İçeriğe Yönlendir

TDCI Seyir Halinde Boşa Alınca Devir Yükselmesi


Ömer Günçü

Recommended Posts

Ömer Günçü

Arkadaşlar iyi forumlar. 2011 model fiesta 1.4 tdci var euro 4 motor. (295.000 km) sorunum (belki sorun da değildir) şöyle:

 

araçla seyir halindeyken vitesi boşa alınca ilk 800 devire düşüyor, sonra yavaş yavaş 1000 devire yükseliyor. ışıklarda vs. durduğumda ise boşta rölanti 800, ama araç giderken boşa aldığımda hemen 800e düşüp 1000 e çıkıyor. bu olayı enjektörlerimi revize ettirdikten somra fark ettim.

 

ayrıca arabamı motor soğukken çalıştırdığımda hareket edene kadar rölantide 900-950 devir gösteriyor, 3-4 km yol yapıp motor ısınınca rölanti 800e düşüypr.

 

bunlar bir problem midir ve sebebi/çözümü nedir sizce? 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Sabahki durum gayet normal, her araba aynı şekilde davranır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Oğuzkan Erışık yazdı:

Sabahki durum gayet normal, her araba aynı şekilde davranır.

teşekkür ederim üstadım, peki hareket halinde boşa alıca devrin 950 civarında seyredip durduğumda 800e düşmesi hakkında yorumunuz var mı

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

boğaz kelebeği önündeki gaz telinin gerginliğinden kaynaklanıyordu bir araçta....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzinli gibi davranmış.. 

Araç rolantinin düşüyor olduğunu algılayınca devri yükseltir.. Buna voltaj düşüklüğü bile sebep olabilir..

Enjektörler yeni yapıldı ise bir süre gözleyin. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Alternatör ve direksiyon pompası yorulmuş olabilir. Boşta yerinde beklerken direksiyonu çevirip cam açma düğmesine basılı tutun. Devir dalgalanıyorsa sorun burada da olabilir. Pedal konum sensörü de dalgalanma yapabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Günçü

süleyman hocam deneyeceğim dediğinizi deneyeceğim. voltaj düşüklüğünden kastınız akü mü,

mehmet özyürek hocam nasıl gözlemleyeceğim anlayamadım ne yapacağımı

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)

 

1- Seyir halinde 3000 d/d' de gidiyorsunuz, vitesi boşa attınız ve devir 1200 d/d' e düştü normal. (hız yüksek ise)

2- Seyir halinde 3000 d/d' de gidiyorsunuz, vitesi boşa attınız ve devir 800 d/d' e düştü ve sonrasında 1200 d/d' e yükseldi. Bu durum genelde hızınıza bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. 

  - Seyir halinde vitesi boşa attınız rölanti düştü, ancak araç hızını koruyor ya da, hızlanıyor ise, rölanti tekrar yükselecektir.

  - Seyir halinde vitesi boşa attınız rölanti düştü, ancak araç yavaşlamaya başladı, rölanti düşük kalacaktır.

  - Seyir halinde vitesi boşa attınız rölanti düştü ve frene basıyorsunuz, rölanti tekrar yükselecektir.

3- Soğuk motordaki yüksek rölanti normal.

4- Isınan motordaki sabit ve daha düşük rölanti normal. 

 

İlk olarak revize yaptırdığınız yere gidin ve 2. maddeyi anlatın. Ama normal diyeceklerdir :biggrin:

tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi
Detaylandırıldı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

İki adet fiesta 1.4 tdci aracım oldu. İkisi de bahsettiğiniz gibiydi. Bence bir sorun değil bu. 
Boşta hareket halinde devir yükselir, debriyaja ayağınızı attığınızda rölanti devrine düşer. Ya da tam durduğunuzda rölantiye düşer. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ömer Günçü yazdı:

 

mehmet özyürek hocam nasıl gözlemleyeceğim anlayamadım ne yapacağımı

 

Evet akü kaynaklı da olabilir. 

Gözlemlemeden kastım.. herhangi bir çözüm aramayın. Beynin yeni enjektörü öğrenmesi 100-150 km yi bulur.. 

 

Celal Aydın yazdı:

İki adet fiesta 1.4 tdci aracım oldu. İkisi de bahsettiğiniz gibiydi. Bence bir sorun değil bu. 
Boşta hareket halinde devir yükselir, debriyaja ayağınızı attığınızda rölanti devrine düşer. Ya da tam durduğunuzda rölantiye düşer. 

 

Olması gereken bu zaten.. 

Vites boşta iken fren, debriyaj, aydınlatmalar, direksiyon vs cihazların güce ihtiyacı olacağı için devir yükselir. 

Normaldir. 

Bu tür şeylere genelde bakım sonrası dikkat edilir. 

Buna bakım sonrası sendromu diyoruz biz. :)

Belki normalin dışındadır diye de alternatifleri düşündük işte.. 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
(düzenlendi)

teşekkür ederim üstadlarım. sanırım devir ile alakalı gözlemlerim normal, olması gereken.

 

enjektörleri revise ettirdikten sonra yakıt tüketimim ortalama 0.5 lt düştü bu arada 

 

ben enjektörlerimi ustaya, youtube linki bu linkteki ses aşırı aşırı güm güm gelmeye başlayınca, göstermiştim ve 4 meme, 2 gövde ve 1 bobin değişti. daha sonra bu ses yüzde 80-90 oranında azaldı ama tamamen kesilmedi, motor soğukken ortalama 5-6 defada bir yine yapıyor ama yüzde 80-90 kısık sesle.

 

sizce bu normal midir? 

Süleyman Can yazdı:

Alternatör ve direksiyon pompası yorulmuş olabilir. Boşta yerinde beklerken direksiyonu çevirip cam açma düğmesine basılı tutun. Devir dalgalanıyorsa sorun burada da olabilir. Pedal konum sensörü de dalgalanma yapabiliyor.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Benzinli gibi davranmış.. 

Araç rolantinin düşüyor olduğunu algılayınca devri yükseltir.. Buna voltaj düşüklüğü bile sebep olabilir..

Enjektörler yeni yapıldı ise bir süre gözleyin. 

 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Evet akü kaynaklı da olabilir. 

Gözlemlemeden kastım.. herhangi bir çözüm aramayın. Beynin yeni enjektörü öğrenmesi 100-150 km yi bulur.. 

 

 

Olması gereken bu zaten.. 

Vites boşta iken fren, debriyaj, aydınlatmalar, direksiyon vs cihazların güce ihtiyacı olacağı için devir yükselir. 

Normaldir. 

Bu tür şeylere genelde bakım sonrası dikkat edilir. 

Buna bakım sonrası sendromu diyoruz biz. :)

Belki normalin dışındadır diye de alternatifleri düşündük işte.. 

 

 

 

tarihinde Ömer Günçü tarafından düzenlendi
imla
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Uğur Barbaros Özdemir

C Max aracımda da söylediğiniz devir dalgalanması boşa alınca oluyor. Direksiyon pompasının güç ihtiyacı için devir yükselmesi olduğu söylendi bana.  Normal bir durum gibi görünüyor. Sabit dururken devir normal, eğimli yolda frenden ayağımı çekince arabanın boşta hareketi ile devir dalgalanması oluşmakta. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
FEVZİ ÇOLAKOĞLU
Ömer Günçü yazdı:

teşekkür ederim üstadlarım. sanırım devir ile alakalı gözlemlerim normal, olması gereken.

 

enjektörleri revise ettirdikten sonra yakıt tüketimim ortalama 0.5 lt düştü bu arada 

 

ben enjektörlerimi ustaya, youtube linki bu linkteki ses aşırı aşırı güm güm gelmeye başlayınca, göstermiştim ve 4 meme, 2 gövde ve 1 bobin değişti. daha sonra bu ses yüzde 80-90 oranında azaldı ama tamamen kesilmedi, motor soğukken ortalama 5-6 defada bir yine yapıyor ama yüzde 80-90 kısık sesle.

 

sizce bu normal midir? 

 

 

 

Enjektorlerin maliyeti ne kadar tuttu hocam alakasız olacak biraz ama

Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
FEVZİ ÇOLAKOĞLU yazdı:

Enjektorlerin maliyeti ne kadar tuttu hocam alakasız olacak biraz ama

hocam orijinal çıkmaları ile değişti, 8k enjektör maliyeti tuttu 1.2 de sök taka verdirdim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN
(düzenlendi)

Fiestada oluyor, direksiyonu çevirdikçe devirin daha çok yükseldiğini görebilirsiniz.

tarihinde ALİ SEYKAN tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Ahmet Çankaya yazdı:

boğaz kelebeği önündeki gaz telinin gerginliğinden kaynaklanıyordu bir araçta....

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Benzinli gibi davranmış.. 

Araç rolantinin düşüyor olduğunu algılayınca devri yükseltir.. Buna voltaj düşüklüğü bile sebep olabilir..

Enjektörler yeni yapıldı ise bir süre gözleyin. 

 

 

Süleyman Can yazdı:

Alternatör ve direksiyon pompası yorulmuş olabilir. Boşta yerinde beklerken direksiyonu çevirip cam açma düğmesine basılı tutun. Devir dalgalanıyorsa sorun burada da olabilir. Pedal konum sensörü de dalgalanma yapabiliyor.

 

Tamer Topaç yazdı:

 

1- Seyir halinde 3000 d/d' de gidiyorsunuz, vitesi boşa attınız ve devir 1200 d/d' e düştü normal. (hız yüksek ise)

2- Seyir halinde 3000 d/d' de gidiyorsunuz, vitesi boşa attınız ve devir 800 d/d' e düştü ve sonrasında 1200 d/d' e yükseldi. Bu durum genelde hızınıza bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. 

  - Seyir halinde vitesi boşa attınız rölanti düştü, ancak araç hızını koruyor ya da, hızlanıyor ise, rölanti tekrar yükselecektir.

  - Seyir halinde vitesi boşa attınız rölanti düştü, ancak araç yavaşlamaya başladı, rölanti düşük kalacaktır.

  - Seyir halinde vitesi boşa attınız rölanti düştü ve frene basıyorsunuz, rölanti tekrar yükselecektir.

3- Soğuk motordaki yüksek rölanti normal.

4- Isınan motordaki sabit ve daha düşük rölanti normal. 

 

İlk olarak revize yaptırdığınız yere gidin ve 2. maddeyi anlatın. Ama normal diyeceklerdir :biggrin:

 

Celal Aydın yazdı:

İki adet fiesta 1.4 tdci aracım oldu. İkisi de bahsettiğiniz gibiydi. Bence bir sorun değil bu. 
Boşta hareket halinde devir yükselir, debriyaja ayağınızı attığınızda rölanti devrine düşer. Ya da tam durduğunuzda rölantiye düşer. 

 

Uğur Barbaros Özdemir yazdı:

C Max aracımda da söylediğiniz devir dalgalanması boşa alınca oluyor. Direksiyon pompasının güç ihtiyacı için devir yükselmesi olduğu söylendi bana.  Normal bir durum gibi görünüyor. Sabit dururken devir normal, eğimli yolda frenden ayağımı çekince arabanın boşta hareketi ile devir dalgalanması oluşmakta. 

 

ALİ SEYKAN yazdı:

Fiestada oluyor, direksiyonu çevirdikçe devirin daha çok yükseldiğini görebilirsiniz.

Hocalarım ısrarımı mazur görün, soracak başka kimsem yok

 

 

 

ben enjektörlerimi ustaya, youtube linki bu linkteki ses aşırı aşırı güm güm gelmeye başlayınca, göstermiştim ve 4 meme, 2 gövde ve 1 bobin değişti. daha sonra bu ses yüzde 80-90 oranında azaldı ama tamamen kesilmedi, motor soğukken ortalama 5-6 defada bir yine yapıyor ama yüzde 80-90 kısık sesle.

 

sizce bu normal midir? 

 
Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Mehmet Ozyurek yazdı:

Video enjektör yapıldıktan sonra mı çekildi. 

hocam bu videoyu internette buldum, enjektör yapılmadan önce buna benzerdi ses motor soğukken. yaptırdıktan sonra yüzde 80-90 oranında gürültüsü azaldı. yaşanma sıklığı da 3-4 çalıştırmada 1e düştü motor soğukken

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ömer Günçü yazdı:

hocam bu videoyu internette buldum, enjektör yapılmadan önce buna benzerdi ses motor soğukken. yaptırdıktan sonra yüzde 80-90 oranında gürültüsü azaldı. yaşanma sıklığı da 3-4 çalıştırmada 1e düştü motor soğukken

Yapılamamış demek ki

Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Tamer Topaç yazdı:

Yapılamamış demek ki

bir arkadaş ve başka bir usta da, ne kadar iyi revize olursa olsun biraz kalır o ses diyor

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Araç euro 5 sanırım. Benimkiler euro 3 ya da 4 idi. Bu tür sorunlarla karşılaşmadım. 

Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Celal Aydın yazdı:

Araç euro 5 sanırım. Benimkiler euro 3 ya da 4 idi. Bu tür sorunlarla karşılaşmadım. 

euro 4 ağabey

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Ses konusuna bir şey diyemem, sonuçta sıfır parça değil ve bir tek ses enjektörden de gelmiyor olabilir. 

 

Devir biraz yüksek kalıp düşme normal, çünkü araç hızı arttıkça bazı şeylerin parametreleri değişiyor. 

 

Örnek dakikada bilmem kaç defa açılan kapanan valf hız ve devire bağlı değişkenlik gösterir. Aracın ihtiyaç duyduğu elektrik akımı değişir. Vs vs.

 

Birden rölantiye düşmesi demek aracın beynine benim hızım 0 ya da sıfıra yakın demektir. Motor devrine göre frenlerin gücü değişir. Sizin hızınız arttıkça vakum/basınç artar. Siz rölantiye çekerseniz o vakumu sağlayamaz ve motor stop edebilir. (Yüksek viteste kalkış yaparken stop etme gibi düşünün) 

 

Uzun süre yüksek devirde kalıyorsa, debriyaja bastınız gaza basmışsınız gibi devir aşırı yükseliyorsa o zaman sorun arayın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ömer Günçü yazdı:

bir arkadaş ve başka bir usta da, ne kadar iyi revize olursa olsun biraz kalır o ses diyor

 

Bence yapan yapamamış. Enjektöre müdahele ile ses azalmışsa iş yarım kalmıştır. Böyle bir sorun mutlaka hata kodu bırakır. Çok rahatsızlık veriyorsa fazla maliyeti göze alıp yetkile servise gidin. Gerekirse 4 enjektör sıfır takılır tekrar para ödenir ama temiz iş olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Süleyman Can yazdı:

 

Bence yapan yapamamış. Enjektöre müdahele ile ses azalmışsa iş yarım kalmıştır. Böyle bir sorun mutlaka hata kodu bırakır. Çok rahatsızlık veriyorsa fazla maliyeti göze alıp yetkile servise gidin. Gerekirse 4 enjektör sıfır takılır tekrar para ödenir ama temiz iş olur. 

hocam 4 enjektörün sıfırı 50 bin. ona güç mü yeter

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...