İçeriğe Yönlendir

Bu Yıl Aracınız İçin Ne Kadar Harcadınız ? (Bakım Arıza) "Z" raporu


Yücel Metin
Çözüme git Mehmet Göktürk tarafından,

Recommended Posts

Yücel Metin
(düzenlendi)

Bugün değil ama bu yıl aracıma ne yaptım diye düşünerek yazayım dedim. "Z" raporu gibi. 2011 model 260 bin km'de Megane 3 EDC DCİ aracım üzdü beni biraz. Bu yıl 80 bin TL bakım/arıza kaynaklı harcamam oldu.   

 

1-hararetin yükselmemesine rağmen yedek su bidonundan (genleşme kabı)kaynama ile su kaçırdığını fark ettim, kapak değişimi fayda etmedi, başka bir orjinal kapak aldın gene olmadı, su bidonunu da değiştirdim ama buda fayda etmedi. Biraz rampa çıkarken sıkıştırınca hararet sabit, ama kaputu açtığımda kapaktan tıslama sesi kaynama gibi fokurdama ve su kaçağı devam etti. Özel serviste arızayı bulamayınca conta şüphesi ile üst kapak açıldı  conta yanık çıkmadı, arızanın antifrizin krem gibi/donması sonucu su kanallarını tıkamasıdan kaynaklı olduğu görüldü 2 sene önce yetkili serviste başka bir işten dolayı değişen antifiriz bu kadar çabuk nasıl bozuldu anlamadım. Bu arızada Devirdaim, triger seti, termostat, radyatör, hortumlar, hararet müşürü, üst kapan contası, eksantrik mili, siboplar, iticiler, yağ bakımı derken 25 bin tl' ye arıza çözüldü.

 

2-Arızanın çözüldü herşey güzel derken yaklaşık 1 ay sonra, sürüş esnasında "vites kutusu hararet" arızası ile yolda kaldım çok uğraşmama rağmen akü değişimi de fayda etmedi, çekici sırtında özel servise gitmek durumunda kaldım arızanın EDC vites kutusu beyni ile alakalı olduğu tespit edildi değişimine 30 bin TL ödendi .

 

3- 1 ay önce sabahları titreme ve ses sorunu başladı, araç ısındığında veya "D" konumuna aldığımda geçen sorun için EDC oynar göbek Volant değişimi yapıldı. 20 bin TL'de bu arıza için ödendi.

 

Kendi işçiliğimle;  ön diskleri, balataları arka balataları, mazot filtresini değiştirdim. Servisin bakımda değiştirdiği yeşil renk koyduğu antifrizi ne olur olmaz diye tekrar petrol ofisi kırmızı renk alarak değiştirdim. Tamamı 5 bin TL 

IMG-20230610-WA0002.jpg

IMG_20230630_182410.jpg

IMG_20230630_164713.jpg

tarihinde Yücel Metin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Şaşkın 3
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Çok harcanmış geçmiş olsun. Edc beni de üzmüştü 2022de. Kavramanız ne durumda ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Hiç girmeyelim bence o işe.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Yücel Metin
Oğuzkan Erışık yazdı:

Çok harcanmış geçmiş olsun. Edc beni de üzmüştü 2022de. Kavramanız ne durumda ? 

2.5 yıl önce EDC  kavrama ve şanzıman iç bilyalarını değiştirmiştim, 8 bin TL ödemiştim. Başımı  İki elimin arasına koyup, yaptırmışken o zamanlar şanzımanın tamamını revizyon yaptırsaydım diye düşünmüyor değişim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmniş olsun, bu şanzımanda yağ soğutma sisteminin motor suyu ile ilişkisi var mı acaba

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Yücel Metin yazdı:

2.5 yıl önce EDC  kavrama ve şanzıman iç bilyalarını değiştirmiştim, 8 bin TL ödemiştim. Başımı  İki elimin arasına koyup, yaptırmışken o zamanlar şanzımanın tamamını revizyon yaptırsaydım diye düşünmüyor değişim

Beyin ömürlü değil bunlarda. Belki yine aynı zamanda arıza verecekti. Bence o zaman yaptırmamanız iyi olmuş. Ne zaman arıza vereceği belli olmuyor çünkü. Kim değiştirdi beyni? Anlara garaja mı gittiniz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Çağlar abi, 6dct250 kodlu getrag şanzımanı kuru tip kavramalı modeli bu, motor soğutma suyuyla bağlantısı yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Çağlar Bayur yazdı:

geçmniş olsun, bu şanzımanda yağ soğutma sisteminin motor suyu ile ilişkisi var mı acaba

Abi yağ şanzımandan başka bir yere gitmiyor motor suyu da şanzımana girmiyor. Sadece beynin ufak bir yerinden geçiyor yağ. Kavraması da kuru tip.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

EDC Beyin Ankara'da değişmedi, yolda yakalandım arızaya, başka bir şehirde değişimi yapmam gerekti, EDC beyinde çin malı EDC Beyin var piyasada orjinale göre daha ucuz. tamirci usta israrla çin malını tavsiye etti garantide verdi, ama istemedim kod numarasından kontrol ederek yeni versiyon orjinal aldım. Çin malı beyinler  nasıl oluyorsa, tak çalıştır yürü başka bir işlem yapılmıyor, orijinallerde ilk kez takılan beyin tanıtılma, öğretme işlemi yapılıyor biraz daha zahmetli usta için ve karı düşük

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

15 binlira radar cezası ödedim . kalan masraflar pek tutmadı :D

 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

bu yıl daha bişey harcamadım :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
(düzenlendi)

Jettama peryodik bakim disinda masraf etmedim. Fakat eylul ayi sonunda BG den aldigim(1500€ ya) 2005 model seat ibiza 1.4 16v 75bg aracima asagidaki masraflari yaptim.

1. Çikma 4 adet lastik( çok iyi durumda) 3500₺

2. Triger kayiş seti ve v kayis seti degisimi 7000₺

3. Kaporta işçiliği 2500₺

4. Egzoz spiral degisimi 1500₺

5. Peryodik bakim + buji 2000₺

Toplamda 16.500₺

tarihinde Tevfik Işık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Tigu:   0 TL

Audi:  19 bin  (Triger, Fren yağı, kayışlar bilyalar gergiler, normal bakım)

Land:  2500 şanzıman dif 4x4 ve normal yağ, 300 fan kayışı, 10.000 şasi boya ve diğer bazı tamirat tadilat, 150 havalandırma kapağı, 200 fren müşürü,  200 led ampul. 

            (2700 webasto aldım daha takıcam, 2800 lityum ikinci akü, 1000 akü kontrol üniteleri ıvır zıvır, bunlar bakım sayılmaz)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

Çok harcanmış geçmiş olsun. Edc beni de üzmüştü 2022de. Kavramanız ne durumda ? 

 

Söylüyorum hep, yarı otomatik masraflı. Üzer tabi. 

 

Selim Bilgin yazdı:

Hiç girmeyelim bence o işe.

 

Öyle deme, seninki ne yese hakkıdır...

 

Ali Gök yazdı:

15 binlira radar cezası ödedim . kalan masraflar pek tutmadı :D

 

 

Bende diyorum radar araçlarının sayısı neden arttı, bütçenin nereden geldiği anlaşıldı en azından :D 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Focus Arada tekliyordu bi bobin değiştirdim birde periyodik bakım. Yaklaşık 2000 TL

Fakat 2022 de sübaplar değişti. Beraberinde ateşleme grubu değişti. Frenlerin bakımı oldu termostat değişti vs o sene o senenin parasıyla 15i geçmişti.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Otomobil sağlam para yiyor

 

2023 - 16.500km - %75 istanbul, %25 uzun yol

 

benzin 880$
aksesuar 35$
basit bakım temizlik 18$
otoyol otopark 45$
ceza 59$
servis bakım 260$
lastik 152$
lastik değişme rot balans, jant vb 106$

mtv 455$ :brr:

sigorta 141$
kasko 530$
muayene 0

arıza 0

 

toplam= 2680$
km’de 16 cent

 

tabi jant, yeni lastik aldık. Ayrıca çift mtv ve ceza da var. Onlar işi bozdu

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Komple arabayı yeniledim :)

 

@Yücel Metin bey, KGK motorların antifreeze'i yeşildir. Servis doğru olanı koymuş.

Yetkili servisten temin edebilirsiniz zaten antifreeze'i. Yedek parça satışları mevcut.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Konuyu görünce meraktan faturaları kurcaladım. Rakamlara bakılırsa Amerikan arabalarının masraflı olduğu konusunun şehir efsanesinden ibaret olduğunu düşünmeye başlayacağım.

 

Nova sadece 2.000 TL masraf istemiş. Frenlerini elden geçirmiştim. Biraz keyfe keder olduğunu bile söyleyebilirim. 

 

Amarok a ise 4.700 TL bakım harcaması yapmışım.   

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
(düzenlendi)

2024 için bir şey harcamadım. :) 

Spritmonitora tüm verileri kaydediyorum.

2023'te Tiguan için:

MTV için 4 kez toplam 1661,50*4            =  6646    TL

2 kez yazlık kışlık lastik değişimi yaptım  =  1000    TL (sök-tak-balans ve depolama)

Cam suyu almışım                                   =       40    TL

Yıllık bakım                                             =   4161     TL

Kasko                                                     = 11012,60 TL

Trafik Sigortası                                       =  2627,81  TL

Egzoz Muayenesi                                   =    180      TL

TUV Muayene (Gecikmeli olarak)          = 1319,38   TL

Araç Yıkama                                           =   250        TL

2 kez lastik havası kontrolü                    =     20        TL

                                TOPLAM                = 27256,79 TL :shok: 

Farkında olmadan giden rakam bu...Aslında muayene ve çif ödediğimiz MTV olmasa bu rakam 22500 TL civarı.

Aldığım yakıtları yazmadım.  

 

Bir de Corsa için hesap yapayım:

Mayıs ayında aldık Corsayı...

MTV için 2 kez toplam 1272,50*3            =  3817,5    TL

Kışlık Lastik aldık (4 adet )                        =  7000       TL   (eski arabanın lastiklerini 5000'e sattık, aslında fiyat 12000 TL)                                  

1 kez yazlık kışlık lastik değişimi yaptım  =    150       TL (lastik yeni alındığı için sök-tak depolama bedava)

Kauçuk paspas takımı                              =   1200       TL

Kasko                                                     =     6142,20  TL

Trafik Sigortası                                       =     2629,45  TL

Egzoz Muayenesi                                   =       180      TL

Geri görüş kamerası montajı                  =     4000     TL

Araç kamerası için SD Kart                   =        169      TL

Araç Yıkama                                           =       200      TL

                                 TOPLAM                = 25488,15   TL :shok:

 

Yakıtlar hariç eşimin arabasına da bunlar harcamışım, zaruri ihtiyaç olmamakla beraber, ekstralar var tabi. toplamda 2 arabaya 52744,94 TL harcamışım. Rakamları görünce şimdi ben de şoke oldum. 

Vay be, bu konu başlığı açıldığı iyi olmuş, yakıt hariç  bayağı masraf gidiyormuş 2 tane arabayı yürütmek için. Bakım anlamında çok değil ama kasko, sigorta, lastik değişimleri, muayene vb. girince maliyetler çok artıyor.  :onder:

 

Sadece bakım lastik değişimi vb hariç 4201 TL...

tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

evin 3.çocuğu ne verdiysek helali hoş olsun,hiç üzmedi...kangoo hayat onda :)

sigorta 3375

kasko 5100

mtv 3163,5

muayene+egzos 1310

klasik bakım+balans ayarı 2500

şampuan+fırça+yıkama 1000

toplam 16500

heray ortalama 1 depo mazot

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Başlıkta BAKIM ARIZA denmiş.  kimimiz sigortayı vs eklemiş kimimiz yakıtı eklemiş. nasıl hesaplayacağız bir açıklama yapar mısınız?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Başlıkta BAKIM ARIZA denmiş.  kimimiz sigortayı vs eklemiş kimimiz yakıtı eklemiş. nasıl hesaplayacağız bir açıklama yapar mısınız?


sıfır olunca bir şeyler yazmak istedik :) km başına maliyet başlığı var zaten 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Mehmet Göktürk yazdı:

Başlıkta BAKIM ARIZA denmiş.  kimimiz sigortayı vs eklemiş kimimiz yakıtı eklemiş. nasıl hesaplayacağız bir açıklama yapar mısınız?

Sigorta ve yakıt hariç de belirttim hocam. Dilerseniz tamamen silelim kalemleri.  Arabayı yürütmenin ne kadar maliyetli olduğunu görmüş olduk. Ben yarın düzenlerim kendi iletimi. Bu hesabı aracın konusuna taşır, sadece bakım maliyetlerini bırakırım. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Mehmet Göktürk

Aslında ikisini de ayrı ayrı tablo yapmak iyi olabilir. Eski aracı yürütmek mi yeni aracı yürütmek mi maliyetli gibi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Günaydın @Mehmet Göktürk abi, eski değilde orta yaşta araç desek ,:D çünkü kullanacak çok yılımız var. :koskos:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...