklerde sıvı var. Bu yüzden daha çok seviyorum aracımı

Benimki de euro 6 olmasına rağmen adblue yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Zorunlu hale geldiği zamanlarda 1.6 motor üstü altı diye bi uygulama vardı. Clio oradan yırtmış olabilir. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...