İçeriğe Yönlendir

Arabadaki Elektrik Aksamlarını Kullanmak, Araçta Neden Bayılma Yapar?


Cihan Tasdemir

Recommended Posts

Cihan Tasdemir

Herkese selam,

 

Herkesin dikkatini çektiği bir konuyu sizlere sormak istiyorum.

 

2005 model bir aracımız var, kendisini sevdiğimiz için hiçbir şeyini ekonomimiz yettiği sürece eksik etmemeye gayret gösteriyoruz. Fakat geçenlerde akü ölçümü yapmak istedim dinamo ile beraber.

Sebebi; cam ısıtmatları, yada camları açar ve kapatırken, aracın ışıklarında sönme ve motorun rolantisinde düşme gördüğüm için. Her hangi bir sorun yoktu ama o kadar eskiydi ki akü ben yinede değiştirmek istedim

 

Bahsettiğim konu hala düzelmedi. İnanın akü,dinamo herşey bence tamam, sizce yaşından dolayı kablolar mı eski yada tesisat, yoksa çok basit bir çözümü mü var acaba?  Yada böyle yapması aracın farklı bir sorununu mu gösterir?

Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu

Şarj dinamosuna yük bindiği için rölantide dalgalanma düşme yapabilir.Şarj dinamosu eski performansını kaybetmiş de olabilir.Cam motorları  zorlanırsa fazla akım çekebilir, farlarda kullanılan ampüllerin watt değerleri orjinalden farklı(yüksek) ise bu bile zorlayabiliyor.

Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir
Sermet Gündoğdu yazdı:

Şarj dinamosuna yük bindiği için rölantide dalgalanma düşme yapabilir.Şarj dinamosu eski performansını kaybetmiş de olabilir.Cam motorları  zorlanırsa fazla akım çekebilir, farlarda kullanılan ampüllerin watt değerleri orjinalden farklı(yüksek) ise bu bile zorlayabiliyor.

 

Çağlar Bayur yazdı:

akü ve şarj ölçümünü  kim hangi test aleti ile yaptı

voltaj metre ile yapıldı, hem çalışırken hem çalışma anında hemde sonrasında, bende değerlerine baktım internetten, gerçekten normaldı her şey

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

akü ve şarj ölçümü özel cihaz ile yapılır voltmetre yanıltır, yük altında ölçüm denir

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Basit cam kriko motoru 60w civarında. Mekanik kontrolü var ise İlk anda 180 watt harcıyor. Basit silecek motoru 100w. İlk çalıştırma 300w. Bu tip anlık yüksek akım çekişleri ile farlar iç aydınlatma belli belirsiz ışık dalgalanması yapabilir. Şayet bu dalgalanma 1v üstünde ise bazı kontroller yapmak gerekir. Sağlıklı ölçüm için araç çalışır hâlde akü kaç volt bakılmalı. Şayet 14.5 v üstünde ise dalgalanma daha fazla belli olur. Yok 13.8 civarı ise daha az. Voltaj ne kadar yüksek dalgalanma o kadar fazla. Bunun sebebi ise alternatör, güç bağlantı kabloları ve aküde güç kaybı. 

 

Akü kondansatör görevi üstlenir araç çalıştığı zaman. Kapasite 90ah olan akü 50 ah oldu ise regülasyon yeteneğini kaybetmiş ancak aracın çalışmasına engel olacak seviyeye inmemiştir. 

 

Alternatör, çıkış akımı 120a iken içinde bir fazın bir diodu bozuktur, 120 a yerine 90 a veiru. Bu da sebep olur. 

 

Sonuncusu ise ki artık sıkça yaşanıyor, güç hattı kabloları bağlantı noktaları korozyonu. Çalışma mantığı bilinen araçta neyin nedeni bulunur. Sorun vardır veya yoktur sorusu, referans alınan voltajlar ve akımların ölçümü ile neticelenir.

 

Öf iş arasında yazarken yoruldum be🍆

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...