İçeriğe Yönlendir

2012 Jetta 1.4 TSI 122 HP Motor Silkeleme Sorunu


Havva Nur Ceritoğlu

Recommended Posts

Havva Nur Ceritoğlu

Herkese merhabalar öncelikle.1.4 tsi 122 hp jetta aracım var. Aracımda çözülemeyen bir silkeleme sorunu mevcut. Şöyle izah edeyim; geçenlerde İzmir'e giderken İstanbul'dan çıktığımda ara ara silkeleme yaptı. Motor arıza lambası yanıp yanıp söndü. Aracın gidişinde herhangi bir problem yoktu. Biraz yol katettikten sonra epc ve motor arıza lambası yandı araç gaz yemedi ve titremeli çalışıyordu. Durup stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra yoluma devam ettim. Daha sonra yine aynısını yaptı. Yine durdurdum stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra İzmir'e kalan 2 saatlik yolda hiç bir şey olmadı. Çekişinde ve süratlenmesinde bir problem yoktu. İzmir'de aracı cihaza bağlattığımda (2 ve 4. silindirde yanma kesintisi arızası algılandı. Şeklinde arıza kodu oluşmuştu.)NGK marka 2 adet bobin değişimi yaptırdım. Herhangi bir problem yoktu. Kütahya yolunda yine aynı silkeleme hareketini yaptı(2 kere). Kütahya volkswagen yetkili servisinde aracı denediler. Buji ve bobinden olabileceğini söylediler. 4 adet orjinal buji değişimi yapıldı. Kütahya da 3 gün aracı kullandım hiç bir şey yoktu. İstanbul'a bugün yola çıktığımda yaklaşık 3 saat sorunsuz bir şekilde geldim. Kocaeli istikametinde araç yine aynı silkeleme sorununu yaptı. Bu seferki daha öncelerinden de şiddetli bir şekilde sallantılı çalıştı. Durdum stop edip bir süre bekledikten sonra çalıştırıp yoluma sanki hiç bir şey yokmuş gibi geldim. Ancak motor arıza lambası sabit yanık kaldı hiç sönmedi. Eve gelip stop edip tekrar çalıştırdığımda motor arıza lambası söndü sanki bu hareketleri yapan bu araba değilmiş gibi. Gezmediğim sormadığım usta kalmadı. Tecrübeli dostlar dan yardım beklemekteyim.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Son haliyle hata kodu ne veriyor? Kayıtlı duruyor olmalı ekranda hata ışığı sönse bile

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Havva Nur Ceritoğlu
(düzenlendi)

P030300

P030200

P030400

P030000

bu kodları vermişti İzmir ve Kütahya da. Bugun cihaza bağlatamadım henüz.

tarihinde Havva Nur Ceritoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yine ateşleme. Motor kompresyon testi yapılmasını tavsiye ederim öncelikle. Takılan buji ve buji ateşleyici bobinler set ve oem olarak değişimi yapıldı mı?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Havva Nur Ceritoğlu

bujiler orjinal servisinde takıldı.Bobinler orjinal değil ngk marka.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
(düzenlendi)

Başka bir platformun linki yasak değil ise yardımcı olacağını düşündüğüm bir paylaşım var aynı sorun ama motor biraz farklı.

tarihinde Furkan Bakırel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Havva Nur Ceritoğlu

Dilerseniz özelden yazabilirsiniz sorunu kimse çözemiyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Sorununuz buji veya ateşleme bobini olarak görünüyor. Ancak bunların değişimden bir süre sonra tekrarlaması Servet beyin de işaret ettiği üzere altta farklı sebepler olabilecegini düşündürüyor. Aracınızın km si nedir ? Aracınızda yağ eksiltme sorunu varmı?  Tekleme oldugu zaman hava yağışlımıydı ? Su birikintisinden geçtinizmi ? Vw 1.4 tsi motorlarda yağ yakma segman kırma gibi olaylar olabiliyor. Motor kompresyon testi ile işe başlamanızı bende tavsiye ediyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Havva Nur Ceritoğlu

@Mustafa Erkan km 256 binde yağı suyu sürekli kontrol ediyorum bakımı 10 bin km önce yapıldı en ufak yağ eksiltme söz konusu değil hararet 90 ı geçmez hiç bir problem yok ancak örneğin 3 saatlik yola gidiyorum 2 veya 3 kere silkeleme yapıyor hatta ilk 2 saatin de hiç bir problem yok bujiler serviste orjinal değişti 

@Doğan Arşiraykompresyon testinde ola ki kötü sonuç aldık diyelim akabinde ne gibi işlemler yapılması gerekli 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Havva Nur Ceritoğlu yazdı:

@Mustafa Erkan km 256 binde yağı suyu sürekli kontrol ediyorum bakımı 10 bin km önce yapıldı en ufak yağ eksiltme söz konusu değil hararet 90 ı geçmez hiç bir problem yok ancak örneğin 3 saatlik yola gidiyorum 2 veya 3 kere silkeleme yapıyor hatta ilk 2 saatin de hiç bir problem yok bujiler serviste orjinal değişti 

@Doğan Arşiraykompresyon testinde ola ki kötü sonuç aldık diyelim akabinde ne gibi işlemler yapılması gerekli 

valflerden mi yoksa piston kenarlarından ve sekmanlardanmı diye bakılması için heryeri sökülür. piston kenarı ise çok ciddi para tutar. kapaklardaki valfler ise çok daha hızlı ve görece ucuz şekilde onarılır. LPG varmı? varsa ve hatalı ayarlanmışsa belki valf yanıkları vardır.

Yorum bağlantısı
Havva Nur Ceritoğlu

@Doğan Arşirayaracta lpg yok lakin eğer bu piston sekman valf sorunu olsa 2000 km gidebilir miyim madiren yapıyo silkelemeyi 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sekman ile gidemezsiniz. bence once map sensorune bir bakmali. kodlari silip test etmeli. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

@Havva Nur Ceritoğlu Yolda bırakırmı bırakmazmı bu konuda arızanın kaynağı bilinmeden  bir şey söylemek sadece tahmin olur.

Benim tahminim : Araç ısındıkça bujide çatlama yapıyor. Buda ateşleme arızası meydana getiriyor. Keşke her bujinin üzerinde bulunan ateşleme bobinlerini de servisten orjinal olarak alsaydınız. Değişen bujiler elinizde ise porselen kısmının çatlak olup olmadığına bir bakın derim. İçimdeki ses diyebiliyorum ancak dört bobinin ve bujinin VW serviste orjinal olarak değişmesi gerekiyor.

 

Ancak aracınızın km si (256.000) göz önüne alındığında servis geçmişi nasıl ? Bu süre içinde tüm bakımlar tam yapıldımı bilemiyoruz. Yağ ve su eksiltmemesi iyi bir haber ancak ilk seri TSI motorlarda triger zincirliydi diye biliyorum. Zincirde uzama olabilirmi ? Triger ne zaman değişti ? ( İlk çalıştırmada şıkırtı sesi )) Araç turbolu, Map sensörü kontrol edilmeli.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Enjektörleri besleyen sigorta röle gruplarına da bakılabilir. Birden fazla silindirde tekleme var elektrik kesiyor olabilir. 

Elektrik kesen röle sigorta varsa kendini belli eder fazla ısınır.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

122 hp tsi larda önde yüksek basınç pompası var onun kontrol edilmesi gerekiyor, aynı zamanda benzin filtresinin de.

Benzin filtresi orjinal değilse sıkıntı çıkaran bir araç sizdeki, benzin filtresinin belli bar değeri var ona göre takılması gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...