İçeriğe Yönlendir

Mayday Mayday Hararet!


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI
Bugün yola çıkmadan önce radyatördeki suya bir bakayım dedim. Yağlanma paslanma vs. var mı diye. Maalesef daha öncede 1 kez yapmıştım kapağı kapamayı unutmuşum :( 25km sorunsuz yol gittim. 2-3 saat durduktan sonra tekrar 30km lik yola çıktım. Mall of tarafında çok trafik vardı dur kalka girdim. Yaklaşık 20 dakika trafikte kaldım. Sonrasında yol açıldı. Açıldıktan yaklaşık 5-10 dakika sonra bir baktım kaputtan duman geliyor. Daha doğrusu buhar. Su buharı. Motor dumanı yağ dumanı değil. Çok yoğun olmamasına rağmen allahtan görebildim o buharı. Göstergeye çok bakmıyordum şarkıyla uğraştığım için. Buharı görür görmez hararete baktım 130 a fullenmiş. Görür görmez 15 saniye içinde emniyet şeridine çektim. Bu 15 saniye içinde emniyet şeridine çekerken kaloriferi en sıcağa fulledim. Isıtmadığını görünce anladımki su bitmiş. Hemen stop ettim. Stop ettikten yaklaşık 2 dakika sonra beyinden sıcaklığa baktım 111 dereceydi. İlk 130 a dayandığında baksam kaç derece olurdu hiçbir fikrim yok. Motor suyu 121 dereceyken bile belki 130 a fulluyor olabilir.
 
Suyunu tamamladım bakımdan kalan yağ bidonunun kapağı neredeyse 1 e 1 uyuyordu geçici olarak taktım harareti takip ettim 105 bantlarına çıktığını görünce tekrar sağa çekip stop ettim. Plastik kapağıda atmış üstünden. Neredeyse 1 senedir kullanıyorum 101 dereceyi dahi görmedim. 100 de fan açıyor çünki. Bu arada motor koruma muhafazası ve motorun üstü tamamen su olmuştu tüm suyu atmış açık olan radyatör kapak yerinden.
Sonrasında suyu tekrar fulledim ve kapak yerine bez soktum. Kapağı neredeyse tamamen kapatacak şekilde dibine kadar ittirdim bezi. Fanıda açtım. Klimayı A/C açınca fan otomatik açılıyor. 6km yolum kalmıştı. 6km yolu bu şekilde sorunsuz tamamladım. Fanda çalıştığı için hararet 94 ü geçmedi. Normalde kapak olsa fan açıkken o yolda 90 ı bile zor görürdü. 6km sorunsuz geldim bu şekilde. 6km yolu radyatör kapağına sıkıştırdığım bez ile 87-94 derece aralığında bitirdim.
 
Harareti çıkar çıkmaz farkettim diye düşünüyorum. Yarın pazar ama bir şekilde orjinal kapak bulmaya çalışacağım.
Salaklığımın bedelini gece 3 saatimi çöp ederek geçirmiş oldum. Birde üstüne conta yaktıysak masrafı da ayrı olay.

Ek olarak ekranda hararet ışığı yanmadı. Sanırsam o ışık yok. Yine + olarak hararet 130 a fullendiğinde üst kısımlardaki çizgiler kırmızı falan olur dikkat çeker. Bembeyazdı hepsi. Birde araç keşke sesli uyarı verse. Emniyet kemerinde verdiği tarzda bir uyarı. Gayet basit bir şey aslında.

 
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Geçmiş olsun. İnşallah sorun olmaz.

 

99 mondeoda soğutma suyu seviye ikazı vardı. Şimdiki aracımda bırak soğutma suyunu, silecek suyu ikazı bile yok. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Erdem Doğan yazdı:

Yarin Carsamba degil mi :unsure2:

Resmi tatil yarın. Belki ondan öyle demiştir. Ya da ctesi yazdı göndermeyi unuttu.

 

Mert geçmiş olsun. Arada sırada kaputu açıp kapalı olan bidonun kapağını sıkıyormuş gibi yap da alışkanlık kazan. Contaya ve üst kapağa zarar verme olasılığın bence viraz yüksek. Geçmiş olsun

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Oğuzkan Erışık yazdı:

Resmi tatil yarın. Belki ondan öyle demiştir. Ya da ctesi yazdı göndermeyi unuttu.

 

Mert geçmiş olsun. Arada sırada kaputu açıp kapalı olan bidonun kapağını sıkıyormuş gibi yap da alışkanlık kazan. Contaya ve üst kapağa zarar verme olasılığın bence viraz yüksek. Geçmiş olsun

 

Yarin ki tatil sanayiyi etkilemez. Cumartesi yazmissa simdiye kadar kapak bulmustur. Kapak bulunduysa araci gözlemlemekten baska yapacak birsey yok. Uzaktan tespit yapilamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Haşmet Güngör yazdı:

Başlığı görünce @Servet Aydın cessna ile üstüne  indi sandım.:biggrin: (mayday, daha çok hava ve gemilerde  kullanılırda)

Aşk olsun ağabey. İyi ki kullandığım uçak iki gün sonra düştü. Niye bu kadar abartılıyor anlamıyorum yani

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

kapağı kapamayı unutmuşum

 

Mert Emre ŞAMCI yazdı:

kapak yerine bez soktum.

 

Bir hayır işle, fitre ver. Sabır ve dualar ile yol alıyorsun bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Klimayı A/C açınca fan otomatik açılıyor. 6km yolum kalmıştı. 6km yolu bu şekilde sorunsuz tamamladım. Fanda çalıştığı için hararet 94 ü geçmedi. Normalde kapak olsa fan açıkken o yolda 90 ı bile zor görürdü.

Geçmiş olsun. Benim anlayamadığım nokta araç hararet yapmazsa klima açıkken neden 90 ı zor görür?

 

Bildiğim kadarıyla yakıtın en ideal yanma ısısı 93 derece ve motor sıcaklığı genelde 92-93 derece civarında gezinir. İbre olarak 90 görürüz.

Eğer normal şartlarda aracınızın sıcaklığı 90 derecelere gelmiyorsa bence bir sıkıntı var. Bugüne kadar kullandığım tüm araçlar yaz-kış , klima açık-kapalı farketmeksizin bir süre kullanımdan sonra 90 dereceyi görür ve bu sıcaklığı korur.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI

Bu olayları cumartesi gecesi 1 sıralarında yaşadım. Gönderiyi paylaşmamışım. Ertesi sabah yan sanayi bir kapak buldum kore malı. Radyatör suyunu fulleyip kapağı taktım. Durduğu yerde test ettim. Araç 100 dereceye kadar çıkıp fan açıyor ve her şey normaldi. 3-4-5 bin devir gaz verince egzostan biraz su attı. Toplasak yarım çay bardağı kadar sanırsam. Daha sonrasında tekrar bu devirlerde gaz verdik su atmayı kesti. Ustaların söylediği benzinli araç atabilir oldu.

Sonrasında uzun yola çıktım yaklaşık 35km yol gittim. Harareti beyinden takip ediyordum. Her şey olması gerektiği gibiydi bir anormallik görmedim. Performansta da hissedebileceğim bir kayıp yoktu. Dağ evine gittiğimiz için yaklaşık 600 metre civarıda 1. viteste dik bir toprak rampayı tırmandım. Klima açıktı. 96 dereceyi gördü en fazla. Daha sonrası tekrar uzun yol. Yani contanın yandımı yanmadı mı olayından itibaren ertesi sabah 160km yol yaptım ve eskisi gibi 101 dereceyi dahi görmedim. 100 dedimi fan açıyor ortalama 87-92 derece arasında da takılıyor araç. 160km sonrasının ertesi günüde sanayiye özel hyundai servisine götürdüm. Radyatör suyu tamamen doluydu. Usta kapağı açtı araç çalıştı ve izledi. Herhangi bir kabarcık hava atma falan var mı diye. 1-2 de göz kontrolu yaptı. Contada hiçbir şey yok dedi. Birde evin oradaki ustaya gösterdim o da sadece bilgilerle conta yakmamış dedi. 

 

Antifriz olmasaydı araç haşlanmıştı. Araca çok çeşme suyu eklemesi yaptığımız için castroll sf 3 litre antifriz ve 3 litre saf su aldım. Tüm suyu tekrar yenileyeceğim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Mehmet Ozyurek yazdı:

Orijinal kapak nerde.. 

karter muhafazası varsa oraya düşmüş olabilir. 

Abi kaputun ön kısmında düzlük yer kalıyor kaputu açınca. Oraya koyuyorum. Oradan düşmüş yokuş vs. çok vardı gittiğim yerde. Bende muhafazaya veya hortumların arasına falan sıkışmıştır ümidiyle çok aradım ama yolda bir yere düştü demekki.

Daha öncede kapağı unutmuştum. Bıraktığım yerde buldum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Bu yüzden fazladan göstergeler olmalı. Benim aracımda hararetin altında bir tane var onu görmezsen de yol bilgisayarında yakıyor başka bir tane. Sanırım farklı sensörlerden besleniyorlar ki aynı anda yanmıyorlar. Bir sefer Nemrut dağına çıkarken 100 dolaylarında ilk kademeyi yakmıştı o kadar. 130'a rağmen bir şey olmadı ise Hyundai dayanıklı araba yapmış tebrik etmek gerek. Geçmiş olsun, büyük masraf açabilirdi. Bu gibi olaylar kapak olsa bile sahte oluşundan yine oluyor. Kapak seçermiş araba, ben de sonradan öğrendim. Sanırım ucuzları bir yerden genleşme sonrası hava kaçırıyor ve sistem basıncının düşüşü ile kaynama noktası da düşüyor. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Çağrı Alaf yazdı:

Bu yüzden fazladan göstergeler olmalı. Benim aracımda hararetin altında bir tane var onu görmezsen de yol bilgisayarında yakıyor başka bir tane. Sanırım farklı sensörlerden besleniyorlar ki aynı anda yanmıyorlar. Bir sefer Nemrut dağına çıkarken 100 dolaylarında ilk kademeyi yakmıştı o kadar. 130'a rağmen bir şey olmadı ise Hyundai dayanıklı araba yapmış tebrik etmek gerek. Geçmiş olsun, büyük masraf açabilirdi. Bu gibi olaylar kapak olsa bile sahte oluşundan yine oluyor. Kapak seçermiş araba, ben de sonradan öğrendim. Sanırım ucuzları bir yerden genleşme sonrası hava kaçırıyor ve sistem basıncının düşüşü ile kaynama noktası da düşüyor. 

Evet orjinal kapakta hassas bir basınç ayarlama mekanizması var. İç basıncı dengeliyor. Yan sanayiler bu işi pek beceremiyorlar. Kapaktan hava alıyor su atıyor basınç yükseliyor vs. vs. Kapak çok önemli. Ertesi gün hemen orjinalini aldım taktım. Hatta atabilirsem orjinali ile kore malı muadilinin kıyaslama videosu var onuda iletebilirim buradan.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI

@Çağlar Bayur  @Mehmet Ozyurek  @Sani Gerşon

Conta kaçak testi yaptığımda yüksek derecede kaçak çıktı. Hararet olayından yaklaşık 3-4 ay öncede yapmıştım. O zaman koyu turuncuya yakın o civarda çıkmıştı. 

Bugün tüm soğutma sıvısını yenileyeceğim.(Hararet yaptığında su eklemelerini mecbur çeşme suyuyla yaptık)  Şuan su eksiltme görünmüyor. Antifriz değişimden sonrada takip edeceğim. Hararette sapıtma yok. Suya yağ karışma yağa su vs. yok. Radyatörden taşırma veya hava kabarcığı yok. Bu şekilde ne kadar gider acaba. Tekrar yüksek hararet görmediği sürece ömürlük devam eder mi

WhatsApp Image 2023-09-01 at 10.24.35.jpeg

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sisteme belli ki egzoz gazı kaçıyor. Bi süre sonra hortumlar şişip patlayacak ya da soğutma kabı kendini bırakacak. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sani Gerşon yazdı:

Sisteme belli ki egzoz gazı kaçıyor. Bi süre sonra hortumlar şişip patlayacak ya da soğutma kabı kendini bırakacak. 

 

Aynı görüşteyim.. bir an gelir ve hortum patlar veya nere zayıfsa ora patlar.. Yolda kalırsın.. Fark etmezsen daha büyük sorunlar açılır.. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Sisteme belli ki egzoz gazı kaçıyor. Bi süre sonra hortumlar şişip patlayacak ya da soğutma kabı kendini bırakacak. 

O zaman müsait olunduğunda conta değişimi mi yapılmalı? 17-20 bin civarı conta seti değişimi yapıyorlar. Tabii silindir piston gömlek vs. zarar vermediyse.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

O zaman müsait olunduğunda conta değişimi mi yapılmalı? 17-20 bin civarı conta seti değişimi yapıyorlar. Tabii silindir piston gömlek vs. zarar vermediyse.

Conta tek başına gitmez. Giderken beraberinde genelde üst kapağı da götürüyor. Fiyat bilemem ama, iş yarım motorluk şu an. Hatta km yüksekse, komple rektefiye daha mantıklı olur.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Conta tek başına gitmez. Giderken beraberinde genelde üst kapağı da götürüyor. Fiyat bilemem ama, iş yarım motorluk şu an. Hatta km yüksekse, komple rektefiye daha mantıklı olur.

200 e yaklaştı araç. Performans çalışma rölanti hararet hiçbir sorun sıkıntı yok. Böyle gittiği kadar devam o zaman.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...