İçeriğe Yönlendir

2000 Ford Fiesta Gaza Yüklenince Sallama


Arda Cem Yılmaz

Recommended Posts

Arda Cem Yılmaz
(düzenlendi)

Herkese merhaba. Aranıza yeni katıldım. Aracım 2000 Ford Fiesta 1.25 Ghia modeli. Aracı yeni satın aldım. Araçta fark ettiğim şöyle bir durum var. Araç özellikle 2. ve 3. viteslerde, 2500 3000 devir aralığında bariz bir sallama yapıyor. Sanki tekleme gibi, ancak tekleme kadar sert bir şekilde yapmıyor. Ve 3000 deviri geçtikten sonra hiçbir şey yok normal bir şekilde hızlanmaya devam ediyor. Yaptığı sallama sanki yakıt bitmeye yakın yaptığı sallamaya benziyor. Aracı alır almaz periyodik bakımını ben kendim yaptırdım. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, bujiler değişti. Sorunu bariz fark etmeye başlayınca sorunun bobinden kaynaklı olabileceğini düşünerek bobine baktırdım ve bobinin bir bağlantısının oksitlendiğini gördük. Bu sebeple bobini değiştirdik Bosch marka bobin takıldı, sanırım orijinali Bosch tam emin değilim. Ancak sorun hala devam ediyor. 4. ve 5. viteslerde araçta gaza yüklenince bu sallama yapmıyor. 2. ve 3. viteslerde çok bariz kendini belli ediyor. Şunu da belirtmekte fayda var, aracın rölantide çalışmasında vs. en ufak sorun yok. Devir dalgalanması al ver hiçbir şey yapmıyor. Sadece giderken böyle bir sallama sorunumuz var. Araç benzinli, lpg hiç takılmamış. Sizce bu sorunu neden yapıyor olabilir bilgili olanların yardımına ihtiyacım var. Şimdiden teşekkür ederim.

tarihinde Arda Cem Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Geriye kalan olasılıklar Motor kulakları, triger sentesi,  buji kabloları. Son olasılık sübaplar. 

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Bobin vb kaynaklı tekleme arıza lambası yakar tecrübe ile sabit.

Yorum bağlantısı
Arda Cem Yılmaz
Mustafa Erkan yazdı:

Geriye kalan olasılıklar Motor kulakları, triger sentesi,  buji kabloları. Son olasılık sübaplar. 

Şöyle bir detay var, usta bobini söktüğünde oksitlenme yapan bobin başına bağlanan buji kablosunda ben biraz oksitlenme gördüm, ustaya değişelim mi diye sorduğumda abi gerek yok ben şimdi onu temizlerim dedi ve NU-40 yazan bir spreyle orayı güzelce temizledi. Ancak tam olarak temizlendi mi temizlenmedi mi emin olamadım. Sübap ihtimalini kendimce değerlendirmedim, çünkü sübaplarda sıkıntı olsa rölantide çalışırken ve sürekli sallama yapardı diye düşünüyorum. Ancak bu konuda sizlerin tecrübesine güvenerek bir sonraki seçenek olarak değerlendireceğim.

İnan Çınar yazdı:

Bobin vb kaynaklı tekleme arıza lambası yakar tecrübe ile sabit.

Bu bilgiyi paylaştığınız için teşekkür ederim, bir sonraki başıma benzer bir olay geldiğinde bakacağım yer orası olacak. Ancak biraz tecrübesizlik biraz şansla aslında sıkıntılı olan bobini değiştirmiş olduk. İyi de oldu ancak sorun çözülmedi kafamı çok kurcalıyor bu durum.

 

Bir de sormak istediğim, araca bu şekilde bir süre binmeye devam etsem ileride benim başıma daha büyük bir dert açar mı korkuyorum açıkçası. Şu anda korkarak biniyorum araca, zorlamıyorum motoru kesinlikle, ancak mesela bir sonraki periyodik bakıma kadar (takribi 7-8bin km) bu şekilde binsem bir sorun yaşar mıyım sizce?

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Belirli gaz aralığında silkeleme yapıyor anlaşılan.

Gaz kelebek sensöründen(tps) yapabilir. Fişini çekip test edin yada yenisini takın. Maf sensörü varsa temizleyin.

Bujiler de sıkıntılı olabilir oksitlenme yapan bujiyi kontrol edin yağlanma yapmış olabilir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Arda Cem Yılmaz yazdı:

Araç özellikle 2. ve 3. viteslerde, 2500 3000 devir aralığında bariz bir sallama yapıyor

bence maf, arıza teşhis cihazı bağlayıp yol testinde canlı veri okunursa kolayca teşhis edilebilir bu parça

Yorum bağlantısı
Arda Cem Yılmaz
Ömer Sarıgül yazdı:

Belirli gaz aralığında silkeleme yapıyor anlaşılan.

Gaz kelebek sensöründen(tps) yapabilir. Fişini çekip test edin yada yenisini takın. Maf sensörü varsa temizleyin.

Bujiler de sıkıntılı olabilir oksitlenme yapan bujiyi kontrol edin yağlanma yapmış olabilir. 

Cevabınız için çok teşekkür ederim. Araçta bujileri yeni değiştirdik, 400km olmamıştır bile. Bujilerden yaptığını sanmam. Maf sensörü olup olmadığını nasıl anlayabilirim? İlk defa enjeksiyon teknolojisine sahip bir araç kullanıyorum ondan dolayı hangi sensörler vardır yoktur hiçbir bilgim yok açıkçası. İnternetten de araştıracağım birazdan olup omadığını.

 

Çağlar Bayur yazdı:

bence maf, arıza teşhis cihazı bağlayıp yol testinde canlı veri okunursa kolayca teşhis edilebilir bu parça

Peki ben kendim bir arıza teşhis cihazı satın alsam, bu cihazı bağlayıp yol testine çıksam kendim anlayabilir miyim? Yoksa illa bir ustanın mı teşhis etmesi gerekir. Ankara'da yaşıyorum ve araç eski model olduğu için pek çok servis ilgilenmedi bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Arda Cem Yılmaz yazdı:

Peki ben kendim bir arıza teşhis cihazı satın alsam, bu cihazı bağlayıp yol testine çıksam kendim anlayabilir miyim? Yoksa illa bir ustanın mı teşhis etmesi gerekir. Ankara'da yaşıyorum ve araç eski model olduğu için pek çok servis ilgilenmedi bile.

mümkün, emilen hava miktarı /mass air flow bakılacak olan grafik ger obd okuyucu her ücretsiz program bunu gösterir, grafikte ilgili devirde kesiklikler okursanız maf gidici demektir, 3000d/d üstü o beyin veriye bakmadığı için motorun çalışması düzeliyor

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

@Arda Cem Yılmaz

Maf sensörü hava filtre kazanı üzerinde bulunur genelde model yıl focusla benzerdir.

Enjeksiyon süresi maf sensörü ve gaz kelebek sensöründen gelen bilgi ile ayarlanır. Kelebekten bozuk yanlış bilgi gelirse tekleme yapar. İkisinden bilgi gelmezse devir yükselmez vs. Gaz kelebeği gövdesine bakın üzerinde tps sensörü olur. Orijinali duruyorsa bu yaşta çoktan bozulmuş olmalı. Orijinale gerek yok basit potansiyometre olduğundan yan sanayi bir parça ile değiştirmek faydalı olur. **Obd ile araca bağlanıp throttle position sensor ve mass air flow sensör verilerini takip edebilseniz muhtemelen arızalı parçayı bulacaksınız. 

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Arda Cem Yılmaz

Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim hepinize. Bugün bir adet arıza tespit cihazı edinip dediğiniz şekilde sensörleri kontrol edeceğim. Duruma göre arızanın teşhisini yapabilirsem burayı da bilgilendireceğim muhakkak.

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
İnan Çınar yazdı:

Bobin vb kaynaklı tekleme arıza lambası yakar tecrübe ile sabit.

Fiestada yakmıyor, başıma gelmişti. bilg.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Yunus Gökhan Ay yazdı:

Fiestada yakmıyor, başıma gelmişti. bilg.

Sinyal gibi yanma sönme yaptı bende üstuste. Arıza tespit cihazı 4. Silindirde  tekleme gösterdi. Araç çekmiyordu. Bobin değişimi sonrası düzelmişti.

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
İnan Çınar yazdı:

Sinyal gibi yanma sönme yaptı bende üstuste. Arıza tespit cihazı 4. Silindirde  tekleme gösterdi. Araç çekmiyordu. Bobin değişimi sonrası düzelmişti.

Aynısı bendede olmuştu. Yakmadı ama bobin sonrası düzeldi. Öğrenciyken almıştım . Kullanım keyfini halen özlerim.

Yorum bağlantısı
Arda Cem Yılmaz
(düzenlendi)

Aracı denemek için OBD cihazı aldım, v1.5 cihaz ancak bağlantı sağlayamıyorum bir türlü. Android telefon ile Bluetooth kullanarak bağlantı kuruyorum ancak Torque, CarScanner gibi programlarda bir türlü bağlayamadım. Yanlış yaptığım bir şey mi var bilmiyorum. Uygulamadan profil seçip bağlantı türünü belirleyip bağlan diyorum, cihaza bağlanıyor ancak ECU'ya bağlanmıyor bir tülü. Bilgisi olan var mıdır acaba?

İnan Çınar yazdı:

Sinyal gibi yanma sönme yaptı bende üstuste. Arıza tespit cihazı 4. Silindirde  tekleme gösterdi. Araç çekmiyordu. Bobin değişimi sonrası düzelmişti.

Siz nasıl bağlantı sağlamıştınız araca? Aldığım ürünün yorumlarında 1998 Fiesta Flair araca sorunsuz bağlandığını yazmış bir kişi ancak ben bağlayamadım :(

 

Edit: Satın aldığım cihazın linkini bırakıyorum, https://www.n11.com/urun/v15-cift-anakart-elm327-bluetooth-pic18f25k80-destekli-ddt4all-18740093?magaza=balkanticaret

tarihinde Arda Cem Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)

HH obd advanced v1.5 bendeki.

2001 fiesta

2010 fiesta

2013 c Max 

hepsinde çalıştı.

Belki aynen yaptınız ama yine tarif edeyim size:

Android olması gerekli telefonunuz.

Bluetooth listesinden Kayıtlı obd yi silin öncelikle

Cihazı Obd portuna takın.

Aracı yarım kontak yada çalışır vaziyete getirin.

Telefondan  Bluetooth aramasında obd yi seçin. 

Şifre olarak 1234

Bağlantı kurulunca torque vb.  arayüz programına giriş yapın.

Programda üstte 2 simgeden araç resmi olan sabit yanmaya başlayınca tüm verilerinize ulaşabilirsiniz.

 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Cem Yılmaz
Çağlar Bayur yazdı:

gizli özellik açar diyorsa bu yeni nesildir sizin araca bağlanamyabilir

V1.5 olan sürüm olduğu için alayım dedim bunda sanırım hem V2.1 hem V1.5 için farklı anakartlar var. ELM Identifier programı ile bakıyorum V1.5 olarak görünüyor ama bağlantı kuramadım bir türlü. Bugün bir tanıdığım ustadan rica edeceğim aracı bağlayabilir miyiz diye onunla bağlanıp yol testine çıkmayı düşünüyorum.

 

İnan Çınar yazdı:

HH obd advanced v1.5 bendeki.

2001 fiesta

2010 fiesta

2013 c Max 

hepsinde çalıştı.

Belki aynen yaptınız ama yine tarif edeyim size:

Android olması gerekli telefonunuz.

Bluetooth listesinden Kayıtlı obd yi silin öncelikle

 

Cihazı Obd portuna takın.

Aracı yarım kontak yada çalışır vaziyete getirin.

Telefondan  Bluetooth aramasında obd yi seçin. 

Şifre olarak 1234

Bağlantı kurulunca torque vb.  arayüz programına giriş yapın.

Programda üstte 2 simgeden araç resmi olan sabit yanmaya başlayınca tüm verilerinize ulaşabilirsiniz.

 

Aynen dediğiniz gibi yaptım ama Torque programında araç simgesi bir türlü sabit yanmadı sonrasında ECU ile bağlantı kurulamıyor diye uyarı verdi. Sanırım Çağlar Bey'in dediği gibi yeni nesil olduğundan olabilir. HH Obd cihazını araştırdım ama garanti olsun diye bunu almıştım, dursun artık belki ileride yeni model araca geçersem onda kullanırım. Tekrar da cihaz almak istemiyorum şimdilik şu sorunu çözebilirsem bana yetecek.

 

Dün biraz motora baktım, hava filtresi kazanının altında bir adet bağlantı zımbırtısı var tahmin ediyorum ki MAF sensörü orada. Bobinin bağlandığı yerin alt tarafında da bir soket var boğaz kelebeğine doğru gidiyor. Onun da TPS sensörü olduğunu tahmin ediyorum. Ve iki parça da hala orijinal parçalar gibi duruyor. Muhtemelen bunları değiştirmemiz gerekecek. Umarım fazla bir masraf çıkarmaz ve umarım sorunu çözebilirim. Yine burayı da bilgilendireceğim, belki ilerde benzer bir sorun yaşayan arkadaşlar için yol gösterici olabilir.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Her bir sensörün soketinj tek tek söküp fark olup olmadığını inceleyin. Eleme yolu ile  daha rahat bulunur bence.  

Yorum bağlantısı
Arda Cem Yılmaz
İnan Çınar yazdı:

Her bir sensörün soketinj tek tek söküp fark olup olmadığını inceleyin. Eleme yolu ile  daha rahat bulunur bence.  

Bu da mantıklı bir yöntem. Ancak bu benim ikinci arabam ve motor, elektronik konusunda çok acemiyim. Ondan dolayı çok fazla kendim kurcalamak istemiyorum bir arıza yol açabilirim diye. Muhtemelen haftasonu bir ustanın yanına gidip sorunumu ve şüphelendiğim yerleri anlatacağım. Bilen birisi ile incelemek daha doğru olur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Arda Cem Yılmaz
(düzenlendi)

Herkese tekrar merhaba. Haftasonu arabayı bir ustaya götürdüm. Usta ile baktık, motorun çalışmasında bir sorun yok, hava sensörlerinden olsa dururken de yapar o sorunu, ama dururken devir kesiciye kadar gaz veriyorum arabanda sensörle alakalı bir sorun yok dedi. Buji kablolarını değiştirdik, el değmişken bir de benzin filtresini değiştirdik. Şu anda sorun çözüldü. Ek olarak arabada sadece büyük ihtimalle balans veya aks kaynaklı bir hoplama zıplama durumu var. Ama onun dışında motor aksamıyla alakalı bir sorunum kalmadı diye düşünüyorum. İlerleyen dönemde umarım tekrarı olmaz. Herhangi bir gelişme olması durumunda burayı yine bilgilendireceğim. Ek olarak, durumu biraz toparlayınca bir adet OBD cihazı da edinip yine de kendim bir sensörlere de bakacağım ne var ne yok bir görmek istiyorum. İlgilenen herkese desteği için teşekkür ederim.

 

Ekleme: Usta bir de buji tırnak aralıklarını da hiç beğenmedim bunların tırnak aralıkları biraz alengirli dedi ve tırnak aralıklarına da bir şeyler yaptı ama ne yaptığını tam anlamadım sanırım biraz kısalttı tırnak aralıklarını. Bunun da etkisi olmuş olabilir çözüm konusunda

tarihinde Arda Cem Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağlar Bayur yazdı:

3000d/d üstü o beyin veriye bakmadığı için motorun çalışması düzeliyor

.

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Arda Cem Yılmaz yazdı:

Herkese tekrar merhaba. Haftasonu arabayı bir ustaya götürdüm. Usta ile baktık, motorun çalışmasında bir sorun yok, hava sensörlerinden olsa dururken de yapar o sorunu, ama dururken devir kesiciye kadar gaz veriyorum arabanda sensörle alakalı bir sorun yok dedi. Buji kablolarını değiştirdik, el değmişken bir de benzin filtresini değiştirdik. Şu anda sorun çözüldü. Ek olarak arabada sadece büyük ihtimalle balans veya aks kaynaklı bir hoplama zıplama durumu var. Ama onun dışında motor aksamıyla alakalı bir sorunum kalmadı diye düşünüyorum. İlerleyen dönemde umarım tekrarı olmaz. Herhangi bir gelişme olması durumunda burayı yine bilgilendireceğim. Ek olarak, durumu biraz toparlayınca bir adet OBD cihazı da edinip yine de kendim bir sensörlere de bakacağım ne var ne yok bir görmek istiyorum. İlgilenen herkese desteği için teşekkür ederim.

 

Ekleme: Usta bir de buji tırnak aralıklarını da hiç beğenmedim bunların tırnak aralıkları biraz alengirli dedi ve tırnak aralıklarına da bir şeyler yaptı ama ne yaptığını tam anlamadım sanırım biraz kısalttı tırnak aralıklarını. Bunun da etkisi olmuş olabilir çözüm konusunda

Hocam öncelikle merhabalar. 1.25 Flair 2000 Model var bende de. Sallantı için şanzıman alt kulağı ve üst kulaklarını değiştirebilirsiniz. Özellikle gaza basıldığında ya da ayağınızı gazdan çektiğinizde gel git yaşıyorsa kesinlikle değiştirin şanzıman kulaklarını.

OBD 2 cihazına gelecek olursak 5 tane OBD2 cihazı aldım v1.5 v2.1 denemediğim kalmadı hiçbirisine bağlanamadım.  Geçenlerde rolanti ve gaz yememe problemim olmuştu bilgisayara bağladılar oksijen sensörü hatasını aldık ve değiştik problemi çözdük. Biraz daha profesyonel cihazlar ile deneyebilirsiniz bağlantıyı. Parça değiştirmektense arıza kaynağını daha kolay bulursunuz.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Arda Cem Yılmaz

Uzunca bir aradan sonra güncelleme. Sorunum ile ilgili çeşitli cihazlar ile aracıma bağlanmayı ne kadar denediysem başarılı olamadım. Çareyi en son geçen Cumartesi sanayide birisine baktırmakta buldum. Gittiğim usta da saolsun cihaz ile bağladı, hata kodlarını bana göstermeden sildi, abi arabanda sorun yok tekrar hata vermedi dedi gönderdi. Yani bir hata kodu vardı ancak ne olduğunu bulamadık. Şöyle de bir sıkıntım var, araç kontağını ilk açtığımda gösterge panelindeki motor arıza ışığının yanıp aracı çalıştırdıktan sonra sönmesi gerekiyor diye biliyorum, ancak benim aracımda kontağı açtığımda motor arıza ışığı yanmıyor. Tahminlerimiz bu arıza ışığının iptal edildiği yönünde ancak ne var ne yok her şey detaylı incelendikten sonra belli olacak. Bu hafta içerisinde vakit bulabilirsem aracı sanayide ustaya bırakacağım, sorunun kaynağını bulup çözmeye çalışacaklar. Cihaza bağladık son gittiğim yerde ancak orada bir hata kodu vermedi araç. Farklı cihaz ile tekrar deneyeceğiz. Ayrıca gittiğim usta gaza yüklendiğimde egzostan hafif bir siyah duman da geldiğini söyledi, sanıyorum ki yakıt karışımı ile ilgili bir sorunumuz var, benzinli aracın siyah duman atması pek normal gelmedi. Gelişmeler oldukça buraya da güncelleme yapacağım.

Yorum bağlantısı
Arda Cem Yılmaz

Aracımda bahsettiğim sorun devam ettiği için aracı bugün Bosch Car Service'e götürdüm. Aracı cihaza bağladık, HEC diye bir arıza verdi, şase ile ilgili bir açıklama yazdı ancak ne olduğunu anlayamadık. Bir de benim dikkatimi çeken parantez içinde Hibrit Elektrik Gösterge Arızası gibi bir şey yazıyordu. Ustadan rica ettim araçla yol testine çıktık, sensörlerde vs. herhangi bir sorun olmadığını söyledi. Aracın değerlerinin normal çalıştığını söyledi. Dükkana geri geldik, usta hata kodlarını temizledi ve ben başka bir yere gittim. Hata kodunu temizledikten sonra aracın sorununun geçtiğini fark ettim. Acaba bu Hibrit Elektrik Gösterge dediği şey ne olabilir bilgisi olan var mıdır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Arda Cem Yılmaz yazdı:

Aracım 2000 Ford Fiesta 1.25 Ghia modeli.

 

Arda Cem Yılmaz yazdı:

Aracı cihaza bağladık, HEC diye bir arıza verdi,

 

Arda Cem Yılmaz yazdı:

. Acaba bu Hibrit Elektrik Gösterge dediği şey ne olabilir bilgisi olan var mıdır?

universal arıza teşhis cihazlarını, bir de kullanmayı bilmeyince müşteriye de böyle abuk sabuk bilgiler gelir, bunlar sonra gagılda yayılır, gerçek bilgi kenarda köşede kalır, sizina raçta yok tabi ki öyle bir şey.

Arda Cem Yılmaz yazdı:

şase ile ilgili bir açıklama yazdı

ekrandaki cahese muhtemel şase, bizim bildiğimiz şase değil, yönetim sistemleri klasörüdür, motor fren hava yastığı sistemleri gibi , genel tabir elektirk aksam için

sonuç: bu servis deneyimini unutun oraya da bir daha gitmeyin

Arda Cem Yılmaz yazdı:

. Aracın değerlerinin normal çalıştığını söyledi.

bunu da unutun hiç yaşanmadı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...