İçeriğe Yönlendir

Focus 1.6 Tİ-VCT Yağ Eksiltme Sorunu - Rektefiye


Mustafa Boz

Recommended Posts

Mustafa Boz
(düzenlendi)

Merhaba aracım 2008 model focus 1.6 ti-vct 309.000 km de motor arızalı olarak aldım ve motor yapıldı. Araçta yağ eksiltme var kaçak olan parçalar vardı yağlı eksantrik kasnağı eksantrik bobini vs eksiltmenin bundan olabileceğini düşünüyordum. tüm bu kaçaklar giderildi ve araç hala yağ eksilyitor 1000 km de yarım litre bakımdan bakıma 4 litre yağ ekleyerek ancak 10.000 km ulaşabiliyorum . Bir usta karter havalandırma  (pcv valfi)nden olabileceğini söyledi ve valf değişti ancak araç hala yağ eksiltmeye devam ediyor. araçta duman atma hiç yok, çekiş problemi yok, tekleme rölanti problemi su kaynatma hiç bir sıkıntı yok. Araç alındığında üst kapak sökülü ve içinde piston dahi yoktu pistonlar ve segmanlar yeni alındı bloğa işlem yapıldı mı bilmiyorum  sorun yanlış parçadan kaynaklanabilir mi araçta lpg vsr güncel km 337000

tarihinde Mustafa Boz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Mustafa Boz yazdı:

Merhaba aracım 2008 model focus 1.6 ti-vct 309.000 km de motor arızalı olarak aldım ve motor yapıldı. Araçta yağ eksiltme var kaçak olan parçalar vardı yağlı eksantrik kasnağı eksantrik bobini vs eksiltmenin bundan olabileceğini düşünüyordum. tüm bu kaçaklar giderildi ve araç hala yağ eksilyitor 1000 km de yarım litre bakımdan bakıma 4 litre yağ ekleyerek ancak 10.000 km ulaşabiliyorum . Bir usta karter havalandırma  (pcv valfi)nden olabileceğini söyledi ve valf değişti ancak araç hala yağ eksiltmeye devam ediyor. araçta duman atma hiç yok, çekiş problemi yok, tekleme rölanti problemi su kaynatma hiç bir sıkıntı yok. Araç alındığında üst kapak sökülü ve içinde piston dahi yoktu pistonlar ve segmanlar yeni alındı bloğa işlem yapıldı mı bilmiyorum  sorun yanlış parçadan kaynaklanabilir mi araçta lpg vsr güncel km 337000

Motoru yapanların ne kadar çok bahanesi varmış.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yağ eksiltme mi, kaçırma mı var?

Kaçırma yoksa, mutlaka duman atıyor olmalı. Çok yüksek bir tüketim.

Motor doğru toplanmamış muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

kompresyon testi yaptırmak gerek veya cs motor testin motor içi aşınma testi var onuda kullanabilirsin 

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
Çağlar Bayur yazdı:

2000 km de 1 lt nerdeyse dumansız olmamalı

rolantide gaza basarak anlaşılır mı yolda mı bakmam gerek dumana ben rolantide baktım sadece

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yağı nereden ne marka alıyorsunuz

şuana kadar yağı 3 farklı yerden aldım 309.000 km den bu yana 4 defa yağdeğişimi yapıldı  değişim dışında da 4 tane 4 litrelik ekleme yapıldı

Sani Gerşon yazdı:

Yağ eksiltme mi, kaçırma mı var?

Kaçırma yoksa, mutlaka duman atıyor olmalı. Çok yüksek bir tüketim.

Motor doğru toplanmamış muhtemelen.

uzun yoldan gelip aracı temiz bir yere koyuyorum 1 damla dahi göremiyorum

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bayağı alet içiyor yağı. Kompresyon testi yapılacak. Muhtemelen segmanlar bitmiş çıkacak. Motor doğru toplanmamış.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Boz yazdı:

rolantide gaza basarak anlaşılır mı yolda mı bakmam gerek dumana ben rolantide baktım sadece

yolda, vites ufaltırken veya yokuş çıkarken daha belli eder, rölantide duman atan motor zaten yeni toplanmış olmaz

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

yolda, vites ufaltırken veya yokuş çıkarken daha belli eder, rölantide duman atan motor zaten yeni toplanmış olmaz

Kompresyonda uzun iniş sonrası gaza ilk basınca dumana boğan adabalar denk geliyor yolda bazen. O neden Çağlar abi? Sübaplar mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Kompresyonda uzun iniş sonrası gaza ilk basınca dumana boğan adabalar denk geliyor yolda bazen. O neden Çağlar abi? Sübaplar mı?

kompresyon segmanı dönmüş olabilir

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
Çağlar Bayur yazdı:

yolda, vites ufaltırken veya yokuş çıkarken daha belli eder, rölantide duman atan motor zaten yeni toplanmış olmaz

bugun bir arkadaş binsin bende  başka araca binip  yolda gözlemleyeyim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
(düzenlendi)

lpgden çok yağ yakıyor araba yağ parasına yetişemez oldum :) bu arada castrol 5*30 magnatech A5 yağ kullanıyorum bir kaç usta 10*40 koy felan dedide dikkate almadım en en basit egzantirik dişlisinin açısını ayarlayan bobin sağlıklı çalışmaz diye düşünüyorum sadece kaçak mı yakma mı denemek için 10*40 la denenebilir belki yine aynı yakıyorsa kaçak var diyebiliriz (kaçak olmadığına çok eminim ama yinede bir ihtimal yolda akıtıp durduğunda görmediğim bir yer felan vardır )

 

tarihinde Mustafa Boz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bunlara hiç gerek yok. Bir kompresyon testi her şeyi ortaya çıkaracaktır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
Sani Gerşon yazdı:

Bunlara hiç gerek yok. Bir kompresyon testi her şeyi ortaya çıkaracaktır.

2 piston 12 2 piston 10 çıkmıştı sağlıklı motorda değerler nedir bilmiyorum test motor yapıldıktan sonra araçta yanmamış benzin kokusu olması nedeni ile yapılmıştı sorun oksijen sensörü arızasından çıkmıştı ancak o zaman bu değerler düşük denmişti üstüne gitmemiştim 

Çağlar Bayur yazdı:

viskozite değişim ile tamirat olmaz

kesinlikle katılıyorum abi  ötelemek ve daha büyük sorunlara yol açmaktan başka bir şey değildir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Boz yazdı:

2 piston 12 2 piston 10 çıkmıştı

orantısal normal

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mustafa Boz yazdı:

2 piston 10 çıkmıştı

Bu düşük. Olması gereken 12 minimum, 14 ideali.

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz

duman gözlemleme için başka bir araçla arkasından gidip kontrol ettim malesef dumanda göremiyorum kompresyon testini yağlı yağsız şekilde yaptırıp motoru tekrar açtıracağım tüm yollar denendi son çare bu yapılacak artık

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Bu düşük. Olması gereken 12 minimum, 14 ideali.

cihazlarda rakma bakma pek kalibrasyon yoktur

Mustafa Boz yazdı:

duman gözlemleme için başka bir araçla arkasından gidip kontrol ettim malesef dumanda göremiyorum kompresyon testini yağlı yağsız şekilde yaptırıp motoru tekrar açtıracağım tüm yollar denendi son çare bu yapılacak artık

çok basit ama segmanlar dönmüş olabilir veya olması gerken açıda takılmadı geçmiş olsun

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
Çağlar Bayur yazdı:

cihazlarda rakma bakma pek kalibrasyon yoktur

çok basit ama segmanlar dönmüş olabilir veya olması gerken açıda takılmadı geçmiş olsun

inşallah abi durumu burdan yazacağım açtırdıktan sonra 2 ay içinde uygun bir zaman yaptıracağım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Boz yazdı:

inşallah abi durumu burdan yazacağım açtırdıktan sonra 2 ay içinde uygun bir zaman yaptıracağım

lakin  kara düzen paldır küldür alınırsa anlaşılmaz ana sorun, bir de blokta ovallik testi öneririm, komparatör ile

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

komparatör ile

Bunu kullanabilecek ustayı da paylaşsaydın bari. Bilelim kaç tane var ülkemizde :p 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Aletin adını duyan sayılıdır, bırak kullanmayı bilmeyi :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...