İçeriğe Yönlendir

Adblue Sorunsalı


Recep Yavuz

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
İlkay Başaran yazdı:

Adblue yok demiş abi. 

Benimkinde de adblue yok ama 3 litrelik sıvı tankı var. 
Bendeki Dpf sıvıyla çalışıyor.  Bir önceki versiyon sıvısız.  

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Hdi euro5 motorlarda dpf temizliği için araçta sıvı tankı var diye biliyorum bende. Dpf en sorunsuz bizim Renault dci ler galiba

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

Recep bey ben Eskişehirdeyim yapabileceğim birşey var ise yardımcı olmaya çalışırım.

İşletmenin adı selcar sanırım.

Teşekkür ederim hocam. İki kez telefonla aradım ama sanırım usta yoğun açmadı telefonunu. Balıkesir'den geleceğim için randevusuz gelmek istemiyorum. Sanırım Odunpazarında iyi bir usta. En azından bu alanda kendini ıspatlamış. Ben de bir gelip kendisi ile hem tanışıp, hem de tamir için bir şansımı denemek istiyorum. Adblue nuz varsa şanslısınız Eskişehir de yaşadığınız için.

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu
Recep Yavuz yazdı:

Teşekkür ederim hocam. İki kez telefonla aradım ama sanırım usta yoğun açmadı telefonunu. Balıkesir'den geleceğim için randevusuz gelmek istemiyorum. Sanırım Odunpazarında iyi bir usta. En azından bu alanda kendini ıspatlamış. Ben de bir gelip kendisi ile hem tanışıp, hem de tamir için bir şansımı denemek istiyorum. Adblue nuz varsa şanslısınız Eskişehir de yaşadığınız için.

Siz bana numaranızı özelden yazın, bana çok uzak değil.Müsait bir zamanda gider görüşürüm sizede uyarsa randevu oluşturursunuz.

Dizel bir aracım hiç olmadı, yüksek ihtimal ile bundan sonrada olmaz :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
(düzenlendi)
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

Siz bana numaranızı özelden yazın, bana çok uzak değil.Müsait bir zamanda gider görüşürüm sizede uyarsa randevu oluşturursunuz.

Dizel bir aracım hiç olmadı, yüksek ihtimal ile bundan sonrada olmaz :) 

Teşekkür ederim Oğulcan Bey. Az önce bir daha aradım görüştüm şimdi usta ile. Kendisi aracımın adblue sistemini tam olarak bilmediğini söyledi. Yani lifte kaldırıp bir video fotoğraf istiyor. Hep PSA grup araçlara baktığını eğer aynı tesisat varsa o zaman randevu verebileceğini söyledi. Buraya kadar boşuna yakıt ödemeyin diyor. İnşallah aynı sistemdir diye dua etmekten başka bir şansım da kalmadı. Aracım Opel Zafira 2013. Sanırım opel daha PSA ya satılmamıştı. Depoyu görmek istiyor usta. İnşallah gelin hallederiz der de şu işten kurtulurum. 

 

Adres olarak da aşağıdaki adresteymiş kendisi. Yine de yolunuz düşerse durumumu anlatıp benim yerime selam söyleyip, ikna edebilirseniz çıkıp gelirim inşallah 🙂 

 

Gündoğdu, Çevre Yolu No:97, 26100 Odunpazarı/Eskişehir

 

tarihinde Recep Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Adblue 100km de ne kadar yakıyor, adblue bakımı var mı, adblue olup ay yakıyor diye sevinmek ne kadar doğru, adblue özellikli olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim, ben kararsız kalmıştım alırken, daha üst model alacakken vazgeçme nedenlerimden birisi de adblue idi.

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Mustafa Yanar yazdı:

Adblue 100km de ne kadar yakıyor, adblue bakımı var mı, adblue olup ay yakıyor diye sevinmek ne kadar doğru, adblue özellikli olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim, ben kararsız kalmıştım alırken, daha üst model alacakken vazgeçme nedenlerimden birisi de adblue idi.

Benim aracımda 1000 km de 0.7lt adblue tüketiyor yazıyor. Kitapçıkta 2400 km kaldı uyarısını görünce 5 lt eklemeyi öneriyor kitapçık. Bu bana 1 yıl yetiyordu. Yine 2400 uyarısı verdi ve 5 lt lik ekledim. Sonrası problem... Altı üstü bir ekleme yapıyoruz,  üründe mi problem var, olacağından mı bilemiyorum. Adblue bakımını bırakın bu sistemden olarak anlayan usta yok doğru dürüst bizim ülkede bence. Bence bu kadar maliyetlerin çok olduğu dönemde böyle bir araç kullanmak büyük dert. Sanırım ben de iptal yoluna gidip rahat rahat duman atıp gezeceğim ortalıkta. Yapacak bişey yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Recep Yavuz

Arkadaşlar başlığı açalı uzunca bir süre oldu. Bende ki çözümü yazmak için biraz beklemek istedim yanlış yönlendirme yapmamak için. Sorunu şimdilik kendi araştırmalarımla uyguladığım bir yöntemle çözdüm. Buraya da yazmamın amacı eğer böyle bir problem yaşıyorsa birileri, bu servis ücretleri, bu parça fiyatlarının olduğu piyasada benim gibi deneme yaparak sorunu çözebililirler umarım. Biliyorsunuz adblue sistemimde şamandra problemi yaşadım. Sistem önce depoda hiç adblue olmadığını söyledi, hatta hız sınırlamasına bile girdi. Sonrasında hız sınırlaması kalktı, ama her marşta "en yakın servise götürün" uyarısı aldım. Bu şekilde yaklaşık 1.5 ay kullandım aracı. Hangi cihaza sokarsam sokayım "adblue sensör seviyesi belirsiz aralık" detay kodunu veriyordu. Böyle binmeyi bile göze almıştım. Çünkü sistem çalışıyordu, ama sensör seviyesi algılanamıyordu.

 

Verileri takip edip bir strateji belirledim. Bende ki uyarı bazen ilk marşta hemen yapıyordu. Bazen hiç yapmayıp, kısa mesafede 3-4 km gittiğimde de uyarı almadan stop ettiğimi farkettim. Aslında sensör bazen düzgün çalışıyordu bence. Benim sistemimde bu sensör pompanın üzerinde olduğu için yetkili servis "enjektör + pompa" nın 50 bin tl nin üzerinde bir fiyat verdiler. Böyle binmeyi bile dediğim gibi göze almış, hatta iptal ettirmek için araştırmalara girişmiştim. Ancak yakıt katkısını kullandığım Tunap markasının bir ürünü ile tanıştım. Adblue kristalleşmesini uzun vadede önleyen, ÖNLEYİCİ BİR ÜRÜN olarak piyasaya çıkan bir Adblue katkı maddesi. Kafamda şu vardı. Bu sensör bence içerdeki kalitesi düşük bozuk üre ile, ya da kristalleşmiş yapıyla mücadele veriyor. Belki 10 yıllık kristalleşen adblue partikülleri sensörün çalışmasını engelliyor falan... En nihayetinde bozuk olan bu sistemi tamir etmek yerine değiştiren servisler aslında sistemi yeniliyorlardı. Bir gün bu ürünü incelerken firmanın kendi videosuna denk geldim. Ürünü test eden mühendis, kristalleşmiş bir beher içerisine, katkı maddesini ilave ediyor ve belli bir süre sonra kristaller tamamen yok oluyordu. 

 

Katkı maddesi normalde sorunsuz bir sistemde çok az ilave ediliyor. Üretici 5 lt adblue sıvısına 2.5ml ilavenin yeterli geleceğini ilerdeki kristalleşmeyi önleyeceğini söylüyordu. Ben de amazonda ürünle ilgili biraz araştırma yaptım. İlginç yorumlar okudum. Fransadan, Almanyadan yazılan yorumlarda, katkı maddesinin sorunlarını çözdüğünü yazan bir sürü kullanıcı... Hatta bir yorumda, ilk ilaveden sonra 2 gün hatasız binip, sonra bir ilave daha yapıp 1 hafta binip, ardından sabırla yavaş yavaş ilaveler yapan bir kullanıcının yorumunu okudum. İlginç bir şekilde 2000-3000 euro harcayıp, pompayı, enjektörü bile değiştirip hatasının kaybolmadığını, ancak bu ürünle sorundan kurtulduğunu yazan kullanıcılar gördüm. Aynı mantıkla ben de bu ürünü alıp ilave etmeye başladım. Ancak agresif bir şekilde değil. Yavaş yavaş... Kesinlikle etkili olduğunu anladığım zaman umutlarım daha da arttı. Bir keresinde 3 gün hiç uyarı almadım. Uzun yola çıkacağım gün artık bu iş bitti derken, Çanakkale dönüş yolunun yarısında tekrar "en yakın servis" uyarısını aldım. Tekirdağ' a döndüm... Yetkili servis yine adblue sensör seviyesini sıfırladı baktı falan... Daha ordan çıkışta yine uyarıyı aldım. "Artık nasılsa bu sistem arızalı, aynı mantıkla sıvı eklemeye devam etmeliyim" diye düşündüm. En son eklediğim zaman 1 hafta yine uyarısız bir sürüş keyfimden sonra, en son ilaveyi yaptım ve yaklaşık 1.5 aydır bu şekilde biniyorum. Şeytan kulağına kurşun elbette. Ama şunun farkındayım ki bu katkı maddesi kesinlikle etki etti ve beni kısa vadede, belki orta vadede masraftan kurtardı. Benim tavsiyem, özellikle euro 6 motora sahip, 0-4 yıllık araçlara sahip arkadaşlara uyarım, kesinlikle bu katkıyı her sene kullanın. Adblue kalitesinden emin olduğunuz bir markayı kullanın. Asla güneşte beklemiş, sıcakta depolanmış, tarihi geçmiş adblue kullanmayın. Ve en önemlisi eğer yılda bir adblue deposunu bitiremiyorsanız, adblueyu ağzına kadar doldurmayın. Yani depoda taze adbluenuz olsun. Çünkü bu sıvılar, 1 yıllık ömre sahipler. Sıcağı da soğuğu da sevmiyorlar. Bu katkı maddesi ile sisteminizi koruyup, uzun vadede adblue sorunu yaşamadan bineceğinizi düşünüyorum. Zaten VW ve diğer markalar bu ürünü periyodik bakımlarda artık kullandıklarını duydum. Demek ki bu anlamda bir rahatsızlık var onlarda da. Bu anlamda ben yaşadığım sorunu ve çözümü sizlerle paylaşmak istedim.

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
Recep Yavuz yazdı:

Arkadaşlar başlığı açalı uzunca bir süre oldu. Bende ki çözümü yazmak için biraz beklemek istedim yanlış yönlendirme yapmamak için. Sorunu şimdilik kendi araştırmalarımla uyguladığım bir yöntemle çözdüm. Buraya da yazmamın amacı eğer böyle bir problem yaşıyorsa birileri, bu servis ücretleri, bu parça fiyatlarının olduğu piyasada benim gibi deneme yaparak sorunu çözebililirler umarım. Biliyorsunuz adblue sistemimde şamandra problemi yaşadım. Sistem önce depoda hiç adblue olmadığını söyledi, hatta hız sınırlamasına bile girdi. Sonrasında hız sınırlaması kalktı, ama her marşta "en yakın servise görün" uyarısı aldım. Bu şekilde yaklaşık 1.5 ay kullandım aracı. Hangi cihaza sokarsam sokayım "adblue sensör seviyesi belirsiz aralık" detay kodunu veriyordu. Böyle binmeyi bile göze almıştım. Çünkü sistem çalışıyordu, ama sensör seviyesi algılanamıyordu.

 

Verileri takip edip bir strateji belirledim. Bende ki uyarı bazen ilk marşta hemen yapıyordu. Bazen hiç yapmayıp, kısa mesafede 3-4 km gittiğimde de uyarı almadan stop ettiğimi farkettim. Aslında sensör bazen düzgün çalışıyordu bence. Benim sistemimde bu sensör pompanın üzerinde olduğu için yetkili servis "enjektör + pompa" nın 50 bin tl nin üzerinde bir fiyat verdiler. Böyle binmeyi bile dediğim gibi göze almış, hatta iptal ettirmek için araştırmalara girişmiştim. Ancak yakıt katkısını kullandığım Tunap markasının bir ürünü ile tanıştım. Adblue kristalleşmesini uzun vadede önleyen, ÖNLEYİCİ BİR ÜRÜN olarak piyasaya çıkan bir Adblue katkı maddesi. Kafamda şu vardı. Bu sensör bence içerdeki kalitesi düşük bozuk üre ile, ya da kristalleşmiş yapıyla mücadele veriyor. Belki 10 yıllık kristalleşen adblue partikülleri sensörün çalışmasını engelliyor falan... En nihayetinde bozuk olan bu sistemi tamir etmek yerine değiştiren servisler aslında sistemi yeniliyorlardı. Bir gün bu ürünü incelerken firmanın kendi videosuna denk geldim. Ürünü test eden mühendis, kristalleşmiş bir beher içerisine, katkı maddesini ilave ediyor ve belli bir süre sonra kristaller tamamen yok oluyordu. 

 

Katkı maddesi normalde sorunsuz bir sistemde çok az ilave ediliyor. Üretici 5 lt adblue sıvısına 2.5ml ilavenin yeterli geleceğini ilerdeki kristalleşmeyi önleyeceğini söylüyordu. Ben de amazonda ürünle ilgili biraz araştırma yaptım. İlginç yorumlar okudum. Fransadan, Almanyadan yazılan yorumlarda, katkı maddesinin sorunlarını çözdüğünü yazan bir sürü kullanıcı... Hatta bir yorumda, ilk ilaveden sonra 2 gün hatasız binip, sonra bir ilave daha yapıp 1 hafta binip, ardından sabırla yavaş yavaş ilaveler yapan bir kullanıcının yorumunu okudum. İlginç bir şekilde 2000-3000 euro harcayıp, pompayı, enjektörü bile değiştirip hatasının kaybolmadığını, ancak bu ürünle sorundan kurtulduğunu yazan kullanıcılar gördüm. Aynı mantıkla ben de bu ürünü alıp ilave etmeye başladım. Ancak agresif bir şekilde değil. Yavaş yavaş... Kesinlikle etkili olduğunu anladığım zaman umutlarım daha da arttı. Bir keresinde 3 gün hiç uyarı almadım. Uzun yola çıkacağım gün artık bu iş bitti derken, Çanakkale dönüş yolunun yarısında tekrar "en yakın servis" uyarısını aldım. Tekirdağ' a döndüm... Yetkili servis yine adblue sensör seviyesini sıfırladı baktı falan... Daha ordan çıkışta yine uyarıyı aldım. "Artık nasılsa bu sistem arızalı, aynı mantıkla sıvı eklemeye devam etmeliyim" diye düşündüm. En son eklediğim zaman 1 hafta yine uyarısız bir sürüş keyfimden sonra, en son ilaveyi yaptım ve yaklaşık 1.5 aydır bu şekilde biniyorum. Şeytan kulağına kurşun elbette. Ama şunun farkındayım ki bu katkı maddesi kesinlikle etki etti ve beni kısa vadede, belki orta vadede masraftan kurtardı. Benim tavsiyem, özellikle euro 6 motora sahip, 0-4 yıllık araçlara sahip arkadaşlara uyarım, kesinlikle bu katkıyı her sene kullanın. Adblue kalitesinden emin olduğunuz bir markayı kullanın. Asla güneşte beklemiş, sıcakta depolanmış, tarihi geçmiş adblue kullanmayın. Ve en önemlisi eğer yılda bir adblue deposunu bitiremiyorsanız, adblueyu ağzına kadar doldurmayın. Yani depoda taze adbluenuz olsun. Çünkü bu sıvılar, 1 yıllık ömre sahipler. Sıcağı da soğuğu da sevmiyorlar. Bu katkı maddesi ile sisteminizi koruyup, uzun vadede adblue sorunu yaşamadan bineceğinizi düşünüyorum. Zaten VW ve diğer markalar bu ürünü periyodik bakımlarda artık kullandıklarını duydum. Demek ki bu anlamda bir rahatsızlık var onlarda da. Bu anlamda ben yaşadığım sorunu ve çözümü sizlerle paylaşmak istedim.

Çok kıymetli bilgiler, geçmiş olsun. Umarım sorununuz uzun vadeli çözülür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bizim ülkede okul okuyamayanı sanayiye gönderiyorlar. %99’unun kendini geliştirme becerisi de yok. Ya da bu konuda hiç destek olunmamış.

 

Maalesef sanayiye gönderemiyoruz artık. Artık herkes çocuğum lise mezunu olsun diyor. Liseden sonra sanayiye gidenden de hiç bir halt olmuyor. Sonra ustayım diye dükkan açıyor. Valla artık kendi sorunlarımızı kendimiz çözer olduk. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Eyüp Çetin yazdı:

 

Maalesef sanayiye gönderemiyoruz artık. Artık herkes çocuğum lise mezunu olsun diyor. Liseden sonra sanayiye gidenden de hiç bir halt olmuyor. Sonra ustayım diye dükkan açıyor. Valla artık kendi sorunlarımızı kendimiz çözer olduk. 


o konuda sıkıntı. Kendimi yapalım. Batı ülkelerinde öyle ama onların kendi garajları da oluyor. Bizde o yok

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ahmet Ekici
Recep Yavuz yazdı:

Arkadaşlar başlığı açalı uzunca bir süre oldu. Bende ki çözümü yazmak için biraz beklemek istedim yanlış yönlendirme yapmamak için. Sorunu şimdilik kendi araştırmalarımla uyguladığım bir yöntemle çözdüm.

Recep hocam merhabalar, çözüm konusunda yeni bir güncelleme yapabilir misiniz? Sıvı işe yaradımı, iptal mi ettirdiniz?

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Recep Yavuz
(düzenlendi)
Ahmet Ekici yazdı:

Recep hocam merhabalar, çözüm konusunda yeni bir güncelleme yapabilir misiniz? Sıvı işe yaradımı, iptal mi ettirdiniz?

İptal ettirmedim. Benim olayım tam olarak nedir onu da anlayabilmiş değilim aslında. Hala veri toplamaya devam ediyorum diyebilirim. Şöyle ki, benim aracımda adblue sistemi çalışıyor. Sadece aldığım hata "sıvı sensör seviyesi". Yani bu durum sürüşümü etkilemiyor, herhangi beyaz duman vb. olayım yok. Bu sebeple acilen gidip iptal olayına girmedim. Geçen yaz da yine Temmuz sonu Ağustos başı gibi aşırı sıcak olduğu zamanlarda hatayı sık sık almaya başladım. Adblue ilave etmeme rağmen "sıvı sensör seviyesi belirsiz aralık" hatasını almaya devam ettim. Aynı zamanda bu TUNAP ADBLUE KATKISINI 4-5 günlük aralıklarla çok az bir şekilde depoya ekledim. Sonra yine bir önceki sene gibi uyarı vermeyi kesti araba. Ama bir hayli inat etti yine eskisi gibi. Hatayı vermemesinin sebebi katkı kaynaklı mı yoksa başka bir değişken mi etkiliyor sistemi tam çözemedim.

 

Elimde şu anda benim sorunumla ilgili şu veriler var. "Ya sensör belli seviyenin altına indiğinde hataya geçiyor, sonradan eklesem de bu belli bir süre ecu'daki hatayı sürekli bana gösteriyor." "Ya da çok aşırı sıcaklarda depoda aşırı kristalleşme vb. durumdan dolayı bir parça, sensör eski stabilitesini yitirdi ve bu uyarıyı veriyor" Çünkü dikkatimi çeken bu tesadüfmüdür bilmiyorum, hatayı ağustos ayı gibi 40 derecenin olduğu zamanlarda alıyorum. Ne zaman Eylül ayı ile birlikte havalar serinlesin artık adlue hatası almıyorum. Bıcak gibi kesiliyor. Bu sefer şunu yapmayı düşünüyorum, adblue çok fazla eksilmeden, bu aralar 3 lt ilave edeceğim. Depom zaten 7 lt. 10000km-12000 de ancak 5-6 lt tüketiyor bende. Durum bundan ibaret.

tarihinde Recep Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sonuç, dünyaya atılmış bir kazım mı hala.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sonuç, dünyaya atılmış bir kazım mı hala.. 

 

Benim egea egzostu hiç kokmuyor. bu add blue sayesindemi. malum dizel araçların arkasında durulmaz çok ağır bir koku yayar. add blue bunumu kesiyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Taksi egea’lar çok kötü. Öyle böyle kokmuyor 

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
(düzenlendi)

Valla benim araç ilk çalıştırmada 1-2 km git gel otoparka gir, parket yaparken çok ağır kokuyor. Yani çiğ mazot kokusu gibi ama, zehirli yanmış gaz gibi değil de bozuk yumurta mı desem ne desem bilemedim. Yazın koku hiç yok gibi ama kış geldiğinde, kısa mesafelerde, motor soğukken otoparkta rölanti çekilmiyor. 

tarihinde Recep Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Önceki dizel araçlarımda opet kullanırken oda çok koku yapıyordu, Shell kullanmaya başlayınca koku bariz azaldı.

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Selçuk Bakış yazdı:

Önceki dizel araçlarımda opet kullabirken oda çok koku yapıyordu, Shell kullanmaya başlayınca koku bariz azaldı

6-7 depodur Total kullanıyorum. Çekiş, alt devirdeki performans Shell dekinden farksız. Ancak koku olarak gerçekten Shell e göre oldukça rahatsız edici. Özellikle kapalı alanlarda...

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Recep Yavuz yazdı:

6-7 depodur Total kullanıyorum. Çekiş, alt devirdeki performans Shell dekinden farksız. Ancak koku olarak gerçekten Shell e göre oldukça rahatsız edici. Özellikle kapalı alanlarda...

Son depo Total aldım ama şehir içi çok deneme fırsatım olmadı, katkılar demek ki kokuyu bu kadar çok fark ettiriyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Aslında Adblue yapmak çok da zor değil . (NH2)2CO — CH4N2O toz halde  32,5 g alıp 67,5 ml saf su ile karıştırılınca elde ediliyor.  Maliyete göre piyasada çok karlı satılıyor ancak fazla kullanılmadığı için üretmeye gerek yok . 50 kg ürenin 1500-2000 tl civarında fiyatı var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Selçuk Bakış yazdı:

Son depo Total aldım ama şehir içi çok deneme fırsatım olmadı, katkılar demek ki kokuyu bu kadar çok fark ettiriyor 

Kokudan çok Total de şunu bariz farkettim. Alt devirlerde devirlenmesi Shell in dizeli ile aynı, fakat aracın partikül filtre temizlemeye girmesi çok farkediyor. Shell de 4-5 günde bir aktif rejenerasyon yapıyorken, totalde şehiriçi binmeme rağmen 15 günü bulabiliyor. Yani hangi iyi hangisi kötü anlayamadım. Bu mantıkla dpf yi Shell olabildiğince hoyrat bir şekilde dolduruyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...