İçeriğe Yönlendir

Motor Yatak Sarması


Fatih Eroglu
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Fatih Eroglu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

motor iç temizleyici kullan ve yağı değiş, sonra hiç kurcalama, çeyrek depo yada yarım depo yakıt varken mazot sistem temizleyici koy depona, meşhur Wurth ten at mesela, başka markada olur tabii sonra kullan bak bakalım seste değişiklik varmı, varsa enjektörlere baktır.

W-rth-Diesel-Petrol-Injector-Cleaner-300wurth-motor-ic-temizleyici-200-ml-kc4760

Motor iç temizleyiciyi eski içindeki yağa mı katılacak abi. Yoksa yağ bosaltiktan sonra mı,  arabayı ne kadar süre calistirmaliyim temizleyici koyduktan sonra 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Fatih Eroglu yazdı:

Motor iç temizleyiciyi eski içindeki yağa mı katılacak abi. Yoksa yağ bosaltiktan sonra mı,  arabayı ne kadar süre calistirmaliyim temizleyici koyduktan sonra 

motor sıcakken eski yağa katacaksın, rolantide 10 dk. çalıştırıcaksın, gaza basmak yok aman, sonra yağı boşaltıp yeni yağ filtresi takıp yeni yağı koyacaksın.

 

wurth ün talimatı şöyle:

Motor çalışma sıcaklığındayken, motor iç temizleyiciyi eski yağa ilave edin. Motoru, rölantide yaklaşık 10 dakika çalıştırın. Ardından yağı ve filtreyi değiştirin.

https://eshop.wurth.com.tr/tam-katalog/Motor-ic-temizleyici/31313009011303.cyid/3131.cgid/tr/TR/TRY/

 

uzun yıllar, 13 sene 1.4 tdci kullandım, uzun ömür için her 5000 km de hava filtreni, her 10 bin km de yağ ve filtreni, her 20 binde mazot filtreni değiştir, her 10 binde yarım depo mazot varken mazot katkısı kullan, buna gerek yok falan derler ama ben saat gibi çalışan motorumda faydasını gördüm, 210 binde sattım alanda hala sıfır sorunla kullanıyor, 4 sene oldu satalı, mazot katkısında sakın saçma sapan marka kullanma, Wurth Berner gibilerini kullan, arabanın keyfini sür.

mazot katkısını olduğu gibi depoya boşaltıyorsun, kullanımı böyle, o depo boşalana ışık yanana kadar üstüne yakıt alma ve devirli kullan, mümkünse biraz yol yap...

 

sürekli şehir içi kullanılan 1.4 tdci nin rahtlaması için uzun yolda en az 400 km sürekli kullanman lazımki temizlemeye başlasın kurumları, farkı gittikçe hissedeceksin  aman ne güzel devirleniyor bu diyeceksin :) dizel yol sever, şehir içini sevmez.

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

motor sıcakken eski yağa katacaksın, rolantide 10 dk. çalıştırıcaksın, gaza basmak yok aman, sonra yağı boşaltıp yeni yağ filtresi takıp yeni yağı koyacaksın.

 

wurth ün talimatı şöyle:

Motor çalışma sıcaklığındayken, motor iç temizleyiciyi eski yağa ilave edin. Motoru, rölantide yaklaşık 10 dakika çalıştırın. Ardından yağı ve filtreyi değiştirin.

https://eshop.wurth.com.tr/tam-katalog/Motor-ic-temizleyici/31313009011303.cyid/3131.cgid/tr/TR/TRY/

 

Abi yağ önerin ne olur,  araç 1.4 dizel 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Fatih Eroglu yazdı:

Abi yağ önerin ne olur,  araç 1.4 dizel 

Mobil süper 3000 Formula FE 5w-30  ama mümkünse Mobil 1 ESP 5w-30 kullan, Mobil iyidir, bayisinden yada emin olduğun yerden al. bu yağlar Tam Sentetiktir dikkat et, tam sentetik yağdan şaşma sakın.

mobil-1-esp-5w-30-4-lt-z.jpg10859504173106.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

 

uzun yıllar, 13 sene 1.4 tdci kullandım, uzun ömür için her 5000 km de hava filtreni, her 10 bin km de yağ ve filtreni, her 20 binde mazot filtreni değiştir, her 10 binde yarım depo mazot varken mazot katkısı kullan, buna gerek yok falan derler ama ben saat gibi çalışan motorumda faydasını gördüm, 210 binde sattım alanda hala sıfır sorunla kullanıyor, 4 sene oldu satalı, mazot katkısında sakın saçma sapan marka kullanma, Wurth Berner gibilerini kullan, arabanın keyfini sür.

mazot katkısını olduğu gibi depoya boşaltıyorsun, kullanımı böyle, o depo boşalana ışık yanana kadar üstüne yakıt alma ve devirli kullan, mümkünse biraz yol yap...

 

sürekli şehir içi kullanılan 1.4 tdci nin rahtlaması için uzun yolda en az 400 km sürekli kullanman lazımki temizlemeye başlasın kurumları, farkı gittikçe hissedeceksin  aman ne güzel devirleniyor bu diyeceksin :) dizel yol sever, şehir içini sevmez.

 

Sürekli yeni hava filtresi takmak çok iyi birşey değil. Kirlenen filtrenin hava ve toz geçirgenliği daha az. Bu hep atlanıyor. Daha iyi nefes alan birşey daha iyi toz geçiriyordur.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Sürekli yeni hava filtresi takmak çok iyi birşey değil. Kirlenen filtrenin hava ve toz geçirgenliği daha az. Bu hep atlanıyor. Daha iyi nefes alan birşey daha iyi toz geçiriyordur.


ya tozlanan filtrede havanın zorlama geçmesi için toz tozu itiyorsa, içeri doğru? 
 

Filtreden geçen toz geçsin zaten. Havanın azalması daha kötü bence. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ya tozlanan filtrede havanın zorlama geçmesi için toz tozu itiyorsa, içeri doğru? 
 

Filtreden geçen toz geçsin zaten. Havanın azalması daha kötü bence. 

İstediği kadar itsin yine geçirgenliği kadar büyük olan geçer. 5000 de bir filtre mi değişir ya yazık günahtır. Taş ocağında mı çalışıyor bu arabalar. 
Yeni filtrenin geçirgenliği daha fazla. Dediğin gibi olsa geçirgenlik düşmez hep sabit kalırdı. Birde filtreyi sökünce hava tutanlar var. Onlar daha komedi.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

İstediği kadar itsin yine geçirgenliği kadar büyük olan geçer. 5000 de bir filtre mi değişir ya yazık günahtır. Taş ocağında mı çalışıyor bu arabalar. 
Yeni filtrenin geçirgenliği daha fazla. Dediğin gibi olsa geçirgenlik düşmez hep sabit kalırdı. Birde filtreyi sökünce hava tutanlar var. Onlar daha komedi.


5000 çok erken. 10-15 bin ideal bence. hava debisi önemli yav. Müsriflik olmasa her hafta değişsen daha iyi bence. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


5000 çok erken. 10-15 bin ideal bence. hava debisi önemli yav. Müsriflik olmasa her hafta değişsen daha iyi bence. 

Ne kadar fazla hava o kadar fazla yakıt.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Ne kadar fazla hava o kadar fazla yakıt.


ne kadar gaz o kadar randuman

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Mobil süper 3000 Formula FE 5w-30  ama mümkünse Mobil 1 ESP 5w-30 kullan, Mobil iyidir, bayisinden yada emin olduğun yerden al. bu yağlar Tam Sentetiktir dikkat et, tam sentetik yağdan şaşma sakın.

mobil-1-esp-5w-30-4-lt-z.jpg10859504173106.jpg

Ali abi ben Castrol edge 5 -30 w  yağ kullanıyorum , nasıl iyi midir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Fatih Eroglu yazdı:

Ali abi ben Castrol edge 5 -30 w  yağ kullanıyorum , nasıl iyi midir.

Mobil e geç, boşver Castrolü ;)

İlkay Başaran yazdı:

Ne kadar fazla hava o kadar fazla yakıt.

ne kadar pedal o kadar gaz, ne kadar temiz hava o kadar uzun ömür, kn filtre bile kullandım attık kenara, 5000 km de 200 tl çokmu, hadi 10 bin olsun, çıkarıp baksın filtreyi, kirlenme yoksa olabilir, ben hep değiştim, yakıtta azdı motorda cilloptu aga....

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


5000 çok erken. 10-15 bin ideal bence. hava debisi önemli yav. Müsriflik olmasa her hafta değişsen daha iyi bence. 

sen hiç konuşma, senin hava filtresi kullanmaktan değil yatmaktan bozulacak zaten, çek bırak çek bırak nargile gibi motorda ne yapsın filtre zavallı :D

İlkay Başaran yazdı:

Ne kadar fazla hava o kadar fazla yakıt.

dur hele, motrorun çelik filtreyi yağlayacaktım iyi hatırlattın, benzinle yıkadıydım, 500 km olmuş kirlenmiştir :tongue:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Mobil e geç, boşver Castrolü ;)

ne kadar pedal o kadar gaz, ne kadar temiz hava o kadar uzun ömür, kn filtre bile kullandım attık kenara, 5000 km de 200 tl çokmu, hadi 10 bin olsun, çıkarıp baksın filtreyi, kirlenme yoksa olabilir, ben hep değiştim, yakıtta azdı motorda cilloptu aga....

sen hiç konuşma, senin hava filtresi kullanmaktan değil yatmaktan bozulacak zaten, çek bırak çek bırak nargile gibi motorda ne yapsın filtre zavallı :D

dur hele, motrorun çelik filtreyi yağlayacaktım iyi hatırlattın, benzinle yıkadıydım, 500 km olmuş kirlenmiştir :tongue:

Kirli filtre daha iyi süzer. 

Motora daha az toz girer dolayısıyla. Filtre kirlenince çekiş neden düşüyor? Çünkü daha az geçirgen oluyor filtre.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Kirli filtre daha iyi süzer. 

Motora daha az toz girer dolayısıyla. Filtre kirlenince çekiş neden düşüyor? Çünkü daha az geçirgen oluyor filtre.


e iyi de çekiş düştü çekiş :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


e iyi de çekiş düştü çekiş :) 

4 yaktırmaya kasan adamın çekişle ne işi var yav. ŞAka tabi demek istediğim kirli filtre daha iyi süzer daha az geçirgendir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


e iyi de çekiş düştü çekiş :) 

ss aldım inanamadım performans denmiş

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

ss aldım inanamadım performans denmiş

Sanki normalde performans var da parkinson motorlu tenekede

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Sanki normalde performans var da parkinson motorlu tenekede


anason etkili Nox’larınızı da alın gidin angolosakson üretimi demirli süspansiyonlarınıza ultrason çektirin arkadaş. Böööffff 

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Fatih Eroglu
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun, teşhis doğru ise her çevrilen devirde masraf büyür, bu tip arızalarda katkı iyi bir şey değil, belki sadece yataklar değişerek yapılacak olan tamirat komple bloğa kadar yükselebilir acilen hemen derhal bir teşhis daha yaptırın , ben olsam servise kadar ible marşa basmam 10 tl lik masraf 100 tl ye çıkma riski var

Çağlar abi uzun uğraşlar, araştırmalar sonucunda sorun çözüldü, krank kasnağı değişti, abi benim başka bir sorum olacak yeni başlık açmak istemedim, abi araç 1.4 dizel 2011 model 120 binde , araca yazılım yaptırmayı düşünüyorum , ecumaster 68 HP yi 98 HP ye , 160 olan torku 210 a yükseltiriz diyor , sizce yaptırmalımıyım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağlar Bayur
Fatih Eroglu yazdı:

Çağlar abi uzun uğraşlar, araştırmalar sonucunda sorun çözüldü, krank kasnağı değişti, abi benim başka bir sorum olacak yeni başlık açmak istemedim, abi araç 1.4 dizel 2011 model 120 binde , araca yazılım yaptırmayı düşünüyorum , ecumaster 68 HP yi 98 HP ye , 160 olan torku 210 a yükseltiriz diyor , sizce yaptırmalımıyım.

tdci bir motorda bilinçli bir yazılım ve bilinçli kullanım her zaman zevk vermiştir, beygire bakmam , ben kullanım devirlerimi söylerim, ona göre yaptırırdım yazılımı, mesela şehir içi ağırlıklı alt devri canlandırmak gibi

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Çağlar Bayur yazdı:

tdci bir motorda bilinçli bir yazılım ve bilinçli kullanım her zaman zevk vermiştir, beygire bakmam , ben kullanım devirlerimi söylerim, ona göre yaptırırdım yazılımı, mesela şehir içi ağırlıklı alt devri canlandırmak gibi

Çağlar abi konuda yazılımcı tavsiyesi alsak ben de dertten muzdaribim sadece alt devirler canlansa yeter. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Fatih Eroglu yazdı:

Çağlar abi uzun uğraşlar, araştırmalar sonucunda sorun çözüldü, krank kasnağı değişti, abi benim başka bir sorum olacak yeni başlık açmak istemedim, abi araç 1.4 dizel 2011 model 120 binde , araca yazılım yaptırmayı düşünüyorum , ecumaster 68 HP yi 98 HP ye , 160 olan torku 210 a yükseltiriz diyor , sizce yaptırmalımıyım.

Motor yatak sarmamış mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Mehmet Yeter yazdı:

Çağlar abi konuda yazılımcı tavsiyesi alsak ben de dertten muzdaribim sadece alt devirler canlansa yeter. 

ben uzun zamandır maslakta paşaoğlu na gittim geldim, çatlaklar tam kafa adamlar :) ama napıyor diye kafayı içeri sokmamalı, anektarı verir kaçarım bitince arar

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

kafayı içeri sokmamalı

Çatlak o kadar büyük mü? :shok:

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Çağlar Bayur yazdı:

tdci bir motorda bilinçli bir yazılım ve bilinçli kullanım her zaman zevk vermiştir, beygire bakmam , ben kullanım devirlerimi söylerim, ona göre yaptırırdım yazılımı, mesela şehir içi ağırlıklı alt devri canlandırmak gibi

Aynen abi zaten şehir içi alt devirlerde, birde ilk kalkışlarda hantal kalıyor araç 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...