İçeriğe Yönlendir

Enjektörlerin Havayla Bağlantısı var mı?


Oğuz Aköz

Recommended Posts

Oğuz Aköz

Arkadaşlar merhaba. Focus 3 1.6 Tdci aracım var. Aracı ilk aldığımda eksperde enjektörlerde hata gözlemlenmişti. Bunu pompacıdan revize ettirmiştik. Revizeye gerek var mıydı bilmiyorum ama araç kullanımında yakıtta olsun seste veya çekişte olsun bir problem yaşamamıştım. Zaten revize sonrası da hissedilebilir bir değişim görmedim. Geçen gün araçla seyir halindeyken süratim 150 civarında klima açık rampa çıkarken araçtan pat diye bir ses geldi. Motor arıza ışığını yaktı servise gidin uyarısını verdi. Yanımda obd cihazı vardı. Hemen bağlayıp sorguladım. Maf sensörü ve 4 enjektörde hata gözüküyordu. Motor sesi değişmişti. Arızaları sildim düşük hızlarda arabayı yürüttüm tekrar ne verecek diye. Bu sefer enjektörler yoktu sadece maf sensörü hatası vardı. Kaputu açtığımda tıslama sesi duyuyordum. Turbo hortumunun etrafındaki kablolarda da yağ kalıntıları vardı. Araç 100'ü geçmiyordu. Sanayiye götürdüm tahmin ettiğim gibi intercool hortumu patlamış. Hemen değiştik. Aracım düzeldi eskisi gibiydi. Tabi arıza uyarısı kendiliğinden ekrandan gitmişti. Bugün tekrardan obd bağladım beyinde kalmış mı arıza diye kontrol edeyim dedim. Baktığımda enjektörlerden kaynaklı yine hata verdiğini gördüm. Ama bu hata araç uyarı ekranında gözükmüyor. Obd ile bağlandığımda gördüm. P02D3, P02CF, P02CD, P02D1-"offset learning at maximum limit" şeklinde bir hata. Buna turbo hortumunun yerinden çıkması, yada maf sensörünün hata vermesi sebep olabilir mi? 4 enjektörün aynı anda hataya düşmesi normal mi?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

https://www.obd-codes.com/p02d1

 

Bu sitede yer alan bilgiye göre bunun sebebi enjektörün mevcut duruma uyum sağlayamaması yani öğrenme parametrelerine adapte olamaması yazıyor. Sistem hava/yakıt karışımını ayarlamaya çalışıyor ama maksimum limite geldiği halde olması gereken normal operasyon değerini tutturamıyor demek. Bunun sebebpi MAF sensörü olabilir. 

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
Harun Kocaçalışkan yazdı:

https://www.obd-codes.com/p02d1

 

Bu sitede yer alan bilgiye göre bunun sebebi enjektörün mevcut duruma uyum sağlayamaması yani öğrenme parametrelerine adapte olamaması yazıyor. Sistem hava/yakıt karışımını ayarlamaya çalışıyor ama maksimum limite geldiği halde olması gereken normal operasyon değerini tutturamıyor demek. Bunun sebebpi MAF sensörü olabilir. 

Maf semsöründe problem olduğunu düşünmüyorum. O büyük ihtimalle turbo hortumu çıktığı için motora giren hava ayarlamasını yapamadığından yandı zaten sorun çözülünce maf sensör hatası almadım. Ama tüm bu işlemler enjektör ayarlarını bozmuşmudur onu kestiremedim. Bu durumda yapmamız gereken nedir? Enjektörlerin sökülüp revize edilmesi mi yoksa yazılımsal bir çözümü varmıdır?

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Benim de başıma geldi. Bende de hata kodu olarak 3 numaralı enjektör diyordu.

Sanayide iyi olduğunu bildiğim bir pompacıya gittim, 1 gün sonra aracı aldım. Enjektör değişti, ayarları yapıldı araç düzeldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Servet Aydın yazdı:

Kodlama var bunlarda?

 

Yazılım var mı yani mi demek istedik. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Yazılım var mı yani mi demek istedik. 

Enjektör kodu. Ki kodlama neden yapılırı bilen de yok ayrı

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Servet Aydın yazdı:

Ki kodlama neden yapılırı bilen de yok ayrı

 

Onu benim biliyor olmam bişi değiştirmeyecek.

Tamircinin biliyor veya yapabiliyor olması lazım demi.

İyi düplü arabam var.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
Hasan Karabekiroglu yazdı:

İntercooler hortumu niye patlamış ?

Zaman içerisinde yıpranmalarla delinebilirmiş

Öner Kurukuz yazdı:

Benim de başıma geldi. Bende de hata kodu olarak 3 numaralı enjektör diyordu.

Sanayide iyi olduğunu bildiğim bir pompacıya gittim, 1 gün sonra aracı aldım. Enjektör değişti, ayarları yapıldı araç düzeldi.

Benim 4 enjektör de hata oluşmuş hepsi mi değişecek yani? Bugün şartlarında 40 bin liradan aşağı çözemem öyleyse 😔

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Oğuz Aköz yazdı:

Zaman içerisinde yıpranmalarla delinebilirmiş

Benim 4 enjektör de hata oluşmuş hepsi mi değişecek yani? Bugün şartlarında 40 bin liradan aşağı çözemem öyleyse 😔

Sadece 4. Enjektör değişecek. Bende sadece 3. Enjektör değişti.

Ben 10 bin tl ödemiştim geçen sene.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
Öner Kurukuz yazdı:

Sadece 4. Enjektör değişecek. Bende sadece 3. Enjektör değişti.

Ben 10 bin tl ödemiştim geçen sene.

Biri değişti mi hepsi değişecek diyor pompacılar

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Oğuz Aköz yazdı:

Biri değişti mi hepsi değişecek diyor pompacılar

Belki araçtan araca farkeder bilemiyorum ama belki de fazla para almak için öyle diyor da olabilirler.

Benim gittiğim pompacı sadece üçüncüyü değişip diğerlerine göre kodlama yapacağız dedi.

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Acaba revize edilemez mi forumda bu işi yapan ya da tavsiye edebileceği birisi olan var mıdır?

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
Öner Kurukuz yazdı:

Belki araçtan araca farkeder bilemiyorum ama belki de fazla para almak için öyle diyor da olabilirler.

Benim gittiğim pompacı sadece üçüncüyü değişip diğerlerine göre kodlama yapacağız dedi.

Bu arada hocam sen sakaryada mı yaptırdın aracı? kime götürdün?

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Oğuz Aköz yazdı:

Bu arada hocam sen sakaryada mı yaptırdın aracı? kime götürdün?

Evet. Artvin sanayi de pompacı İbrahim usta var. Delphi servis. Aile dostumuz, işçiliğini de bildiğim için ona götürdüm aracı. Ertesi günü aldım. 

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
Öner Kurukuz yazdı:

Evet. Artvin sanayi de pompacı İbrahim usta var. Delphi servis. Aile dostumuz, işçiliğini de bildiğim için ona götürdüm aracı. Ertesi günü aldım. 

Tamamdır teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...