Cihan Tasdemir 16 Eylül Paylaş 16 Eylül Herkese selam, Herkesin dikkatini çektiği bir konuyu sizlere sormak istiyorum. 2005 model bir aracımız var, kendisini sevdiğimiz için hiçbir şeyini ekonomimiz yettiği sürece eksik etmemeye gayret gösteriyoruz. Fakat geçenlerde akü ölçümü yapmak istedim dinamo ile beraber. Sebebi; cam ısıtmatları, yada camları açar ve kapatırken, aracın ışıklarında sönme ve motorun rolantisinde düşme gördüğüm için. Her hangi bir sorun yoktu ama o kadar eskiydi ki akü ben yinede değiştirmek istedim Bahsettiğim konu hala düzelmedi. İnanın akü,dinamo herşey bence tamam, sizce yaşından dolayı kablolar mı eski yada tesisat, yoksa çok basit bir çözümü mü var acaba? Yada böyle yapması aracın farklı bir sorununu mu gösterir? Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu 16 Eylül Paylaş 16 Eylül Şarj dinamosuna yük bindiği için rölantide dalgalanma düşme yapabilir.Şarj dinamosu eski performansını kaybetmiş de olabilir.Cam motorları zorlanırsa fazla akım çekebilir, farlarda kullanılan ampüllerin watt değerleri orjinalden farklı(yüksek) ise bu bile zorlayabiliyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül Paylaş 16 Eylül akü ve şarj ölçümünü kim hangi test aleti ile yaptı Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 16 Eylül Yazar Paylaş 16 Eylül Sermet Gündoğdu yazdı: Şarj dinamosuna yük bindiği için rölantide dalgalanma düşme yapabilir.Şarj dinamosu eski performansını kaybetmiş de olabilir.Cam motorları zorlanırsa fazla akım çekebilir, farlarda kullanılan ampüllerin watt değerleri orjinalden farklı(yüksek) ise bu bile zorlayabiliyor. Çağlar Bayur yazdı: akü ve şarj ölçümünü kim hangi test aleti ile yaptı voltaj metre ile yapıldı, hem çalışırken hem çalışma anında hemde sonrasında, bende değerlerine baktım internetten, gerçekten normaldı her şey Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül Paylaş 16 Eylül akü ve şarj ölçümü özel cihaz ile yapılır voltmetre yanıltır, yük altında ölçüm denir Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Eylül Paylaş 16 Eylül Basit cam kriko motoru 60w civarında. Mekanik kontrolü var ise İlk anda 180 watt harcıyor. Basit silecek motoru 100w. İlk çalıştırma 300w. Bu tip anlık yüksek akım çekişleri ile farlar iç aydınlatma belli belirsiz ışık dalgalanması yapabilir. Şayet bu dalgalanma 1v üstünde ise bazı kontroller yapmak gerekir. Sağlıklı ölçüm için araç çalışır hâlde akü kaç volt bakılmalı. Şayet 14.5 v üstünde ise dalgalanma daha fazla belli olur. Yok 13.8 civarı ise daha az. Voltaj ne kadar yüksek dalgalanma o kadar fazla. Bunun sebebi ise alternatör, güç bağlantı kabloları ve aküde güç kaybı. Akü kondansatör görevi üstlenir araç çalıştığı zaman. Kapasite 90ah olan akü 50 ah oldu ise regülasyon yeteneğini kaybetmiş ancak aracın çalışmasına engel olacak seviyeye inmemiştir. Alternatör, çıkış akımı 120a iken içinde bir fazın bir diodu bozuktur, 120 a yerine 90 a veiru. Bu da sebep olur. Sonuncusu ise ki artık sıkça yaşanıyor, güç hattı kabloları bağlantı noktaları korozyonu. Çalışma mantığı bilinen araçta neyin nedeni bulunur. Sorun vardır veya yoktur sorusu, referans alınan voltajlar ve akımların ölçümü ile neticelenir. Öf iş arasında yazarken yoruldum be🍆 12 Yorum bağlantısı
Recommended Posts