İçeriğe Yönlendir

Volkswagen: Sürücüler Fiziksel Düğmeleri İstiyor


Eyüp Çetin

Volkswagenden Fiziksel Düğmelere Geri Döüş  

89 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eyüp Çetin

Yol bilgisayarları ve dokunmatik ekranlı menüler artık günümüzde temel otomobil özellikleri arasında. Özellikle elektrikli otomobillerle birlikte dokunmatik ekranlar, otomobil konsollarının vazgeçilmez parçası haline geldi. Peki ama dokunmatik ekranlar ne kadar kullanışlı? Bu anlamda Volkswagen tarafında dokunmatik ekran için fiziksel düğmeler geri dönüyor gibi görünüyor.

 

Volkswagen ID2.all konseptinde dokunmatik ekran için fiziksel düğmeler geri dönüyor

Uzun süredir hem elektrikli hem de normal modellerinde dokunmatik ekranlara yer vermeye başlayan marka, bu kararından geri dönüyor gibi. Sürücülerden alınan geri bildirimlere bakılırsa, Volkswagen araç içi dokunmatik ekranlar o kadar da kullanışlı değil. Bu anlamda marka yeni elektrikli otomobil konsepti ID2.all için özel bir basın toplantısı düzenledi. Araç hakkında öne çıkan özelliklerden biri de fiziksel düğmelerin geri gelmesiydi.

 

Firmanın iç tasarımcısı Darius Watola, müşterilerden gelen geri bildirimlere göre dokunmatik ekranın altında fiziksel düğmelere de yer verdi. Peki ama sürücüler tam olarak dokunmatik ekranlardan neden şikayetçi. Volkswagen araçlarda yer alan dokunmatik ekranların altında dokunmatik navigasyon tuşları yer alıyor. Ancak sürücüler düşük ışık koşullarında bu navigasyon tuşlarını göremiyor.

 

Bu anlamda marka, yeni elektrikli konsept modelinde dokunmatik ekran altına arkadan aydınlatmalı fiziksel tuş ekleme kararı aldı. Markanın özellikle elektrikli bir modelde iç tasarımda bu değişime başlaması da önemli. Zira bu markanın yeni benzinli modellerde de fiziksel düğme ekleyeceğini gösteriyor.

 

Fiziksel düğme yer alan elektrikli Volkswagen ID2.all modelinin 2026’da piyasaya sürülmesi bekleniyor. Volkswagen’in tahmini satış fiyatı ise 28 bin doların altında olabilir. Bu anlamda aracın 56kWh gücünde pile ve 450 km menzile sahip olacağı da ilk ortaya çıkan özellikler arasında. Yine modelde daha uygun fiyatlı 38kWh seçeneği de yer alacak.

 

Son dönemlerde artan dokunmatik düğmeler ve ekranlar şık olsa da ne kadar kullanışlı? Aslında bu sadece Volkswagen sürücüleri için değil Tesla gibi markaların sürücülerinin de aklındaki sorulardan. Eski otomobiller, özellikle sürücünün efor sarfetmeden kolayca otomobilin tüm işlevlerine erişmesini sağlıyordu. Ancak dokunmatik ekranlar en azından her markada aynı kullanışlılığa sahip değil.

 

Peki sizce Volkswagen, fiziksel düğmeleri geri getirmekle doğru bir karar alıyor mu? 

 

Kaynak: https://www.google.com/amp/s/shiftdelete.net/volkswagen-id2-all-dokunmatik-ekran-fiziksel-dugme/amp

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

sonunda anladı embesiller.

 

şahsen ben düğmeler ve mekanik kadranlar görmek istiyroum kritik işlevler sözkonusu ise.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

 

İkisinin dengeli olduğu bir sistem iyidir. Tamamen dokunmatik ekran oluşu da sıkıntı doğurabilir. Hem ekranın bazen parlaması hem de menüler arasında geçiş yaparken dikkati dağıtabilmesi sorun olabilir. Mesela şu an arabamda klimanın sadece açıp kapatma tuşu fiziksel. Ayarlar ekranda olduğu için alışmam zaman alacak. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Tablet zor gelmişti baştan bana, fakat bir kaç hafta sonra alıştım. Sesli kontrol özelliği de var, o da kullanılabilir. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

VW daha öncesinde de direksiyonlarda dokunmatik tuş kullanmış ve ilk makyajla bundan vazgeçmişti. Çok fazla şikayet almış, çok kullanışsız olduğunu anlamıştı.

 

Bazı şeyler tuş olmadan gerçekten zor. Mevcut aracımda da ses kısıp açma yuvarlak düğme değilde basmalı tuş biçiminde ve daha hiç kullanmadım. Direksiyondan yönetiyorum. Roll tipi düğme olsaydı, o daha kolayıma geliyordu.

Keza ses kesme (mute) düğmesi de sadece direksiyonumda var, o da bayağı kullanışsız geliyor. Çünkü bir tuşa uzun süre basmam gerekiyor ki ses kesilsin.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Oem ünitede volum istasyon arama mekanik. Android takılı şu an. Mekanik olan android cihazların da kapasite düşük

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

sürücü düğmeyi . plaza tasarımcısı ekranı arar, 40 la hayatının %90 nını geçiren kipritlerde fark etmez

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Qashqai ile tucson kıyasladık.. 

O ekranı görünce direk eledik biz. 

Qashqai çok kullanıcı dostu, hiç bakmadan sesi açabilir, kanal değiştirebilir. klima ısısını ayarlayabilirsin,  

Manuel kumanda pratiktir, seridir, güvenlidir.. Ses açmak için tık tık tık. ısı artırmak için tık tık tık. basamaya yada basacak yeri aramaya gerek yok. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

Yeter mi bu kadar tuş?

 

1010898720_2023-12-2012_17_28.jpg.2b06f3a58a68053f5ea05395b1c77f05.jpg

bu jenerasyon zaten çok iyi bir kokpit sunuyordu sonradan herşeyi bozdular.

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

VW kardeşi Skoda da makyajsız 3 kasa da ekranda tuşluydu, sonra 2017 sonrasında da dokunmatiğe geçmişti, dokunmatik ister istemez bazen tepkime gecikmesi yaşıyordu.  Şu an tuşlu olanı kullanıyorum, önceki aracım 2017 modelde dokunmatikti  

 

IMG_5252.jpeg.cc1dd85c6e135dfa799be54e788444f9.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ramazan Turan yazdı:

VW kardeşi Skoda da makyajsız 3 kasa da ekranda tuşluydu, sonra 2017 sonrasında da dokunmatiğe geçmişti, dokunmatik ister istemez bazen tepkime gecikmesi yaşıyordu.  Şu an tuşlu olanı kullanıyorum, önceki aracım 2017 modelde dokunmatikti  

 

IMG_5252.jpeg.cc1dd85c6e135dfa799be54e788444f9.jpeg

 

Mis gibi.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Selim Bilgin yazdı:

Yeter mi bu kadar tuş?

 

1010898720_2023-12-2012_17_28.jpg.2b06f3a58a68053f5ea05395b1c77f05.jpg

 

1877445939_Screenshot_20231220_133930_SamsungInternet.jpg.c3b9816c2c7f1f318ec32774898fa143.jpg

 

Kimse bunun kadar olamaz

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Eyüp Çetin yazdı:

 

1877445939_Screenshot_20231220_133930_SamsungInternet.jpg.c3b9816c2c7f1f318ec32774898fa143.jpg

 

Kimse bunun kadar olamaz

 

Bu fazla ya, bir de orta konsolda olunca kolu kaldırmadan basılıyor, rahat oluyor. :P 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Selim Bilgin yazdı:

 

Bu fazla ya, bir de orta konsolda olunca kolu kaldırmadan basılıyor, rahat oluyor. :P 

 

Kesinlikle. Nereye basacağını da bilmiyorsun. Tuş kirliliğine gerek yok. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Eyüp Çetin yazdı:

 

1877445939_Screenshot_20231220_133930_SamsungInternet.jpg.c3b9816c2c7f1f318ec32774898fa143.jpg

 

Kimse bunun kadar olamaz

 

Selim Bilgin yazdı:

 

Bu fazla ya, bir de orta konsolda olunca kolu kaldırmadan basılıyor, rahat oluyor. :P 

 

Eyüp Çetin yazdı:

 

Kesinlikle. Nereye basacağını da bilmiyorsun. Tuş kirliliğine gerek yok. 

 

Mundar demeyin olan var olmayan var 😬

 

 

FB_IMG_1703079038365.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Derste anlattığımız konu… 

Saab volvo eskiden örnekti

image.jpeg.68327e0babb395d1df50091453c06622.jpeg

Ümit Türk yazdı:

daaalın

kokpitte-neden-bu-kadar-cok-dugme-bulunur-2-682x1024.jpg

Airbus işi değiştirdi ama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Arkadaşım mokkadan sonra togg aldı klima dahil heryer dokunmatik ekran zor geliyor kullanamıyorum dedi.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Mondeo'da en sevdiğim yönlerden biri. Gerektiği kadar açıkta, zarif, yumuşak tuşlarla ayarlanmış. Detay ayarlar ekrandan. Sırf ekran olsa çok zor gerçekten.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


Ben not alacaksan ya da çizeceksem tabletten yapmak zor geliyor. Kağıt kalem kadar pratik değil. 


bu arada ünlü markaların nasıl basit hatalarla olmayacak şey peşinde koşmalarına örnektir bu durum. Elektrikli araba gibi :) 


 

dokunmak ekrana oy veren 1 kişi kim açıklansın 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

dokunmak ekrana oy veren 1 kişi kim açıklansın 

 

Benim :) 

 

Telefonun da tuşlusu daha ergonomik. Gidin qwerty klavyeli blackberry falan kullanın :crazy:

 

Ben dengeli bir kokpiti daha çok seviyorum. Mesela astra j'lerde sport paketlere bakın, sözde dijital klima var, her şey analog tuş ve ergonomik ya da kullanışlı değil. Tamam arabaların içinin komple tablerle kaplanması, her şeyin dokunmatik olması da ergonomik değil ama mesela ladalar var, her yan fiziksel düğme...

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...