İçeriğe Yönlendir

Motor Rektefiye Sonrası Performans, Güç Kaybeder mi?


Turgut Hüseyn

Recommended Posts

Turgut Hüseyn

Motor rektefiye sonrası performans, güç kaybeder mi? Yoksa böyle bir durum söz konusu bile olamaz mı?

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Sani de söylemiş, sağlıklı bir rektefiye sonrası motor fabrika ayarlarına döner, performans kaybı vs olmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Yağ yakan bitmeye yakın motor orjinalinden daha performanslı oluyor. Boşluk artıyor sürtünme azalıyor. Son demleri baya kuduruk oluyor tabiri caizse. Bunun devamında rektefiye olunca buna alışan adama motorun sağlıklı ama standart hali biraz düşük gelebiliyor. Ben yaşamıştım. Ustalar daha iyi anlatır. Belki de ben yanılıyorum.

Şimdi dikkat ettim de son demlerinde insanlar da biraz değişiyor evren böyle demekki :seytan:

Örnek isim vermek gerekirse.. Neyse adresi falan biliyor unutmadıysa bulur birde gelip :crazy:

  • Beğen 1
  • Mutlu 8
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Normalde gömleksiz silindire rektifiye sonrası gömlek takılır mı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rektefiye tam ve doğru yapılmış ise, silindir hacmi büyüyebilir.. dolayısı ile performans artabilir. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Rektefiye tam ve doğru yapılmış ise, silindir hacmi büyüyebilir.. dolayısı ile performans artabilir. 

Büyüyen silindir hacmine göre piston segman ayarlanabiliyor mu? Tam mı oluyor? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Büyüyen silindir hacmine göre piston segman ayarlanabiliyor mu? Tam mı oluyor? 

 

Sekmanla halledilir o iş.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Doğan Arşiray yazdı:

sıkı toplanmıştır. yeniden yapılması gerekri böyle bir durum varsa.

yağ yakıyor ise gevşek toplanmıştır , gömlek takılmadı ise bu ihtimal daha da artacaktır , şahit olduğum bir olaydır, o kadar para verdikten sonra gelen pişmanlık hissidir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Turgut Hüseyn yazdı:

Motor rektefiye sonrası performans, güç kaybeder mi? Yoksa böyle bir durum söz konusu bile olamaz mı?

İlk başta biraz daha sıkı olabilir daha dikkatli rodaj gerekir. sonra aynı performans olur. 

İlkay Başaran yazdı:

Gevşek toplanma, sıkı toplanma nasıl oluyor?

gömleklerin numarası sekmanların numarası honlama vs sekman basıncı normalden fazla olabilir. biraz alışması gerekir. Yine aynı şekilde krank.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Büyüyen silindir hacmine göre piston segman ayarlanabiliyor mu? Tam mı oluyor? 

ayarlanır. numara numara.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Normalde gömleksiz silindire rektifiye sonrası gömlek takılır mı

sanmam. belki de. iyi fikir. ama demir motor kalmadı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

İlk başta biraz daha sıkı olabilir daha dikkatli rodaj gerekir. sonra aynı performans olur. 

gömleklerin numarası sekmanların numarası honlama vs sekman basıncı normalden fazla olabilir. biraz alışması gerekir. Yine aynı şekilde krank.

ayarlanır. numara numara.

sanmam. belki de. iyi fikir. ama demir motor kalmadı. 


o zaman yeni motorlarda gömlek değiştirme yok. Mikronluk temizlik yapılıyor. Silindir çapı büyüyor. Piston eski ölçüde. Segman ayarlanabiliyor. Yani bence orijinal gibi olmaz. Daha zayıf bi motor ortaya çıkma ihtimali yüksek gibi. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


o zaman yeni motorlarda gömlek değiştirme yok. Mikronluk temizlik yapılıyor. Silindir çapı büyüyor. Piston eski ölçüde. Segman ayarlanabiliyor. Yani bence orijinal gibi olmaz. Daha zayıf bi motor ortaya çıkma ihtimali yüksek gibi. 

yenilerde bilakis alüminyum blok ve çelik gömlek var. net bilmiyorum ama değişiyor olmalı. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

 

sanmam. belki de. iyi fikir. ama demir motor kalmadı. 

Dizeller de mi alüminyum hocam?

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Mehmet Göktürk yazdı:

ayarlanır. numara numara

Dubai'de serviste çalışan bir Türk'ün youtuba kanalı vardı. Ferrari, Porsche falan rektefiyesi yapıyor tek tek anlatıyordu. Gömleğin içine sekmani yerleştirip ara boşluğa sentil ile bakıyordu. Sekman boşluğunu genlesmeyi hesaba katarak yapıyordu. Olduğu gibi takıyorlar sekman ısınınca kitliyor sonra yapma motor randıman vermiyor diyorlar diyordu... En son çift turbolu 5000 küsur CC AMG toplamasını keyifle izlemiştim 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Büyüyen silindir hacmine göre piston segman ayarlanabiliyor mu? Tam mı oluyor? 

Duruma göre büyük piston takıyorlar.

İlkay Başaran yazdı:

Yağ yakan bitmeye yakın motor orjinalinden daha performanslı oluyor. Boşluk artıyor sürtünme azalıyor. Son demleri baya kuduruk oluyor tabiri caizse. Bunun devamında rektefiye olunca buna alışan adama motorun sağlıklı ama standart hali biraz düşük gelebiliyor. Ben yaşamıştım. Ustalar daha iyi anlatır. Belki de ben yanılıyorum.

Şimdi dikkat ettim de son demlerinde insanlar da biraz değişiyor evren böyle demekki :seytan:

Örnek isim vermek gerekirse.. Neyse adresi falan biliyor unutmadıysa bulur birde gelip :crazy:

Bu mantığa göre 130 PS olan motor rahmetli olmadan önce 140-150 olur. Sibop ve sekmanlarin kaçırmasi göz önüne alınırsa imkansız bir durum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Hamit inan yazdı:

 

Bu mantığa göre 130 PS olan motor rahmetli olmadan önce 140-150 olur. Sibop ve sekmanlarin kaçırmasi göz önüne alınırsa imkansız bir durum.

Yağ yakan araç eksik olan kısımları kendi yaktığı yağın kurumlarıyla az da olsa kapatıyor. Bunun da bir derecesi var illaki. 1000 km de 3 litre yağ eksilten motordan bişey beklemek abes olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Hamit inan yazdı:

Dubai'de serviste çalışan bir Türk'ün youtuba kanalı vardı. Ferrari, Porsche falan rektefiyesi yapıyor tek tek anlatıyordu. Gömleğin içine sekmani yerleştirip ara boşluğa sentil ile bakıyordu. Sekman boşluğunu genlesmeyi hesaba katarak yapıyordu. Olduğu gibi takıyorlar sekman ısınınca kitliyor sonra yapma motor randıman vermiyor diyorlar diyordu... En son çift turbolu 5000 küsur CC AMG toplamasını keyifle izlemiştim 

Link alalım.  :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Yağ yakan araç eksik olan kısımları kendi yaktığı yağın kurumlarıyla az da olsa kapatıyor. Bunun da bir derecesi var illaki. 1000 km de 3 litre yağ eksilten motordan bişey beklemek abes olur


gold olunca parlamış göz alıyor

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Link alalım.  :)

Pazartesi sabah ekleyeyim. Pcye geçmem lazım :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


o zaman yeni motorlarda gömlek değiştirme yok. Mikronluk temizlik yapılıyor. Silindir çapı büyüyor. Piston eski ölçüde. Segman ayarlanabiliyor. Yani bence orijinal gibi olmaz. Daha zayıf bi motor ortaya çıkma ihtimali yüksek gibi. 

gömlek işi karışık, son kullanıcıyı ilgilendirmediği için piyasadan gelen yarım bilgi ile karışır, 2 tip olur biri ıslak diğeri kuru gömlek, gömleksiz motor olmaz, yani 1-2 varsa o kaideyi bozmaz, değişeni var dğeişmeyeni zor değişeni kolay değişeni çnce zor değişip sonra kolaylaşanı vs.

Mehmet Göktürk yazdı:

yenilerde bilakis alüminyum blok ve çelik gömlek var. net bilmiyorum ama değişiyor olmalı. 

yepisyeni teknolocide mümkün mertebe refktifiye edilememesi için ellereinden geleni yapıyorlar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

gömlek işi karışık, son kullanıcıyı ilgilendirmediği için piyasadan gelen yarım bilgi ile karışır, 2 tip olur biri ıslak diğeri kuru gömlek, gömleksiz motor olmaz, yani 1-2 varsa o kaideyi bozmaz, değişeni var dğeişmeyeni zor değişeni kolay değişeni çnce zor değişip sonra kolaylaşanı vs.

yepisyeni teknolocide mümkün mertebe refktifiye edilememesi için ellereinden geleni yapıyorlar


artık planlı eskitme uygulandığı bile söyleniyor

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Alım gücü olan adamın zaten rektefiyesi gelmiş arabayla işi yok. Ekonomik ömrü bitmiş arabayı ne yapacak.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


artık planlı eskitme uygulandığı bile söyleniyor

plana gerek yok zaten kiprit bile olmasa, start stop var

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

plana gerek yok zaten kiprit bile olmasa, start stop var

Abi bu start stop olayı cidden çok saçma değil mi. Bastın bastın diyelim kırmızıya yakalandın ya da durmak zorunda kaldın. Turbo kırmızı. Lap diye stop ediyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...