İçeriğe Yönlendir

Kuga Turbo Arızası (P0234)


İbrahim Bark

Recommended Posts

İbrahim Bark

Merhabalar.

Bu günlerde 2013 Kuga (Titanyum 1.6 Ecobost Benzin+ LPG) aracımda sarı motor  arıza lambası çıkmaya başladı.

Aracımda devir ve çekiş düşüklüğü hissetmiyorum. Ancak Ustaya götürdüğümde bilgisayar aşağıdak arıza ve arıza kodunu verdi.

 

P0234  Turbo/Süper-Şarj "A" Aşırı Yükleme/Sıkıştırma Durumu

 

Ustanın yorumu; aracın wastegate nin sürekli açık kaldığı, motorun fazla hava aldığı bu nedenle turbonun süreki devrede kaldığı şeklinde oldu.  

 

Usta selonid valfi söktu, wastegete hava vererek açıp kapatma durumuna baktı. Wastegat'in çalıştığını, sorunun selenoid valfden olabileceğini söyledi ancak test ettiremediğimizden geri taktık. Zira yenisi Ankara da parçacılarda yoktu, liste fiyatını da 2500 tl gibi bir rakam ifade ediyorlar.

 

Bu araçta turbo motorun arka kısmında ve baya bi20230912_173311.jpg.b7dd343f736bec9306903e59544852ec.jpg20230915_115427.jpg.1031c37b742bf3be84c1da7245e9d8d1.jpg zor yerde. Kesin teşhis konamadığından turboyu söktürmedim.

 

Sorum şu: Formda bu sorunu yaşayan/çözümünü bilen arkadaşımız  /arkadaşlarımız var mıdır. Var ise önerileri ne olur?

 

Şimdiden teşekkür eder,  hayırlı günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

aşırı basınç olduğu için motoru koruyabilmek için turbo kesme valfi açılıp basıncı tahliye eder. wastegate sıkışık kalırsa olabileceği gibi bunu kontrol eden n72 valfide buna neden olabilir. sanırım açıklama aslında bunu kastediyor. turbo sökülüp fiziksel bir engel olup olmadığına bakmak lazım.

 

ben bunu elektrik kontrollü turbo da yaşamıştım. wastegate değişken geometrili olduğu için elektronik oalrak sürekli kontrol ediliyorken o ittirip çeken elektrik motoru arızalıydı. önce turbo kapakçıklarına baktık sonra modülü değiştirdik. sizde vakum ile çalıştığı için mekanik bir turbo arızası yoksa tamiri çok daha ucuz olur.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark

Teşekkür ederim. Doğan bey. Usta wastegate'in milini araç üzerinde kontrol etti. Çalıştığını söyledi. Turbonun sökülmesi çok uzun süreceği için resmini eklediğim valfin test ettirilmesi  gerekti. Ondan emin olamadık. Arıza ışığını söndürdükten yaklaşık 700 km sonra aynı arızayı yineledi. Bende konudan emin olmadan deneme yanılma işlerden rahatsız oluyorum doğrusu.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

wastegate mili wastgate denen parçayı iten kol ise, ve takılan birşey yoksa, o halde wastegate kolunu ittiren penumatic piston arızalı olabilir. zaten onu n72 valfi kontrol ediyor. yeni birtane takıp denemeli.

 

bu:

 

https://boondocker.com/blogs/news/what-is-a-wastegate-actuator-and-what-does-it-do

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
İbrahim Bark yazdı:

2500 tl gibi bir rakam ifade ediyorlar.

 

Çok pahalı bir parça değil bu en fazla 700-800 tl olması lazım.

Selenoid valfi bozulursa turbo açıp kapama işlemlerinin senkronu bozulur.

Ayrıca selenoide gelen giden ince hortumlarında kontrolü lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark

Hasan bey malesef Ankarada parçacılarda yok. İnternette de 2500 tl gibi bir rakam söyleniyor.  Mevcut parçanın sağlam olma / alınacak parçanın arızalı çıkma ihtimali beni düşündürüyor.  Turbonon zor ve sökme takma işçiliğinin uzun olması da cabası.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

2000-2500 tl o ürün için normal fiyat. Özel bir valf sanırım. Ebayda falan baktım 50-60 pound zaten. 

n11 de 2000 tl gibi rakamlara var. 

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark

Teşekkür ederim Harun bey. Elbette ancak arıza bu parçada mı bunu öğrenip ona göre devam etmem lazım. Turbocuların bu parçayı test edememeleri garip. Yoksa boş yere aracın bir süru yerini söktürüp takmak sonrada bakalım demek bana doğru gelmiyor. Forumda bu sorunu yaşayıp, çözüm bulabilen arkadaşların tecrübesine ihtiyacım var.

 Ankarada parçacılar benzinlide ilk drfa karşılaşıyoruz diyorlar. Bir de lpg muhabbeti cabası.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...