İçeriğe Yönlendir

Mondeo MK3 2.0 TDCI Sıcak Çalıştırma Hatası


Fatih ÇOLAK
Çözüme git Tamer Topaç tarafından,

Recommended Posts

Fatih ÇOLAK

https://www.youtube.com/watch?v=iBSflhliT6Y

 

Arkadaşlar yukarıdaki videonun aynısı gibi yapıyor aracım. Çalıştırırken 1-2 saniye 500rpm civarında kalıp sonra 800rpm civarına gelip normale dönüyor aracım. Aracı aldığımdan beri bu sorun var. Kış aylarında daha fazla oluyor.

 

Aracından başından geçenler:

-Motor çıkma olarak değişti. Deprem zamanıydı koşturmada üst kapağı kırıldı aracın. Acil lazım olduğu için motoru yaptırmakla uğraşamadım. 262bin km de değişti.

-Turbo Elazığ' dan il dışına gönderilerek revizyon yapıldı. 275bin km de yapıldı.

- V kayış sistemi kasnak , şarj dinamosu ve kayış değişti. Değiştirilirken Harun beyin transit kasnağı fikri kullanılarak değişti. 280bin km de yapıldı.

-Yaklaşık 3 ay önce enjektör bakımları yapıldı. Sorun olmadığı söylendi. 284bin km de yapıldı.

-Geçen ay kızdırma bujileri ve manifold contaları değiştirildi.

 

Motor çalışırken çok sağlıklı. Kaliteli yağ ve filtreler kullanılıyor. Son derece bakımlı aracım.

Türkiye'den hayır bulamayınca yabancı forumlarda araştırmaya başladım.

 

https://www.talkford.com/threads/false-start.214271/ şöyle bir yazışma buldum. 14 numaralı mesaja bakarsanız.

 

Ford teknik servis bülteni 34/2006 numaralı 14 aralık 2006 da bir yayınlamış.

 

TSB no. 34/2006 dated 14th December 2006

"Should a customer express concern about low idle speed (500-700 rpm) and or no throttle repsonse for between 2 second and 3 minutes depending on vehicle, the probable cause is the minimum drive pulse (MDP) of the injectors, which has drifted excessively at low rail pressure (less than 400 bar). This causes a reduction in fuel delivery versus demand and stops the engine reaching the required idle speed in an acceptable time. The PCM does not detect the excessive MDP drift because the strategy does not learn the MDP at the pressures where the problem occurs.

After some time the idle speed will return to normal (800 rpm) and throttle repsonse will be obtained. This concern can occur when the engine is hot or cold. The issue is recurring.

To rectify this concern a new calibration has been released for service which will vary the quantity of fuel demanded during engine cranking in order to reach the idle latch speed in an acceptable time.

• NOTE: Use WDS CD B45 / IDS 46 DVD or a later version.

If the calibration does not fix the starting issue completely it is possible that this is in fact not caused by MDP drift of all injectors but another fault that is causing fuel starvation during cranking. Please carry out the appropriate fuel system tests either using the guided diagnostic tools available on WDS or follow the instructions in section 303-04 of FordEtis."

The TSB further details the original PCM part number and the new calibration part number required for each different model and Euro 3 & Euro 4 versions. 

 

Anladığım kadarıyla yazılım güncellemesi ve enjektör kalibrasyonu yapılması gerekiyor.

 

Aracı cihaza bağlayınca orjinal ford cihazı değil. p0191 ve p2288 hata kodlarını verdi. Aynı tsb de ki gibi düşük ray basıncı sensörü hatası. Rail basınç sensörü ve regülatörü değişti. Mazot pompası öncesine çekvalf takıldı. Ama sorun devam ediyor.

Muhtemelen aracımda tam olarak bu sorun var ve yazılım güncellemesi enjektör kalibrasyonu sorunumu çözecek gibi.

 

Elazığ ford servisiyle görüştüm- Tsb den falan habersizler. il dışı bir yerle görüştüm gelirseniz bakarız dediler. 

Şimdi merakım performans içerikli bir yazılım atarsak araca bu durum düzelir mi?

Focus kullanıcı arkadaşların yaptığı https://hatalılink/topic/15548-öğrenilmiş-pilotön-enjeksiyon-püskürtme-değeri-sıfırlama/  şu şekilde bir kalibrasyon var. Bunu yapsak işe yarar mı?

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sizin araç peki 500rpm'deyken gaz pedalına tepkisiz mi? TSB'de tepkisiz de kalabileceği söylenmiş.

Yakıt hattı basıncına bakıldı mı?

Bir sistem güncellemesi yapılacaksa, yetkili serviste kontrol edilmeli mutlaka.

 

Son olarak, subaplarda da sorun olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK

Haz pedalına tepkisiz ama videodaki gibi saniyelerce sürmüyor 1-2 sn  sürüyor. Hocam sıcak soğuk farketmiyor aynısı yapıyor. Her şeyi kontrol edip denedik sonucunda beyinde arıza olabilir dedi usta. Ondan sonra zaten bunu araştırıp bulduk.

Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK

Hocam mesela aracı -10da çalıştırırsınız mesela devir 1200e falan gelir ya. Benim aracım onu yapmıyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Fatih ÇOLAK yazdı:

Haz pedalına tepkisiz ama videodaki gibi saniyelerce sürmüyor 1-2 sn  sürüyor. Hocam sıcak soğuk farketmiyor aynısı yapıyor. Her şeyi kontrol edip denedik sonucunda beyinde arıza olabilir dedi usta. Ondan sonra zaten bunu araştırıp bulduk.

Beyine yönelen usta en korktuğum ustadır. Beyin diyen usta rail hattı basıncını ölçtü mü mesela?

Tam @Çağlar Bayur luk konu.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Şu güzelim araçlar neler çekti. Çekvalf nedir, neden takıldı? Madem pompa ve enjektörde sorun var. Sorunu gidersinler.

Akü kutup başlarını söküp birkaç saat sonra geri takın. 

Depoya kutu üzerindeki değerlere sadık kalarak würth dizel enjektör temizleyici koyup 100/150 km. 2000/2500 devirde sabit kullanın.

Düzelmez ise, Delphi Enjektör tezgahı olan bir enjektörcü bulup, kodlama yaptırın. Ancak ve muhtemelen bu da yeterli olmayacak. Çünkü yakıt geri kaçıyor ve mekanik müdahale gerekiyor.

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
Sani Gerşon yazdı:

Beyine yönelen usta en korktuğum ustadır. Beyin diyen usta rail hattı basıncını ölçtü mü mesela?

Tam @Çağlar Bayur luk konu.

 

Tamer Topaç yazdı:

Şu güzelim araçlar neler çekti. Çekvalf nedir, neden takıldı? Madem pompa ve enjektörde sorun var. Sorunu gidersinler.

Akü kutup başlarını söküp birkaç saat sonra geri takın. 

Depoya kutu üzerindeki değerlere sadık kalarak würth dizel enjektör temizleyici koyup 100/150 km. 2000/2500 devirde sabit kullanın.

Düzelmez ise, Delphi Enjektör tezgahı olan bir enjektörcü bulup, kodlama yaptırın. Ancak ve muhtemelen bu da yeterli olmayacak. Çünkü yakıt geri kaçıyor ve mekanik müdahale gerekiyor.

Sevgili hocalarım , aracımın yakıt sistemiyle ilgili kontroller , temizlik işleri ve kodlaması DELPHİ yetkili servisi Kayseri'de merkez pompa tarafından yapıldı ve kodlar da tarafıma verildi.

Ve aracımda çekişle ilgili  ve duman atma vb bir sorunum yok.

Her yolu denediğimiz için araç yazılımına yöneldik. Ford zaten bununla ilgili bir yayında yapmış durumda. Bu sorun en fazla 2006 model araçlarda oluyormuş. 

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Fatih ÇOLAK yazdı:

 

Sevgili hocalarım , aracımın yakıt sistemiyle ilgili kontroller , temizlik işleri ve kodlaması DELPHİ yetkili servisi Kayseri'de merkez pompa tarafından yapıldı ve kodlar da tarafıma verildi.

Ve aracımda çekişle ilgili  ve duman atma vb bir sorunum yok.

Her yolu denediğimiz için araç yazılımına yöneldik. Ford zaten bununla ilgili bir yayında yapmış durumda. Bu sorun en fazla 2006 model araçlarda oluyormuş. 

 

Servis sizin işinizi çözebilir yetkili servise bir danışın ama ücretsiz yapmazlar diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Servis sizin işinizi çözebilir yetkili servise bir danışın ama ücretsiz yapmazlar diye düşünüyorum. 

Hocam servis bunu ücretsiz yapması lazım. Sonuçta bir güncelleme. Elm327 ve forscan uygulamasıda satın aldım. Uğraşcam bununla 

Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK

Acaba enjektörün üstünde ki kod ile ECU' ya kayıtlı olan kod farklı olursa ne olur acaba?

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Tamer Topaç
Fatih ÇOLAK yazdı:

Acaba enjektörün üstünde ki kod ile ECU' ya kayıtlı olan kod farklı olursa ne olur acaba?

MK III TDCİ enjektörleri kodlama ile çalışan bir sisteme sahiptir. Bu kodlar orjinal Delphi tezgahında, motora montajlı ve tüm mekanik işlemleri bitirildikten sonra verilebilmektedir. Bu yöntemlerin dışında yapılan işlemler maalesef ki günü kurtarır ve bir süre sonra benze veya daha başka sorunlar oluşturabilir.

Bir nedenle bozuk, yanlış ya da, silinmiş kod, gürültülü/sarsıntılı/düzensiz çalışma, çekiş düşüklüğü/siyah duman ve uyumsuz (fazla/az) tüketim gibi birbirinden farklı ya da, hepsini aynı anda yaşatabilir.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
Tamer Topaç yazdı:

MK III TDCİ enjektörleri kodlama ile çalışan bir sisteme sahiptir. Bu kodlar orjinal Delphi tezgahında, motora montajlı ve tüm mekanik işlemleri bitirildikten sonra verilebilmektedir. Bu yöntemlerin dışında yapılan işlemler maalesef ki günü kurtarır ve bir süre sonra benze veya daha başka sorunlar oluşturabilir.

Bir nedenle bozuk, yanlış ya da, silinmiş kod, gürültülü/sarsıntılı/düzensiz çalışma, çekiş düşüklüğü/siyah duman ve uyumsuz (fazla/az) tüketim gibi birbirinden farklı ya da, hepsini aynı anda yaşatabilir.

Hocam şimdi aracı cumartesi servise götürcem de kodlarımı bozmazlar inşallah .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

serviste koda istese de birşey yapamaz enjektörün kendi cihazı lazım

Tamer Topaç yazdı:

Bu kodlar orjinal Delphi tezgahında,

 

Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
Çağlar Bayur yazdı:

serviste koda istese de birşey yapamaz enjektörün kendi cihazı lazım

 

Hocam DELPHİ yetkili servisinde zaten kodlandı araç ve kodları tarafıma verdiler. 

Bugün OBDII cihazım geldi. Hemen FORSCAN kurup 2 aylık ücretsiz tam sürümünü aldım.
Dışarısı -12 derece şuan ve araç 24 saattir kullanılmıyor. Cihaza bağladım aracı gösterge kutusunda da yakıt basıncı , hava akış değerlerini , enjektör değerlerini, su sıcaklık değerini ve silindir kafası sıcaklığını ekledim. Gaz pedalına basınca bu değerlerde nizami bir oynama oluyor fakat ilk çalıştırmada su sıcaklık ve silindir kafa sıcaklığını 40 derece ölçüyor.

Soğuk olmasına rağmen kendini sıcak sanıyor bu.  

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ilk marşta kapalı devre çevrimi çalışır,, unviersal cihazlarda yanıltır bu tip bilgiler

Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
Çağlar Bayur yazdı:

ilk marşta kapalı devre çevrimi çalışır,, unviersal cihazlarda yanıltır bu tip bilgiler

Kullandığım yazılım ve cihaz kaliteli hocam. Enjektör kodlarına , rail basıncına , maf sensörü değerlerine vb bir çok şeye baktım. Aracın bazı özelliklerini açıp kapadım. 

Mesela anlık yakıt tüketimini açtım , sıcaklık düşünce olan uyarı sesini kapattım.

FORSCANIN kendi sitesinde araştırdım bayağı milletin su sıcaklığıyla silindir kafası sıcaklığı hep farklı. Benimkinin aynı olması bile patolojik bence:) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih ÇOLAK yazdı:

silindir kafası sıcaklığı hep farklı.

bunlarda blok sıcaklığı sensörü var mıymış

Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK

direksiyon pompasının yukarılarında arada bir yerde galiba abi. Ama bu arızalı olunca sürekli fan falan açıyormuş. Öyle bir durum yok aracımda. Forscan forum sitesinde bayağı araştırdım 

su sıcaklığıyla silindir kafası sıcaklığı hep farklı çıkmış.

 

Kafama takılan başka bir şey oldu. istenilen yakıt basınçı  rölantide 23k gösteriyor araçım bu değeri yakalıyor. Gaza basınca en fazla 150k basınç gördüm. Yine yabancı forumlarda rölanti basıncı 28k çıkması gerek demişler ama bazılarıda 23k demiş

Çağlar Bayur yazdı:

bunlarda blok sıcaklığı sensörü var mıymış

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Fatih ÇOLAK yazdı:

Hocam DELPHİ yetkili servisinde zaten kodlandı araç ve kodları tarafıma verdiler. 

Bugün OBDII cihazım geldi. Hemen FORSCAN kurup 2 aylık ücretsiz tam sürümünü aldım.
Dışarısı -12 derece şuan ve araç 24 saattir kullanılmıyor. Cihaza bağladım aracı gösterge kutusunda da yakıt basıncı , hava akış değerlerini , enjektör değerlerini, su sıcaklık değerini ve silindir kafası sıcaklığını ekledim. Gaz pedalına basınca bu değerlerde nizami bir oynama oluyor fakat ilk çalıştırmada su sıcaklık ve silindir kafa sıcaklığını 40 derece ölçüyor.

Soğuk olmasına rağmen kendini sıcak sanıyor bu.  

Bu arabalarda su sıcaklık sensörü olmaması lazım. Sadece silindir tepe sıcaklığı var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
(düzenlendi)
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Bu arabalarda su sıcaklık sensörü olmaması lazım. Sadece silindir tepe sıcaklığı var. 

Hocam galiba fanın önündeki beyinden bilgi akışı oluyor. Fan açıyor kapıyor. Birde hocam dışarısı -7 metalin daha soğuk olması gerekmez mi?

Sizin yaptığınız gibi anlık yakıt tüketimini açtım :). Hocam yakıt basıncını kendi aracınızda kontrol eder misiniz karşılaştırma amaçlı?

 

tarihinde Fatih ÇOLAK tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Fatih ÇOLAK yazdı:

Hocam galiba fanın önündeki beyinden bilgi akışı oluyor. Fan açıyor kapıyor. Birde hocam dışarısı -7 metalin daha soğuk olması gerekmez mi?

Sizin yaptığınız gibi anlık yakıt tüketimini açtım :). Hocam yakıt basıncını kendi aracınızda kontrol eder misiniz karşılaştırma amaçlı?

 

Edemem çünkü ben arabayı sattım keh keh :S

 

Fanın önündeki beyinden bilgi akışı olamaz o sadece fan beyni başka bir olayı yok. Benzinlilerde varsa vardır su sıcaklık sensörü. Dizellerde yok varsa da ben görmedim. Dışarısı -7 diye motorun içi de -7 olacak diye bir kaide yok. Motorun içi korunaklı. 

Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Edemem çünkü ben arabayı sattım keh keh :S

 

Fanın önündeki beyinden bilgi akışı olamaz o sadece fan beyni başka bir olayı yok. Benzinlilerde varsa vardır su sıcaklık sensörü. Dizellerde yok varsa da ben görmedim. Dışarısı -7 diye motorun içi de -7 olacak diye bir kaide yok. Motorun içi korunaklı. 

Hocam sonuçta metal daha soğuk olması lazım. Forscanda diğer insanınların ekran görüntülerine baktım hep. Su sıcaklığı -1 gösterirken silindir kafa sıcaklığı -78 göstermış. Bunun gibi 

çok örneğini gördüm. Cumartesi malatya servisinden randevu aldım bakalım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih ÇOLAK yazdı:

dışarısı -7 metalin daha soğuk olması gerekmez mi?

insan teninin hissetiği ile teknik sıcaklk ayrılır

Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK

Kalibrasyon kodu milletin 7 ile başlıyor. Galiba güncelleme gerekecek

IMG_4436.jpeg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...