Selçuk Kavcı 12 Aralık 2023 Paylaş 12 Aralık 2023 Arkadaşlar merhaba, 2006 model c max tdci araç aldım. Aracı aldığımda düz yolda ve özellikle rampalarda aracın çekişi inanılmaz düşüyor al ver yapıyordu. Sorunun selenoid valfinde olduğuna karar gelip valfi değiştirdik,sorun çözüldü fakat bu sefer de aracın 1000/2000 devir arasında vites değiştirdikten sonra araba silkeliyor vuruntu oluyor. Bilgisayara bağladığımızda ekte ki kodları alıyoruz. Kendi araştırmamla pek bir sonuç bulamadım,yardımlarınızı bekliyorum ilk haftadan araçtan soğumak istemiyorum biraz takıntılıyım. Ayrıca araç serviste Manuel’e çevrilmiş 4. Vitese kadar hız sabitleme çalışıyor fakat 5. Viteste çalışmıyor. Yardımlarınız ve paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler. okunmaması durumunda arıza kodları: p1402-egzoz gazı çevrimi ölçüm darboğazı tıkalı P1936-kavrama anahtarı/algılayıcı sinyali p193B-app gaz pedalı konumu sinyali u0073-Can iletişim veriyolu hatası u0405-cruise sinyali Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 12 Aralık 2023 Paylaş 12 Aralık 2023 Lambda sensörünü kontrol ettiniz mi ? Yorum bağlantısı
Selçuk Kavcı 12 Aralık 2023 Yazar Paylaş 12 Aralık 2023 (düzenlendi) Biraz daha detay verebilir misiniz rica etsem ki şöyle bir durum var aracın çekişi arttı sadece alt devirde silkeleme sorunu var 12 Aralık 2023 tarihinde Selçuk Kavcı tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 12 Aralık 2023 Paylaş 12 Aralık 2023 Araçta bulunan sensörler, müşürler valfler belirli aralıklarla kontrol edilmesi hatta bakımlarda değiştirilmesi gerekir Ömür billah aynı sensör ile motor gitmez. Sensörler zamanla ölçüm değerlerini sapıtabilir. Bu değerler sapınca sağlıklı çalışan motoru bile ecu hatalı zanneder. Benzer arızayı kardeşimin fiestasında böyle çözmüştük. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Kavcı 12 Aralık 2023 Yazar Paylaş 12 Aralık 2023 Bugün tamircim bütün sensörleri kontrol edip temizlediğini söyledi fakat bizim bu arızamız valfi değiştirdikten sonra meydana geldi Yorum bağlantısı
Selçuk Kavcı 12 Aralık 2023 Yazar Paylaş 12 Aralık 2023 Bildiğim kadarı ile bir sorun yok ölçtürmedim,fakat aldığım arkadaş bir kaç aylık olduğunu söyledi. Bu silkeleme aküden olabilir mi ki ? Yorum bağlantısı
Oğuzhan Güdek 12 Aralık 2023 Paylaş 12 Aralık 2023 Hocam uzak bir ihtimal olsa da, Hyundai i30 1.6 dizel aracımızda, 1500-2000 devir bandındaki silkeleme problemini enjektör temizliği ile çözmüştük. Buradaki ustalarımız muhakkak benden daha profesyonel yorum yapacaklardır ama fikir beyan edeyim istedim, iyi forumlar Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 12 Aralık 2023 Paylaş 12 Aralık 2023 Bence sorun şanzımanın dönüştürülmesinde. Gördüğüm kadarı ile araç vitesleri algılamıyor. Yani elektronik olarak debriyaj sensörü yok veya hatalı. Ayrıca egr sorunlu, tıkalı veya valfi kilitlenmiş. Bu sökülüp temizlenmeli gerekiyorsa değişmeli. Yine yazılım olarak araç beyninde manuele dönülmüş mü? Otomatik görünüyor ise canbus ile iletişim problemi hatası vermesi olası Yorum bağlantısı
Oğuzhan Güdek 12 Aralık 2023 Paylaş 12 Aralık 2023 Ü.Emre Kartal yazdı: Bence sorun şanzımanın dönüştürülmesinde. Gördüğüm kadarı ile araç vitesleri algılamıyor. Yani elektronik olarak debriyaj sensörü yok veya hatalı. Ayrıca egr sorunlu, tıkalı veya valfi kilitlenmiş. Bu sökülüp temizlenmeli gerekiyorsa değişmeli. Yine yazılım olarak araç beyninde manuele dönülmüş mü? Otomatik görünüyor ise canbus ile iletişim problemi hatası vermesi olası Kıymetli hocam, hatam varsa doğrusunu açıklar mısınız? Vitesleri algılamaması için silkeleme probleminin her devirde görülmesi gerekmez mi? Sadece düşük devirlerde varsa bu sorun bu seçeneği eleyemez miyiz? Teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 13 Aralık 2023 Paylaş 13 Aralık 2023 Oğuzhan Güdek yazdı: Kıymetli hocam, hatam varsa doğrusunu açıklar mısınız? Vitesleri algılamaması için silkeleme probleminin her devirde görülmesi gerekmez mi? Sadece düşük devirlerde varsa bu sorun bu seçeneği eleyemez miyiz? Teşekkür ederim Motor devrini okuyor ancak şanzımandan kararlı bilgi gitmiyor. Normalde düşük devirde araç stop edecek noktaya gelirse beyin bu duruma müdahale eder ve gaz verir. Şuan bunu deneyebilirsiniz mesela, büyük ihtimalle titreşim sarsıntı fazla olacak. Çünkü debriyaj aksamından sinyal gitmiyor. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Kavcı 13 Aralık 2023 Yazar Paylaş 13 Aralık 2023 Hocam bunu ara ara yapıyor ikinci kez bağladığımızda egr arızası dışında araba en baştan beri can hata kodu veriyor zaten u0073 olarak. En son sün bağladım hız sensörü falan olarak hata veriyor. Şanzıman konusuna gelince serviste değiştiği için tanımlandığını düşünüyorum. Ayrıca araç 5. Viteste hız sabitleme çalışmıyor, bir ustamız bu konuların can hattında ki problem çözüldüğünde arızaların tamamen gideceğini söylüyor. (Gösterge paneli lehim yenileme işlemi önerdi) bundan önce çekil problemini selenoid valfi değiştirerek çözdük, şimdi bu silkeleme olayı var, fakat vites geçişinde biraz gaz verdiğimde (2000) devirlerde bu hatayı yapmıyor. Araçta siyah duman falan da yok. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Güdek 13 Aralık 2023 Paylaş 13 Aralık 2023 Ü.Emre Kartal yazdı: Motor devrini okuyor ancak şanzımandan kararlı bilgi gitmiyor. Normalde düşük devirde araç stop edecek noktaya gelirse beyin bu duruma müdahale eder ve gaz verir. Şuan bunu deneyebilirsiniz mesela, büyük ihtimalle titreşim sarsıntı fazla olacak. Çünkü debriyaj aksamından sinyal gitmiyor. Aydınlattığınız için teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Selçuk Kavcı 14 Aralık 2023 Yazar Paylaş 14 Aralık 2023 Ü.Emre Kartal yazdı: Motor devrini okuyor ancak şanzımandan kararlı bilgi gitmiyor. Normalde düşük devirde araç stop edecek noktaya gelirse beyin bu duruma müdahale eder ve gaz verir. Şuan bunu deneyebilirsiniz mesela, büyük ihtimalle titreşim sarsıntı fazla olacak. Çünkü debriyaj aksamından sinyal gitmiyor. Sanırım bunlar hep can hattı hata kodundan oluyor. Çünkü bilgisayara bağladığımız da bir takım sensör hataları veriyor farklı zamanlarda farklı kodlar olarak bir kaç gün içerisinde gösterge paneli lehimlerini kontrol ettireceğim. Can hattı hatasını göstergeden veriyor olduğu bilgisini verdi usta deneyelim bakalım. Yorum bağlantısı
Çözüm Selçuk Kavcı 16 Aralık 2023 Yazar Çözüm Paylaş 16 Aralık 2023 Arkadaşlar hepinize teşekkürler. Arza çözüldü, çıkma takılan selenoid valfi de arızalıymış. Çıkma parça takılınca ben araçtan çıkan orijinal parçayı alıp ince düz tornavida ile açtım. Daha sonra içinde çık küçük siyah bir filtre çıktı. Baya kirli ve tıkanıktı, Balat’a spreyi ile temizledim tekrar topladım ve iyice sıkıştırdım pres yerini. Ve parçayı taktık. Araçta şu an silkeleme,tekleme falan kalmadı. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts