İçeriğe Yönlendir

350CDI OM642 Arıza Kodsuz Arıza


Doğan Arşiray
Çözüme git Doğan Arşiray tarafından,

Recommended Posts

Doğan Arşiray

2012, 160 bin km. ML350. Araba arıza vermeden bazen, be anlayamadığımı bir şekilde limp mode a düşüp 3. viteste kalıyor ve gücü sınırlıyor. vites kulakçıkları çalışmıyor.

 

Mercedes terminali hiçbir arıza bulamadı. Ne yazıkki arızalı halinde ustaya gösteremiyorum çünkü herzaman yapmıyor. Arızalı değilken çılgın gibi gidiyor, 200 210 km vs problemsiz. vites küçük dip gaz ile çekiş sorunsuz. Arıza ışığı yanıp seönen birşeyler ekranda mesaj yok.

 

1. EGR tam kapanmıyor olabilirmi?

2. Transmisyon ünitesinde bir saçmalık oluyor olabilirmi? 722 şanzıman var 7 g tronic.

3. Bir başka sensör tam olarak iş yapmıyor ve saçmalıyor olabilirmi ( krank pozisyon sensörü gibi)

4. Orijinal Benz ile değiştirdiğimiz emme manifoldunda 1 sene geçmeden bir tarafında ( V motor çünkü) yağ buharı buldum. aradan kaçırıyor ama ses vs duyulmuyor. Bu fazla giren hava saçmalıyor olabilirmi?

 

Fikrileri alabilirmiyim?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

limp mimp anlamam, tekniğe isim koymayı ben beceremiyorum ama bence, şanzmıan , şanzıman derken her markanın değişik iç yapısı var ama temeller aynıdır, türbin li mi bu şanzıman?

Doğan Arşiray yazdı:

Araba arıza vermeden bazen

vesile ile sürücnün yaşdağı her aksalkık veya arıza, beyin tarafınfan normal kabul edilir, mesela yolda birden stop eden arabada arıza kodu olmayabilir, olması için her bizim stop edişimiz de bir arıza olarak algılanırdı yazılım tararfından , kontak bozuktur mesela stop ettirir ama kod mod olmaz

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

Akü bozuktur. 

ben de bunu düşündüm ama araçta iki akü olduğu için ve aracın kalibrasyonlarını bozmadan ikisinide değiştiremeyeceğim için terminale bağladık. hata göremedik. yarın tekrar kontrol edeceğim.

 

Çağlar Bayur yazdı:

limp mimp anlamam, tekniğe isim koymayı ben beceremiyorum ama bence, şanzmıan , şanzıman derken her markanın değişik iç yapısı var ama temeller aynıdır, türbin li mi bu şanzıman?

vesile ile sürücnün yaşdağı her aksalkık veya arıza, beyin tarafınfan normal kabul edilir, mesela yolda birden stop eden arabada arıza kodu olmayabilir, olması için her bizim stop edişimiz de bir arıza olarak algılanırdı yazılım tararfından , kontak bozuktur mesela stop ettirir ama kod mod olmaz

tabi bu şanzımanın mekanikleri hep aynı. mantığı da aynı. 4 5 6 7 9 oranlıları mevcut. 722.* diye geçer. iletken levha arızası vardır benim bindiğim w204 de de sadece 32 bin km deyken olmuştu. ama belirgindir sorun tabi oksitlenen bir konnektör yağlanan bir devre parçası varsa bunu bilmek mümkün değil.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

ben de bunu düşündüm ama araçta iki akü olduğu için ve aracın kalibrasyonlarını bozmadan ikisinide değiştiremeyeceğim için terminale bağladık. hata göremedik. yarın tekrar kontrol edeceğim.

 

tabi bu şanzımanın mekanikleri hep aynı. mantığı da aynı. 4 5 6 7 9 oranlıları mevcut. 722.* diye geçer. iletken levha arızası vardır benim bindiğim w204 de de sadece 32 bin km deyken olmuştu. ama belirgindir sorun tabi oksitlenen bir konnektör yağlanan bir devre parçası varsa bunu bilmek mümkün değil.

kitap yazmışsın da türbin var mı bunda bi de hele?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

tabiki var.  

ben olsam ilkin cihaza bağlayıp türbin hız verisinde kesinti var mı sağlıklı çalışıyor mu ona baktırırdım , yola çıkıp sürerek asfaltta gazlayıp.. liftte değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Diagnos ile yolda hataya düşürdüm. İlla bı harekette hataya düşüyordur. Pendik hata denilen mevzu illa verir. Alakalı yada alakasız.  Lip modu tetikleyen bir veri çıkacaktır. Star diagnosla mi Universal bir şeyle mi bakılıyor 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

xentry... 

 

az once gezmeye ciktim, bastim yardirdim problem yok. sadece vitesler buyurken daha belirgin sanki. neyse durdum kalktim, start stopu kapattim. neyse alisveris merkezine gittim 2 saat sonra ciktim sakin sakin geldim, isikta durdum, start stop motoru kapattı, isik yandı freni bıraktım gaza ufacik dokunur dokunmaz, yeniden çalışamayıp istop etti! butun isiklar yandi. gostergede. anahtari cikartip taktim cevirdim calisti. sonraki isikta aynisi olmadi. 

 

aku mu desem bilemedim. 4 senelik varta aku. araba hergun 70 km gidiyor. sogukta durmuyor. yarin terminale baglatacagim. yedek anahtarla mi denesem.... 

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

kitap yazmışsın da türbin var mı bunda bi de hele?


Tiribünsüz Mercedes mi olur yav 

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:


Tiribünsüz Mercedes mi olur yav 

var var hatta fransız motorlu

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Gaz pedalındaki potansiyometreye de bir baktırabilir misin Doğan hocam ;) 
Potansiyometrede sıkıntı görünce gazı bir değerde sınırlıyor.

 

bir başka durum daha

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

var var hatta fransız motorlu


Şu garibanların mersedese biniyorum diye sevinmesi için yaptıklarını diyorsun. 😀

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Biz hiç inkar etmeden direkt fransıza biniyoruz. 

 

Bu arada arıza yapıyor diye tiguanı satmıştınız, ml de ondan geri kalmaz herhalde. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:


Tiribünsüz Mercedes mi olur yav 


türbin olsa yorum yapacaktım. Tribün konuşmak forum kurallarına aykırı bu arada :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Doğan Arşiray

intercooler giriş borusunda çatlak bulduk. ufak birşey ama değiştirdik. krank pozisyon sensörünüde değiştirdim. ayrıca akü zayıf idi, ne olur ne olmaz diye yeni akü aldım.

 

95 amper akü 5400 tl, krank pozisyon sensörü benz 2250 tl, benz boru 2500 tl. işçilik 600 tl.  3.5 saat sürdü hepsi.

 

aracın hızlanması iyileşti, tepkisi iyileşti, ama arızayı tekrar göremedim. biraz binip bakmak gerekecek yine.

Mahmut Yıldız yazdı:

 

 

Bu arada arıza yapıyor diye tiguanı satmıştınız, ml de ondan geri kalmaz herhalde. 

hiçbir araba 1.4 tsi çift şarjlı gibi tutarsız ve güvenilmez olmadı bunca araba değiştirdim, aklıma gelince tüylerim diken diken oluyro hala...

 

her ne olursa olsun bir mercedes, mercedestir ve epey de dayanıklıdır ömür anlamında.

ML kronik problemli bir araba değil ama işte uğraşamayan adam garanti sonrası km yapıyorsa elinde tutmazdı. tuhaflık şu, o kadar iyi bakıldığı halde böyle ufak tefek birşeylerin çıkması ve aslında arabanın hep uzun yol yapması, km sinin düşük olması, problemleri amerika kıtasında üretilmiş olmasına bağlıyor bence. kalite problemi olduğu aşikar.

 

Furkan Avcı yazdı:

Gaz pedalındaki potansiyometreye de bir baktırabilir misin Doğan hocam ;) 
Potansiyometrede sıkıntı görünce gazı bir değerde sınırlıyor.

 

bir başka durum daha

 

o da aklımda aslında. ama önce bu halini denememiz lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Om642 problemsiz ve müthiş bir motor. Çok güzel çalışıyor. 170 ile 268 hp arası güçleri var. Yani mekanik problemi yoktur doğru yağ kullanılıyorsa. Yağ soğutucusu contaları, turbo emiş  ağzındaki contalar, enjektör dönüş contaları bozulur ve tamiri uzun sürer. swirl valve denen emisyon kapakçıkları bozulur 4.7 kohm direnç ile kandırırsın yada söküp atarsın yağ soğutucusunu yaparken. aslında çok basit birşey. gerisi her araçta olan eskimeye bağlı problemlerdir. ne gibi: kızdırma bujileri ve kontrol ünitesi, turbo aktüatörü, enjektör pulları, egr valfi, vsvsvs., fren kaliper pimlerinin korozyonu vs.

 

ama mesela Jeep Grand cherokee kesinlinlike daha basit olduğu için herhalde ML den daha güvenilir geliyor bana. ML alırmısın dersen iyi bakılmış ve yapılan işlerini bildiğim bir arabaysa gözüm kapalı alırım ama temiz bir grand cherokee yi geçmişini bilmesemde alırım öyle diyeyim.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Doğan Arşiray yazdı:

Om642 problemsiz ve müthiş bir motor. Çok güzel çalışıyor. 170 ile 268 hp arası güçleri var. Yani mekanik problemi yoktur doğru yağ kullanılıyorsa. Yağ soğutucusu contaları, turbo emiş  ağzındaki contalar, enjektör dönüş contaları bozulur ve tamiri uzun sürer. swirl valve denen emisyon kapakçıkları bozulur 4.7 kohm direnç ile kandırırsın yada söküp atarsın yağ soğutucusunu yaparken. aslında çok basit birşey. gerisi her araçta olan eskimeye bağlı problemlerdir. ne gibi: kızdırma bujileri ve kontrol ünitesi, turbo aktüatörü, enjektör pulları, egr valfi, vsvsvs., fren kaliper pimlerinin korozyonu vs.

 

ama mesela Jeep Grand cherokee kesinlinlike daha basit olduğu için herhalde ML den daha güvenilir geliyor bana. ML alırmısın dersen iyi bakılmış ve yapılan işlerini bildiğim bir arabaysa gözüm kapalı alırım ama temiz bir grand cherokee yi geçmişini bilmesemde alırım öyle diyeyim.

Yakıt nasıl kıyas edince

Ml bariz daha az yakıyormu 7 ileri oluşundan ? 

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Doğan Arşiray yazdı:

95 amper akü 5400 tl,

Daha 10 gün önce 95 Amper Varta yı 3.300 TL'ye aldım (normal akü, Start-stop değil) 5.400 neymiş öyle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

 

her ne olursa olsun bir mercedes, mercedestir ve epey de dayanıklıdır ömür anlamında.

 


e 160 binde değişimler başlamış. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

Yakıt nasıl kıyas edince

Ml bariz daha az yakıyormu 7 ileri oluşundan ? 

7 ileri cok basarili. 1700 devirde 100 ile gidiyor sanirim. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


e 160 binde değişimler başlamış. 

11 yasinda araba. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

hiçbir araba 1.4 tsi çift şarjlı gibi tutarsız ve güvenilmez olmadı bunca araba değiştirdim, aklıma gelince tüylerim diken diken oluyro hala...


Bizdeki çok güzeldi, bugün babamla da konuştuk hatta. Ama ustası bu motorla sorun yaşamayan bir tek sen varsın demişti, 60 bin km kullandım buji bobin değiştirdim sadece. 

Doğan Arşiray yazdı:

Om642 problemsiz ve müthiş bir motor.


Dizel için optimum nokta 3 litre ve 6 silindir galiba. Hem VAG hem MB hem de BMW’dekiler güzel. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...