İçeriğe Yönlendir

Ford Ka Alıyorum..!


Hakan Çakmak 19

Recommended Posts

Hakan Çakmak 19

Öncelikle selamlar arkadaşlar, uzun zamandır grupta üyeyim ve Ford ka konularını düzenli olarak takip ediyorum.
İlk aracımın Ford Ka olmasından dolayıda Ka ya bam başka bir ilgi ve alakam mevcut. 

Profil resmimde bulunan kırmızı akıllı çocuk benim ilk aracım ve ilk ka tutkumun sebebi, o aracı ameliyat sebebi ile satmak zorunda kalmıştım ve uzun zaman sonra araç alayım her dediğimde ilk baktığım katagori ka oluyor.

Fiyatlarına bir şey diyemem ilk Ka mı 18'e almıştım ama tertemizdi. Değişeni yoktu, orjinal 120.xxx Km'de idi, ben kroniklerini hallettirmiştim ve aracın orjinalini ne kadar bozuğ modifiye etme arzum olsa bile orjinaline kıyamamıştım aracın tabiki sonra çıktı elimden...

Şuan yine bir ford ka alma isteğim var ama alacağım araçta ilk aracım gibi değişenlerine kazasına mekaniğine çok dikkat ederek bakıyorum ve şuana kadar daha istediğim gibi bir araç denk gelmedi.

Öncelerden street-ka bakıyordum ama dış aksesuarlarının piyasada olmamasından dolayı vazgeçtim ve o zamandan bu zamana normal temiz orjinaline yakın bir araç bakıyorum, ilk aracım klimasızdı yeni aracımın klimalı olmasını istiyorum. 

Alacağım yeni akıllı çocukta kendim bir şeyler yapmak istiyorum, dış görünüş olarak fazla abartmak değil de mekanik kısmı ve iç dekorasyon olarak harika bir iş çıkarmak istiyorum aklımda olan bazı fikirler şu şekilde, çoğunun yapılıp yapılamayacağı konusunda endişlerim yok aslında bir şekilde uydurulup istenildiği gibi yapılabilir diye düşünüyorum.

**İlk önce aracın şanzımanı ile oynamak istiyorum SHORT-SHIFT  ile şanzıman hareketleri kısa olmasını sağlayarak araç içinde vites kolu ve el freni alanında hacimli bir alan oluşturmak niyetindeyim.
**Daha sonra motoru ile oynamak istiyorum 50-60HP güç ne kadar 800Kg'lık araca yetse de ben motorun piston hacmi ile oynayıp turbolu atmosferik motora çevirmek istiyorum, bu da motorun gücü ve kasanın hafifliği ile yokuşlarda ve otobanda güzel bir hızlanma sağlayacak ve motorun sesine etki edecek güzel bir motor sesi kimi mutlu etmez ki...

**Kaput altında daha neler yapılabilir @Çağlar Bayur @Sani Gerşonabilerim daha derin bilgilere sahipler. Maslakta Osman ustanın bilgi birikiminde tabi mekaniği ile oynamak isterim.

İç kısımda torpitonun tasarımını değiştirebilir miyiz bilmem ama değiştirirsek göstergeye ellemek ilk işim olacaktır ama değiştiremezsek soft porche tasarımında bir deri ile iç hacmini kaplamak isterim.

Sizlerin bu konu hakkında ki görüşleri neler, şuan daha istediğim gibi bir ka bulamadım, bulduğumda bayağı harika görsel ve güçlü bir araca dönüştüreceğime inanıyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben açıkçası bu işlemler için harcanacak paranın bu araca değmeyeceğini düşünüyorum. KA bu işlemlerin aracı değil. Belki bir Subaru ya da Mitsubishi Lancer falan olsa araç anlarım da, KA'ya bu işlemler için harcanacak para karşlığını vermeyecektir.

 

Ufak tefek dokunuşlar için:

https://www.youtube.com/@FORDKATUTKUSU

 

Modifiye için hakkı ile yapmak istiyorsanız (6-10 KA parası gider diye düşünüyorum)

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Allah bol para ve özellikle sabır versin eğer bu işe girisirseniz. Atmosferik araci turbolatmak, usta ve parça bulabilmek, bunları Türkiye de yapabilmek zor işler 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ben amortisör ve fren üstüne çalışıp viraj girişine  benden hızlı başlayan honda s2000 i geçmiştim sonra uzadı gitti tabii :) short shift işi tonacıda biter basit bir şey. iç mekanda ypaılabilecek işler hayal gücünüz ve beceriniz ile sınırsız. o motora ilave beygir koymak çok güç

1. külbütörlü subap diazaynı hantal kalır,

2. volant ve krank yapısı buna uygun değil

Kent motora olsa olsa çift karbüratör e çevirip, volantı baskı balatayı değiştirerek daha akıcı bir sğrğş kazandrılıbilir ama benzini de içer

turbo olmaz değil olur ama sanılan oranda olmaz, 60 ps ten 80 e çıkabilir mantıklı bir tasarım ile

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tamer Olcay Çiçek
Cem Işık yazdı:

2jz motoru sığsa efsane olur ama kaç ka parası harcanır bilemedim. 

Motor araba kadar zaten:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
Çağlar Bayur yazdı:

ben amortisör ve fren üstüne çalışıp viraj girişine  benden hızlı başlayan honda s2000 i geçmiştim sonra uzadı gitti tabii :) short shift işi tonacıda biter basit bir şey. iç mekanda ypaılabilecek işler hayal gücünüz ve beceriniz ile sınırsız. o motora ilave beygir koymak çok güç

1. külbütörlü subap diazaynı hantal kalır,

2. volant ve krank yapısı buna uygun değil

Kent motora olsa olsa çift karbüratör e çevirip, volantı baskı balatayı değiştirerek daha akıcı bir sğrğş kazandrılıbilir ama benzini de içer

turbo olmaz değil olur ama sanılan oranda olmaz, 60 ps ten 80 e çıkabilir mantıklı bir tasarım ile

1.6 veya 2.0 zetec atılsa hadi olmadı 1.4 zetech olmaz mi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tolgahan Doğru yazdı:

1.6 veya 2.0 zetec atılsa hadi olmadı 1.4 zetech olmaz mi

genelde yapılan o zaten, zetec motor takıllıyor, ön göğüs ve kaput kilidi olan metaller kesilip , 1.6 2.0 boyutu aynı o far etmez. o masraf ve işçilik bizim coğrafyada olmaz ama , ben o yüzden yol tutuş , duruş ve iç mekanda hifi yapmıştım hem zevkli hem ucuz

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Güdek

Öncelikle selamlar, imkanınız varsa heves ettiğiniz aracı alıp, istediğiniz gibi uğraşmanız güzel bir şey, tutkuları imkan varsa ertelememek gerek diye düşünüyorum bu yüzden şimdiden hayırlı olsun diyorum.  İşin mekanik olaylarına gelirsek @Çağlar Bayur abi çok güzel  açıklamış aslında. Genel anlamda aracın motorunun da pek yüklenmeyi kaldırabileceğini düşünmüyorum, turbolamak ile başlayan bu maceranın sonunda harcadığınız parayla beraber motor elinizde kalabilir. Bunun yerine isterseniz ilk adımda yol tutuşuna odaklanabilirsiniz, çok tatlı bir viraj canavarına dönüşebilir Ka. Daha sonra oynanmaya uygun, aracınıza uyumlu bir motor swap ile daha verimli ve tatmin edici motor modifiyelerine koşabilirsiniz. Yukarıda da söylenmişti, zetec swapları yaygın. Bunun dışında eğer ki estetik kaygı gütmüyosanız, aracın iç kısmındaki göğüsten vazgeçerek 2jz swap atabiliriz hocam :D.

 

Şahsen cüsse babında bu arabaya benzeyen swift gti 1.3 ya da daha da küçük olan seat marbella (aslen fiat panda pic.) ile kurguladığım bazı projelerim var, insanları şaşırtacak bir ralli aracına dönüştürmek istiyorum bu araçlardan birisini, bolca ağırlık azaltma, yol tutuşu ve aktarma için gerekli adımlar ve en son motor swabı. Tabi motor swabı atılırsa, yarıştığım klasman beni üzebilir ama, maksat eğlenmek zaten.

 

Bir arkadaşımın aracında öndeki göğüs hariç, arka koltuklar, kaplamalar, kapı içleri vs. bütün parçalardan feragat ederek baya bi hafifletmiştik. En son 4g63 swabı atıldı, bazı mekanik işlemlere girdi araba motor modifiyesi için (detaylardan bihaberim) , en son, söküle yerler karbonfiberimsi çok hafif bir malzemeyle kaplandı  ve tam bi şaka makinası elde ettik. Dynoda 400bg veren çok hafif dehşet eğlenceli bir arabaydı.

 

Muhabbeti biraz uzattım kusura bakmayın, aklıma gelen örnekleri paylaşıp size fikir verebilmek istedim. Tekrardan hayırlı olsun, iyi forumlar dilerim :flowers:.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağlar Bayur yazdı:

genelde yapılan o zaten, zetec motor takıllıyor, ön göğüs ve kaput kilidi olan metaller kesilip , 1.6 2.0 boyutu aynı o far etmez. o masraf ve işçilik bizim coğrafyada olmaz ama , ben o yüzden yol tutuş , duruş ve iç mekanda hifi yapmıştım hem zevkli hem ucuz

 

Sizin kırmızı ilandaydı sanırım, ama aynı kondisyonda mı bilemek tabi.

 

Buldum...

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-tertemiz-ford-ka-yeni-muayine-1120969983/detay

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ben de bilemedim sadece ses sistemi şu an 40 bin falandır sökülmedi ise, ön kapılardaki sökülemez de, coilover dan bahsetmemiş, frenleri değişitken umarım ka parçası kullanmamıştır,

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

1 gün ile kaçırdık zamanında, olsaydı halen Sivas yollarında gazlıyor olurduk.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selçuk Bakış yazdı:

1 gün ile kaçırdık zamanında, olsaydı halen Sivas yollarında gazlıyor olurduk.

kaloriferi de tam sivaslık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ka yerine 1.6 sport Fiesta alırım. Bı kaç tane de aldım. Yine alırım :P

 

stok haliyle bile Ka nin nerdeyse 2 katı kuvvetli. Parçasi motor da focus1  şanzıman escortla aynı sanırım. Kilosu da yok . Direksiyon hissi efsane, klimalı hava yastıkli ABS li Ka dan belki bı tık pahalı ama parayla eklenemeyecek özellikleri var

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hakan Çakmak 19
Sani Gerşon yazdı:

Ben açıkçası bu işlemler için harcanacak paranın bu araca değmeyeceğini düşünüyorum. KA bu işlemlerin aracı değil. Belki bir Subaru ya da Mitsubishi Lancer falan olsa araç anlarım da, KA'ya bu işlemler için harcanacak para karşlığını vermeyecektir.

 

Ufak tefek dokunuşlar için:

https://www.youtube.com/@FORDKATUTKUSU

 

Modifiye için hakkı ile yapmak istiyorsanız (6-10 KA parası gider diye düşünüyorum)

 

 

 

Abi ben değecek bir araç olduğunu düşünüyorum, bende alayım satayım mantığı yok. Ben yapıp binmek istiyorum. 

Tolgahan Doğru yazdı:

Allah bol para ve özellikle sabır versin eğer bu işe girisirseniz. Atmosferik araci turbolatmak, usta ve parça bulabilmek, bunları Türkiye de yapabilmek zor işler 

Turbolayacak daha önce turbo yapan ustam var. Amacın kaput altının güzel ve güçlü olması, dış kısım için ise kendim 3d ortamda tasarladığım tampon ve kitler var onları fiberde döktürmeyi düşünüyorum.

Çağlar Bayur yazdı:

ben amortisör ve fren üstüne çalışıp viraj girişine  benden hızlı başlayan honda s2000 i geçmiştim sonra uzadı gitti tabii :) short shift işi tonacıda biter basit bir şey. iç mekanda ypaılabilecek işler hayal gücünüz ve beceriniz ile sınırsız. o motora ilave beygir koymak çok güç

1. külbütörlü subap diazaynı hantal kalır,

2. volant ve krank yapısı buna uygun değil

Kent motora olsa olsa çift karbüratör e çevirip, volantı baskı balatayı değiştirerek daha akıcı bir sğrğş kazandrılıbilir ama benzini de içer

turbo olmaz değil olur ama sanılan oranda olmaz, 60 ps ten 80 e çıkabilir mantıklı bir tasarım ile

Motorun pistonlarla oynanabilir mi peki, kaputun altında bir m10 motor sığmaz mı motoru m10 ile değiştirsek.
Bu aracın motoruna abi maksimum 80hp dedin onun için sağlıklı bir randıman vermesi için neler yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Hakan Çakmak 19
Koray Demir yazdı:

Sizin ilacınız Corsa 1.7 DTI. Ka için değmez ne artar ne azalır.

Ka da beni çeken bir sevgi ve sıcaklık var. Stok olarak binsem bile mekaniğe dışı ve içi ile oynarım yine.

Çağlar Bayur yazdı:

genelde yapılan o zaten, zetec motor takıllıyor, ön göğüs ve kaput kilidi olan metaller kesilip , 1.6 2.0 boyutu aynı o far etmez. o masraf ve işçilik bizim coğrafyada olmaz ama , ben o yüzden yol tutuş , duruş ve iç mekanda hifi yapmıştım hem zevkli hem ucuz

ben bir kere 80 de viraja girmiştim sağ tarafı havalanmıştı, onun için neler yapılabilir abi?

Yorum bağlantısı
Hakan Çakmak 19
Oğuzhan Güdek yazdı:

Öncelikle selamlar, imkanınız varsa heves ettiğiniz aracı alıp, istediğiniz gibi uğraşmanız güzel bir şey, tutkuları imkan varsa ertelememek gerek diye düşünüyorum bu yüzden şimdiden hayırlı olsun diyorum.  İşin mekanik olaylarına gelirsek @Çağlar Bayur abi çok güzel  açıklamış aslında. Genel anlamda aracın motorunun da pek yüklenmeyi kaldırabileceğini düşünmüyorum, turbolamak ile başlayan bu maceranın sonunda harcadığınız parayla beraber motor elinizde kalabilir. Bunun yerine isterseniz ilk adımda yol tutuşuna odaklanabilirsiniz, çok tatlı bir viraj canavarına dönüşebilir Ka. Daha sonra oynanmaya uygun, aracınıza uyumlu bir motor swap ile daha verimli ve tatmin edici motor modifiyelerine koşabilirsiniz. Yukarıda da söylenmişti, zetec swapları yaygın. Bunun dışında eğer ki estetik kaygı gütmüyosanız, aracın iç kısmındaki göğüsten vazgeçerek 2jz swap atabiliriz hocam :D.

 

Şahsen cüsse babında bu arabaya benzeyen swift gti 1.3 ya da daha da küçük olan seat marbella (aslen fiat panda pic.) ile kurguladığım bazı projelerim var, insanları şaşırtacak bir ralli aracına dönüştürmek istiyorum bu araçlardan birisini, bolca ağırlık azaltma, yol tutuşu ve aktarma için gerekli adımlar ve en son motor swabı. Tabi motor swabı atılırsa, yarıştığım klasman beni üzebilir ama, maksat eğlenmek zaten.

 

Bir arkadaşımın aracında öndeki göğüs hariç, arka koltuklar, kaplamalar, kapı içleri vs. bütün parçalardan feragat ederek baya bi hafifletmiştik. En son 4g63 swabı atıldı, bazı mekanik işlemlere girdi araba motor modifiyesi için (detaylardan bihaberim) , en son, söküle yerler karbonfiberimsi çok hafif bir malzemeyle kaplandı  ve tam bi şaka makinası elde ettik. Dynoda 400bg veren çok hafif dehşet eğlenceli bir arabaydı.

 

Muhabbeti biraz uzattım kusura bakmayın, aklıma gelen örnekleri paylaşıp size fikir verebilmek istedim. Tekrardan hayırlı olsun, iyi forumlar dilerim :flowers:.

800 kiloluk araca yüksek güçlü bir motor takıp uçurmaya gerek yok bence, türkiye şartlarında 50-60 beygir düşük kalıyor, minimum 80-90 beygire çıkarıp yol tutuşunu mükemmel hale getirip özel kendim 3d ortamda tasarladığım body kiti fiberde döktürerek takmak istiyorum, farları da aynı şekilde tasarımsal angel farlar düşünüyorum. Yine aynı şekilde  şantları arka ofsetli olacak şekilde lemans 13 14 inc jant düşünüyorum... En çok oynamak istediğim kısmı gösterge paneli, gösterge panelini aynı ebatta tamamen  hayalet dijitale çevirmek istiyorum.

Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Sizin kırmızı ilandaydı sanırım, ama aynı kondisyonda mı bilemek tabi.

 

Buldum...

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-tertemiz-ford-ka-yeni-muayine-1120969983/detay

Ben bu arabayı dün Fatih samatyanın orda gördüm, resimde olduğu gibi değil orada bir tamirciye hararetli şekilde bir yeri gösteriliyordu, kapı döşemeleri leş gibiydi aracın... genç bir çocukta idi hatta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hakan Çakmak 19 yazdı:

ben bir kere 80 de viraja girmiştim sağ tarafı havalanmıştı, onun için neler yapılabilir abi?

basit: uygun kısalığa getirilmiş %25 sertleştirilmiş çıkma amortisörün yenilemesi ve uygun yay ile coil sistemi. virajda copiltoun cüzdanı cebinden uçmuştu araba kaymadani videomuz vardı forumda. şehir içinde sert oluyor ama zevk meselesi, rayda gidermiş gibi gidiyor. arka burcu bozmuştum onu da tornacı hallediyor. 175 lastik bile kafi.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hakan Çakmak 19

Selamlar tekrardan 
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-2008-model-tertemiz-almanya-dan-getirildi-1117021077/detay
ilandaki araç bir kaç sefer ilanda gördüm, satamamış arkadaş uzun zamandır öyle gibime geldi. Model yılı ve yazdıkları hakkında düşünceleriniz nedir? 

@Çağlar Bayur@Sani Gerşon @Selçuk Bakış ve saygı değer diğer abilerim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

meksika motoru denir buna, çok dertlidir, ben almazdım. fiesta motoru falan diyeni de duymuş olduk , eğlenceli.

çok benziyor %99 bu araba 2021 25 haziranda gümrükten satılmış 161000 km de iken

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hakan Çakmak 19
Çağlar Bayur yazdı:

meksika motoru denir buna, çok dertlidir, ben almazdım. fiesta motoru falan diyeni de duymuş olduk , eğlenceli.

çok benziyor %99 bu araba 2021 25 haziranda gümrükten satılmış 161000 km de iken

 

Çağlar abi o zaman ülkemize gelen ka ların motoru bundan daha iyi. 

Bu aracı alırsam eğer problemler yaşarım dimi, sahibi ile görüştüm, normal endura motor sadece beygiri yüksek felan dedi. ondan bir sizlere sormak istedim.

Bu araba nasıl gelmiş acaba gümrüğe...

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

4 airbag var aracta ama camlar manuel ve klima yok. ilginc bi kombinasyonmus :)

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hakan Çakmak 19 yazdı:

Çağlar abi o zaman ülkemize gelen ka ların motoru bundan daha iyi. 

Bu aracı alırsam eğer problemler yaşarım dimi, sahibi ile görüştüm, normal endura motor sadece beygiri yüksek felan dedi. ondan bir sizlere sormak istedim.

Bu araba nasıl gelmiş acaba gümrüğe...

normal enduro değil bu olsa alınırdı gümrüğe türlü sebeplerden bırakılılabiliyor, motoru çalışarak gelmiş gümrüğe, havalandırma panleri eksikmiş

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...