İçeriğe Yönlendir

2006 1.4 LPG'li Fiesta İçin Subap İtici Sesi


Ferit Gür

Recommended Posts

Ferit Gür

Dostlar merhaba, aracıma haziranda motor yapıldı, çalışmasında sorun yok ancak ısınınca itici şıkırtısı başlıyor. Motor yapan ustaya ve daha bir çok motor ustasına gösterdim sesin iticilerden geldiğini bi zararı olmadığını söylüyorlar. Subap ayarı yapan bostancı sanayide bi yer buldum ona da göstermeyi planlıyorum. Bunlardaki iticiler hidrolik değil üzerinde şim de yok tek parça fincandan oluşuyor dolayısıyla hiçbir katkı kimyasalı işe yaramıyor. Lpgli arabalar subap sıkmasın diye bilerek arası açık bırakılır diyenler oldu. Konuyu bilen değerli ustalarımdan da görüş almak istedim, ilerleyen zamanda başıma iş açar mı çünkü ayarsız olunca haliyle açma kapama zamanı da bozuluyor..

Yorum bağlantısı
Ferit Gür

Ölçümler yapıldı emme ve egzoz değerleri bu şekilde, lpgli olduğu için mi boşluk fazla bırakıldı yoksa üst kapakçı mı yeterli özeni göstermedi? Anlayan dostlar bi bakabilir mi? Herhangi bir müdahaleye gerek var mı? Ölçümü yapan yer üst kapağı açıp subapların boyuyla ilgili ayar yapılması gerekiyor dedi. Fabrika verileri emme için 17-23 egzoz için 27-33 arası olmalı diyor. 

IMG_7849.jpeg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

27-33 yerine tabloya bakınca 30-40 arası gezmiş ezbere yapmış gibi , emme de aynı şekilde daha vahim olmasa da boşluk fazla

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

27-33 yerine tabloya bakınca 30-40 arası gezmiş ezbere yapmış gibi , emme de aynı şekilde daha vahim olmasa da boşluk fazla

Fabrika ayarlarında sadece emme tarafının 1 , egzozun 2 nolu valfi var düşünebiliyormusun abi 😂 hidrolik iticili olanlar hariç trafikteki araçların malesef bir çoğu böyle, boşluğu kapatacak kalınlıkta tapetle değiştirme veya üstkapağı açıp subapları ayarlama şeklinde iki seçenek sunuldu. Piyasada satılan tapet ölçüleri değişken mikrometreyle ölçerek almak lazım ya da kendimce oluşturduğum üçüncü seçenek “elleme kalsın” 🤷‍♂️

tarihinde Ferit Gür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tapet değişir ölçü için uygunu bulnup, zamanında bir zetec 2.0 toplatmıştım 3 ay sürmüştü elde mikrometre ile parça arıyorduk 0.000mm. hassasiyet, sonuç 7000 devir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Çağlar Bayur yazdı:

tapet değişir ölçü için uygunu bulnup, zamanında bir zetec 2.0 toplatmıştım 3 ay sürmüştü elde mikrometre ile parça arıyorduk 0.000mm. hassasiyet, sonuç 7000 devir

İç kısmında yazan rakamlar var misal 528 ama sanırım ölçüyle alakalı bir şey değil. Eklediğim foto servis kılavuzundan ancak pek bağlantı kuramadım onu çözsem işler daha kolaylaşacak. Bir de şu şekil bir hesaplama yöntemi var yine kılavuzdan. 

IMG_7851.jpeg

IMG_7852.jpeg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

boşta aralığı ölçüp gerekli boşluğu çıkartınca kullanıılması gereken tapet bulunuyor, bir de bu işin ehli olmak var o yıllar ile ediniliyor, rektifiyeci olamıyor kimse bu yüzden, bir de bunlar gibiler yüzünden mötör yaptırınca randuman tutmuyör deniyor, işçilik hatası...

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Çağlar Bayur yazdı:

boşta aralığı ölçüp gerekli boşluğu çıkartınca kullanıılması gereken tapet bulunuyor, bir de bu işin ehli olmak var o yıllar ile ediniliyor, rektifiyeci olamıyor kimse bu yüzden, bir de bunlar gibiler yüzünden mötör yaptırınca randuman tutmuyör deniyor, işçilik hatası...

40 mm boşluğu olandan yola çıkarak; üzerinde olandan 10mm daha kalın tapet gerekli o zaman yani söküp tapeti ölçmek gerekecek (tapetsiz toplam kaç mm boşluk oluyor acaba 😂) bir de abi yabancı bi videoda izledim toyotada uygun tapet bulamayınca başka tip tapet koydu üst kısmında yuvası var oraya gerekli kalınlıkta shim yerleştirerek ideal boşluğu yakaladı. Çapı uygun o tip tapetler forda olur mu acaba 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mantıken yaptığı iş belli ölçüleri aynı olan her tapet konabilir olması lazım , pratikte gözlemim olmadı , sanayide rektifiyeci 10 dükkan vardır 2 si pahalıdır mesela ama tek seferde ciks iş yaparlar bu gibi işlçilikte tecrübe ve yaşanmışlıklar çok önemli ,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Çağlar Bayur yazdı:

mantıken yaptığı iş belli ölçüleri aynı olan her tapet konabilir olması lazım , pratikte gözlemim olmadı , sanayide rektifiyeci 10 dükkan vardır 2 si pahalıdır mesela ama tek seferde ciks iş yaparlar bu gibi işlçilikte tecrübe ve yaşanmışlıklar çok önemli ,

Önemli bir kısmı da hemen üst kapak rektefiye olacak diyorlar yahu triger kayışını çıkaracaksın egzantrik millerini alacaksın tapetleri uygun olanla değişeceksin motoru senteye alıp toplayacaksın diyorsun öyle olmaz diyor neden olmaz diyorsun ford motoru sorun yapıyor diyorlar. Aletlerim olsa kolları sıvayıp kendim girecem 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

üst kapağın rektifiye tekrarı sayısı var, ölçüme göre 1 veya 2 defa yapılabilir

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Lpg'li Duratec adamı usta eder :D Şekil A ben.

Üst kapakçı olmama az kaldı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Celal Aydın yazdı:

Lpg'li Duratec adamı usta eder :D Şekil A ben.

Üst kapakçı olmama az kaldı.

Sizde de bendeki gibi bir sorun var mı? Millet “subap sıkmasından” dert yanar bendekiler şıkır şıkır 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ferit Gür yazdı:

Sizde de bendeki gibi bir sorun var mı? Millet “subap sıkmasından” dert yanar bendekiler şıkır şıkır 

Benim subaplar 40k önce yenilendi, üst kapak revize oldu. Soğuk ilk çalıştırmada hafif bir şıkırtı duyuyorum revizeden sonra. Öncesinde yoktu. Isındıktan sonra da buji ateşlemesine benzer bir çıt çıt sesi duyuyorum benzinde, lpg’de duyulmuyor enjektör şıkırtısı yüzünden. Şu an sadece rölantide hafif bir al ver yapıyor, çekişte, yakıt tüketiminde hiçbir sorun yok, o yüzden fazla üzerine düşmüyorum. Lpg’de yüksek devirde boşa alınca stop etme eğilimine giriyor arada, benzinde yapmıyor, kolay toparlıyor. 
Ya subaplar ayar istiyor ki iticili sistemde ayar yok, şimlerle müdahale edilebiliyor, herkes girişmiyor o işe, üst kapağı sökme derdinde ustalar hep. Diğer bakımda kompresyon testi yaptıracağım, bakalım ne çıkacak.

Gözlerden biri zayıf çıkmazsa, şimlere müdahale yoluna gireceğim, çıkarsa subap yaktım diyeceğim, ilk fırsatta yine söktüreceğim üst kapağı. 
Benim tahminim ayar istiyor, bu kadar kısa km’de subap yaktığını sanmam. Ama bir gariplik olduğu bariz. 
Belkide sensör arızalı, gideceğim diyor, belki de hava alıyor bir yerden. 

Duratec beni çok yordu. Kullanması çok keyifli fakat lpg ile arası iyi değil, bunu kimse inkar edemez. Benzin az ucuz olsa keyifle binilecek motor halbuki. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Bu arada şim yokmuş. Siz de yazmışınız gözümden kaçmış. Üst kapakçı da öyle dedi. Tek parça fincandan oluşuyor. 

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Celal Aydın yazdı:

Bu arada şim yokmuş. Siz de yazmışınız gözümden kaçmış. Üst kapakçı da öyle dedi. Tek parça fincandan oluşuyor. 

Tek parçadan oluşuyor da şim yuvası olan uygun ölçüde tapet de olur gibi geliyor ama iç kısmındaki o yükseltinin çapı markadan markaya değişiyor gibi kimisinde daha geniş çünkü. Bir de içinde yazan sayılarda toyotada ayrıntılı chart var misal 38 numara yazan tapet 0.22mm gibi. Ama fiestada mesela 628 yazıyor rusça bi sitede gördüğüm kadarıyla o sanırım 3.628mm demekmiş (orda focus için söylenmiş gerçi)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...