İçeriğe Yönlendir

2001 Ka ve Güncel Sorunlarıma Bulduğum Çözümler


Cem çağlı

Recommended Posts

Cem çağlı

herkese selam.

2 aydır 2001 collection 205.000 kilometrede bir ford ka sahibiyim. satın aldığımda bir önceki sahibi bir çok ayarının ve bakımının yapıldığını sadece rolantinin ilk çalıştığında 4-5 saniye yükselip alçaldığını normale döndüğünü söylemişti. zaman içinde araç fan açtığında devir yükselmesi, vites geçişlerinde devir yükselmesi ve gazdan ayağımı çektiğimde silkeleme sorunları ortaya çıktı. bu silkelemeden sonra artık her vites geçişlerinde şaft, şanzıman veya aktarmalardan birinde 'lak lak' sesi gelmeye başladı. artık çok yavaş vites geçişleri yapmaya başlamışken araçta gaz yememe ve tekleme başladı.

istikamet sanayi...

önce yerel bir ustada şanzıman takozunu değiştirdik fakat 'lak lak' sesi gitmedi. yine de biraz azalmıştı. bu süre zarfında aracın vss sensörünün boşta olduğunu faarkettim. yine yerel bir elektrikçide parçayı söktürdüm ve parçacıdan vss sensörü aldım. klasik olarak nasıl olsa uyar diye fiesta sensörü verildi. ford ka sensürünün iki ucunda da çıkıntı var. fiestanınkinde ise sadece bir tarafında.

manisa sanayide ayar oto faruk ustayla karşılaştım. adam profesör. teklemenin bobinlerden ve buji kablolarından olduğu tespit edilirken bir de direksiyon basınç müşürünün iptal edildiğini ve civata ile tıkandığını tespit ettik. bu arızaları orijinal parçalar ile giderdikten sonra araç yağ gibi akmaya başladı. öncesinde 40 litre ile 200 kilometre giderken şu an bir çeyrekte 150 kilometreyi zorluyorum.

aracı satın alırken eski sahibi orijinal ford logolu rolanti valfini de vermişti ancak ucundaki plastik vida kırıktı. faruk usta elindeki eski orijinal rolanti valflerinden bir ayarlama vidasını bu parçaya takarak araca monte etti ver rolanti dalgalanması, stop etme, fan açtığında rolanti düşmesi sona erdi. anladım ki rolantinin düzelmesi için direksiyon basınç müşürü, vss ve rolantı valfinin orijinalliği çok elzem.

bunun yanında aracı obdye bağladığımızda map sensörünün ara ara fazla oksijen ölçtüğünü tespit ettik ve orijinal parça arayışımız hala sürüyor.

sırada aktarmadaki ''lak lak'' seslerimiz var. daha sonrasında ise klima ve kalorifer sistemi elden geçecek.

vss'nin fiyatı 700tl

orjinal autocraft bobin + buji kablosu ve direksiyon basınç müşürü 2850 tl

görsellerle hikayeyi destekleyelim.

son yakıt durumumuz:

1.jpg.7affddf96e6e3afbb71a35e0403a03a7.jpg

Aradığımız map sensürümüz:

2.jpg.0836f570fb7718384d95ad966906110f.jpg

ka'ya uyumlu vss hız sensörü parça kodu

photo_2023-11-12_14-55-56.jpg.5ad3d1edda64fc7b175f20bb624c174f.jpg

araçtan çıkan vss'nin uç kısmı.

photo_2023-11-12_14-55-47.jpg.ee8d41fa919a0c28d21f8f755bae76c4.jpg

ka'ya uyumlu vss

photo_2023-11-12_14-55-51.jpg.19c1d94ed6a13f71c8c9b8742e7917dd.jpg

ka'ya uyumlu diye verdikleri fisesta vss'si

photo_2023-11-12_14-55-55.jpg.2c99e9303c2eeeecc22e618f541a8079.jpg

vss'nin diğer ucu.

photo_2023-11-12_14-55-57.jpg.8585a362b02ee9e9fb6105679de4af77.jpg

araçtan çıkan vss'nin son hali

photo_2023-11-12_14-59-47.jpg.9d30be7302a6b75105a73e21f5d268e6.jpg

aracın güncel rolanti sesi:

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hız sensörünü önemini her KA sahibine mutlaka anlatmışımdır.

Hayırlı olsun.

Bir kırmızı kablo görüyorum, o nereden nereye gidiyor?

Bu arada egzoz ısı kalkanınız eksik, ona da bi göz atın mutlaka.

Yorum bağlantısı
Cem çağlı
Sani Gerşon yazdı:

Hız sensörünü önemini her KA sahibine mutlaka anlatmışımdır.

Hayırlı olsun.

Bir kırmızı kablo görüyorum, o nereden nereye gidiyor?

Bu arada egzoz ısı kalkanınız eksik, ona da bi göz atın mutlaka.

kırmızı kablo sonradan takılan hararet göstergesinin kablosu. onun da fotoğrafını eklerim. ısı kalkanının olmayışını ben de farkettim. yedek parça arayışına ekleyeyim onu da. 

Çağlar Bayur yazdı:

:nazar: bir de subap ayarına el atın, tercihen yılda 1 defa iyi olur doğru ayar

evet yeni oksijen sensörünü taktığımız da onun da kontrolünü yaptıracağım.

tahminen ne kadar zamanda yapılıyor ve meşakkat durumu nedir acaba? hangi parçaların sökülmesi gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Cem çağlı yazdı:

kırmızı kablo sonradan takılan hararet göstergesinin kablosu

Hiç gerek yok buna aslında. OBD reader ile beyinden harareti okuyabilirsiniz.

Cem çağlı yazdı:

tahminen ne kadar zamanda yapılıyor ve meşakkat durumu nedir acaba? hangi parçaların sökülmesi gerekiyor?

Külbütör kapağı sökülüyor, motor soğukken yapılıyor. 20dk falan sürer sanırım en fazla. Sonrasında kapak mantar contası da değişmeli.

Örnek olması açısından bir video:

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...