İçeriğe Yönlendir

Focus 1 Fan Çalışma Derecesini Nasıl Düşürebilirim?


Burak Bilgibir

Recommended Posts

Ali Darbaz
Burak Bilgibir yazdı:

Fanı 106 da açıyor bunu 99-100c nasıl çekebilirim böyle bişey mümkün mü? 

 

Bozuk termostat bağlayın 85 dereceyi bile geçmez.  fan man boşa uğraşırsınız.

82 derecede açılan termostat varmış mesela. 

 

https://www.parcayedek.com/unuvar/56781-termostat-82-derece-96-focus-fiesta-02-fusion-14-16-16v-unuvar.html

Yorum bağlantısı
Burak Bilgibir

Hararet 104 106 lara çıkıyor ve boru çok şişiyor. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Gerekçe nedir erkene çekmekteki

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Bozuk termostat bağlayın 85 dereceyi bile geçmez.  fan man boşa uğraşırsınız.

82 derecede açılan termostat varmış mesela. 

 

https://www.parcayedek.com/unuvar/56781-termostat-82-derece-96-focus-fiesta-02-fusion-14-16-16v-unuvar.html

Uyum sağlarmı birebir

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hararet 104 e kadar cikicak normali o . Boru şişiriyor dediğin contası yanık olup kompresyon veriyorsa suya onu fan i erken açma ile vs cozemezsin zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Belki boru özelliğini kaybetmiştir.

 

Benim Cruze 114e kadar çıkıyor. Hortum eskiden baloncuk gibi şişerdi korkardım en sonunda delik açtı o şişen yerden patladı.

 

Hortumu değiştim Şuan 114 dereceye gelse bile hiç şekli bozulmuyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Bilgibir
Behlül Baş yazdı:

Belki boru özelliğini kaybetmiştir.

 

Benim Cruze 114e kadar çıkıyor. Hortum eskiden baloncuk gibi şişerdi korkardım en sonunda delik açtı o şişen yerden patladı.

 

Hortumu değiştim Şuan 114 dereceye gelse bile hiç şekli bozulmuyor 

Bunu değerlendireceğim. Olabilir bu dediğiniz. 

IMG_3888.jpeg

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Radyatör giriş hortumu ise şişirme sebeplerinden biride tıkalı radyatör olabilir.
termostatı isterseniz hiç takmayın araç yine 108 lere gelip öyle fan açar çünkü böyle tasarlanmış. Sıcak çalışan arabadan korkamayın sadece susuz bırakmayın yeter. Yağsız çalışır susuz asla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Bilgibir
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Hararet 104 e kadar cikicak normali o . Boru şişiriyor dediğin contası yanık olup kompresyon veriyorsa suya onu fan i erken açma ile vs cozemezsin zaten.

Abi su eksiltmiyor ama 1 haftadır aynı yerde. Çekişte sıkıntı yok. Ustama götürdüm anlıyor bu işlerden subap değişelim dedim paran mı çok maceramı arıyorsun dedi. Erzurumda bunu diyen namuslu usta bulmak çok zor bunu demişse doğrudur dediği

Mehmet Taner Kadak yazdı:

Radyatör giriş hortumu ise şişirme sebeplerinden biride tıkalı radyatör olabilir.
termostatı isterseniz hiç takmayın araç yine 108 lere gelip öyle fan açar çünkü böyle tasarlanmış. Sıcak çalışan arabadan korkamayın sadece susuz bırakmayın yeter. Yağsız çalışır susuz asla.

Radyatörü temizlettim ilaçlada ne kadar işe yaradı bilmiyorum abi 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Burak Bilgibir yazdı:

Fanı 106 da açıyor bunu 99-100c nasıl çekebilirim böyle bişey mümkün mü? 

Orjinalini bozmayın derim. 104°C de birinci kademe, 108°C de ikinci kademe fan açar aracınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hortum şişiyorsa bunun sebebini aramak lazım. 
Ya hortum bozuk yada basınç yüksek.  
Sıcaklığı düşürmeyin. Öyle programlanmış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Bilgibir
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hortum şişiyorsa bunun sebebini aramak lazım. 
Ya hortum bozuk yada basınç yüksek.  
Sıcaklığı düşürmeyin. Öyle programlanmış. 

Patladı hortum. Ayrıca bozuk hortum nasıl olur ilk defa duyuorum böyle bişey? 

IMG_3888.jpeg

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yılların hortumu ısınıp soğuyup basınç  yiyip özelliğini yitirir. Son yediği basınca dayanamazsa patlar yarılır normal.

 

Yenisi takılıp yine patlarsa o zaman olması gerekenden fazla basınç yani su hattına kompresyon basıyor üst kapak denir. Yani conta yanık olabilir yada radyatör tikalidir geri basıyordur şu basıncını 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...