İçeriğe Yönlendir

Avans Vurma Hakkında


Burak Çatalcalı

Recommended Posts

Burak Çatalcalı

Arkadaşlar merhaba,

Aracım 2005 focus 2 makyajsız kasa benzinli lpg yok.

Yeni motor yaptırdım a-dan z-ye . kalkarken aniden gaz verdiğimde 2000/2500 devirlerde avans vuruyor normalmidir. önceki focuslarımda hiç böyle olmamıştı. yada motor rödajda diyemi yapar bilemedim.

Düşüncelerinizi bekliyorum

Teşekkürler şimdiden

Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı
Doğan Arşiray yazdı:

sentesi kaçık olmasın?

 

performansta çekişinde bi sıkıntı yok aslında kaçık olsa performansı etkilemezmi 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Doğan Arşiray yazdı:

sentesi kaçık olmasın?

Duratec motorlardan nefret ettim bu sente yüzünden. İnsan bir kama yapar, pim sokacak bir delik yapar, kitle, sök, tak bitti, bu kadar olmalı abi. 
Yok alttan krankı kitle döndür, yukarda eksantriği döndür, silme sacı yuvalara oturt, ne biçim bir tasarım. 
Milimetrik kaçıklıklar bile motorun çalışmasını etkiliyor. Keşke diş atladığında subaplara çarpıp kırsa diyorum, en azından arıza kaynağı belli. Çalışıyor da mübarek, ne gidişinde sorun var, ne çekişinde. Zannediyorsun ki gaz kelebeğinde, pcm valfinde, map sensöründe her yerde arıza var. Ara bul bulabilirsen. 

Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı
Celal Aydın yazdı:

Duratec motorlardan nefret ettim bu sente yüzünden. İnsan bir kama yapar, pim sokacak bir delik yapar, kitle, sök, tak bitti, bu kadar olmalı abi. 
Yok alttan krankı kitle döndür, yukarda eksantriği döndür, silme sacı yuvalara oturt, ne biçim bir tasarım. 
Milimetrik kaçıklıklar bile motorun çalışmasını etkiliyor. Keşke diş atladığında subaplara çarpıp kırsa diyorum, en azından arıza kaynağı belli. Çalışıyor da mübarek, ne gidişinde sorun var, ne çekişinde. Zannediyorsun ki gaz kelebeğinde, pcm valfinde, map sensöründe her yerde arıza var. Ara bul bulabilirsen. 

 

Sentesini 4-5 defa yaptırdım emin olabılırsınız.

Bende bıktım hata kodunda sürekli sente veriyordu en son araba yürüyünce daha uğraşmadım. sente olma ihtimali yüksek diyorsunuz yanı 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Burak Çatalcalı yazdı:

 

Sentesini 4-5 defa yaptırdım emin olabılırsınız.

Bende bıktım hata kodunda sürekli sente veriyordu en son araba yürüyünce daha uğraşmadım. sente olma ihtimali yüksek diyorsunuz yanı 

Bu olayı yaşadığımda fiesta aracımda sente hata kodu vermiyordu. 
Sizdeki durum senteden de olabilir, farklı bir şeyden de. 
İncelenmesi gerek. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Hata kodu veriyor mu? 

Zengin karışım kodu veriyorsa vakum kaçakları var mı bakın hortumun biri yerine oturmamış açıkta kalmış hava çekiyor olabilir. Böyle düzensiz hava girişinde motor zengin karışıma geçip avans vurması yapıyor.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Aynı focusla Hata kodu vermeden bi süre alt devirlerde teklemeyle gezdim. Oturunca 200 yapıyordu namussuz. Vakum kaçakları gaz kelebeği map sensörü gibi şeylerden şüphelendik. Sorun bobinde çıktı. Eğer ateşleme değişmediyse bi gözden geçirin. Ateşelemesi çok hassas.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Fiesta’da var mı bu abi?

1.4 te yok sanırım? hiç mevzusu geçmeyen kendi halinde çalışan piezo elektriksel bir parça pek bozulacak bir şey de değil twitter gibi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

1.4 te yok sanırım? hiç mevzusu geçmeyen kendi halinde çalışan piezo elektriksel bir parça pek bozulacak bir şey de değil twitter gibi

INA triger taktıktan sonra motor sessizleşti fakat rölantide hafif al ver yapıyor, Lpg’de daha az, benzinde daha fazla.
Onun peşindeyim, bulacağım. 
Senteden şüphem yok, defalarca kontrol ettik takarken. 

PCM valfi ve buna bağlı karter havalandırma hortumundan şüpheleniyorum. 
 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

INA triger taktıktan sonra motor sessizleşti fakat rölantide hafif al ver yapıyor, Lpg’de daha az, benzinde daha fazla.
Onun peşindeyim, bulacağım. 
Senteden şüphem yok, defalarca kontrol ettik takarken. 

PCM valfi ve buna bağlı karter havalandırma hortumundan şüpheleniyorum. 
 

yok bu parça onu yapmaz

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

yok bu parça onu yapmaz

Onu eledik o halde. 
Geriye gaz kelebeği, map sensörü, bobin kalıyor sanki. 
Stop etmiyor, şehir içinde hareket halinde ışıklara yaklaşırken inme kalkma bazen oluyor fakat stop edecek hale gelmiyor.

Geçen otobanda denedim, 3000 devir bandında giderken ayağımı debriyaja attım, lpg’de stop eder gibi olup toparladı, indi indi kalktı devir göstergesi. 
Benzinde hafif düştü rölanti, çok oynayıp sapıtmadı. 
Akabinde boşa atıp debriyajdan ayağımı çektim, rölanti 1200 bandına sabitlendi. 
Debriyaja basılı tutunca bir sıkıntı var abi. Nedir hikmeti çözemedim. 
Araç ya hava alıyor bir yerden ya da subaplarda bir sorun oldu yine. Halbuki 35 bin km önce revize ettirdim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

veya birkaç parça artık ömrü sonunda hep birlikte olunca tolere eemiyoırdur, buji tırnak aralğından emin miyz doğru mu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Celal Aydın yazdı:

Onu eledik o halde. 
Geriye gaz kelebeği, map sensörü, bobin kalıyor sanki. 
Stop etmiyor, şehir içinde hareket halinde ışıklara yaklaşırken inme kalkma bazen oluyor fakat stop edecek hale gelmiyor.

Geçen otobanda denedim, 3000 devir bandında giderken ayağımı debriyaja attım, lpg’de stop eder gibi olup toparladı, indi indi kalktı devir göstergesi. 
Benzinde hafif düştü rölanti, çok oynayıp sapıtmadı. 
Akabinde boşa atıp debriyajdan ayağımı çektim, rölanti 1200 bandına sabitlendi. 
Debriyaja basılı tutunca bir sıkıntı var abi. Nedir hikmeti çözemedim. 
Araç ya hava alıyor bir yerden ya da subaplarda bir sorun oldu yine. Halbuki 35 bin km önce revize ettirdim. 

Sorunlarıma aynıydı sadece benim arabada tüp var. Benzinde 500 km kullandım düzelmedi o yüzden lpgyle ilgili olmadığını anlamış olmuştuk. Ben iki defa sübap revizyonu yaptırmış biri olarak buji buji kablosu ve bobin hattını değiştirilmesi gerektiğini savunuyorum( eğer değişmemişse) ateşleme zamanı bozuluyor. Araba ustadan sağlam çıkıyor 1000 km sonra tekrar aynı sorun. 

Orjinal değilse önce orjinal buji kablosu.

Orjinal bobin bulunamıyor ya da aşırı pahalı ama ben boschdan memnun kalmıştım. Genelde hella ve delphi takarlar bunlar hakkında deneyimim yok açıkçası. Buji zaten orijinal olmalı.

Sorunlar zinciri aynı olmasa üst üste yazmazdım ama bece üstüne gidin

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

veya birkaç parça artık ömrü sonunda hep birlikte olunca tolere eemiyoırdur, buji tırnak aralğından emin miyz doğru mu

Bujiyi orijinal aldım abi, replika değilse tabi.
160 bin km de aldığım aracım saat gibiyken, gaz kelebeğini söktürüp temizlettiğim günden beri farklı. Nerden ellettim diyorum. Çok fazla sensör var, bu da çok fazla birbiriyle iletişim halinde veri demek oluyor. Şeytan diyor sat TDCI al, rahatla. 

 

Yetkili servise gitmek istiyorum bu bakımda. Sence bilgisayara bağlayıp anlık veri okuyabilirler mi? 

Görkem Karakaş yazdı:

Sorunlarıma aynıydı sadece benim arabada tüp var. Benzinde 500 km kullandım düzelmedi o yüzden lpgyle ilgili olmadığını anlamış olmuştuk. Ben iki defa sübap revizyonu yaptırmış biri olarak buji buji kablosu ve bobin hattını değiştirilmesi gerektiğini savunuyorum( eğer değişmemişse) ateşleme zamanı bozuluyor. Araba ustadan sağlam çıkıyor 1000 km sonra tekrar aynı sorun. 

Orjinal değilse önce orjinal buji kablosu.

Orjinal bobin bulunamıyor ya da aşırı pahalı ama ben boschdan memnun kalmıştım. Genelde hella ve delphi takarlar bunlar hakkında deneyimim yok açıkçası. Buji zaten orijinal olmalı.

Sorunlar zinciri aynı olmasa üst üste yazmazdım ama bece üstüne gidin

Buji kablosu takribi 45 bin km önce değişti. Bobin hiç değişmedi bende iken, üzerinde Bosch var. 70 bin km oldu alalı. Universal obd cihazında arıza kodu çıkmıyor, motor ikazı yanmıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Bujiyi orijinal aldım

markası değil tırnak aralığı kontrol

Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı

Aracımda P0036 - Sıra 1 Algılayıcı 2 hatası veriyordu. katalizörün oradaki oksijen sensörü sanırım. bundan avans vuruntusu yaparmı bilemedim.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

markası değil tırnak aralığı kontrol

4M5G 12405 XE kodlu buji abi. Bildiğim kadarıyla 1.3 mm tırnak aralığı. Söküp bakmadım işin açığı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

4M5G 12405 XE kodlu buji abi. Bildiğim kadarıyla 1.3 mm tırnak aralığı. Söküp bakmadım işin açığı.

taşırken rafa koyarken alırken düşer vs tırnağı kapanır olur mu olur, her bujide takmadan önce kontrol iyidir

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

taşırken rafa koyarken alırken düşer vs tırnağı kapanır olur mu olur, her bujide takmadan önce kontrol iyidir

Yetkili servis bakıma 4500₺ dedi işçilik ve yedek parça indirimiyle birlikte. Bujiler de değişecek dedi.

Benim kendi aldığım yağ ve yedek parçalarla 2500₺ bandında çıkıyor bakım fiyatı, gitsem mi diye düşünüyorum.

Buji gibi parçalarda replika ürün çok diyorlar piyasada.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Celal Aydın yazdı:

Yetkili servis bakıma 4500₺ dedi işçilik ve yedek parça indirimiyle birlikte. Bujiler de değişecek dedi.

Benim kendi aldığım yağ ve yedek parçalarla 2500₺ bandında çıkıyor bakım fiyatı, gitsem mi diye düşünüyorum.

Buji gibi parçalarda replika ürün çok diyorlar piyasada.

3700 tl civarı tutmuştu bir kaç ay önce , buji ve polen filtresi ile. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Evren Erakçora yazdı:

3700 tl civarı tutmuştu bir kaç ay önce , buji ve polen filtresi ile. 

İlgi alaka iyi mi abi? araca bakıyorlar mı kapsamlı?

Sanayide yağı koyup yolluyorlar bir şikayetin yok ise.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Celal Aydın yazdı:

İlgi alaka iyi mi abi? araca bakıyorlar mı kapsamlı?

Sanayide yağı koyup yolluyorlar bir şikayetin yok ise.

Direksiyonu mafsalını , kapıları yağla, tekerleri aç, balata kontrol et, balata spreyi vs. Genel kontroller, boyada küçük rötüşler derken iyi bakıyorlar bence. Söylersen yaparlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...