İçeriğe Yönlendir

Yokuş Aşağı Motor Freni Sırasında Motor Arızası


Muhammed Eşref Yıldırım

Recommended Posts

Muhammed Eşref Yıldırım

Arkadaşlar merhaba,

2013 model 1.5 tdcı fiesta aracım var.

5 senedir de bakımlarını yaptırıp sorunsuz kullanıyordum Ta ki 6 ay önceye kadar.

6 aydır sanayiden çıkamıyorum çözemediğim bir arıza var. Aracımı bu şekilde satmak istemediğim için de satamıyorum. Psikolojim çok etkilendi. Konu hakkında bilgisi olanlar aydınlatırlarsa memnun olurum.

Özet geçmek gerekirse araba vitesteyken dik yokuştan arabayı saldığımda yokuşun sonlarına doğru devir iyice 2 yi geçtikten sonra motor arızası veriyor. Kontağı kapattığımda arızayı siliyor. Ayrıca bu arıza araba soğukken meydana geliyor. Sabah işe giderken verir fakat sonrasında asla arıza vermez.

Arızayı aldıktan sonra kontak kapatmadan sanayiye gittim, tam olarak kodunu bilmiyorum ama turbo basınç arızası verdi. 

Usta bir şeyler denedi ama çözemedi hortumlarda falan sıkıntı yok dedi. Yokuş aşağı viteste giderken turbı arızası vermesi beni çok şaşırttı yokuş çıkarken turbo arızası verse mesela daha mantıklı bir arıza ama bunu hiç anlamadım.

 

Arabamda DPF temizlenmiş ve EGR yazılımla iptal edilmiş durumda. Usta şimdi de EGR yi tamamen değiştirmeyi önerdi. ama değişimden sonra da garantisi yok diyor. Ne yapacağımı bilemedim. 

Bilgisi olanların yorumlarını bekliyorum. Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Egryi boşa değiştirirsiniz bu arıza için. Torosları inerken dci motor da verirdi arızayı. Enjektörler yakıt püskürtmeden araç yol yaptığı zaman verebiliyor bu arıza kaydını. Herhangi bir yerinde arıza olduğundan vermiyor. Ama sizin arabanın bir arızası var mı yok mu bilmiyorum. Aynı yokuşu boşta indiğinizde ne yapıyor araba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Eşref Yıldırım

aynı yokuşu boşta indiğimde arıza vermiyor. defalarca denedim. sadece sabah ilk inişte arıza veriyor bu arada.

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Oğuzkan Erışık yazdı:

Egryi boşa değiştirirsiniz bu arıza için. Torosları inerken dci motor da verirdi arızayı. Enjektörler yakıt püskürtmeden araç yol yaptığı zaman verebiliyor bu arıza kaydını. Herhangi bir yerinde arıza olduğundan vermiyor. Ama sizin arabanın bir arızası var mı yok mu bilmiyorum. Aynı yokuşu boşta indiğinizde ne yapıyor araba?

Dci motor ile araç boşta uzun süre yokuş aşağı inerseniz anahtar simgesi motor arıza ışığı yanar ve aracı  kontrol ettirin yada vites kutusunu kontrol ettirin uyarısı gelir.Araç viteste bir süre devam ederseniz otomatik olarak arıza kalkar.

 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Aytac Sakal yazdı:

Dci motor ile araç boşta uzun süre yokuş aşağı inerseniz anahtar simgesi motor arıza ışığı yanar ve aracı  kontrol ettirin yada vites kutusunu kontrol ettirin uyarısı gelir.Araç viteste bir süre devam ederseniz otomatik olarak arıza kalkar.

 

Otomatikti benimki yine de yakmıştı arıza lambasını. Düzlükte gaz verince düzelmişti. Bir sonraki geçişimde yokuş inerken arada bir gaz verdiğimde ışık yanmamıştı

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Oğuzkan Erışık yazdı:

Otomatikti benimki yine de yakmıştı arıza lambasını. Düzlükte gaz verince düzelmişti. Bir sonraki geçişimde yokuş inerken arada bir gaz verdiğimde ışık yanmamıştı

Ben biraz araştırma yapmıştım o zaman Ecunun Abs sensörü den aldığı veri ile Tüketim arasındaki uyumsuzluk kaynaklı diye bir yorum okumuştum.

Bu arada ben Boşta yokuş inmem arabanın daha çok tükettiğini ve tehlikeli olduğunu biliyorum. 

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Aytac Sakal yazdı:

Ben biraz araştırma yapmıştım o zaman Ecunun aldığı Abs sensörü den aldığı veri ile Tüketim arasındaki uyumsuzluk kaynaklı diye bir yorum okumuştum.

Bu arada ben Boşta yokuş inmem arabanın daha çok tükettiğini ve tehlikeli olduğunu biliyorum. 

Ben de öyle biliyorum Aytaç abi. Enjektör bozuk gibi algılıyor sanırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Eşref Yıldırım

Benim sorunum farklı herhalde. Başka bir forumda selenoid valfinden olabileceğini okudum ama nedense çok ümitsizim. Yazılımdan olabilir mi acaba EGR iptal için yazılım yüklemişlerdi.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Enjektörlerin yakıt haritasının sıfırlanması denenebilir. Bunun için bilgisayara bağlanması şart. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Muhammed Eşref Yıldırım yazdı:

Benim sorunum farklı herhalde. Başka bir forumda selenoid valfinden olabileceğini okudum ama nedense çok ümitsizim. Yazılımdan olabilir mi acaba EGR iptal için yazılım yüklemişlerdi.

 

Sizin problem boşta inen dci'den farklı gibi gözüküyor. Viteste ve soğukken yapması haricinde başka ipucu yok. Ben egr iptaline takıldım.  Egr den geçmeyip direk turboya ulaşan soğuk egzos gazında fazla kurum oluşuyor bu da sensörleri tetikliyor olabilir. Bence eski haline geri getirin ve yetkili serviste yazılımı güncelletin. 

Yorum bağlantısı
Muhammed Eşref Yıldırım

Yazılımı atan ustadan orijinal yazılımını tekrar yüklemesini isteyeceğim ama bu sefer de bozuk olan egr devreye girecek o şekilde kullanamam. Allah kimseyi sanayiye ya da hastaneye düşürmesin ikisinde de deneme yanılma yapıyorlar.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Yokuş aşağı inerken biraz gaz vererek denediniz mi? O zaman nasıl bir tepki veriyor araç?

Yorum bağlantısı
Muhammed Eşref Yıldırım

Yarın tekrar deneyip yazacağım buraya ama muhtemelen arıza vermez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Eşref Yıldırım

gaz verince arıza vermiyor. bugün yetkili servisle de görüştüm arbayı önce orijinal yazılımına döndürün dediler. onun için de egr değişimi yapılacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bence hiç dokunma, motor soğuk kompresyona veriyorsun, dengesiz olması bence normal, zira ısınınca uyarıda kalmıyor diyorsun anladığım kadarıyla...

 

soğuk motorla basılmaz deriz hep,  yokuşta kompresyonda sağlıklı olmaz.

Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Muhammed Eşref Yıldırım yazdı:

gaz verince arıza vermiyor. bugün yetkili servisle de görüştüm arbayı önce orijinal yazılımına döndürün dediler. onun için de egr değişimi yapılacak. 

 

Peki ya orjinal yazılıma dönünce sorun çözülmez ise? Boşuna EGR masrafınız olacak.

Yorum bağlantısı
Muhammed Eşref Yıldırım
Emrah Altun yazdı:

 

Peki ya orjinal yazılıma dönünce sorun çözülmez ise? Boşuna EGR masrafınız olacak.

Gerçekten öyle ki o da ucuz bir şey değil.

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

bence hiç dokunma, motor soğuk kompresyona veriyorsun, dengesiz olması bence normal, zira ısınınca uyarıda kalmıyor diyorsun anladığım kadarıyla...

 

soğuk motorla basılmaz deriz hep,  yokuşta kompresyonda sağlıklı olmaz.

Aracı satılığa çıkartacağım ama bu şekilde satmaya da gönlüm el vermiyor. Hem alan kişiye bunu nasıl açıklarım. motor arızasını duyan kaçacak. Hiç söylemesem o da kul hakkı olur.

 

 

Bugün arızanın kodunu da aldık "P0237 Arıza Kodu - Turbo Basınç Sensörü A Devresi Düşük"

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

sonuçta haklısın, tamam soğukken dengesizlik olabilir ama arıza ışığı yakmasıda hoş değil, bende hiç yanmamıştı mesela, satarken dediğin gibi, alacak kişi sonradan bunu gördüğünde ne düşünür, en güzeli baktırmak, şimdi esas soru, kime?

Yorum bağlantısı
Muhammed Eşref Yıldırım

Şu anda bakan usta da edirnede iyi bilinen işinin erbabı bir kişi ama belki turbocuya göstermek daha iyi olur gibi düşünüyorum. Sonuçta o da özel bir alan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...