İçeriğe Yönlendir

Passat B6 ve E200 W210 Kompressor Hakkında


Fatih Aydın

Recommended Posts

Fatih Aydın

Merhaba arkadaşlar.
Bu iki aracı yürütme maliyeti olarak kıyasladığımızda hangi araç daha maliyetli olur?
Tamam E200 eski ve parçaları pahalı ama Passatında arıza oranı yüksek bir araç parça fiyatları E200 ile aynıdır diye tahmin ediyorum. Ayrıca Dsg tamamen şans patlamaya hazır bomba.

Yakıt tüketimi olarak da lpgli bir kompresör ile 2.0 tdi arasınsa pek bi fark yok.
Performans ve konfor olarak da E200 öndedir. En büyük sıkıntısı pas problemi. Netten okuduğuma göre makyajlı kasalarda pas durumu daha iyi ama yinede devam ediyor.
Aldığımız aracı aldıktan sonra illa soydurup pasları temizlemek gerekmiyor bence maksimum 2 sene binilecek bir araç için.

Siz ne düşünüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

Temiz kullanılmışını bulmak kaydıyla benim oyum B6 passattan yana. Sebebini soracak olursanız; W210 ile B6 kasa arasında yaklaşık 5-6 senelik teknolojik farkı var. Tamam w210 çok sağlam bir araba ama nihayetinde bir W124 değil ve yaşı itibariyle de temizini bulmak çok ama çok zor. 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Dünyaya 1 kere geliniyor W211 alin

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

passatın B6 nasıl arıza yüksek? Hiç de değil. Tıkır tıkır gider. Portbagaj atkısı var hala bende satılık vw orjinal. alırsanız size satalım. 

E200 daha karizma olabilir sürüşü gidişi farklıdır. Temiz ise alınabilir. Ulaşım için alıyorsanız bence golf bakın.

Spor yöneticisi diyor mesleğiniz bu durumda ona göre bir araç da alınabilir. Malzeme vb koyma işleri olacak ise başka şeylere de bakılabilir. 

 

İlan bazında karşılaştırabiliriz.  8 sene B6 kullandım sıfır aldım. tavsiye ederim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Çok çok farklı otomobiller.

W210 müthiş bir mühendislik ürünü, ancak artık modern klasik hükmündeler, alınan örneği eğer çok iyi bakımlı değilse bugünün parasıyla çok kolayca 100 bin TL yer. Ben 2013 yılında aile içinden bize geçen tek el kullanılmış ve bakımlı 190 bin km'deki bir tanesini restorasyon kıvamında toplamıştım. Rakamları tam hatırlamıyorum ama arabanın o günkü parasının 1/3'ünü filan harcamıştık. Ve bu 10 sene önceydi, şimdi bu arabalar 10 yıl daha yaşlandı. Öte yandan makyajsız kompressor idi bizdeki, İstanbul'da 12-14 litre arası yakıyordu, uzun yolda sakin kullanımda 8'e filan düşüyordu. LPG ile kullanınca hem arabanın tadı alınmaz hem de LPG sorunlarını beraberinde getirir. Bir diğer konu da bu arabaların sürüşü farklıdır, kompressor de olsa gaza dokununca güncel arabalar gibi gitmez, freni serttir. Basınca gider ve durur ama ona göre kullanmak gerek. Biraz havaleli gider, özellikle elegance ise virajlarda yatar. Bunları niye anlatıyorum, neyle karşılaşacağınızı kestirmeniz için.

 

Öte yandan B6 çok daha modern halen güncelliğini koruyan bir model. Orijinal carplay'li medya üntiesi bile takılabilir. İçi B7 ile %95 aynı, B8 ile bile bayağı benzer. 2.0 TDi eğer makyajlı CR motor alırsanız çok sorunsuz ve az yakar. Onunla beraber gelen DSG ise ıslak kavrama 6 ileridir, çok da sağlamdır. DSG'nin saatli bomba olması tam sanayi söylemi. Burada önemli olan el el gezmemiş, bakımlı bir araba almak. Ben 2 sene önce bir arkadaşıma ilk sahibinden 2010 model bulup aldırmıştım, aldıktan sonra ufaktan bir ağır bakım da yaptık, o gün bugündür yağ değişimi haricinde masraf yapmadı, çok da memnun. Parça konusunda da en ufak bir sorun yaşamazsınız. 

Fatih Aydın yazdı:

Tamam E200 eski ve parçaları pahalı ama Passatında arıza oranı yüksek bir araç parça fiyatları E200 ile aynıdır diye tahmin ediyorum. Ayrıca Dsg tamamen şans patlamaya hazır bomba.

 

Mehmet Göktürk yazdı:

passatın B6 nasıl arıza yüksek? Hiç de değil. Tıkır tıkır gider.

 

20-25 yaşında bir Mercedes'in açacağı masrafları kimse tahmin edemez. :) Örneğin hava akış metre değişince %30 düşmüştü yakıt mesela, arıza kodu filan da yoktu, zaten OBD yok eski sistem porttan bağlanılıyor, Allah'tan araştırdık iyi ustasını bulduk da teşhisi koyup çözdü. 18 litre filan yakıyordu İstanbul'da değişmeden önce.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Selim hocam detaylı yazmış benzer şeyleri düşünerek B6 tercih sebebi sizin kriterlerinize göre.

Keyif aracı arıyorsanız restore edilmiş veya temiz bakılmış W210 olabilir. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

w210'larda pas sorunu ciddi. Tamirine girişmek değil mesele sadece, altında ne olduğunu bilmemek. Boyanın altında ne var, pasın üzerine macun basıp boyadılar mı mesela? Benim golfte iki taraftan da çamurluk ağızlarını ve marşpiyelleri çürükmüş, macunu basıp boyamışlar. Sıcak soğuk derken döküldü yıkadıkça. Kaportacıma gittim, fiberciye gönderdi, fiberciye gittim ne yapılacağını sordum, çürüğün üzerini fiber kaplıyormuş falan. Sonra kaportacıda paslı alanları kestirip yeni sac kaynattırarak çözdüm. Ben aldığımca araba çok güzel duruyordu, 3 ay sonra çürüme noktalarından macun patlakları oluşunca yaptırmak bana düştü özetle. 1 yıl bndiğim araçta kaportanın 4 ayrı parçasında pas tadilatı yapmış olduk yani.

 

2 yıl binilecekse arabayı soydurup restore etmek ekonomik olmaktan çok uzak. Bunun yerine B6 TDI alıp binerdim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zamanında ucuza saç bulduk diye rusyadan bir gem dolusu i saç getiren merso satın alma personeli maaşına zam almıştı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

w211 alınmayacaksa b6, 2 litre dizel.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ben o kadar yazdım da temiz bir 210'a binip alışmış insan Passat'a binemez, Toros gibi gelir, orası ayrı. Tamamen beklenti ve bütçe meselesi. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

Ben o kadar yazdım da temiz bir 210'a binip alışmış insan Passat'a binemez, Toros gibi gelir, orası ayrı. Tamamen beklenti ve bütçe meselesi. 

lakin yeni , yenidir yoksa EQXXX ler nasıl satardı başka türlü o tasarım ile

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

lakin yeni , yenidir yoksa EQXXX ler nasıl satardı başka türlü o tasarım ile

 

Passat'a binemez dedim, yoksa 211'e, 212'ye, 213'e filan biner. :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Passat'a binemez dedim, yoksa 211'e, 212'ye, 213'e filan biner. :) 

kodlarını bilmem de yıldız kitlesinin ilk sahipleri en son tasarım ne ise onu alır , 2-3-5 . el diğerlerini alabilir , yoksa ayıplanırlar mahallede

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selim Bilgin yazdı:

Ben o kadar yazdım da temiz bir 210'a binip alışmış insan Passat'a binemez, Toros gibi gelir, orası ayrı. Tamamen beklenti ve bütçe meselesi. 

 

Alışkanlıklar mühim tabi, ama her şeye alışılır. Yoksa hep v6 quattro'ya binemeyeceğine göre, sıkıntı büyük :crazy:

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Murat Sahın yazdı:

 

Alışkanlıklar mühim tabi, ama her şeye alışılır. Yoksa hep v6 quattro'ya binemeyeceğine göre, sıkıntı büyük :crazy:

 

2007 modele devam ediyoruz onun için napalım. :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

2007 modele devam ediyoruz onun için napalım. :D 

bence ara model alınmaz bu segment çok değişecek, 2027 ye devam

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selim Bilgin yazdı:

 

2007 modele devam ediyoruz onun için napalım. :D 

 

Şöyle dual motor long range bir tesla olsa olmaz mı mesela? :f1:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

En yenisi 22 yaşında olan arabaya pas sorunu var denmez bence :) hatasizi koleksiyonluk oluyor şuan. Ona da w214 parası isterler :P

 

Allah nasıp etti 124 210 211 e sahip oldum 

202 203  de kısmet oldu.

 

Passat kötü araba değil ama  en son sırf modeli yüksek diye 2015 passatlara bakıp gidip 2007  211 i almıştım.

 

 

O kadar arac değiştirdim bir Mercedes'in yerini sadece daha iyi bir Mercedes doldurabilir.

 

LPG ye karşı sempatim nedeniyle şuan daha modelli. Mercedes kere bakmıyorum pek.

 

İşletme maliyeti en düşük modelli Mercedes modelleri benim gözümde 2008 2011 w204 kompresör veya 2007 2009 211 kompressor.

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Murat Sahın yazdı:

 

Şöyle dual motor long range bir tesla olsa olmaz mı mesela? :f1:

 

 O paraya 3.0 bi-tdi alırız, 320PS çift turbo ZF 8HP şanzımanlı. Tesla'yı hem performansta hem de menzilde geçer. :f1:

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selim Bilgin yazdı:

 

 O paraya 3.0 bi-tdi alırız, 320PS çift turbo ZF 8HP şanzımanlı. Tesla'yı hem performansta hem de menzilde geçer. :f1:

 

Otopilotu yok :onder:

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

w124 mercedesi bile b6 kasa passata tercih ederim. o jenerasyon vw ler çok ciddi kalite problemli bence.

passat olacaksa b5.5 bakmak lazım bence.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

 

Otopilotu yok :onder:

araba kullamayı bilmeyen de almasın yani

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Ben ikisinide almazdım sanırım... Mercedes alınacaksa w211 Passat alınacaksa B5,5 alırdım sanırım mantıken değil ama tamamen keyfen :mamba:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

araba kullamayı bilmeyen de almasın yani

 

Ama bu mantıkla bakacak olursak işimiz yaş abi. Kas gücü direksiyon çevirmeye yetmeyen araba almasın yani deyip gara direksiyonlu arabalar yaparlarsa mesela, ya da vites değiştirmeyi bilmeyen deyip otomatik şanzımanları kaldırırlarsa? Hatta cam açma kolunu çeviremeyen deyip manuel cam da koyabilirler :crazy: 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

B6 passat alıp binmek lazım binmeyip sırf eleştirenlerle olmaz o iş param olunca alacam tekrar :D  ben sabit 150 160 istanbuldan mersine geliyordum yakıtıda çok azdı . uzun yolda 6 litreli rakamlar olurdu genelde 7 yi pek görmezdi ama düzgününü bulmak lazım az km li bakımı düzgün yapılmış yoksa 100 150 yer doymaz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...