Turgut Hüseyn 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Motor rektefiye sonrası performans, güç kaybeder mi? Yoksa böyle bir durum söz konusu bile olamaz mı? Yorum bağlantısı
Cem Işık 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Sani de söylemiş, sağlıklı bir rektefiye sonrası motor fabrika ayarlarına döner, performans kaybı vs olmaz. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 sıkı toplanmıştır. yeniden yapılması gerekri böyle bir durum varsa. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Yağ yakan bitmeye yakın motor orjinalinden daha performanslı oluyor. Boşluk artıyor sürtünme azalıyor. Son demleri baya kuduruk oluyor tabiri caizse. Bunun devamında rektefiye olunca buna alışan adama motorun sağlıklı ama standart hali biraz düşük gelebiliyor. Ben yaşamıştım. Ustalar daha iyi anlatır. Belki de ben yanılıyorum. Şimdi dikkat ettim de son demlerinde insanlar da biraz değişiyor evren böyle demekki Örnek isim vermek gerekirse.. Neyse adresi falan biliyor unutmadıysa bulur birde gelip 1 8 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Normalde gömleksiz silindire rektifiye sonrası gömlek takılır mı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Rektefiye tam ve doğru yapılmış ise, silindir hacmi büyüyebilir.. dolayısı ile performans artabilir. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Mehmet Ozyurek yazdı: Rektefiye tam ve doğru yapılmış ise, silindir hacmi büyüyebilir.. dolayısı ile performans artabilir. Büyüyen silindir hacmine göre piston segman ayarlanabiliyor mu? Tam mı oluyor? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Büyüyen silindir hacmine göre piston segman ayarlanabiliyor mu? Tam mı oluyor? Sekmanla halledilir o iş.. 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Doğan Arşiray yazdı: sıkı toplanmıştır. yeniden yapılması gerekri böyle bir durum varsa. yağ yakıyor ise gevşek toplanmıştır , gömlek takılmadı ise bu ihtimal daha da artacaktır , şahit olduğum bir olaydır, o kadar para verdikten sonra gelen pişmanlık hissidir. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Gevşek toplanma, sıkı toplanma nasıl oluyor? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Turgut Hüseyn yazdı: Motor rektefiye sonrası performans, güç kaybeder mi? Yoksa böyle bir durum söz konusu bile olamaz mı? İlk başta biraz daha sıkı olabilir daha dikkatli rodaj gerekir. sonra aynı performans olur. İlkay Başaran yazdı: Gevşek toplanma, sıkı toplanma nasıl oluyor? gömleklerin numarası sekmanların numarası honlama vs sekman basıncı normalden fazla olabilir. biraz alışması gerekir. Yine aynı şekilde krank. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Büyüyen silindir hacmine göre piston segman ayarlanabiliyor mu? Tam mı oluyor? ayarlanır. numara numara. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Normalde gömleksiz silindire rektifiye sonrası gömlek takılır mı sanmam. belki de. iyi fikir. ama demir motor kalmadı. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Mehmet Göktürk yazdı: İlk başta biraz daha sıkı olabilir daha dikkatli rodaj gerekir. sonra aynı performans olur. gömleklerin numarası sekmanların numarası honlama vs sekman basıncı normalden fazla olabilir. biraz alışması gerekir. Yine aynı şekilde krank. ayarlanır. numara numara. sanmam. belki de. iyi fikir. ama demir motor kalmadı. o zaman yeni motorlarda gömlek değiştirme yok. Mikronluk temizlik yapılıyor. Silindir çapı büyüyor. Piston eski ölçüde. Segman ayarlanabiliyor. Yani bence orijinal gibi olmaz. Daha zayıf bi motor ortaya çıkma ihtimali yüksek gibi. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: o zaman yeni motorlarda gömlek değiştirme yok. Mikronluk temizlik yapılıyor. Silindir çapı büyüyor. Piston eski ölçüde. Segman ayarlanabiliyor. Yani bence orijinal gibi olmaz. Daha zayıf bi motor ortaya çıkma ihtimali yüksek gibi. yenilerde bilakis alüminyum blok ve çelik gömlek var. net bilmiyorum ama değişiyor olmalı. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Mehmet Göktürk yazdı: sanmam. belki de. iyi fikir. ama demir motor kalmadı. Dizeller de mi alüminyum hocam? Yorum bağlantısı
Hamit inan 29 Eylül 2023 Paylaş 29 Eylül 2023 Mehmet Göktürk yazdı: ayarlanır. numara numara Dubai'de serviste çalışan bir Türk'ün youtuba kanalı vardı. Ferrari, Porsche falan rektefiyesi yapıyor tek tek anlatıyordu. Gömleğin içine sekmani yerleştirip ara boşluğa sentil ile bakıyordu. Sekman boşluğunu genlesmeyi hesaba katarak yapıyordu. Olduğu gibi takıyorlar sekman ısınınca kitliyor sonra yapma motor randıman vermiyor diyorlar diyordu... En son çift turbolu 5000 küsur CC AMG toplamasını keyifle izlemiştim Tansu Kalafatoğlu yazdı: Büyüyen silindir hacmine göre piston segman ayarlanabiliyor mu? Tam mı oluyor? Duruma göre büyük piston takıyorlar. İlkay Başaran yazdı: Yağ yakan bitmeye yakın motor orjinalinden daha performanslı oluyor. Boşluk artıyor sürtünme azalıyor. Son demleri baya kuduruk oluyor tabiri caizse. Bunun devamında rektefiye olunca buna alışan adama motorun sağlıklı ama standart hali biraz düşük gelebiliyor. Ben yaşamıştım. Ustalar daha iyi anlatır. Belki de ben yanılıyorum. Şimdi dikkat ettim de son demlerinde insanlar da biraz değişiyor evren böyle demekki Örnek isim vermek gerekirse.. Neyse adresi falan biliyor unutmadıysa bulur birde gelip Bu mantığa göre 130 PS olan motor rahmetli olmadan önce 140-150 olur. Sibop ve sekmanlarin kaçırmasi göz önüne alınırsa imkansız bir durum. 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 30 Eylül 2023 Paylaş 30 Eylül 2023 Hamit inan yazdı: Bu mantığa göre 130 PS olan motor rahmetli olmadan önce 140-150 olur. Sibop ve sekmanlarin kaçırmasi göz önüne alınırsa imkansız bir durum. Yağ yakan araç eksik olan kısımları kendi yaktığı yağın kurumlarıyla az da olsa kapatıyor. Bunun da bir derecesi var illaki. 1000 km de 3 litre yağ eksilten motordan bişey beklemek abes olur 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 30 Eylül 2023 Paylaş 30 Eylül 2023 Hamit inan yazdı: Dubai'de serviste çalışan bir Türk'ün youtuba kanalı vardı. Ferrari, Porsche falan rektefiyesi yapıyor tek tek anlatıyordu. Gömleğin içine sekmani yerleştirip ara boşluğa sentil ile bakıyordu. Sekman boşluğunu genlesmeyi hesaba katarak yapıyordu. Olduğu gibi takıyorlar sekman ısınınca kitliyor sonra yapma motor randıman vermiyor diyorlar diyordu... En son çift turbolu 5000 küsur CC AMG toplamasını keyifle izlemiştim Link alalım. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Eylül 2023 Paylaş 30 Eylül 2023 İlkay Başaran yazdı: Yağ yakan araç eksik olan kısımları kendi yaktığı yağın kurumlarıyla az da olsa kapatıyor. Bunun da bir derecesi var illaki. 1000 km de 3 litre yağ eksilten motordan bişey beklemek abes olur gold olunca parlamış göz alıyor 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 30 Eylül 2023 Paylaş 30 Eylül 2023 H.Cenk Bayrakçı yazdı: Link alalım. Pazartesi sabah ekleyeyim. Pcye geçmem lazım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Eylül 2023 Paylaş 30 Eylül 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: o zaman yeni motorlarda gömlek değiştirme yok. Mikronluk temizlik yapılıyor. Silindir çapı büyüyor. Piston eski ölçüde. Segman ayarlanabiliyor. Yani bence orijinal gibi olmaz. Daha zayıf bi motor ortaya çıkma ihtimali yüksek gibi. gömlek işi karışık, son kullanıcıyı ilgilendirmediği için piyasadan gelen yarım bilgi ile karışır, 2 tip olur biri ıslak diğeri kuru gömlek, gömleksiz motor olmaz, yani 1-2 varsa o kaideyi bozmaz, değişeni var dğeişmeyeni zor değişeni kolay değişeni çnce zor değişip sonra kolaylaşanı vs. Mehmet Göktürk yazdı: yenilerde bilakis alüminyum blok ve çelik gömlek var. net bilmiyorum ama değişiyor olmalı. yepisyeni teknolocide mümkün mertebe refktifiye edilememesi için ellereinden geleni yapıyorlar 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Eylül 2023 Paylaş 30 Eylül 2023 Çağlar Bayur yazdı: gömlek işi karışık, son kullanıcıyı ilgilendirmediği için piyasadan gelen yarım bilgi ile karışır, 2 tip olur biri ıslak diğeri kuru gömlek, gömleksiz motor olmaz, yani 1-2 varsa o kaideyi bozmaz, değişeni var dğeişmeyeni zor değişeni kolay değişeni çnce zor değişip sonra kolaylaşanı vs. yepisyeni teknolocide mümkün mertebe refktifiye edilememesi için ellereinden geleni yapıyorlar artık planlı eskitme uygulandığı bile söyleniyor Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 30 Eylül 2023 Paylaş 30 Eylül 2023 Alım gücü olan adamın zaten rektefiyesi gelmiş arabayla işi yok. Ekonomik ömrü bitmiş arabayı ne yapacak. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Eylül 2023 Paylaş 30 Eylül 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: artık planlı eskitme uygulandığı bile söyleniyor plana gerek yok zaten kiprit bile olmasa, start stop var Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 30 Eylül 2023 Paylaş 30 Eylül 2023 Çağlar Bayur yazdı: plana gerek yok zaten kiprit bile olmasa, start stop var Abi bu start stop olayı cidden çok saçma değil mi. Bastın bastın diyelim kırmızıya yakalandın ya da durmak zorunda kaldın. Turbo kırmızı. Lap diye stop ediyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts